مزه دار كردن جوجه كباب رستوراني

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
مزه دار كردن جوجه كباب رستوراني ، را در همیارخاص بخوانید

طرز تهیه جوجه کباب فوق العاده خوشمزه و مجلسی رستورانی​

طرز تهیه مرغ با سس تایلندی خوشمزه و مخصوص رستورانی​


طرز تهیه مرغ با سس تایلندی مرغ تایلندی غذای ساده و در عین حال منحصر بفردی است. مرغ طعم دار شده با سس تایلندی، یک کباب آبدار و خوش‌مزه است که در …

طرز تهیه کوفته سیب زمینی و هویج خوشمزه ترکیه ای​


طرز تهیه کوفته سیب زمینی و هویج کوفته سیب زمینی و هویج از غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی …

طرز تهیه قلیه ماهی خوشمزه و مجلسی به روش اصیل رستورانی​


طرز تهیه قلیه ماهی قلیه ماهی از غذاهای بسیار معروف و پرطرفدار استان های جنوبی کشورمان است که به دلیل محبوبیتی که دارد تقریبا در تمام کشور شناخته شده می باشد. این …

طرز تهیه جوجه کباب​


جوجه کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار پر طرفدار ایرانی است که با دستورها و طعم های بسیار متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه یکی مرسوم ترین کباب های ایرانی است که پای ثابت دورهمی ها و مهمانی ها است و به همین دلیل به عنوان یکی از مجلسی ترین غذاهای ایرانی شناخته می شود. علاوه بر این جوجه کباب به دلیل اینکه خیلی فوری آماده می شود و می توانیم مواد آنرا از قبل آماده کنیم، از غذاهای حاضری محسوب می شود که بیشتر در گردش های بیرون از خانه و پیک نیک استفاده می شود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خوشمزه و فوری به روش رستورانی​

طرز تهیه جوجه کباب​

مرحله اول​


برای تهیه جوجه کباب رستورانی ابتدا مرغ را می شوییم و پوست های اضافی انرا جدا می کنیم سپس به صورت جوجه کبابی خرد می کنیم. اگر می خواهید جوجه کباب را به صورت مجلسی برای مهمانی های خود تهیه کنید بهتر است فقط از سینه استفاده کنید.

مرحله دوم​


پس از خرد کردن مرغ آنرا داخل یک کاسه جادار می ریزیم. در ادامه پیاز ها را به صورت خلالی درشت یا حلقه ای خرد می کنیم و میان گوشت های خرد شده مرغ قرار می دهیم. البته در صورت تمایل می توانید از آب پیاز هم برای طعم دار کردن گوشت مرغ استفاده کنید.

مرحله سوم​


در این مرحله ابتدا روغن زیتون را اضافه می کنیم و خوب با گوشت مرغ مخلوط می کنیم سپس آبلیمو را به همراه نمک ، فلفل سیاه ، ماست چکیده و ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم و با دست مواد داخل کاسه را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی​

مرحله چهارم​


در مرحله بعدی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و کاسه را به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ علاوه بر اینکه استراحت کند ، طعم دار نیز شود. البته اگر می خواهید جوجه کباب شما مانند رستوران ها شود بهتر است گوشت مرغ را از شب قبل طعم دار کنید.

مرحله پنجم​


پس از اینکه گوشت مرغ طعم دار شد آنرا از یخچال خارج می کنیم سپس گوشت های مرغ را روی یک سطح صاف مثل تخته گوشت قرار می دهیم و با دست هر قطعه گوشت مرغ را نگه میداریم و سیخ را از داخل آن عبور می دهیم.

مرحله ششم​


برای سیخ کردن باید یک نکته مهم را در نظر بگیرید ، مثل قسمت های استخوانی مثل کتف و بال ها را در یک سیخ قرار دهید و قطعات گوشت لخم مانند گوشت سینه را در یک سیخ قرار دهید تا جوجه کباب ها به طور یکسان بپزند.

طرز تهیه اکبر جوجه خانگی خوشمزه و مخصوص به روش گلوگاه​

مرحله هفتم​


در این مرحله باید منقل ذغال را اماده کنیم ، پس از اینکه منقل ذغال اماده شد حتما به این نکته توجه داشته باشید که ذغال ها کاملا روشن باشند و دود نکنند زیرا دود موجود در ذغال ها علاوه بر اینکه برای بدن زیان آور است باعث می شود طعم کباب ها دودی شود.

مرحله هشتم​


پس از اماده شدن ذغال ها ، سیخ ها را به ترتیب روی منقل می چینیم و اجازه می دهیم کباب ها کمی خودشان را بگیرند سپس آنها را به صورت متداوم می چرخانیم تا به صورت یکدست کباب شوند. در حین کباب شدن جوجه ها باید سس کره را اماده کنیم.

مرحله نهم​


کره را ذوب می کنیم و باقیمانده زعفران دم کرده را به ان اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. پس از اینکه جوجه ها به طور کامل کباب شدند با یک قلموی تمیز از سس کره روی دو طرف جوجه های می مالیم و اجازه می دهیم یک دقیقه دیگر روی حرارت بمانند.

طرز تهیه جوجه چینی پفکی خوشمزه و مخصوص رستورانی​

مرحله دهم​


پس از گذشت یک دقیقه سیخ جوجه کباب را از روی منقل بر می داریم و روی دیس قرار می دهیم. با دست جوجه ها را نگه می داریم سپس سیخ را بیرون می کشیم. در پایان جوجه کباب را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

نکات طرز تهیه جوجه کباب​

سفت شدن جوجه کباب​


اگر می خواهید جوجه کباب شما خشک و سفت نشود و مانند رستوران ها نرم و خوشمزه باشد ، حتما مقدار آب لیمو ترش موجود در جوجه کباب را با دقت اضافه کنید و از اضافه کردن آب لیمو ترش زیاد خودداری کنید زیرا گوشت مرغ را سفت می کند.

اضافه کردن آبلیموی زیاد علاوه بر اینکه باعث سفت شدن جوجه کباب می شود باعث می شود طعم جوجه کباب شما بیشتر از اینکه شبیه جوجه کباب باشد شبیه جوجه ترش شود و به طور کل ماهیت کباب شما زیر سوال برود

نکته دیگر اینکه حتما قبل از اضافه کردن مواد طعم دهنده ، روغن زیتون ( یا روغن مایع ) را به گوشت مرغ اضافه کنید و گوشت را به خوبی با روغن مخلوط کنید تا روغن به طور کامل گوشت را کاور کند، سپس دیگر مواد را اضافه کنید.

طرز تهیه جوجه کباب لبنانی خوشمزه و مخصوص به روش عربی​

جوجه کباب با سس مایونز​


یکی از موادی که برای طعم دار کردن جوجه کباب استفاده می شود سس مایونز می باشد. برای مقدار مواد بالا یک فنجان سس مایونز را به همراه ۲ قاشق غذاخوری ماست چکیده مخلوط کرده و به همراه دیگر مواد برای طعم دار کردن جوجه ها استفاده می کنیم. با این کار طعم جوجه کباب متفاوت تر می شود و ممکن است همه دوست نداشته باشند، پس حتما قبل از اینکه برای مهمانان خود با این روش جوجه کباب درست کنید طعم آنرا تست کنید!

جوجه کباب کاری​


یکی دیگر از روش های طعم دار کردن گوشت مرغ برای تهیه جوجه کباب استفاده از ادویه کاری است که باعث می شود طعمی متفاوت را تجربه کنیم. جوجه کباب کاری به دلیل استفاده از ادویه های فراوان به جوجه کباب هندی هم شهرت دارد.


مزه دار كردن جوجه كباب رستوراني​


عنوان : مزه دار كردن جوجه كباب رستوراني


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا