هیچ مستکبری در مکتب سیاسی امام(ره) قدرت تلقی نمی شود

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
هیچ مستکبری در مکتب سیاسی امام(ره) قدرت تلقی نمی شود : آخرین اخبار سیاسی را در همیارخاص بخوانید
هیچ مستکبری در مکتب سیاسی امام(ره) قدرت تلقی نمی شود



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و احیا شب قدر در حرم مطهر بنیانگذار امام‌خمینی (ره)، شب نوزدهم ماه رمضان را شبی بسیار بافضیلت توصیف کرد و گفت: لیله القدر شب امید است، لیله القدر شب تصمیم و در این شب پرونده اعمال به خدمت حجت الهی تقدیم می‌شود و مقدرات هستی در این شب رقم می‌خورد.
وی شناخت نسبت به کتاب کامل قرآن کریم که امشب بر قلب انسان کامل نازل شد، را نجات دهنده دانست و گفت: معرفت انسان نسبت به کتاب کامل و انسان کامل نجات دهنده است، قرآن هدایت برای تمام انسان‌ها است، اما تنها متقین که در ابتدای سوره بقره به آن‌ها اشاره شده به هدایت‌های قرآن توجه کرده و از آن بهره مند می‌شوند.
رئیس جمهور اسلامی ایران در ادامه وجود مقدس نبی اسلام (ص) را نیز متعلق به تمام انسان‌ها دانست، اما افزود: هم هدایت قرآن و هم هدایت نبی مکرم اسلام برای کسانی است که به آن دل می‌دهند.
وی سپس به تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: امام بزرگوار ما (ره) مفسر و مبین قرآن و شاگرد مکتب پیامبر (ص) بود و همین امر سبب شد، تا مردم سخن او را شنیده و از تمام جان و مال برای تحقق ندای او مایه بگذارند، امام خمینی (ره) عبد صالح خدا بود و خداوند متعال او را محبوب قلوب قرار داد.
رئیس دولت اخلاص را مهم‌ترین نکته در مکتب سیاسی امام (ره) دانست و گفت: این جمله که «عالم محضر خداست.» سنگ زیربنای تفکر امام و مبانی مختلف است و به همین دلیل است، که در مکتب سیاسی امام در کنار توجه به خدا و اخلاص، توجه به مردم بود.
رئیسی گفت: امام بنده خدا بود و به همین جهت هیچ مستکبری مورد احترام او نبود و هیچ قدرت شیطانی نزد او قدرت تلقی نمی‌شود و توجه امام این بود که هر فرد مظلومی در هر نقطه عالم باید به او توجه شود.
وی با بیان اینکه از نظر امام (ره) آنچه نجات بخش کشور است ولایت فقیه بوده است، اضافه کرد: امام تاکید داشت، که مراقب باشیم آسیبی به کشور نرسد و امروز همه در راستای این مکتب و دفاع از کشور مسئولیت داریم.

1401-02-01 / منبع : خبرگزاری مهر/سیاسی
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا