مشکلات آب یزد ناشی از برنامه نداشتن دولت است/ وزیر کشور و شورای امنیت مشکل آب را جدی بگیرند

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
مشکلات آب یزد ناشی از برنامه نداشتن دولت است/ وزیر کشور و شورای امنیت مشکل آب را جدی بگیرند را در همیار خاص بخوانید


به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صالح جوکار نماینده یزد در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مشکلات آب در استان و کشور به دلیل برنامه نداشتن دولت است و این نهاد تعهداتش را انجام نمی‌دهد.

وی افزود: اجرا نکردن تعهدات از سوی دولت موجب شده بین مردم در استان‌ها شکاف بیفتد و این اختلافات امروز در برخی از مناطق کشور به دلیل نبود مدیریت صحیح است. خط انتقال آب به یزد در یک ماه گذشته دو بار قطع شده و مردم مظلوم یزد با بی‌آبی مواجه شده‌اند. چنین اتفاقی خطرناک است و باید از زمینه‌های بروز آن پیشگیری شود. اگر مردم کشاورز ما در سایه خشکسالی احتیاج به اعتبار دارند، دولت موظف به تامین اعتبارات است، نه اینکه موضوع را رها کند به مردم پاسخگو نباشد.

جوکار اظهار کرد: خسارات چند میلیارد تومانی به این خط لوله‌ها وارد می‌شود که قابل قبول نیست. آب موضوع حیاتی، مهم و از انفال و متعلق به همه مردم ایران است. نمی‌توان آب را برای یک منطقه خاص دانست، بلکه باید با راهکارهای علمی دنبال حل مسئله آب برای همه استان‌های کشور بود.



بیشتر بخوانید



نماینده یزد با بیان اینکه حقابه همه مردم باید داده شود، گفت: به دلیل اینکه بالادست باتلاق گاوخونی بسته شده است، این باتلاق جهانی خشک شده و از بین رفته است و البته حوضه آبریز یزد را با خطر مواجه کرده است. سازمان محیط زیست چطور می‌تواند دریاچه ارومیه را احیاء کند؟ این باتلاق هم چنین است. وزیر کشور و شورای امنیت کشور باید موضوع را جدی بگیرند.

همیار خاص/



اخبار مرتبط کامران در طرح سوال از وزیر نیرو: اعطای حق آبه به غیر از مردم حرام است جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد ضرورت اختصاص اعتبارات ويژه براي رفع مشکل انتقال آب زاينده‌رود به يزد محسنی‌ثانی: بحران آب یزد و حوادث مربوط به آن به صورت ويژه پيگيري مي‌شود

منبع خبر yjc است , اگر این خبر نیاز به تغییر و یا حذف دارد میتوانید کد ۷۶۵۷۳۸۶ را به شماره 50002015811781 پیامک کنید
منبع : yjc
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا