مدرسه ها تا کی باز هستند

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,284
79
مدرسه ها تا کی باز هستند ، را در همیارخاص بخوانید

اخبار لحظه ای تعطیلی مدارس به دلیل کرونا ۱۴۰۰​


ایران مشاوره ۱۰ نظرها

برای دریافت آخرین اخبار در خصوص اخبار تعطیلی مدارس تمامی استان ها و شهرستان های ایران می توانید در کانال تلگرام ایران مشاوره و یا پیج اینستاگرام ایران مشاوره عضو شوید و یا با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.

در سال های اخیر شاهد شیوع ویروس مسری کرونا در کشور می باشیم که موجب نگرانی تمامی شهروندان از جمله دانش آموزان و والدین آن ها شده است. به همین منظور و برای جلوگیری از توسعه و ابتلا به ویروس کرونا در مدارس، دانشگاه ها و…، وزارت بهداشت تدابیری برای تعطیلی مراکز آموزشی اندیشیده بود تا بتوان آموزش ها را به صورت مجاری به پیش برد. با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید هم اکنون دانش آموزان با این پرسش مواحه هستند که مدارس در چه زمانی بازگشایی خواهند شد و ارائه برنامه های آموزشی به چه صورت خواهد بود؟

در صورت اتمام فرآیند واکسیناسیون تا پایان مهر ماه، مدارس کشور از آبان ماه به صورت حضوری بازگشایی می شوند.

تعطیلی مدارس کشور به دلیل کرونا در سال ۱۴۰۰​


همان طور که اشاره شد، با نزدیک شدن به دومین سال تحصیلی کرونایی، زمان و نحوه بازگشایی مدارس به دغدغه مهمی برای دانش آموزان و خانواده های آنان تبدیل می گردد. برنامه ریزی در این زمینه وابسته به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش می باشد و با توجه به این موضوع، ارگان های نام برده وظیفه دارند اطلاع رسانی دقیق و مشخصی پیرامون این مسئله انجام دهند. در سال گذشته بیش ترین بخش از سال تحصیلی با برگزاری آموزش ها به صورت مجازی و در بستر شبکه ها و سامانه های آموزشی از جمله اپلیکیشن شاد سپری شد. اما تکلیف مدارس در ارائه برنامه های آموزشی سال تحصیلی پیش رو چیست و کلاس های درسی در مهر و بهمن ماه امسال به چه صورت تشکیل می شوند؟

مدارس در سال ۱۴۰۰ چه زمانی بازگشایی می شوند؟​


بنا بر جدیدترین اخبار منتشر شده، بازگشایی مدارس به شکل حضوری در صورت فراهم بودن شرایط مربوط به کنترل وضعیت بیماری در کشور امکان پذیر خواهد بود. با موفقیت اجرا شدن فرآیند واکسیناسیون سراسری در کشور، کنترل آسیب های ناشی از موج پنجم شیوع بیماری، ایجاد بسترها و برنامه ریزی های لازم در راستای فاصله گذاری اجتماعی در مدارس و محیط های آموزشی، اختصاص روزانه حداقل یک ماسک به هر دانش آموز و اطمینان حاصل نمودن از رضایت خانواده ها از جمله شرایطی هستند که به منظور برقراری حضوری مدارس باید در نظر گرفته شوند.

بر همین اساس و از آن جایی که تکمیل فرآیند واکسیناسیون تا پایان مهر ماه سال جاری ممکن نیست، مدارس در ابتدای نیمسال تحصیلی اول همچنان به شیوه مجازی بازگشایی می گردند و در صورت محقق شدن برنامه های نام برده، می توان انتظار داشت که از آبان ماه شاهد برگزاری کلاس های درس در محل مدارس و به صورت حضوری باشیم.

شما می توانید ما را در کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره همراهی کنید و از جدیدترین اخبار پیرامون نحوه بازگشایی مدارس در نیسمال های تحصیلی مهر و بهمن ماه مطلع شوید.

با این که حضوری و یا غیرحضوری بودن مدارس به تصمیم ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا بستگی دارد اما به هر حال در صورت اعلام آمادگی باز شدن تمامی مدارس مناطق مختلف کشور در مهر ماه ۱۴۰۰، دانش آموزان بایستی همچنان شیوه نامه های بهداشتی را جهت پیشگیری به بیماری کووید ۱۹ رعایت نمایند و تا حد امکان آموزش های صحیح فاصله گذاری اجتماعی به محصلین ارائه شود. همچنین حضور دانش آموزان در مدارس می بایست به صورت تدریجی و در گروه بندی های مشخص باشد.

با توجه به تداوم آموزش مجازی تا اتمام روند واکسیناسیون، دانش آموزان می توانند از ساعت و زمان پخش کلاس دانش آموزان در تلویزیون مطلع باشند و با پیگیری برنامه های آموزشی تلوزیونی، دروس خود را فرا گرفته و اشکالات درسی خود را رفع نمایند. جهت آشنایی با برنامه شاد و نحوه ورود به آن می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

سوالات متداول​

۱- بازگشایی مدارس در مهر ماه سال ۱۴۰۰ به چه صورت خواهد بود؟​


با توجه به تکمیل نشدن فرآیند واکسیناسیون تا پایان مهر ماه سال جاری، مدارس در ابتدای نیمسال تحصیلی جاری به صورت مجازی بازگشایی خواهند شد.

۲- شرایط برگزاری کلاس های درسی مدارس به صورت حضوری در سال ۱۴۰۰ چیست؟​


تکمیل فرآیند واکسیناسیون سراسری، برنامه ریزی در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلب رضایت خانواده ها از جمله شرایط برگزاری آموزش های حضوری در مدارس هستند.

۳- در زمان تداوم تعطیلی مدارس به دلیل کرونا در سال ۱۴۰۰، آموزش دانش آموزان به چه صورت انجام می گیرد؟​


دانش آموزان دراین ایام تعطیل می توانند از طریق اپلیکیشن شاد و همچنین مدرسه تلویزیونی آموزش های لازم را فراگیرند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

تعطیلی مدارس​

آموزش حضوری در مدارس از روز ۱۴ فروردین​


آموزشمعاون آموزش ابتدایی وزیر در بخش گفتگوی ویژه خبری با موضوع آموزش حضوری بعد از تعطیلات نوروزی ابراز داشت: همه دانش آموزان از نیمه آبان ماه حضور در مدرسه را تجربه کرده اند. لذا آمادگی‌های لازم از قبل برای حضور دانش آموزان در مدرسه وجود دارد.

معاون آموزش و پرورش: از بعد نوروز مدارس حضوری است​


آموزشایلنا نوشت: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش گفت: بازگشایی مدارس از فروردین ۱۴۰۱ ضروری است.

مدارس خوزستان تعطیل شد​


محیط زیستبنا بر مصوبه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان، زمان شروع کار اداره ها در هفت شهرستان این استان امروز با ۲ ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

گرد و خاک برخی شهرهای غربی کشور را تعطیل کرد​


محیط زیستایرنا نوشت: فرماندار قصرشیرین گفت: فعالیت مدارس این شهرستان در سطح شهر و روستا در تمام مقاطع تحصیلی امروز شنبه ۲۱ اسفند به دلیل گرد و غبار شدید و شرایط جوی و آلودگی هوا تعطیل شد.

تکلیف آموزش حضوری در مدارس با افول اومیکرون روشن شد​


آموزشایرنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس باز هستند و دانش‌آموزان باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به مدرسه بروند.

وضعیت فعالیت مدارس چهارمحال وبختیاری اعلام شد​


چهارمحال و بختیاریبنابراعلام اموزش وپرورش استان مناطق قرمز بصورت اختیاری با ۳۰ درصد ظرفیت کلاسها برگزارمی شود

تعطیلی کلی مدارس به‌دلیل شیوع کرونا ممنوع​


سلامتتسنیم نوشت: در شرایطی که همچنان برخی مدارس به ویژه در تهران در تعطیلات کرونایی به سر می‌برند، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، ممنوعیت تعطیلی کلی مدارس را ابلاغ کرد.

آقای وزیر! امیکرون سرماخوردگی نیست​


جعفرآبادی، علیآیا امیکرون خطر چندانی برای کودکان ندارد؟

غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی در شهرهای قرمز اصفهان​


اصفهانبا تصمیم ستاد کرونای اصفهان، مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی در شهرهای با وضعیت قرمز کرونا در استان اصفهان به مدت ۱۰ روز غیرحضوری شد.

وزیر آموزش‌وپرورش: همه مدارس را تعطیل نمی‌کنیم، فقط مناطقی که مشکل کرونا دارند​


آموزشایسنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش به موضوع بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس اشاره کرد و گفت: ما نمی‌خواهیم هیچ دانش‌آموزی بیمار شود. باید پروتکل‌ها رعایت شوند. اعلام کردیم در مناطقی که مشکلاتی وجود دارد تعطیل کنند، نه اینکه همه مدارس را تعطیل کنند.

مدارس ارومیه دوباره غیرحضوری شد​


آذربایجان غربیستاد کرونا با تصمیم خود از غیرحضوری شدن مدارس در ارومیه خبرداد.

آخرین خبر از وضعیت مدارس تهران با شروع موج ششم​


آموزشایسنا نوشت: استاندار و رئیس ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونای استان تهران از غیرحضوری شدن یک هفته‌ای مدارس ابتدایی و تعطیلی مهدهای کودک در این استان به مدت یک هفته خبر داد.

اعلام وضعیت فعالیت مدارس استان چهارمحال وبختیاری​


چهارمحال و بختیاریبه علت بارش برف وبرودت هوا وضعیت فعالیت مدارس در روز چهارشنبه ۱۳بهمن ۱۴٠٠تغییر نمود

مدارس شهرهای نارنجی و قرمز خراسان رضوی تعطیل شد​


خراسان رضویباتوجه به وضعیت پاندمی کرونا برای پیشگیری از همه گیری و انتقال ویروس کرونا برخی از مدارس و مهدکودک‌های خراسان رضوی غیرحضوری شد.

چند ملاحظه درباره سخنان رییس کمیسیون بهداشت مجلس درباره مدارس​


جعفرآبادی، علیصحبت‌های اخیر رییس کمیسیون بهداشت مجلس درباره مدارس قابل ملاحظه است.

توضیح وزارت بهداشت درباره خبر تعطیلی دوهفته‌ای کشور​


سلامتسرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه مطلبی امروز به نقل از وزارت بهداشت در رسانه‌های زرد، غیررسمی و حاشیه‌ساز مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای کشور منتشر شد که به هیچ عنوان صحت ندارد.

شما نظر دادید مدارس و دانشگاه‌ها را ببندید​


سلامتاینطور که پیداست احتمال دارد در ترم جدید تحصیلی هم کلاسهای مدارس و دانشگاهها مانند ۲ سال اخیر به صورت غیرحضوری برگزاری شود. شهروندان در این باره نظرات مختلفی نوشته اند.

تعطیلی ۲ هفته‌ای برای کنترل کرونا؛ درخواست وزارت بهداشت​


سلامتاپلیکیشن ماسک از استاندران سراسر کشور خواست تا برای کنترل کرونا دستور تعطیلی ۲ هفته ای فعالیتهای غیرضروری را صادر کنند.

شما نظر دهید با اوج‌گیری سویه اومیکرون در کشور برای بازگشایی مدارس چه تصمیمی باید اتخاذ شود؟​


قضاییپیک ششم کرونا با سویه اومیکرون در کشور آغاز شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش خبر داد :​

حضوری شدن همه مدارس ابتدایی و دبیرستان در هرمزگان​


مناطق آزاددکتر پرویز حیدری راد رئیس اداره آموزش و پرورش کیش از بخشنامه جدید اداره کل آموزش و پرورش استان و حضوری شدن همه مدارس ابتدایی و دبیرستان در هرمزگان خبر داد .

زلزله مدارس تبریز را تعطیل کرد​


حوادثمدارس شیفت بعدازظهر تبریز به دلیل وقوع زلزله تعطیل شد.

هشدار یک متخصص درباره عجله برای بازگشایی مدارس؛ پیک جدید قبل از عید شروع می‌شود​


سلامتایلنا نوشت: رییس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی گفت: درحال حاضر بسیاری از مراجعان به بیماری تنفسی فوقانی مبتلا هستند و یکی از احتمالات این است که دچار کرونای امیکرون شده اند.

تعطیلی مدارس در مناطقی از خراسان رضوی به دلیل برودت هوا​


خراسان رضویبا توجه به بارش برف و برودت هوا کلیه مدارس در تمامی مقاطع در منطقه سرولایت، فردا در نوبت صبح تعطیل خواهد بود.

برای چهارمین روز متوالی​

مدارس ۲۹ دی در برخی شهرهای آذربایجان‌غربی تعطیل است​


آذربایجان غربیبدلیل سرمای هوا و یخبندان مدارس در برخی شهرهای استان آذربایجان‌غربی فردا چهارشنبه تعطیل است.

مدارس آذربایجان‌غربی فردا، سه‌شنبه ۲۸ دی، هم تعطیل شد​


آذربایجان غربیبنا به اعلام آموزش و پرورش مدارس برخی شهرهای استان آذربایجان‌غربی فردا سه‌شنبه هم تعطیل اعلام شد.

بدلیل برف و یخبندان، مدارس برخی شهرهای آذربایجان‌غربی، فردا ۲۷ دی‌ تعطیل است​


آذربایجان غربیبرخی مدارس استان آذربایجان‌غربی بدلیل برف و یخبندان تعطیل است.

ادامه بارش برف در استان آذربایجان‌غربی مدارس بعد از ظهر تعطیل و تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است​


آذربایجان غربیبارش برف تا ساعات پایانی امروز در نواحی مختلف استان آذربایجان‌غربی ادامه دارد.

برف و یخبندان در آذربایجان‌غربی: مدارس ۵ شهر تعطیل و راه ۱۲۲ روستا مسدود شد​


آذربایجان غربیبارش برف و یخبندان مدارس برخی شهرهای استان را تعطیل و راه چندین روستا را مسدود کرد.

مدارس ابتدایی شهر تهران باز هم غیرحضوری شد​


آموزشباشگاه خبرنگاران نوشت: معاون استاندار تهران از غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی شهر تهران و شهرستان‌های استان به غیر از شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند، رودهن و پردیس در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری به سبب آلودگی هوا خبر داد.

آموزش حضوری دانش آموزان و دانشجویان الزامی است یا خیر؟ دستور نهایی رئیسی اعلام شد​


دولترییس جمهور گفت :ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفت که کلاس‌های درس و امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها به شکل حضوری برگزار شود و دستگاه‌های مسئول باید اجرای آن را پیگیری کنند.


مدرسه ها تا کی باز هستند​


عنوان : مدرسه ها تا کی باز هستند


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,117
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا