هک دوربین های اوین

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
هک شدن دوربین های اوین | دوربین های اوین | هک دوربین های اوین | چگونه دوربین های اوین هک شد |

هک دوربین های اوین.jpg

هک دوربین های اوین + جزییات​


تصاویری که آنها منتشر کردند شامل دو بخش است. بخشی از این تصاویر به نحوه برخورد ماموران با زندانیان باز می گردد و یک بخش دیگر حتی تصاویر دوربین داخل اتاق کنترل را نشان می دهد که در آن می بینیم چگونه مسئولان اتاق کنترل با پیام هک شدن دوربین ها بر روی مانیتورها مواجه شده اند. به عبارت روشنتر نشان داده میشود که هیچ کدام ازدوربین ها از این حمله هکر در امان نمانده است.

در مرتبه اول با این سوال روبه رو هستیم که آیا این بار هم مانند مواردی چون دستبرد به اسناد هسته ای و حمله به نطنز، با یک خیانت از درون روبه رو هستیم یا هکرها از بیرون سازمان اقدام به کار کردند؟

گذشته از این سئوالات و موارد زیر قابل طرح است:

۱اینکه دوربین ها چه زمانی هک شدند اهمیت دارد. اولا اینکه مربوط به چه سالی است؟ آیا تصاویر مربوط به سال جاری است؟ چه زمانی این اتفاق در زندان اوین افتاده است و چند ماه از روی آن گذشته است؟

۲ آیا تنها دوربین های زندان اوین هک شده است یا اینکه باید منتظر افشای تصاویر دیگر زندان ها و حتی مراکز حساس بود؟

۳ این گروه اعلام کرده تصاویر دیگری از بندها و اتاق‌ها و محوطه زندان اوین در اختیار دارد که برخورد ماموران با زندانیان را نشان می‌دهد. سئوال این است که آیا آرشیو کامل فایل های ذخیره شده دوربین ها به دست هکرها افتاده است؟ یا اینکه فقط در لحظاتی که هک صورت گرفته، فیلم آن ضبط شده است؟ اساسا چه مدت زمانی هکرها به دوربین ها دسترسی داشتند؟

۴انتشار این تصاویر در سالروز اعدام های سال ۶۷ تامل برانگیز است. از سوی دیگر اشاره این گروه هکرها به نام رئیس دولت (ابراهیم رئیسی) این سئوال را ایجاد می کند که آیا هدف ابراهیم رئیسی است؟

۵ تصاویر منتشر شده از برخوردهای دلخراش ماموران با زندانیان حکایت می کند. از مجلس و نمایندگان آن هیچ انتظاری نمی رود که جرات کنند به این مساله وارد شده در مورد آن تحقیق کنند. اما سئوال این است که آیا مدعی العموم در مورد این تصاویر قصد موضع گیری و ورود به پرونده را ندارد؟ به نظر میرسد وظیفه یک دستگاه قضائی بی طرف بررسی و تحقیق در این باره باشد.

۶ نه فقط انتشار این تصاویر، بلکه هک شدن این دوربین ها مشکل امنیتی بزرگی را برای نهادهای امنیتی فراهم کرده (و خواهد کرد). احتمالا به زودی شاهد شناسایی برخی افراد از روی تصاویرچهره های آنها خواهیم بود که هکرها شناسایی شان کرده و مشخصاتشان را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. این مساله به خودی خود، ضربه بزرگی به نهادهای امنیتی وارد خواهد کرد. حتی اگر تصاویر آنها در شبکه های اجتماعی هم منتشر نشود، این تصاویر برای سرویس های خارجی بسیاری با ارزش خواهد بود.

۷و از همه مهمتر تبعات بین المللی انتشار این تصاویر برای ایران و خصوصا شخص ابراهیم رئیسی چه خواهد بود؟ آیا به زودی شاهد بازشدن پرونده حقوق بشری جدیدی علیه ایران هستیم که می تواند در مذاکرات نیز تاثیرگذار باشد؟

منبع خبر : امتداد
 
  • برچسب ها
    دوربین های اوین هک دوربین های اوین هک دوربین های زندان اوین هک شدن دوربین های اوین چگونه دوربین های اوین هک شد
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا