میوه‌ای کوچک، اما مؤثر در تقویت سیستم ایمنی بدن

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
.

با مصرف صحیح میوه عناب سیستم ایمنی بدن خود را در مقابل آنفولانزا و کرونا تقویت کنید.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با ورود موج سوم کرونا در کشور و ورود به فصل سرد باید سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری هایی، چون آنفولانزا و کرونا تقویت تا از ابتلا پیشگیری شود.
در واقع یکی از راه‌های مؤثر برای خلاص شدن از شر ویروس کرونا، تغذیه سالم است و یکی از مواد غذایی که باعث رفع خشکی و حرارت و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، عناب است.
عناب میوه‌ای با طبع معتدل، اما کمی سرد و مرطوب است.
مصرف این میوه پرخاصیت موجب کاهش حرارت زائد بدن می‌شود و در بیماری‌هایی که ناشی از غلبه صفرا است و عضوهایی، چون ریه، کلیه و روده‌ها را درگیر می‌کند، عناب تسکین دهنده و از بین برنده صفرا و حرارت است.
عمده خواص این میوه در درمان سرماخوردگی، خون‌سازی و به اصطلاح صاف کردن و تصفیه خون است.
این میوه هم می‌تواند به صورت جوشنده به همراه انجیر و مویز مصرف شود و برای مشکلات سینه و تنفس و سرفه‌های ناشی از حرارت بسیار مؤثر است و هم می‌تواند به همراه گلاب به صورت شربت مصرف شود.
البته نباید در مصرف عناب زیاد روی کرد چنانچه مصرف عناب، نزدیک به وعده‌های غذایی نباشد و حدود ۲ و نیم تا ۳ ساعت از مصرف وعده غذایی گذشته باشد و این اطمینان حاصل شود که غذا از معده عبور کرده است و سپس اقدام به مصرف عناب یا شربت آن شود یا حدود یک تا یک و نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود.

منبع : iribNews | همیارخاص

.
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا