میرکاظمی:از ماه‌های بعد فقط یکبار یارانه معیشتی پرداخت می شود

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
خبر میرکاظمی:از ماه‌های بعد فقط یکبار یارانه معیشتی پرداخت می شود را در همیارخاص ببینید

410611_611.jpg

به گزارش همیارخاص مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار داشت: قانون بودجه مشخص کرده که باید دهک‌های درآمدی مشخص شود و میزان حمایت دولت روشن شود که برای دهک‌های پایین حمایت بیشتر و دهک‌های بالا حمایت کمتر باشد.

وی افزود: در انرژی میزان مصرف دهک‌ها فرق دارد و دهک‌های درآمد بالا چندین برابر دهک‌های پایین مصرف می کنند.

میرکاظمی همچنین گفت: براساس قانون بودجه باید طبق اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان پالایش کامل افراد انجام شود که این کار صورت گرفته و اطلاعات در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها و ستاد هدفمندی برای پرداخت یارانه معیشتی قرار گرفته است و مردم می‌توانند با ورود این پایگاه دهک‌ خود را ببینند.

وی افزود: کسانی که از یارانه جا مانده‌اند می‌توانند به پایگاه سازمان هدفمندی یارانه‌‌ها مراجعه کنند که اگر مشمول شدند مابه‌التفاوت 2 ماه برای‌شان واریز می‌شود و اگر شامل نشدند به آنها اطلاع داده می‌شود. در حال حاضر یارانه واریز شده برای کالاهای اساسی به جز دارو و نان است که از زمان اجرای طرح این یارانه قابل برداشت خواهد بود.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، هنوز کالاهای خریداری شده با ارز 4200 توزیع می‌شود باید زیرساخت‌هایی فراهم شود که مصرف این کالاها بهینه شود.

میرکاظمی این را هم گفت: یارانه‌ها ماهانه و معیشتی تجمیع شده و به صورت یکباره پرداخت می‌شود و این مسئله براساس بند «ب» تبصره 14 دهک‌ها باید پالایش شوند.

وی عنوان کرد: در اردیبهشت امسال یارانه معیشتی هم پرداخت شد اما از ماه‌های بعد فقط یکبار یارانه کمک معیشتی به صورت تجمیعی پرداخت می‌شود. همچنین قسط وام یک میلیون تومانی کرونایی نیز از یارانه کمک معیشتی کسر شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: مبالغ به حساب سرپرستان خانوار واریز شده که می‌توانند مایحتاج کالاهای اساسی خود را خریداری کنند.

میرکاظمی گفت: در سطح جهانی قیمت کالاهای اساسی دچار به هم ریختگی شده است و کشورها به اشکال مختلف از مردم‌شان حمایت می‌کنند. در کشور ما با کمک معیشتی هم توزیع عادلانه می‌شود و هم حمایت از گرانی مواد غذایی که در سطح جهان روی داده در جهت حفظ امنیت غذایی انجام می‌شود.

وی افزود: از سال 99 افزایش قیمت غذایی در سطح جهان شروع شد و بعد از جنگ روسیه و اوکراین این روند تشدید شد به گونه‌ای که قیمت جو در سال 99 هر تن 270 دلار، شهریور پارسال 350 دلار و امسال 560 دلار شده است. ذرت از 220 دلار به 399 دلار و اکنون به 516 دلار رسیده، گندم از 210 دلار به 370 دلار در سال گذشته و اکنون به 560 دلار افزایش یافته و روغن خام از 741 دلار به 1280دلار و اکنون به 2306 دلار رسیده است. از طرفی همه کشورها برای خرید کالاهای اساسی هجوم آوردند و حتی کشورهای صادرکننده به بازرگانان خود اجازه صادرات نمی‌دهند. تقاضای جهانی برای مواد غذایی تحریک شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: حتی در مورد فولاد و پتروشیمی هم واردات کشورها افزایش پیدا کرده است. اوکراین بخش قابل توجهی از ذرت، جو، گندم و آفتابگردان که 80 درصد تولید جهان را برعهده داشت انجام می‌دهد و احتمال دارد روند کنونی تا سه سال آینده ادامه داشته باشد./فارس



این خبر در دسته اجتماعی سایت همیارخاص منتشر شده است
منبع خبر راهبردمعاصر است / 1401-02-20
شما میتوانید از بخش های دیگر مانند : ورزشی ، سیاسی ، و فضای مجازی دیدن فرمایید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,408
    جدیدترین کاربران
    امیر حافظ
    عقب
    بالا