مرگ برای چه کسانی وحشتناک و ناخوشایند است چرا +جواب

  • شروع کننده موضوع jojo
  • تاریخ شروع

jojo

عضو همیارخاص
12/10/20
2
0
صفحه 44 پیام های آسمان هفتم/مرگ برای چه کسانی وحشتناک و ناخوشایند است چرا /حالت مومنان در هنگام مرگ چگونه است/حالت مومنان در هنگام مرگ را توضیح دهید/



سوال :

مرگ برای چه کسانی وحشتناک و ناخوشایند است چرا ؟


جواب :

برای کافران و بدکاران ـ زیرا تمام زندگی خود را به خوش گذرانی و تفریح در دنیا می گذرانند و برای سفر خود توشه ای آماده نمی کنند . آن ها اصلا دوست ندارند از این دنیا بروند زیرا می دانند مرگ برای آن ها به معنای پایان خوشی ها و سر آغاز سختی هاست.

---------------​

۱-چرا پادشاه زیرک از رفتن به جزیره هیچ ترسی در دل نداشت؟

زیرا برای رفتن و زندگی در آنجا توشه اندوخته بود

۲-مرگ برای چه کسانی وحشتناک و ناخوشایند است چرا

برای کسانی که پاک نیستند و دل به زندگی دنیا خوش کرده اند و توشه ای برای جهان آخرت کنار گذاشته اند.

۳-حالت مومنان را در هنگام مرگ توضیح دهید.

آنها چون به خدا و پیامبرانش ایمان دارند و به فکر زندگی پس از مرگ هستند. هیچ ترسی ندارند و فرشتگان به آنها درود و سلام می گویند و آرامش و راحتی و نعمت های بهشتی را به آنها پاداش می دهند.

ترس افراد مومن از مرگ به خاطر بی پروا نبودن آنها نسبت به مرگ و حساب بردن از آن است.؛ نه به خاطر اینکه مرگ، ترسناک و رعب آور باشد. در مقابل افراد مومن که از مرگ، حساب می برند، بعضی افراد، علیرغم حساب نبردن از مرگ، چون اندوخته ای ندارند، از مرگ هراسانند و چه بسا بر ضد آن هم موضع بگیرند.

تردیدی نیست که انسان ها از لحاظ فطری، میل به بقاء و ماندن در این جهان دارند و به گفته صدر المتالهین، خداوند کراهت از فنا شدن را در سرشت آنها نهاده است.

این به خاطر آن است که انسان، موجودی محسوس است و این دنیا نیز با محسوسات گره خورده است؛ مثلا انسان دوست ندارد همنشینی با دوستان و سایر مواهب دنیا را ترک گوید و به دیار باقی قدم گذارد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • برچسب ها
    با ذکر یک نمونه عزت نفس را تعریف کنید حالت مومنان در هنگام مرگ را توضیح دهید حالت مومنان در هنگام مرگ چگونه است حالت مومنان در هنگام مرگ چگونه است هدیه هفتم دو مورد از اثار صدقه دادن هدیه هفتم صفحه 44 پیام های آسمان هفتم مرگ برای چه کسانی خوشایند است مرگ برای چه کسانی ناگوار است دینی دهم مرگ برای چه کسانی وحشتناک و ناخوشایند از هدیه هفتم مرگ برای چه کسانی وحشتناک و ناخوشایند است پیام های هفتم مرگ برای چه کسانی وحشتناک و ناخوشایند است چرا چرا مرگ برای کافران بد و ناخوشایند است هدیه هفتم
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا