قسمت ششم سه خواهر

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
قسمت ششم سه خواهر ، را در همیارخاص بخوانید

معرفی ستارگان ایران در المپیک ریو؛ قسمت ششم: ندا شهسواری​


بانوی تنیس روی میز کشورمان برای دومین دوره پیاپی جواز حضور در بازی های المپیک را کسب کرده و اینک به دنبال جبران ناکامی چهار سال پیش در لندن می باشد.

طرفداری- کمتر از دو ماه دیگر بازی های المپیک ۲۰۱۶ در شهر ریوی برزیل آغاز خواهد شد و ما قصد داریم تا آغاز این رقابت ها با معرفی اعضای کاروان ایران در این بازی ها به استقبال این رویداد بزرگی ورزشی برویم.

در ششمین بخش از این سری مطالب سراغ ندا شهسواری رفتیم که یکی از بانوان حاضر در کاروان ایران در ریو می باشد:

نام کامل: ندا شهسواریتاریخ تولد: سی ام شهریور سال ۱۳۶۵محل تولد: کرمانشاه

آغاز راه:

ندا شهسواری روز سی ام شهریور ماه سال ۱۳۶۵ در شهر کرمانشاه به دنیا آمد. وی از هفت سالگی با رشته تنیس روی میز آغاز شد و همراه با هم سن هایش با راکت های توری که جزو اسباب بازی های معروف آن زمان به شمار می رفت اولین ضربه ها را به توپ پینگ پنگ وارد کرد. وی در مقطع پنجم دبستان رشته تنیس روی میز را به طور جدی تر دنبال کرد و با شرکت در کلاس های آموزشی این رشته در کانون پرورش فکری با الفبای تنیس روی میز آشنا شد.

اولین مقام ندا در تنیس روی میز:

ندا شهسواری در همان سال اولی که تنیس روی میز را از طریق شرکت در کلاس های آموزشی کانون پرورش فکری فرا گرفت در مسابقات کشوری شرکت کرده و استعداد خود را به رخ همگان کشید. وی در این مسابقات به مقام اول قسمت تیمی و مقام سوم قسمت انفرادی دست یافت تا خیلی زود طعم موفقیت را در تنیس روی میز بچشد.

خانواده ای از جنس تنیس روی میز:

خانواده ندا شهسواری را می توانیم یک خانواده کاملا ورزشی و از جنس تنیس روی میز بدانیم. ندا زمانی که در سنین پایین برای تمرین به باشگاه می رفت، سه خواهر و مادرش نیز همراه وی بودند و در خانه نیز کمتر پیش می آمد که میز تنیس روی میز خالی باشد! خانواده شهسواری حتی سابقه حضور در مسابقات جام رمضان در قابت تیم شهسواری را دارند. نرگس یکی از خواهران ندا، با داشتن مدرک مربیگری بین المللی تنیس روی میز جزو مربیان این رشته به شمار می رود. سارا خواهر کوچک ندا جزو برترین های ایران در رده سنی خود بوده و اینک به دنبال حضور در تیم ملی است و زهرا دیگر خواهر ندا نیز در سطح استان مقام هایی را کسب کرده است.

وقتی داماد خانواده سرمربی می شود!

مهدی خوش مرام، داماد خانواده شهسواری، از پینگ پنگ بازان شناخته شده کشورمان است که ضمن فعالیت به عنوان بازیکن در امر سرمربیگری نیز فعال می باشد. جالب اینجاست که مربیگری اعضای خانواده نیز بر عهده وی می باشد و ندا نیز حدود چهار سال است زیر نظر خوش مرام تمرین می کند.

صعودی شیرین و شکستی تلخ در المپیک لندن:

ندا شهسواری برا کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن، در مسابقات آسیای میانه شرکت کرد و با کسب عنوان قهرمانی این رقابت ها، راهی لندن شد. شهسواری که اولین حضور المپیکی خود را به عنوان اولین بانو پینگ پنگ باز ایران در تاریخ بازی های المپیک در لندن تجربه می کرد در دور اول بازی ها با شکستی سنگین از دور خارج و اولین تجربه خود را در المپیک به تلخ ترین شکل ممکن به پایان رساند.

نحوه کسب سهمیه المپیک ریو ۲۰۱۶

ندا شهسواری در فررودین ماه سال جاری برای کسب سهمیه المپیک ریو ۲۰۱۶ در مسابقات آسیای میانه شرکت کرد و پس از صعود به دور نیمه نهایی در این دور موفق شد با نتیجه ۴-۳ ریما گوفرانوا از ازبکستان را شکست داده و راهی دیدار پایانی شود. شهسواری در دیدار پایانی نیز موفق شد اولگا کیم از ازبکستان را ۴-۳ شکست داده و سهمیه المپیک ریو ۲۰۱۶ را کسب کند.

مثلث ندا، نوشاد، نیما در ریو

نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و ندا شهسواری سه نماینده تنیس روی میز ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ خواهند بود. در بین این سه نفر، نیما عالمیان اولین المپیک خود را تجربه می کند و شاید انتظارات از وی به اندازه دو نفر دیگر نباشد. نوشاد عالمیان که در لندن با دو برد و یک شکست از دو رقابت ها کنار رفت طبق گفته های خود برای کسب مدال تلاش خواهد کرد و ندا شهسواری که او هم مثل نوشاد دومین المپیک خود را تجربه می کند، این بار برای شگفتی سازی و کسب نتیجه راهی ریو خواهد شد و کسب تجربه هدف وی نخواهد بود.

اخبار داغ


قسمت ششم سه خواهر​


عنوان : قسمت ششم سه خواهر


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا