نکات خرید عروس هلندی

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
نکات خرید عروس هلندی را در همیار خاص ببینید

نکات خرید عروس هلندی.png

قبل از اینکه تصمیم به خرید عروس هلندی بگیرید و آن را وارد دنیای خود کنید، باید به چند سؤال پاسخ دهید. آیا حیوانات را دوست دارید؟ آیا زمان کافی برای مراقبت از پرنده را دارید؟ آیا در محل سکونت خود امکان نگهداری از یک حیوان خانگی وجود دارد؟ آیا نسبت به پر پرندگان حساسیت ندارید و یا اینکه از دیدن فضله حالتان به هم نمی خورد؟ اگر پاسخ تمام سؤالت بالا مثبت است، پس شما می توانید به نحو احسن از یک پرنده نگه‌داری کنید. در این مقاله سعی داریم نکات خرید عروس هلندی را بیاموزیم.

خرید عروس هلندی

بعضی ها فقط به این دلیل که فرزندشان به آن‌ها اصرار می کند، اقدام به خرید عروس هلندی می کنند. در حالی که هیچ گونه علقه ای به نگهداری از پرندگان ندارند. شما در مقابل پرنده ای که خریداری می‌کنید مسئول هستید و باید تمام شرایط زیستی و نیازهای پرنده را فراهم کنید که این کار نیاز به صبر حوصله دارد. عروس هلندی ها پرندگان شگفت انگیزی هستند که زود با انسان‌ها خو می گیرند و در خارج از قفس مشغول بازی می شوند.

این پرنده در صورتی شاد و سرحال خواهد بود که به آن توجه شود. این نکته را در نظر داشته باشید که هیچگاه برای نخستین تجربه نگهداری از پرندگان، عروس هلندی را انتخاب نکنید. ممکن است شما گمان کنید که این پرنده همانند طوطی قادر به تکلم و انجام کارهای خارق العاده است، اما شاید عروس هلندی نتواند مانند طوطی انتظارات شما را برآورده کند. بسیاری از پرندگان بعد از مدتی به علت عدم توجه در گوشه تاریکی تلف می‌شوند.

نکات خرید عروس هلندی

نکته مهم


از دیگر نکات خرید عروس هلندی توجه به این نکته ضروری است که اگر دارای کار پر مشغله‌ای هستید هرگز اقدام به خرید پرنده نکنید. شما نمی توانید این پرنده را در خانه تنها بگذارید و به تعطیلات آخر هفته بروید. آن‌ها هر روز به میوه‌ها و سبزی‌های تازه نیاز دارند. ظروف غذا و آب نیز هر روز باید شسته و تمیز شوند. کاغذ زیر قفس باید هر روز عوض شده و قفس نیز هر هفته ضدعفونی گردد. عروس هلندی به بیشترین توجه ممکن نیاز دارد. این پرنده‌ی زیبا هر روز باید ساعاتی را در بیرون قفس بگذراند.


زیاد ماندن در قفس باعث می‌شود که این پرنده مدام جیغ بکشد و شروع به خود خوری کند و شادابی خود را از دست بدهد. پس اگر وقت کافی برای این کار را ندارید، قناری و یا فنچ خریداری کنید.عروس‌های هلندی مخارج و سر و صدای تقریبا زیادی دارند و شما قبل از خرید باید این نکته را نیز در نظر بگیرید. هزینه‌های این پرنده شامل قفس بزرگ و مناسب تا حدی که پرنده قادر به گشودن بال‌های خود باشد، دانه، ویتامین، میوه‌ها و سبزیجات تازه، اسباب بازی، کف دریا و سنگ آهک است. اگر قادر به تامین تمام این موارد هستید و شرایط ذکر شده در بالا را نیز دارید، می توانید یک عروس هلندی زیبا خریداری کنید.

چگونه پرنده سالم را تشخیص دهیم؟

در نکات خرید عروس هلندی باید در نظر بگیرید که اگر برای نخستین بار است که به خرید عروس هلندی می‌روید، بهتر است که یک فرد متخصص را نیز همراه خود ببرید. اما افراد متخصص همیشه هم در دسترس نیستند، بنابراین بهتر است با رعایت نکات زیر اقدام به انتخاب پرنده نمایید:

نخستین شرط این است که پرنده سالم و شاداب و از فعالیت زیادی برخوردار باشد.قفسی که فروشنده، پرنده را در آن نگهداری می کند تمیز و عاری از هر گونه کثیفی باشد.فروشنده باید رفتار مناسبی با پرنده داشته و تا حدی درباره آن اطلاعات داشته باشد.بسیاری از فروشنده‌ها به صورت ناشیانه جوجه‌ها را با سرنگ تغذیه می‌کنند. این امر می‌تواند مشکلات رفتاری مانند کم اشتهایی و عصبی بودن پرنده را در بر داشته باشد. در این باره از فروشنده سؤال کنید.اگر پرنده حلقه پا داشته باشد بهتر است، اگر این گونه نیست در مورد این که پرنده چه‌موقع به دنیا آمده نیز سؤال کنید. همچنین سؤال کنید که پرنده چه‌موقع از پدر و مادرش جدا شده است. این مدت باید ۱۴ روز باشد.به غذای پرنده در فروشگاه دقت کنید. این غذا باید شامل سبزی تازه و مخلوط دانه‌ها باشد.

نکات دیگر خرید عروس هلندی

پرنده‌ای که فقط از دانه ها تغذیه کرده باشد دیگر علاقه ای به خوردن سبزی‌ها و دانه‌های مخلوط ندارد.ظرف آب پرنده باید تمیز و شامل آب تازه باشد و غذا و یا فضله در آن نیافتاده باشد.قفس پرنده‌ی فروشنده باید جادار و بزرگ باشد و چند پرنده در یک قفس جا نگرفته باشند.حالت ایستادن پرنده باید عمودی و سینه آن کاملا مشخص باشد.چشم‌ها باید درخشان و تمیز باشند. از خرید پرنده ای که چشمانش پف کرده و یا مایل به قرمز است خودداری کنید.سوراخ بینی باید کاملا باز بوده و هیچ گونه انسدادی نداشته باشد.پاهای پرنده‌ی جوان به رنگ خاکستری صورتی ونرم می باشد. پرندگان پیر دارای فلس های سفید روی پای خود می باشند. پرندگان عصبی، وحشت زده و دچار سوء تغذیه دارای پاهای سفید مایل به خاکستری هستند.بالای پاها و پرهای اطراف مخرج باید تمیز بوده و فضله به آن چسبیده نباشد.پرنده باید آرام و منظم نفس بکشد. این نفس کشیدن نباید به صورت تند و یا به سختی انجام گیرد.خواب آلوده بودن و پف کردن نشانه بیماری می باشد.نکات خرید عروس هلندی

جوجه های گوشتی یا جوجه‌های بزرگ شده توسط والدین؟

از دیگر مواردی که باید در نکات خرید عروس هلندی درنظر بگیریم این است که جدا از این که از کجا عروس هلندی خود را خریداری می‌کنید، سعی کنید جوجه‌های گوشتی را انتخاب کنید و خودتان به آن‌ها غذا بدهید. اگرچه که قیمت این جوجه‌ها اندکی گرانتر از جوجه‌هایی است که توسط والدینشان تغذیه شده‌اند، اما آن‌ها توسط انسان تغذیه می‌شوند. تغذیه جوجه‌ها توسط خود انسان فرایندی است که باعث اطمینان از سلامت جوجه تغذیه شده می‌گردد. البته شما باید مشتاق باشید تا ساعات زیادی از روز را با پرنده تان بگذرانید تا بتوانید آن را دست آموز کنید.

جوجه‌هایی که توسط والدینشان بزرگ شده‌اند نیاز به کار و حوصله بیشتر برای دست آموز شدن دارند، اما آن‌ها گزینه‌های بهتری برای جفت‌گیری هستند. جوجه‌هایی که توسط انسان تغذیه می‌شوند برای جفت‌گیری مناسب نیستند، اما انس و الفت بیشتری با آدمی دارند و می‌توانند دوستان خوبی در جمع خانواده باشند.

نکات قبل از خرید عروس هلندی

نگهداری از یک پرنده مسئولیت بزرگی است. بنابراین قبل از خرید آن حتما در مورد نکات زیر خوب فکر کنید:

هزینه پرندههزینه قفس و وسایل لازمهزینه غذای پرنده (دانه، غذاهای مکمل، میوه ها و سبزیجات تازه) هزینه اسباب بازی‌هاهزینه دامپزشکمشغله زندگی تان چقدر است؟به هنگام مسافرت و یا مشغله کاری چه کسی از پرنده شما نگهداری خواهد کرد؟در حال حاضر چند حیوان خانگی دیگر دارید؟ اندازه خانه تان چقدر است؟مدت زمانی که هر روز می‌توانید صرف پرنده‌تان کنید.نکات قبل از خرید

عروس هلندی نر یا ماده؟

ممکن است قبل از خرید از خود سؤال کنید که پرنده نر بهتر است یا ماده؟ به طور کلی پرنده نر دارای سر و صدای بیشتری است و این در حالی است که ماده‌ها کمی آرام‌تر می‌باشند. با این حال نرها توانایی بیشتری در سخن گفتن دارند. اگر می‌خواهید از وجود این پرنده در منزل لذت ببرید، توصیه می شود که یک جفت نر و ماده جوان خریداری کنید. در برخی از رنگ‌ها می‌توان پرنده نر را از ماده تشخیص داد (پرنده نر گونه‌های نارنجی کمرنگ‌تری دارد) اما در برخی دیگر این گونه‌ها وجود ندارد.

یک عروس هلندی یا یک جفت؟

یکی دیگر از نکات خرید عروس هلندی این می‌باشد که پرنده تک را خریداری کنید یا جفت؟ یک عدد عروس هلندی به طور کل خونگرم تر است و ارتباط بهتری با انسان برقرار می کند چرا که او را عضوی از گروه می داند، اما یک جفت عروس هلندی با یکدیگر سرگرم شده و دیگر به آدمی توجه چندانی نخواهند داشت؛ اما باز می توان از تماشای شیطنت های آنها لذت برد. بنابراین اگر نمی توانید هر روز به پرنده تان برسید و وقت کافی برای گذراندن با آنها را ندارید، بهتر است که جفت را انتخاب کنید.

یک اشکال در مورد نگهداری دو عدد عروس هلندی به خصوص اگر جوان باشند آن است که آن‌ها تمایل دارند درون قفس یکدیگر را تعقیب کنند و گاه دم پرنده دیگر را می کشند. بعضی وقت‌ها دو پرنده آنقدر پرهای دم یکدیگر را می‌کنند که به یک دفعه قد عروس هلندی‌هایتان کوتاه‌تر می‌شود و مجبورید تا در آمدن مجدد پرهای دم منتظر بمانید.

نکات بعد از خرید عروس هلندی

از نکات بعد از خرید عروس هلندی می‌توان به این مورد اشاره کرد که نگهداری از دو پرنده همچنین باعث می‌شود که آن‌ها علاقه‌ای به یادگیری و صحبت کردن نداشته باشند چرا که آن‌ها سرگرم شدن با یکدیگر را بیشتر از سر و کله زدن با انسان‌ها دوست دارند. اگر دو عروس هلندی را با فاصله زمانی چند روز به خانه بیاورید، ممکن است بین آن‌ها نزاع و درگیری به وجود آید. عروس هلندی که اول به خانه آمده است طبق غریزه قلمرو خود را مشخص می‌کند و هنگام ورود پرنده جدید با او درگیر شده و اجازه خوردن دانه و یا آشامیدن آب را به او نمی‌دهد.

برای پیشگیری از این موضوع بهتر است پرندگان را در قفس‌های جداگانه قرار دهید تا بتوانید رفتار آن‌ها را بسنجید. سپس قفس ها را نزدیک یکدیگر قرار داده و واکنش دو پرنده را مورد بررسی قرار دهید. اگر رفتار آن‌ها با یکدیگر خوب بود باز قفس‌ها را نزدیک‌تر کنید. برخی از عروس هلندی‌ها با حضور پرنده دیگر در قفس مشکلی ندارند و برخی دیگر ترجیح میدهند که تنها باشند.

هشدار!

این نکته را به خاطر داشته باشید که هرگز عروس هلندی تازه خریداری شده را در قفس عروس هلندی که چند وقتی است دارید قرار ندهید؛ از سوی دیگر قرار دادن این پرنده با پرندگان کوچکی مانند فنچ‌ها، قناری‌ها و طوطی‌های برزیلی کار درستی نیست. عروس‌های هلندی از این پرندگان قدرتمندتر هستند و به آن‌ها اجازه نزدیک شدن به آب و غذا را نمی‌دهند و ممکن است به آن‌ها صدمه بزنند.اگر در خانه‌تان چندین پرنده دارید بهتر است که هر کدام در قفس های جداگانه‌ای باشند و آب و دانه شان از یکدیگر جدا باشد.

.
 
  • برچسب ها
    بهترین نژاد عروس هلندی برای حرف زدن تشخیص جنسیت عروس هلندی عروس هلندی نر یا ماده غذای عروس هلندی قفس عروس هلندی قیمت جوجه عروس هلندی لیست قیمت عروس هلندی مضرات عروس هلندی نکات قبل از خرید عروس هلندی نگهداری عروس هلندی کانال خرید و فروش عروس هلندی
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا