نیکول کیدمن کیست

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,284
79
نیکول کیدمن کیه | عکس نیکول کیدمن | بیوگرافی نیکول کیدمن | نیکول کیدمن بیوگرافی |

نیکول مری کیدمن AC (انگلیسی: Nicole Mary Kidman؛ زادهٔ ۲۰ ژوئن ۱۹۶۷) بازیگر و تهیه‌کنندهٔ استرالیایی زادهٔ آمریکا است. او در طول حرفهٔ خود افتخارات گوناگونی از جمله یک جایزهٔ اسکار، یک جایزهٔ آکادمی فیلم بریتانیا، دو جایزهٔ امی ساعات پربیننده و پنج جایزهٔ گلدن گلوب دریافت کرده‌است. مجلهٔ تایم در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۸ از او به‌عنوان یکی ۱۰۰ شخص تأثیرگذار جهان یاد کرده و نامش چندین بار در رتبه‌بندی‌های پردرآمدترین بازیگران زن جهان آمده‌است. نیویورک تایمز در ۲۰۲۰ نام او را در رتبه‌بندی بزرگ‌ترین بازیگران قرن بیست و یکم قرار داد.

نیکول کیدمن.jpg

کیدمن در سال ۱۹۸۳ حرفهٔ بازیگری خود را در استرالیا و با بازی در فیلم‌های کریسمس بوش و راه‌زنان بی‌ام‌اکس آغاز کرد. پیشرفت او در سال ۱۹۸۹ با فیلم تریلر سکوت قبرستانی و مینی‌سریال بنگکوک هیلتن مهیا شد. او در سال ۱۹۹۰ با بازی در فیلم اکشن روزهای تندر به موفقیت بین‌المللی دست یافت. او در ادامه برای بازی در نقش اصلی فیلم‌های دور و دورتر (۱۹۹۲)، بتمن برای همیشه (۱۹۹۵)، به خاطرش مردن (۱۹۹۵) و چشمان کاملاً بسته (۱۹۹۹) به شناخت گسترده‌تری دست یافت. کیدمن در سال ۲۰۰۳ برای عملکردش در نقش نویسنده ویرجینیا وولف در فیلم درام ساعت‌ها (۲۰۰۲) برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. دیگر فیلم‌هایی که برایش نامزد دریافت جایزهٔ اسکار شد عبارتند از مولن روژ! (۲۰۰۱)، لانه خرگوش (۲۰۱۰) و شیر (۲۰۱۶). دیگر فیلم‌هایی که کیدمن در آن حضور داشته عبارتند از دیگران (۲۰۰۱)، کوهستان سرد (۲۰۰۳)، داگویل (۲۰۰۳)، تولد (۲۰۰۴)، استرالیا (۲۰۰۸)، پسر روزنامه فروش (۲۰۱۲)، پدینگتون (۲۰۱۴)، کشتن گوزن مقدس (۲۰۱۷)، نابودگر (۲۰۱۸)، آکوامن (۲۰۱۸) و بامب‌شل (۲۰۱۹).

پروژه‌های تلویزیونی کیدمن عبارتند از همینگوی و گلهورن (۲۰۱۲)، دروغ‌های کوچک بزرگ (۲۰۱۷–۲۰۱۹)، بالای دریاچه (۲۰۱۷)، فروپاشی (۲۰۲۰) و نه غریبهٔ کامل (۲۰۲۱). او برای مجموعهٔ دروغ‌های کوچک بزرگ دو جایزهٔ امی ساعات پربیننده در دسته‌بندی برجسته‌ترین بازیگر زن نقش اصلی و برجسته‌ترین مجموعهٔ کوتاه در مقام تهیه‌کنندهٔ اجرایی دریافت کرد.

کیدمن از سال ۱۹۹۴ در مقام سفیر حسن نیت برای یونیسف و از سال ۲۰۰۶ برای یونیفم مشغول به فعالیت بوده‌است. او در سال ۲۰۰۶ به مقام استرالیا منصوب شد. کیدمن در سال ۲۰۱۰ شرکت تولیدی بلاسم فیلمز را تأسیس کرد. او در سال ۱۹۹۰ با بازیگر آمریکایی تام کروز ازدواج کرد و در سال ۲۰۰۱ از یکدیگر جدا شدند. کیدمن در سال ۲۰۰۶ با خوانندهٔ موسیقی کانتری کیث اربن ازدواج کرد. wikipedia
 
  • برچسب ها
    بیوگرافی نیکول کیدمن عکس نیکول کیدمن نیکول کیدمن بیوگرافی نیکول کیدمن کیه
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,117
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا