لینک سایت همگام

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
لینک سایت همگام ، را در همیارخاص بخوانید

ورود به سامانه همگام | hamgam.medu.i | همگام مدارس​


تیم تحریریه ۸۵ نظرها

برای دریافت آخرین اخبار در زمینه خدمات سامانه همگام و کلیه اطلاعیه های مربوط به آن می توانید در کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره و یا پیج اینستاگرام مدارس ایران مشاوره عضو شوید.

در راستای اجرای هوشمند سازی روند تحصیل دانش آموزان و آموزش معلمان، شاهد راه اندازی سایت های اینترنتی متعددی در این زمینه بوده ایم که از جمله آن ها می توان به سامانه پادا، سامانه دانش آموزی سیدا و سایت همگام اشاره نمود. سامانه همگام دانش آموزی، چند سالی است که تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش، به ارائه خدمات الکترونیکی می پردازد و دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف، دبیران، کادر اجرایی مدرسه، پرسنل آموزش و پرورش و حتی اولیای محصلان، می توانند به اقتضای نیاز خود از امکانات متعدد این سامانه بهره ببرند.

هدف از ایجاد این سامانه هوشمند، تسریع خدمت رسانی و یکپارچه نمودن دسترسی دانش آموزان و کادر مدرسه به امکانات اینترنتی تحصیلی عنوان شده است. توجه نمایید که استفاده از سامانه همگام، مستلزم داشتن آشنایی کافی با بخش های مختلف و نحوه ورود به آن می باشد که در ادامه مطلب به توضیح این موضوع خواهیم پرداخت.

لینک مستقیم ورود به سامانه همگام

دانش آموزان می توانند برای انجام اموری مانند ثبت نام آزمون تیزهوشان و تکمیل فرم های هدایت تحصیلی به سامانه همگام به نشانی hamgam.medu.i مراجعه نمایند.

آشنایی با سامانه همگام​


سامانه همگام دانش آموزی به نشانی اینترنتی hamgam.medu.i محلی برای ارائه خدمات مختلف تحصیلی و آموزشی است که کاربران مختلف می توانند با توجه به نیاز خود از آن استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که امکان بهره وری از برخی ویژگی های این سامانه، همانند ثبت نام المپیادهای دانش آموزی، صرفا در بازه زمانی مشخصی وجود دارد که در همین خصوص، لازم است تا با امکانات الکترونیکی این پورتال هوشمند بیشتر آشنا شوید.

امکانات سایت همگام​


آن دسته از دانش آموزانی که متقاضی شرکت در برنامه هایی که از سوی مدرسه برای گذران ایام فراغت آن ها تدارک دیده شده، هستند؛ لازم است تا نام نویسی این رویه را از طریق سایت اینترنتی همگام به انجام رسانده تا واحد آموزشی مربوطه بتواند با توجه به آمار درخواست ها، نسبت به تدارک هرچه بهت برنامه های مذکور اقدام نماید.

نام کاربری و رمز عبور جهت ورود به سامانه همگام چیست؟​


اطلاعات ورود به پورتال همگام شامل نام کاربری و رمز عبور می باشد که لازم است، پس از وارد نمودن آن ها بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید تا به فضای سامانه هدایت شوید. کد ملی افراد به عنوان نام کاربری آن ها تعیین شده است اما رمز ورود هر کاربر با دیگری متفاوت است و دانش آموزان می بایست رمز ورود به پنل شخصی خود را از مدیر مدرسه دریافت نمایند.

همچنین چنانچه افرادی از کادر مدرسه، قصد ورود به سامانه همگام را داشته باشند، باید به مدیر مدرسه مراجعه نموده تا علاوه بر دریافت رمز ورود از مدیریت، برای آن ها دسترسی متناسب با نقش شان نیز ایجاد شود.

برای ورود پرسنل آموزش و پرورش به سامانه همگام، باید مراجعه به کارشناس فناوری منطقه استان صورت بگیرد و به منظور دسترسی به نقش مرتبط با جایگاه سازمانی پرسنل، رمز عبور فردی دریافت گردد.همچنین، افرادی که توسط سامانه فیش حقوقی آموزش و پرورش به نشانی fish.medu.i قادر به مشاهده اطلاعات فیش حقوقی خود هستند، نیاز به دریافت رمز ورود مجزا نداشته و می توانند از همان رمز برای ورود به سامانه همگام استفاده کنند.

راهنمای ورود به سامانه همگام​


در بخش قبل گفتیم که هر یک از کاربران می توانند با درج اطلاعات مربوط به نقش خود به این سامانه وارد شوند. رمز عبور همگام توسط مدیران مدارس برای دانش آموزان و سایر اعضای کادر اجرایی تعیین می گردد و این افراد موظف اند که جهت دریافت این رمز، حضورا به مرکز آموزشی مربوطه مراجعه کنند. جهت ورود به صفحه کاربری شخصی خود در سامانه همگام، می توانید مطابق مراحل آموزش تصویری زیر عمل نمایید.

راهنمای شرکت در آزمون های مشاوره ای همگام​


یکی از عمده ترین کارایی های سایت همگام، آزمون های مشاوره ای طراحی شده در آن می باشد که دانش آموزان جهت تکمیل رویه هدایت تحصیلی پایه نهم، مستلزم به شرکت در این آزمون ها هستند. آزمون های مشاوره ای با هدف سنجش توانایی و رغبت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم در نظر گرفته شده و به صورت آنلاین برگزار می شود.

محصلان می توانند جهت پی بردن به مشکلات رفتاری، نقاط ضعف و همچنین قوت خود در آزمون های مشاوره ای ۶ مرحله ای شرکت نموده و در نهایت، پس از بررسی و سنجش نتایج آزمون های مشاوره و هدایت تحصیلی، رشته پیشنهادی که بیشترین تطابق را با روحیات و استعداد آن ها دارد، از سوی مشاورین مدرسه اعلام می گردد.

برای شرکت در آزمون نام برده، دانش آموزان می بایست مطابق با مراحل ذیل عمل کنند:

آزمون سلامت روان همگام از سری آزمون های مشاوره ای بوده و با هدف کاهش آسیب های اجتماعی که می تواند دانش آموزان را درگیر نماید، اجرا می گردد. این آزمون تاثیر مستقیمی در امر هدایت تحصیلی داشته و همین موضوع، لزوم به کار بردن نهایت دقت در پاسخگویی به پرسش های مطرح شده در آن را مشخص می کند. سامانه هدایت تحصیلی دانش آموزان نیز به منظور ارائه فرم ها و راهنمایی های لازم برای دانش آموزانی که در آستانه انتخاب رشته قرار دارند، راه اندازی شده است و آماده ارائه خدمات لازم به کلیه کاربران واجد شرایط می باشد.

سوالات متداول​

۱- سامانه همگام چیست؟​


سامانه همگام به نشانی hamgam.medu.i به منظور تسهیل انجام امور مختلف آموزشی و تحصیلی مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم طراحی شده است.

۲- چه کسانی می توانند از سامانه همگام استفاده کنند؟​


دانش آموزان، کادر اجرایی مدارس، پرسنل آموزش و پرورش و حتی اولیای محصلان می توانند با درج نام کاربری و رمز عبور خود وارد این سامانه شوند.

۳- دانش آموزان از چه طریقی می توانند نسبت به دریافت رمز عبور همگام خود اقدام نمایند؟​


دریافت رمز عبور همگام دانش آموزی به صورت حضوری و از طریق مراجعه به مدیریت مدرسه امکان پذیر می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…


لینک سایت همگام​


عنوان : لینک سایت همگام


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا