فیلم رزمی امریکایی

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
فیلم رزمی امریکایی ، را در همیارخاص بخوانید


خانه » بهترین فیلم های رزمی | مشت، خون، شرافت

بهترین فیلم های رزمی | مشت، خون، شرافت​

در این مطلب به جذاب‌ترین فیلم‌های تاریخ با محوریت هنرهای رزمی می‌پردازیم.​


بهترین فیلم های رزمی

یکی از محبوب‌ترین ژانرهای فیلم در دنیا، زیر-سبک هنرهای رزمی است. این گونه فیلم‌ها در گروه فیلم های اکشن قرار گرفته و عمدتا توسط فیلم‌سازان نیم‌کره شرقی زمین ساخته می‌شوند. از مشهورترین فعالان سینمای هنرهای رزمی می‌توان به بروس لی، جکی چان و جت لی اشاره کرد. تمامی این افراد علاوه بر حضور در فیلم‌های کشورهای خود نقش مهمی در ترویج سنت‌ها و فرهنگ شرق از طریق هالیوود داشته‌اند. در مطلب پیش رو سعی می‌کنیم تا لیستی از سرگرم‌کننده‌ترین و بهترین فیلم های رزمی تاریخ را معرفی کنیم.

بهترین فیلم های رزمی تاریخ​


در انتخاب آثار لیست بهترین فیلم های ژانر رزمی معیارهایی چون تنوع موضوعی و تاریخی را در نظر گرفته‌ایم. با پی اس ارنا همراه باشید.

۴۰٫ فیلم نینجای آمریکایی (Ame ica Ni ja)​


برای اولین فیلم این لیست بهتر است به یکی از فیلم های ژانر رزمی کمتر دیده شده یا کالت یا همان بی مووی ها که خیلی هم دوستشان دارم سر بزنیم.

مایکل دادیکوف از همان نوع بازیگرها است که در حد فیلم های درجه دو باقی ماندند. او فیلم های رزمی زیادی دارد اما بهترین‌شان نینجای آمریکایی ساخت سال ۱۹۸۵ است. او نقش شخصیتی را بازی می‌کند که نامش جی آی جو است (جی آی جو به سری اسباب بازی‌ها یا همان اکشن فیگورهای آمریکایی می‌گویند که دو فیلم معمولی هم از آن‌ها ساخته شده است).

دادیکوف در این فیلم قفسه‌ سینه‌های بسیاری را خرد می‌کند و کمرهای بسیاری را می‌شکند. در این وسط زنی گمگشته را نجات می‌دهد و حواسش هم باید به عملیاتی مخفی که توسط دولت آمریکا هدایت می‌شود باشد. همان‌طور که می‌بینید از مواد داستانی شکسپیری خبری نیست. اما مشخص است که ما هم از اکشن درجه‌ی دو دهه هشتادی با نام نینجای آمریکایی انتظاری عجیب و غریب نداریم.

۳۹٫ فیلم آخرین اژدها (The Las D ago )​


یک تجربه‌ی ناب از فیلم رزمی بلکسپلوتیشن و فیلم موزیکال. اگر چنین ترکیب عجیبی به گوشتان خورد، یکراست به سراغ دیدن آخرین اژدها بروید.

این بی مووی ساخته‌ی مایکل شولتز ماجرای شخصیتی به نام بروس لروی را تعریف می‌کند که بروس لی را همانند بت می‌پرستد و می‌خواهد به درجه‌ای از ورزش کاراته برسد که به آن می‌گویند درخشیدن (The Glow). و از طرفی نقش منفی‌ای داریم به نام شوناف که به زیردستانش سپرده است که نامش را در خیابان‌ها به صورت آواز بخوانند‍! بله. چنین مخلوط غریبی از ژانرها را داریم و دیدنش حس متفاوتی به بیننده می‌دهد.

تماشای تریلر فیلم آخرین اژدها در سایت IMDb

۳۸٫ فیلم شمشیر زن یک دست (O e-A med Swo dsma )​


فنگ چنگ که مستخدم مدرسه شمشیر طلایی است جانش را در حمله‌ای که به مدرسه شده و برای یکی از استادان کونگ‌فو فدا می‌کند. همان استاد بعد از این اتفاق پسر چنگ (فنگ کنگ) را به شاگردی قبول می‌کند. سال‌ها می‌گذرد. کنگ با استعدادترین فرد مدرسه است اما خیلی از دانش آموزان به او حسادت می‌کنند و پیشینه‌ی فقیرانه‌اش را دستمایه حقارت کنگ قرار می‌دهند.

کنگ می‌خواهد از مدرسه فرار کند که جلوی او را می‌گیرند و دستش را قطع می‌کنند و او را در حالی رها می‌کنند که در حال مرگ است. اما دختری کشاورز کنگ را پیدا و به او کمک می‌کند. درگیری بعدی کنگ این است که متوجه می‌شود گروهی می‌خواهند استادش را به قتل برسانند و کنگ با همان یک دست همچنان بهترین شمشیرباز به حساب می‌آید و باید وارد عمل شود.

این فیلم رزمی در قسمت‌هایی بی‌مزه و لوس می‌شود. حتی صحنه‌های نبرد جذابی هم ندارد و تاریخ مصرفش مدت‌ها است که گذشته است. اما به هر حال از لحاظ تاریخی اولین فیلم هونگ کونگی بود که یک میلیون دلار فروش داشت و شخصیت‌های ضد قهرمان مرد را در این نوع آثار معرفی کرد و از نشان دادن خون ابایی نداشت.

۳۷٫ فیلم فوتبال شائولین (Shaoli Socce ‎)​


استیون چو این فیلم را قبل از جنب و جوش کونگ‌فو ساخت. او در این‌جا هم ستاره‌ی فیلم است هم نویسنده و هم کارگردان. این فیلم رزمی همان چیزی هست که باید باشد. همین که نام فوتبال با شائولین ترکیب شده است واضح است که قرار است با چه فیلمی سر و کار داشته باشیم.

در این اثر ماجراهای شش برادر را شاهدیم که هر کدام دارای قدرتی خارق العاده در کونگ‌فو هستند. اما در این دوره و زمانه دیگر کونگ‌فو خواهان ندارد و برادرها هر کدام درگیر مشاغلی هستند که هیچ ربطی به توانایی آنها ندارد. اما سینگ (با بازی استیون چو) هنوز کامل متقاعد نشده است که کونگ‌فو از بین رفته است. پس برای همین برادرانش را ترغیب می‌کند که تیم فوتبالی را به یاد یک قهرمان فوتبال تشکیل بدهند.

قهرمانی که توسط شخصی که حالا مربی یک تیم فوتبال شیطانی است، خرد شد. و این تیم فوتبال شیطانی که اعضای تیمش قدرتشان را از داروهای آمریکایی می‌گیرند پر قدرت‌ترین تیم فوتبال چین است. چنین قصه‌ی بیش از حد اغراق آمیزی را با جلوه‌های ویژه خنده‌دار و کمدی بامزه و ماجراهای رمانتیک فرض کنید و حالا متوجه می‌شوید که چرا فوتبال شائولین با بقیه فیلم های ژانر رزمی متفاوت است.

تماشای تریلر فیلم فوتبال شائولین در سایت IMDb

.h_if ame-apa a _embed_f ameposi io : ela ive; .h_if ame-apa a _embed_f ame . a io display:block;wid h:100%;heigh :au o; .h_if ame-apa a _embed_f ame if ame posi io :absolu e; op:0;lef :0;wid h:100%; heigh :100%;.au ho _plugposi io : absolu e; ex -i de : -9999px;opaci y: 0;fo -size: 0;

۳۶٫ فیلم Kill Bill​


کمتر کسی است که دست کم نام کوئنتین تارانتینو را نشنیده باشد. این کارگردان متفاوت هالیوودی یکی از بزرگ‌ترین طرفداران فیلم های رزمی بوده و ردپای این آثار در تک تک فیلم‌های او مشهود است. با این حال شاید بتوان دوگانه Kill Bill را بزرگ‌ترین ادای احترام تارانتینو به سینمای شرق دانست.

این اثر روایت‌گر ماجرای انتقام زنی جوان از اعضای سابق گروه خلافکاری خود بوده و شامل برخی از به یاد ماندنی‌ترین سکانس‌های مبارزه در سینمای مدرن است. داستان جذاب در کنار المان‌های آشنای فیلم‌های تارانتینو فیلم‌‌های Kill Bill را به اثری سرگرم‌کننده و زیبا تبدیل کرده‌اند. این فیلم به عنوان یکی از بهترین آثار رزمی غربی شناخته می‌شود.

۳۵٫ فیلم بلوک ۱۳ (Ba lieue 13)​


وقتی فیلم رزمی بلوک ۱۳ به کارگردانی پیر مورل و تهیه کنندگی لوک بسون اکران شد، یک ستایش فرانسوی تمام عیار از ورزش جدید پارکور بود. هیچ جلوه‌ ویژه‌ای در فیلم به کار نرفته است و از طناب‌هایی که به بازیگر و بدل‌کار وصل باشد خبری نیست. این‌ محله واقعا میدان نبرد است. تعقیب و گریزهای نفس‌گیر و خوب طراحی شده که باعث می‌شود تب و تاب فیلم به هیچ عنوان پایین نیفتد. داستان فیلم هم ساده است و بیشتر وقتش صرف صحنه‌های رزمی بی نظیرش شده است. ماجرای یک پلیس و مجرم که به یکدیگر می پیوندند تا شخصی را از محله بلوک ۱۳ نجات بدهند و جلوی یک بمب هسته ای را هم بگیرند.

به خاطر موفقیت فیلم، در سال ۲۰۰۹ نسخه دومی آمد که تقریبا همان تیم فیلم اول دور هم جمع شده بودند. اما قدرت نسخه دوم به هیچ وجه مثل فیلم اول نبود. اما برای طرفداران تشنه این رزمی‌کاران پارکور باز، دیدن فیلم دوم هم خالی از لطف نیست.

تماشای تریلر فیلم بلوک ۱۳ در سایت IMDb

۳۴٫ فیلم شکست ناپذیر ۲ (U dispu ed II: Las Ma S a di g)​


والتر هیل در سال ۲۰۰۲ فیلم رزمی‌ای ساخت به نام شکست ناپذیر که زیاد سر و صدا نکرد و موفقیت مالی هم نداشت. اما طرفداران مخصوص خودش را پیدا کرده بود و تهیه کنندگان می‌توانستند ادامه‌ای برایش بسازند و از آن‌جایی که هنوز پلتفرم‌هایی مثل نتفلیکس برای پخش فیلم ‌خانگی وجود نداشت، فیلم دوم شکست ناپذیر یکراست به شبکه نمایش خانگی رفت و روی دی وی دی ها منتشر شد.

هیچانتظاری از نسخه دوم فیلمی که فیلم اول سری هم چنگی به دل نمی‌زد نداشت. اما ورق طی این سال ها برگشته است و شکست ناپذیر ۲ از معدود فیلم های دومی است که از نسخه اصلی‌اش یک سر و گردن بالاتر است و توانسته که به یکی از بهترین فیلم های رزمی آمریکایی و همینطور یکی از بهترین فیلم های بوکسوری تبدیل شود. در اینجا برعکس فیلم اول، بازیگرهای معروف نداریم. اما مایکل جی وایت و مخصوصا اسکات ادکینز این داستان رزمی داخل زندان را به تجربه‌ای فراموش نشدنی تبدیل کرده‌اند.

تماشای تریلر فیلم شکست ناپذیر ۲ در سایت IMDb

.h_if ame-apa a _embed_f ameposi io : ela ive; .h_if ame-apa a _embed_f ame . a io display:block;wid h:100%;heigh :au o; .h_if ame-apa a _embed_f ame if ame posi io :absolu e; op:0;lef :0;wid h:100%; heigh :100%;.au ho _plugposi io : absolu e; ex -i de : -9999px;opaci y: 0;fo -size: 0;

۳۳٫ فیلم اونگ-بک: مبارز موی تای (O g-Bak: Muay Thai Wa io )​


اونگ بک فیلم رزمی‌ای بود که تونی جا را به یکی از ستارگان اکشن جهانی تبدیل کرد. با دیده شدن فیلم گویا همه تشنه‌ی یک اکشن جدید دیگر با بازی تونی جا بودند.

او در این‌ فیلم نقش تینگ را بازی می‌کند. یک روستایی رزمی‌کار که باید سر دزدیده شده مجسمه بودای روستا را پیدا کند. چون بر اساس باوری قدیمی اگر مجسمه بودا سر نداشته باشد بلایای طبیعی سر روستا نازل می‌شود و همین تضاد باورهای روستایی و شهری است که داستان فیلم را جذاب‌تر می کند.

تینگ رد سر دزدیده شده را تا بانکوک می‌گیرد و ماجرا هر چه جلوتر می‌رود، جذاب‌تر می‌شود. در این فیلم هم قرار نیست درگیری‌های مصنوعی ببینیم. تونی جا از جلوه‌های ویژه و طناب‌هایی که قرار است بعدا نامرئی شوند جلوتر است. فیلم اونگ-بک به راستی یکی از بهترین فیلم های ژانر رزمی محسوب می‌شود.

۳۲٫ فیلم رها شده (U leashed)​


جت لی در سال ۲۰۰۵ در یک فیلم رزمی آمریکایی که توسط لوئیس لتریر فرانسوی ساخته و توسط لوک بسون فرانسوی نوشته و تهیه شده بود بازی کرد. به یاد دارم که از دیدن فیلم تعجب کرده بودم. این یک اکشن معمولی با بازی جت لی نبود و داستان عجیبی داشت.

جت لی در این فیلم نقش یک مبارزه‌گر را بازی می‌کند که حکم یک سگ برای رئیسش، با بازی باب هاسکینز، را دارد. و وقتی می‌گویم سگ، شما دقیقا یک قلاده را در نظر بگیرید که دور گردن جت لی انداخته شده است و هر موقع این قلاده دور گردن او باشد، لی به یک موجود درنده و خطرناک تبدیل می‌شود. در این فیلم با اصول اخلاقی فنون رزمی هیچ سر و کار نداریم و ترکیب آسیا و فرانسه و آمریکا رنگ و بویی خاص به فیلم رها شده بخشیده و آن را به یکی از بهترین فیلم های رزمی آمریکایی تبدیل کرده است. تیم بازیگری فیلم عالی است، مخصوصا خود جت لی که در این‌جا، هم باید خوی درندگی‌اش را نشان بدهد و هم خوی انسانی‌اش.

معرفی بهترین فیلم های جت لی: پادشاه هنرهای رزمی​


.h_if ame-apa a _embed_f ameposi io : ela ive; .h_if ame-apa a _embed_f ame . a io display:block;wid h:100%;heigh :au o; .h_if ame-apa a _embed_f ame if ame posi io :absolu e; op:0;lef :0;wid h:100%; heigh :100%;.au ho _plugposi io : absolu e; ex -i de : -9999px;opaci y: 0;fo -size: 0;

۳۱٫ فیلم جونز کمربند مشکی (Black Bel Jo es)​


جیم کلی که قهرمان کاراته آمریکایی بود، در فیلم رزمی اژدها وارد می‌شود نقش مکمل داشت و حالا می‌خواست در کاری هنرنمایی کند که نقش اصلی داشته باشد. جونز کمربند مشکی فیلم جدی‌ای نیست. یک بلکسپلوتیشن (Blaxploi a io ) تمام عیار است، ترکیبی از تمام ویژگی‌های فیلم‌های درجه دو با بازی یک آفریقایی آمریکایی.

در این فیلم تمام دردسر شخصیت اصلی این است که مافیا می‌خواهد محل سال‌ها تمرین او را ببندد و اما او به هر قیمتی که شده است باید این سالن ورزشی را از چنگ مافیا نجات بدهد. خب چه چیزی بهتر از این قصه‌ی ساده و بی شاخ و برگ برای کیف بردن از بزن بهادری جیم کلی؟

۳۰٫ فیلم رینگ خونین (Bloodspo )​


این فیلم رزمی باعث شد که ژان کلود ون دم (فرانکی) بتواند عضله و ماهیچه‌هایش را به صورت تمام و عیار برای بیننده‌ها به نمایش بگذارد، سال‌ها از همین کار نان بخورد و طرفدارانش را سرگرم کند.

او در این فیلم نقش یک ژنرال ارتشی را بازی می‌کند که در نینجوتسو مهارت بالایی دارد و روزگار باعث می‌شود که او سر از یک باشگاه مخفی زیرزمینی سر در بیاورد که در آن‌جا رزمی‌کاران آسیایی با هم مسابقه می‌دهند.

ون دم در رینگ خونین هنر بازیگری ندارد و واقعا هم بازی خشک و بی روحش خیلی جاها آدم را به خنده می‌اندازد. اما قدرت فیزیکی‌اش را نمی‌توان نادیده گرفت و او در این فیلم حرکات رزمی‌ای را نشان داد که در سال‌های بعد به امضای اصلی‌اش بدل گشت.

تماشای تریلر فیلم رینگ خونین در سایت IMDb

.h_if ame-apa a _embed_f ameposi io : ela ive; .h_if ame-apa a _embed_f ame . a io display:block;wid h:100%;heigh :au o; .h_if ame-apa a _embed_f ame if ame posi io :absolu e; op:0;lef :0;wid h:100%; heigh :100%;.au ho _plugposi io : absolu e; ex -i de : -9999px;opaci y: 0;fo -size: 0;

۲۹٫ فیلم بچه کاراته‌کار (The Ka a e Kid)​


اعتراف می‌کنم که برای اولین بار نسخه‌ی بازسازی شده فیلم کاراته کید را دیدم. همانی که جکی چان و جیدن اسمیت در آن بازی می‌کردند. که البته بعدا متوجه شدم کاراته به ورزشی که شخصیت چان به اسمیت یاد می‌دهد ربطی ندارد و اسم کاراته کید بیشتر ادای دینی است به فیلم رزمی حالا کلاسیک شده‌ی جان جی آویلدسون.

بعد از دیدن نسخه سال ۱۹۸۴ باید بگویم تنها یک کاراته کید داریم و او رالف ماکیو است. کاراته کید در دهه هشتاد یک نسل جدید را با فیلم های ژانر رزمی آشنا کرد. این فیلم، رزم را با دوران بلوغ ترکیب کرده و ملودرامی دل‌نشین از آن بیرون آمده است. البته رزمی که در این فیلم به کار می‌رود نسبت به خیلی از فیلم‌های این سبکی قدرت ندارد. اما همین که می‌بینیم استاد اعظم، آقای میاگی (با بازی پت موریتا) با چوب غذاخوری‌اش مگسی را در هوا می‌گیرد و به ماچیو راه و روش زندگی و رزم را یاد می‌دهد از چیزی که داریم می‌بینیم لذت می‌بریم.

۲۸٫ فیلم هشت اژدهای جنگنده قطب (The 8 Diag am Pole Figh e )​


اگر می‌خواهید با فیلم‌های استدیو معروف سازنده فیلم های ژانر رزمی برادران شاو آشنا شوید بهتر است از همین فیلم هشت اژدهای جنگنده قطب شروع کنید. فیلمی که بدون هیچ شاخ و برگی شما را با یک داستان عامه پسند رزمی هنگ کونگی آشنا می‌کند.

داستان از ژنرالی خشمگین با بازی گوردون لیو شروع می‌شود که برای از بین بردن خشم باید به یک راهب تبدیل شود. البته این وضع تا زمانی ادامه دارد که خانواده وی دچار تراژدی مرگباری می‌شود و حالا دوباره نیاز به بازگشت خشم و انتقام گرفتن است.

انتقام همیشه جزئی جدایی ناپذیر از فیلم‎های رزمی بوده است. البته می‌توان پرسید که آیا انتقام قرار است آنهایی که به قتل رسیده‌اند را زنده کند؟ معلوم است که نه. اما می‌توان این سوال را هم پرسید آیا تلاش برای انتقام گرفتن هم ضرری دارد؟ شخصیت اگر بتواند از پس انجام کار بر بیاید، چرا که نه؟ مخصوصا اگر گوردون لیو‌ای باشد که بتواند دندان دشمنانش را خرد کند و با چوب بامبو به جان آنها بیفتد. آنها باید عبرت بگیرند که دیگر اعصاب و روان یک راهب را خرد نکنند.

.h_if ame-apa a _embed_f ameposi io : ela ive; .h_if ame-apa a _embed_f ame . a io display:block;wid h:100%;heigh :au o; .h_if ame-apa a _embed_f ame if ame posi io :absolu e; op:0;lef :0;wid h:100%; heigh :100%;.au ho _plugposi io : absolu e; ex -i de : -9999px;opaci y: 0;fo -size: 0;

۲۷٫ فیلم سی و ششمین تالار شائولین (The 36 h Chambe of Shaoli )​


سان ته با بازی چیا هوی لیو که فقط یک دانش آموز است، به چشم شاهد کشتار خانواده، دوستان و معلمش می‌شود. دولت منچو به روستا حمله می‌کند و همه را از بین می‌برد و از این‌جا سفر قهرمان شروع می‌شود. سان ته به معبد شائولین می‌رود و در آن‌جا باید مراحل مختلفی از کونگ فو را آموزش ببیند. این مراحل به ۳۵ تالار شائولین معروف هستند که هر تالار توسط یک استاد هدایت می‌شود.

طی مدتی مشخص می‌شود که سان ته بهترین رزمی‌کار معبد است و استعداد درخشانی دارد. او حالا می‌خواهد تالار سی و ششم را خودش برای آموزش افرادی که مورد اذیت و آزار و ظلم قرار گرفته‌اند طراحی کند. این فیلم رزمی جزو کلاسیک‌ها حساب می‌شود. یکی از موارد عجیب این فیلم این است که با این که زمان زیادی برای نشان دادن آموزش تکنیک‌های کونگ فو در فیلم صرف می‌شود اما اصلا حوصله سر بر نیست و ما را تا آخر همراه فیلم می‌کند.

۲۶٫ فیلم راه اژدها (The Way of he D ago )​


راه اژدها تنها فیلم رزمی‌ای است که بروس لی نویسنده و کارگردان و بازیگر آن است. در این‌جا لی باید از دستان و پنجه‌های قدرتمند خود برای دفاع از یک رستوران در مقابل دزدها استفاده کند. او در این حین به تمام کارکنان رستوران آموزش دفاع از خود می‌دهد تا این‌که رئیس دزدان تصمیم می‌گیرد یک مبارز آمریکایی (چاک نوریس) را برای مقابله با لی استخدام کند. فیلم به زبان انگلیسی دوبله شده است و اگر متوجه این زبان بشوید شاید دوبله ضعیفش شما را اذیت کند. اما اگر مشکلی با این قضیه نداشته باشید صحنه های نبرد فیلم واقعا ارزش دیدن دارد. درگیری چند نفره پایان فیلم شاید مثل نبردهای پر زرق و برق پایان فیلم‌های مارول نباشد، اما خشونتی که در این درگیری جریان دارد واقعا دیدنی است.

بهترین فیلم های بروس لی: اسطوره جاویدان سینمای شرق​


.h_if ame-apa a _embed_f ameposi io : ela ive; .h_if ame-apa a _embed_f ame . a io display:block;wid h:100%;heigh :au o; .h_if ame-apa a _embed_f ame if ame posi io :absolu e; op:0;lef :0;wid h:100%; heigh :100%;.au ho _plugposi io : absolu e; ex -i de : -9999px;opaci y: 0;fo -size: 0;

۲۵٫ فیلم دو جنگجو (Wa io s Two)​


حسابداری به نام هوآ متوجه می‌شود که رئیس بانک می‌خواهد پیر دهکده را به قتل برساند تا قدرت را کاملا به دست بگیرد. هوآ می‌خواهد از طریق یکی از کارمندان، پیر دهکده را خبر کند اما کارمند به هوآ خیانت می‌کند و او را به قاتلین لو می‌دهد. هوآ فرار می‌کند اما قاتلین مادر او را به قتل می‌رسانند.

هوآ توانایی رزمی زیاد ندارد و باید از رفیق ساده‌اش فتی و هم‌چنین استاد وینگ چون خود یعنی لیونگ جان کمک بگیرد. این فیلم رزمی تمرین‌های جذاب وینگ چون را به ما نشان می‌دهد و داستان تعقیب و گریز و قتل هم‌چنان گریبان گیر هوآ است. قاتلین موفق می‌شوند حتی استاد او را از بین ببرند. حالا هوآ و فتی حسابی داغ دلشان تازه است. وقت انتقام است و در نیم ساعت پایانی این انتقام و درگیری‌ها را که به طرز ماهرانه‌ای طراحی شده‌اند شاهد هستیم.

۲۴٫ فیلم میمون آهنی (I o Mo key)​


در دوره‌ای که چین درگیر بلایای طبیعی و بلایای انسانی (ژنرال‌های جنگی) است، مردم حاشیه نشین به شهرها مهاجرت می‌کنند. اما متوجه می‌شوند که فساد در شهر بیداد می‌کند. و حالا نیازی به یک شخصی مثل رابین هود داریم و او با لقب میمون آهنی وارد میدان می‌شود.

میمون آهنی در اصل هویت مخفی دکتری است به نام یانگ که به کمک همسرش شب‌ها نقاب به چهره می‌زند و با ظلم و فساد مبارزه می‌کند. حاکمیت که نگران این وضعیت شده است شخصی به نام ین را با گروگان گرفتن پسرش اجیر می‌کند تا بلکه او بتواند میمون آهنی را پیدا کند و تحویل مقامات دهد. اما میمون آهنی پسر ین را نجات می‌دهد و حالا مشکل ظالمان بیشتر از قبل شده است. این فیلم رزمی در سال ۱۹۹۳ اکران شد و اما تا حدود سال ۲۰۰۰ آن‌قدر مطرح نشده بود تا این‌که کوانتین تارانتینو با تعریف و تمجید از این فیلم، آن را در مسیر کشف خوره‌های فیلم هنرهای رزمی قرار داد.

تماشای تریلر فیلم میمون آهنی در سایت IMDb

.h_if ame-apa a _embed_f ameposi io : ela ive; .h_if ame-apa a _embed_f ame . a io display:block;wid h:100%;heigh :au o; .h_if ame-apa a _embed_f ame if ame posi io :absolu e; op:0;lef :0;wid h:100%; heigh :100%;.au ho _plugposi io : absolu e; ex -i de : -9999px;opaci y: 0;fo -size: 0;

۲۳٫ فیلم مشت افسانه‌ای (Fis of Lege d)​


مشت افسانه بازسازی فیلم رزمی مشت خشم است که فیلم بعدی در این لیست است. برای همین داستان هر دو فیلم یک الگو را دنبال می‌کند. اما در این فیلم جت لی هم شخصیت متفاوتی دارد و هم روش مبارزه‌اش با بروس لی فرق دارد. بروس لی خشم خود را به راحتی بروز می‌دهد اما جت لی اگر در وسط میدان درگیری هم گیر افتاده باشد، خونسردی خود را حفظ می‌کند.

یکی از نکات برجسته این اثر این است که برعکس بیشتر فیلم‌های مربوط به کونگ فو، شخصیت‌های خوب چینی و بد ژاپنی کلیشه‌ای نداریم. به عنوان مثال دوست شخصیت لی (چن زن) یک ژاپنی است و در جایی از فیلم از او دفاع ویژه‌ای می‌کند. در این فیلم رقبا فقط درحال کتک زدن یکدیگر نیستند و روابط پیچیده‌تر است. اما به هر حال این یک فیلم کونگ فویی است و حتما نیاز به یک نقش منفی اساسی داریم. ژنرال فوجیتا در پایان در مقابل چن زن قرار می‌گیرد و یکی از زیباترین نبردهای پایانی یک فیلم در این‌جا رقم می‌خورد.

۲۲٫ فیلم مشت خشم (Fis of Fu y)​


ماجرای فیلم مشت خشم درباره چن زن با بازی بروس لی است که متوجه فوت شدن استادش شده. سپس او می‌بیند که عده‌ای ژاپنی کونگ فو کار دارند او را به چالش می‌کشند. چن به مدرسه ژاپنی‌ها می‌رود و تمام شاگرد‌ها و همین‌طور استادشان را مورد عنایت مشتان خود قرار می‌دهد. حالا است که چن می‌فهمد که استادش توسط این مدرسه کشته شده است. به او سم خورانده‌اند. و آتش خشم چن از این لحظه به بعد خاموش نشدنی است.

بروس لی نانچیکو‌ها را برمی‌دارد و حرکاتی از خود نشان می‌دهد که ما را حیرت زده می‌کند و وقتی شمشیری را در هوا می‌زند و باعث درگیری‌های بیشتر می‌شود، دیگر مطمئن می‌شویم که بروس لی چرا بروس لی است.

تماشای تریلر فیلم مشت خشم در سایت IMDb

.h_if ame-apa a _embed_f ameposi io : ela ive; .h_if ame-apa a _embed_f ame . a io display:block;wid h:100%;heigh :au o; .h_if ame-apa a _embed_f ame if ame posi io :absolu e; op:0;lef :0;wid h:100%; heigh :100%;.au ho _plugposi io : absolu e; ex -i de : -9999px;opaci y: 0;fo -size: 0;

۲۱٫ فیلم استاد بزرگ (The G a dmas e )​


چه کسی فکرش را می‌کرد وونگ کار وای به سراغ ساختن فیلم رزمی زندگینامه‌ای برود؟ به هر حال خوش به حال که ما که چنین اتفاقی افتاد. این فیلم داستان زندگی استاد بزرگ وینگ چون، ملقب به ایپ من است. این فیلم سه نسخه دارد. بلند‌ترین مربوط به نسخه چینی است و کوتاه‌ترین‌اش طبق معمول برای آمریکایی‌هاست.

پخش‌ کننده‌های آمریکایی احتمالا چون خودشان درجه توجه‌شان به فیلم در حد دیدن یک کلیپ اینستاگرامی است، ترجیح دادند که نسخه آمریکایی فیلم کوتاه‌تر، اما سرعت بیشتری داشته باشد. که البته نیاز است که بگوییم نسخه آمریکایی به ریتم اثر ضربه زده؟

فیلم استاد بزرگ ماجراهای مبارزه‌های ایپ من با دیگر استادان کونگ فو را دنبال می‌کند. تونی لیونگ نقش این مرد افسانه‌ای را به خوبی بازی می‌کند.

ایپ من چیزی نیاز برای اثبات به دیگران ندارد. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که حتی او هم مجبور می‌شود درسی به بقیه بدهد. صحنه‌های درگیری این فیلم بیشتر از این‌که نفس‌گیر باشد، زیبا و چشم‌نواز است. مبارزه‌ای را می‌بینیم که در آن هرزودتر به چیزی ضربه بزند بازنده است. وونگ کار وای بیشتر روی زیبایی رزم و تاثیر درونی کونگ‌فو نظر دارد و از پس این کار هم بر آمده است.

۲۰٫ فیلم معبد شائولین (Shaoli Temple)​


یک ژنرال خیانتکار، باعث سقوط امپراطوری می‌شود و در این میان پدرِ پسر جوانی به نام جوو یوآن (با بازی جت لی) را می‌کشد. یوآن موفق می‌شود به معبد شائولین فرار کند. اساتید معبد کم‌کم به او فنون کونگ‌فو را آموزش می‌دهند اما چون وجود یوآن از انتقام پر است و با آئین و منش کونگ‌فو تضاد دارد، برای همین انگار که اصلا یوآن برای بودن در معبد مناسب نیست.

در این فیلم رزمی هم مدت زمان زیادی صرف آموزش کونگ‌فو با سلاح‌های مختلف شده است. سکانس پنج دقیقه‌ای را می‌بینیم که جت لی در چهار فصل متفاوت در حال آموختن کونگ‌فو است و همین مسائل باعث شده است که فیلم بیش از حد طولانی به نظر برسد. اما دیدن اثر برای طرفداران جت لی جذاب است. این فیلم که شروع کارنامه لی محسوب می‌شود، چهره‌ی معصوم و جوان لی را به نمایش می‌گذارد و این‌که ببینیم او همیشه هم در حال زد و خورد با دیگران نبوده، به خودی خود دیدنی است.

۱۹٫ فیلم مردان زهرآگین (The Five Deadly Ve oms)​


این فیلم رزمی کلاسیک که از آثار مورد علاقه‌ی کوانتین تارانتینو هم است، با مرگ تدریجی یک استاد کونگ‌فو شروع می‌شود که به خاطر پخش شدن سمی در هوا مسموم شده است. این استاد از آخرین شاگرد خود می‌خواهد که پنج شاگرد پیشین خود را پیدا کند که حالا هر کدامشان برای خود استادی در رزم محسوب می‌شوند.

استاد از این نگران است که یکی از این پنج نفر به سمت پلیدی گرایش پیدا کرده باشد و باعث و بانی خرابی بیشتر شود. از این‌جا به بعد است که فیلم سردرگم می‌شود و شاید دنبال کردن داستان آسان نباشد. اما صحنه‌های نبرد فیلم و این‌که هر کدام از این پنج نفر چه ویژگی‌هایی دارد، کار را جذاب کرده است. به هر حال فیلم مردان زهرآگین، رزم را با رئالیسم جادویی مخلوط کرده است و شاید مناسب سلیقه همه نباشد.

.h_if ame-apa a _embed_f ameposi io : ela ive; .h_if ame-apa a _embed_f ame . a io display:block;wid h:100%;heigh :au o; .h_if ame-apa a _embed_f ame if ame posi io :absolu e; op:0;lef :0;wid h:100%; heigh :100%;.au ho _plugposi io : absolu e; ex -i de : -9999px;opaci y: 0;fo -size: 0;

۱۸٫ فیلم رستوران سیار (Wheels o Meals)​


جکی چان، یوئن بیائو و سمو هونگ سه دوست قدیمی دوران مدرسه بودند. این سه همراه با هم فیلم رستوران سیار را ساختند. در دوره‌ای این فیلم رزمی ساخته شد که دوره طلایی سینمای هونگ کونگ به حساب می‌آمد (و این دوره طلایی هم کوتاه بود).

چان و بیائو نقش دو برادر را دارند که کارشان گرداندن یک رستوران فست فود سیار است. این دو نفر عاشق زنی می‌شوند که از قضا آن زن وارث یک ثروت هنگفت است و همین باعث دزدیده شدنش می‌شود. دو برادر به همراه دوست کارآگاه خود تصمیم به نجات زن می‌گیرند. چان و هونگ در این فیلم روال همیشگی ترکیب طنز و زد و خورد را به خوبی اجرا کرده‌اند.

یکی از سکانس‌های بیادماندنی فیلم صحنه درگیری چان با یک کیک بوکسور آمریکایی است. در این اثر با صحنه‌های رزمی خوش ساخت و استانداردی طرف هستیم. رابطه بین برادرها هم باعث شده است فیلم از یک اثر صرفا زد و خوردی بالاتر باشد.

۱۷٫ فیلم استاد تای چی (Tai Chi Mas e )​


ماجراهای این فیلم روایت دو دوست به نام‌های تین بائو و جون بائو (با بازی جت لی) است که مسیر زندگی‌شان در جوانی از یکدیگر جدا می‌شود. تین برای کسب ثروت و احترام و قدرت به سمت و سوی بدی می‌رود. او حاضر می‌شود با حاکمیت ظالم همکاری کند و از طرفی جون به گروه مخالفان حکومت می‌پیوندد. البته تا مدتی رابطه دوستانه این دو نفر ادامه دارد تا اینکه تین به جون خیانت می‌کند و باعث و بانی کشته شدن بیشتر دوستان جون می‌شود.

تنها سیو-لین (با بازی میشل یئو) است که از میان دوستان جین زنده می‌ماند. شخصیت جت لی بعد از این اتفاقات دچار حمله عصبی و شوک شده است. اما بعد از مدتی او به درک و باوری روشنگرانه می‌رسد و همین باعث می‌شود راهش به سمت ورزش تای چی که برای تمرکز و مراقبه و درون نگری است کشیده شود. این فیلم رزمی متاسفانه در سکانس‌هایی حوصله سر بر می‌شود. اما اگر تحمل داشته باشید، صحنه‌های درگیری جت لی به کمک میشل یئو و حرکات رزمی جذابشان کار را تا حدی نجات می‌دهد. برای این فیلم دو دنباله هم ساخته شده است که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

تماشای تریلر فیلم استاد تای چی در سایت IMDb

۱۶٫ فیلم استاد گیوتین پرنده (Mas e of he Flyi g Guillo i e)​


سراغ یکی دیگر از فیلم رزمی‌های مورد علاقه آقای تارانتینو برویم. استاد گیوتین پرنده داستان راهب نابینایی است که می‌خواهد انتقام کشته شدن شاگردانش را از یک مشت زن یک دست بگیرد.

او به روستایی می‌رود که در آن مسابقه‌ای برگزار شده است و قسم می‌خورد تا سر از تن هر مشت زن یک دستی که رو به رویش قرار گرفت جدا کند. نام گیوتین پرنده به اسلحه‌ای اشاره دارد که شبیه به کلاه است و به زنجیری وصل است. این اسلحه که روی سر فردی قرار بگیرد تیغ هایش به داخل سر فرو می‌رود و با کشیدن زنجیر سر از بدن جدا می‌شود.

اگر با بازی مورتال کمبت (که با تازگی تریلر نسخه سینمایی جدیدش هم پخش شد) آشنایی یا خاطره دارید و صحنه‌های معروف آخر هر نبرد که به Fi ish HimHe معروف است را دوست دارید، حتما دیدن این فیلم را امتحان کنید که هم خود فیلم الهام بخش چنین نوع از بازی‌های رزمی بود و هم این‌که با یکی از بهترین و غیر واقعی‌ترین صحنه‌های پایانی نبرد رو به رو خواهید شد.

.h_if ame-apa a _embed_f ameposi io : ela ive; .h_if ame-apa a _embed_f ame . a io display:block;wid h:100%;heigh :au o; .h_if ame-apa a _embed_f ame if ame posi io :absolu e; op:0;lef :0;wid h:100%; heigh :100%;.au ho _plugposi io : absolu e; ex -i de : -9999px;opaci y: 0;fo -size: 0;

۱۵٫ فیلم ایپ من (Ip Ma )​


ایپ من یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان تاریخی چین بوده که در طول حیات خود مسئولیت تربیت برخی از مشهورترین اساتید کونگ فوی تاریخ چون بروس لی را بر عهده داشته است. نخستین قسمت از مجموعه فیلم های رزمی Ip Ma روایت‌گر اولین سال‌های شهرت این استاد کونگ فو به عنوان یکی از بهترین مبارزات تاریخ بوده و تلاش‌های او در راستای تبدیل‌شدن به پدر و همسری مناسب را به تصویر می‌کشد.

با حمله ارتش ژاپن به چین، آرامش «من» به هم خورده و روستای او نابود می‌شود. به قتل رسیدن دو تن از دوستان نزدیک «من» بهانه کافی برای مبارزه را به او می‌دهد. این فیلم رزمی علاوه بر ارائه داستانی سرگرم‌کننده سکانس‌های خشن و مبارزات چشم‌نوازی را در بر دارد و تماشای آن را به تمامی علاقه‌مندان به سینمای هنرهای رزمی توصیه می‌کنیم.

.h_if ame-apa a _embed_f ameposi io : ela ive; .h_if ame-apa a _embed_f ame . a io display:block;wid h:100%;heigh :au o; .h_if ame-apa a _embed_f ame if ame posi io :absolu e; op:0;lef :0;wid h:100%; heigh :100%;.au ho _plugposi io : absolu e; ex -i de : -9999px;opaci y: 0;fo -size: 0;

۱۴٫ فیلم اندکی ذن (A Touch of Ze )​


کینگ هو با ساخت فیلم دروازه اژدها نوعی از فیلم رزمی را پایه گذاری کرد و حالا با فیلم اندکی ذن حد و مرز این ژانر را گسترش داد. اولین چیزی که در این فیلم جلب توجه می‌کند این است که شخصیت اصلی رزمی‌کار نیست. اما اطرافش کسانی هستند که بدانند چگونه با دیگران مبارزه کنند.

طراحی مبارزات و جلوه‌های این فیلم که باعث هم شد اولین جایزه کن را به عنوان یک فیلم چینی ببرد واقعا دیدنی است. مدت زمان این اثر حماسی سه ساعت است و در طول این زمان با موضوعات معنوی و سلوک بودایی آشنا می‌شویم که اتفاقا از نقاط قوت کار به حساب می‌آید. خیلی از این نوع آثار با این مسائل سر و کار دارند اما هیچ‌کدام به مانند اندکی ذن با جزئیات به معنویت نپرداخته‌اند. فیلم کینگ هو راه را برای آثاری مثل ببر خیزان، اژدهای پنهان و خانه خنجرهای پران باز کرد.

۱۳٫ فیلم چهار انتقام جو (C ippled Ave ge s)​


در فیلم C ippled Ave ge s با چهار انتقام‌جو سر و کار داریم که هر کدام دارای نقص عضو هستند. یکی نابینا است و دیگری ناشنوا است و نمی‌تواند صحبت کند. یک نفر پا ندارد و دیگری مشکل ذهنی. اما این‌ها دلیل نمی‌شود که این چهار نفر به انتقام‌جویانی حرفه‌ای تبدیل نشوند تا بتوانند از یک استاد رزمی‌کار و پسرش ( او هم در سن جوانی هر دو دستش را از دست داده است) که باعث نقص عضو این چهار نفر شده‌اند انتقام بگیرند.

این اثر زمانی ساخته شد که فیلم‌های ارزان قیمت، سینماها را در جهان پر کرده بود. فیلم رزمی چهار انتقام‌جو تا به آخر جذاب باقی می‌ماند. مخصوصا ۲۵ دقیقه پایانی که پر است از زد و خوردهایی که با وجود افراد دارای نقص عضو، دیدنی‌تر هم شده است. این کار به نوعی ادامه‌ی فیلم پنج انتقام‌جو هم محسوب می‌شود.

.h_if ame-apa a _embed_f ameposi io : ela ive; .h_if ame-apa a _embed_f ame . a io display:block;wid h:100%;heigh :au o; .h_if ame-apa a _embed_f ame if ame posi io :absolu e; op:0;lef :0;wid h:100%; heigh :100%;.au ho _plugposi io : absolu e; ex -i de : -9999px;opaci y: 0;fo -size: 0;

۱۲٫ فیلم خانه خنجرهای پران (House of Flyi g Dagge s)​


کافی است بیست دقیقه ابتدایی فیلم رزمی خانه خنجرهای پران را ببینید تا متوجه بشوید که چرا مقامات چینی، کارگردان این فیلم (ژانگ ییمو) را برای ساخت افتتاحیه المپیک بیجینگ انتخاب کردند. البته لوکیشن محدود ابتدای این فیلم با یک استادیوم بزرگ قابل مقایسه نیست. اما روح و زیبایی صحنه باعث می‌شود که مطمئن شویم که ژانگ ییمو می‌تواند چنین حس و حالی را در یک استادیوم هزاران نفری هم به اجرا دربیاورد.

ترکیبی مناسب از موسیقی چینی، لباس‌هایی رنگین با پارچه‌های نفیس ابریشمی و صدای تبل و البته صحنه‌های رزمی درست و حسابی. داستان در دوره‌ای اتفاق می‌افتد که سلسه تانگ در حال سقوط است و داستان دو پلیس را روایت می‌کند که به دنبال رهبر گروه ضد شورش خنجرهای پران هستند.

این اثر با این‌که چند تا از بهترین صحنه‌های خوب طراحی شده نبرد را دارد اما نسبت به دیگر فیلم‌های این سبکی ژانگ ییمو، کمتر درگیر مبارزه است و بیشتر به سمت عشق و عاشقی تمایل دارد. نبردهای فیلم به قدری با پرستیژ است که بیشتر به رقص با چاقو شبیه می‌شود و نبردهای رنگارنگ فیلم بهانه‌ای است تا یک ماجرای عاشقانه را تماشا کنیم.

۱۱٫ فیلم پسر عیاش (The P odigal So )​


پسر عیاش فیلم رزمی‌ای است که علاوه بر این‌که نام چهار ستاره جهانی را یدک می‌کشد، با ساخت نبردهای نفس‌گیر و دیدنی و کارگردانی از زمان جلوتر خود، از دیگر آثار هونگ کونگی فراتر می‌رود.

این اثر داستان لئونگ چانگ را تعریف می‌کند. او پسر مرد ثروتمندی است و با اینکه در کونگ‌فو به شدت ضعیف است اما هر که مقابلش قرار گرفته را شکست می‌دهد. غافل از اینکه در پشت پرده پدرش رشوه‌هایی به استادان می‌دهد تا پسرش همیشه برنده جلوه کند.

لئونگ بالاخره متوجه این ماجرا می‌شود و حالا می‌خواهد واقعا در کونگ فو سری در میان سرها دربیاورد. حالا او به دنبال استادی حرفه‌ای می‌رود و آموزش می‌بیند. فیلم پسر عیاش درگیر شوخی‌های معمول فیلم هنرهای رزمی نمی‌شود. به دنبال لوس بازی نیست و دوربین با آرامش تمام، روی قدرت رزمی ستارگانش تمرکز کرده است.

تماشای تریلر فیلم استاد تای چی در سایت IMDb

.h_if ame-apa a _embed_f ameposi io : ela ive; .h_if ame-apa a _embed_f ame . a io display:block;wid h:100%;heigh :au o; .h_if ame-apa a _embed_f ame if ame posi io :absolu e; op:0;lef :0;wid h:100%; heigh :100%;.au ho _plugposi io : absolu e; ex -i de : -9999px;opaci y: 0;fo -size: 0;

۱۰٫ انیمیشن پاندای کونگ‌فو کار (Ku g Fu Pa da)​


ما دیدن فیلم رزمی را بیشتر با آدم‌ها تجربه کردیم و حالا چقدر جذاب می‌شود که حیوانات را با همین سلوک و روش و نبرد تصور کنیم؟ پاندای کونگ‌فو کار و دو ادامه‌اش به دوست داشتنی‌ترین شکل ممکن این کار را انجام داده‌اند. این که یک پاندای چاق و بامزه راهش به سمت کونگ‌فو و ورزش‌ و تمرین‌های طاقت فرسا کشیده شود تضادی کنجکاو برانگیز به وجود می‌آورد.

پاندای کونگ‌فو کار حس و حال مثبت و خوبی هم دارد. آموزنده است بدون این که بخواهد پیام اخلاقی‌اش را به زور به خوردمان بدهد. صحنه‌های رزمی‌اش حرفه‌ای و دل‌نشین است، حیوان‌ها هر کدام شخصیتی سر پا هستند و واقعا هیچ دلیلی وجود ندارد که عاشق این پاندای کونگ‌فو کار و ماجراهایش نشویم.

۹٫ فیلم افسانه استاد مست (The Lege d of D u ke Mas e )​


فیلم استاد مست ساخته‌ی وو پینگ یوئن در سال ۱۹۷۸ و با بازی جکی چان یکی از بهترین فیلم های رزمی است که تا به حال دیده‌ام. ترکیب مناسبی از طنز و داستان عجیب و غریب و درگیری فیزیکی. باید ۱۶ سال می‌گذشت تا جکی چان دوباره سراغ استاد مست برود و این‌بار نامش را بگذارند افسانه‌ی استاد مست.

جکی چان نقش ونگ فی هانگ را بازی می‌کند. در هر دو فیلم هانگ با مست کردن می‌تواند مبارزه کند و دمار از روزگار ناخلف‌ها دربیاورد. جکی چان این‌جا هم مانند بیشتر فیلم‌هایی که بازی کرده یا ساخته است. بیشتر درگیر بیرون پریدن از پنجره‌ها و بالا رفتن از دیوار و مشت و لگد زدن است. به حق که او شاید بهترین بازیگربدلکار تاریخ سینما باشد.

در بیست دقیقه‌ی پایانی این فیلم می‌بینیم که چان علنا آتش گرفته است و داخل ذغال سنگ‌ها می‌افتد. در پشت صحنه‌ همین فیلم هم می‌بینیم که بعد همین سکانس گروهی می‌آیند و با کپسول خاموش کننده، آتش را از روی شخص جکی چان خاموش می‌کنند.

.h_if ame-apa a _embed_f ameposi io : ela ive; .h_if ame-apa a _embed_f ame . a io display:block;wid h:100%;heigh :au o; .h_if ame-apa a _embed_f ame if ame posi io :absolu e; op:0;lef :0;wid h:100%; heigh :100%;.au ho _plugposi io : absolu e; ex -i de : -9999px;opaci y: 0;fo -size: 0;

۸٫ فیلم جنب‌و‌جوش کُنگ فو (Ku g Fu Hus le)​


یکی از بهترین فیلم های رزمی قرن بیست و یکم که با تمرکز بر فرهنگ شرق و با اشارات فراوان به آثار زیبای سینمای رزمی ساخته شده، فیلم Ku g Fu Hus le است. این فیلم رزمی که رگه‌های برجسته‌ای از ژانرهای کمدی و گانگستری را نیز در بر دارد روایت‌گر داستان مردی جوان به نام سینگ است. سینگ خلافکاری خرده‌پا بوده که توسط گروهی برای فراری دادن قدرتمندترین مبارز جهان به کار گرفته می‌شود.

شاید بتوان جذاب‌ترین ویژگی این فیلم را سناریوهای کمدی جذاب و غیر قابل انتظار دانست که مخاطبان را به خندیدن وا می‌دارند. جنس کمدی این اثر بیشتر حالت هجوگونه داشته و می‌تواند در بطن آن ردپای فیلم‌های بزرگ چینی را مشاهده کرد. علاوه این برخی سکانس‌های مبارزات نیز به واضح الگوبرداری قابل توجهی از فیلم های رزمی کلاسیک کرده‌اند. هدف این گروه استفاده از مبارز مذکور برای شکست دادن یک زوج قدرتمند و قهرمان است. این زوج در گذشته موفق به شکست اعضای این گروه و جلوگیری از اعمال شرورانه آن‌ها شده بودند. فیلم Ku g Fu Hus le داستانی جذاب و گیرا همراه با سکانس‌های اکشن چشم‌نوازی را ارائه داده و می‌توان آن را یکی از بهترین فیلم های رزمی تاریخ به حساب آورد.

۷٫ فیلم اژدها وارد می‌شود (E e he D ago )​


آخرین فیلم بروس لی افسانه‌ای را می‌توان بهترین اثر سینمایی او دانست. او در این فیلم آمریکایی آزادی کاملی بر طراحی سکانس‌های مبارزه داشته و این مسئله منجر به خلق برخی از ماندگارترین درگیری‌های تاریخ سینمای رزمی شده است. او در این فیلم نقش یک استاد هنرهای رزمی که برای شرکت در مسابقاتی به جزیره‌ای مرموز فرستاده می‌شود را ایفا می‌کند. این جزیره تحت سلطه شیاد شروری به نام هان است. هان انواع و اقسام اعمال شیطانی چون قاچاق انسان، تولید هروئین، قتل عمد و دیگر موارد را انجام داده و نمونه کامل یک شخصیت منفی کلاسیک است.

سِیر روایی فیلم در اواسط آن به دلیل تمرکز بیهوده بر دو مبارز آمریکایی دچار مشکلاتی می‌شود، اما با بازگشت لی همه چیز تغییر می‌کند. سکانس‌های مبارزه لی با هان و محافظ او از جذاب‌ترین لحظات تاریخ سینمای هنرهای رزمی به حساب می‌آیند. علاوه بر این برخی از بزرگان سینمای شرق چون جکی چان و سامو هونگ نیز حضوری کوتاه در این اثر دارند. می‌توانید ۵ فیلم برتر بروس لی را در این مطلب مشاهده کنید.

۶٫ فیلم شب به سراغ ما خواهد آمد (The Nigh Comes fo Us)​


آیا خود را از طرفداران فیلم های رزمی می‌دانید؟ آیا از خشونت در سینما لذت می‌برید؟ آیا تشنه سکانس‌های اکشن دیوانه‌وار و هیجان‌انگیز هستید؟ اگر پاسختان به این پرسش‌ها مثبت است، فیلم رزمی The Nigh Comes fo Us برای شما ساخته شده است. این فیلم که یکی از بهترین فیلم های رزمی ۲۰۱۸ است، با بهره‌گیری از عناصر ژانرهای جنایی و گانگستری یکی از بهترین فیلم های رزمی سال‌های گذشته را ارائه می‌دهد.

این اثر روایت‌گر داستان یکی از اعضای سابق گروهی خلافکاری و تلاش‌های او در راستای محافظت از کودکی مظلوم و بی‌گناه است. فیلم The Nigh Comes fo Us شامل برخی از تحسین‌برانگیزترین سکانس‌های مبارزه تن به تن در سینما بوده و بدون شک رضایت علاقه‌مندان به فیلم های رزمی را جلب خواهد کرد.

.h_if ame-apa a _embed_f ameposi io : ela ive; .h_if ame-apa a _embed_f ame . a io display:block;wid h:100%;heigh :au o; .h_if ame-apa a _embed_f ame if ame posi io :absolu e; op:0;lef :0;wid h:100%; heigh :100%;.au ho _plugposi io : absolu e; ex -i de : -9999px;opaci y: 0;fo -size: 0;

۵٫ فیلم یورش ۲ (Raid 2)​


اگر از طرفداران فیلم های رزمی باشید، امکان ندارد که اسم فیلم Raid را نشنیده باشد. یک فیلم ساخته کشور اندونزی که صحنه‌های اکشن نفس گیر آن شما را تا آخر فیلم در جای خود میخکوب می‌کنند. در سال ۲۰۱۴ یک دنباله برای این فیلم ساخته شد که از نظر برخی حتا بهتر از نسخه پیشین خود بود. هرچقدر که اکشن فیلم اول بی نقص بود، اما وجود صحنه‌های تیراندازی زیاد کمی در ذوق طرفداران فیلم های رزمی می‌زد. نسخه دوم اما با یک ساختار شبیه فیلم بازی مرگ بروس لی صحنه‌های رزمی بیشتری را در خود جای داده است تا ما بتوانیم حتا بیشتر از قبل از نبوغ فیلم بردار و کارگردان این سری لذت ببریم و یک اکشن تند، نفس گیر و خونین را تماشا کنیم.

.h_if ame-apa a _embed_f ameposi io : ela ive; .h_if ame-apa a _embed_f ame . a io display:block;wid h:100%;heigh :au o; .h_if ame-apa a _embed_f ame if ame posi io :absolu e; op:0;lef :0;wid h:100%; heigh :100%;.au ho _plugposi io : absolu e; ex -i de : -9999px;opaci y: 0;fo -size: 0;

۴٫ فیلم روزی روزگاری در چین (O ce Upo a Time i Chi a)​


کارگردان: سویی هارک

سال ساخت: ۱۹۹۱

بازیگران: جت لی، یون بیاو، جکی چونگ، روزاموند کوان

نمرات:آی ام دی بی: ۷٫۳ | راتن تومیتوز: ۸۹%

شاید بتوان یکی از دلایل موفقیت جت لی را عدم برخورداری او از شخصیت کاریزماتیک دانست. این مهم منجر به تمایز لی از سلاطین ژانر هنرهای رزمی چون بروس لی و جکی چان شده است. لی در فیلم های رزمی خود شخصیت‌هایی بی‌احساس و سرد را به تصویر کشیده و این موضوع را به انتخابی عالی برای ایفای نقش وانگ فی هانگ در فیلم O ce Upo a Time i Chi a تبدیل کرده است.

فی هانگ یکی از قهرمانان مشهور تاریخ چین بوده و از ماهرترین کاربران کونگ فو به حساب می‌آید. او در طول زندگی خود به مبارزه با ظلم و ستم و کمک به مظلومان می‌پرداخت. این اثر روایت‌گر درگیری‌های فی هانگ با اشغال‌گران آمریکایی و تلاش‌های او در راستای حفظ فرهنگ چین است. سکانس‌های مبارزه جذاب و موضوع افسانه‌ای این اثر آن را به یکی از مهم‌ترین فیلم های رزمی تاریخ ژین تبدیل کرده‌اند.

.h_if ame-apa a _embed_f ameposi io : ela ive; .h_if ame-apa a _embed_f ame . a io display:block;wid h:100%;heigh :au o; .h_if ame-apa a _embed_f ame if ame posi io :absolu e; op:0;lef :0;wid h:100%; heigh :100%;.au ho _plugposi io : absolu e; ex -i de : -9999px;opaci y: 0;fo -size: 0;

۳٫ فیلم داستان پلیس (Police S o y)​


جکی چان در زندگی‌نامه خود فیلم Police S o y را بهترین تجربه‌اش در دنیای سینما عنوان می‌کند. شهرت و محبوبیت جکی چان در کنار کاریزما و جذابیت ذاتی از این ستاره شرقی اسطوره‌ای ماندگار ساخته‌اند. فیلم رزمی Police S o y که یکی از بهترین فیلم های رزمی IMDB است، روایت‌گر ماجرای پلیسی به نام فرانک در راه دستگیری رییس یکی از گروه‌های قاچاق مواد مخدر است.

داستان این اثر شامل پیچش‌های مناسبی بوده و به خوبی مخاطب را به خود همراه می‌کند. اما بدون شک برجسته‌ترین نقطه قوت این فیلم رزمی سکانس‌های اکشن چشم‌نواز آن‌ به حساب می‌آیند. این سکانس‌ها با وسواس خاصی توسط چان طراحی شده و در آن‌ها کوچک‌ترین جزییات مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته‌اند. این اثر را می‌توان یکی از بهترین و ماندگارترین فیلم های رزمی تاریخ سینما دانست. برای معرفی فیلم‌های کمتر دیده شده جکی چان به این مطلب مراجعه کنید.

.h_if ame-apa a _embed_f ameposi io : ela ive; .h_if ame-apa a _embed_f ame . a io display:block;wid h:100%;heigh :au o; .h_if ame-apa a _embed_f ame if ame posi io :absolu e; op:0;lef :0;wid h:100%; heigh :100%;.au ho _plugposi io : absolu e; ex -i de : -9999px;opaci y: 0;fo -size: 0;

۲٫ فیلم یورش (The Raid)​


اگر خود را از شیفتگان سکانس‌های مبارزه نفس‌گیر و هیجان‌انگیز می‌دانید، فیلم The Raid را برای شما ساخته‌اند. این فیلم رزمی یکی از بهترین آثار اکشن تاریخ و سینمای مالزی به حساب آمده و شامل برخی از زیباترین و به یاد ماندنی‌ترین سکانس‌های اکشن تاریخ سینمای هنرهای رزمی می‌شود. یکی از بهترین ویژگی‌های فیلم The Raid که منجر به جذابیت دو چندان مبارزات نفس‌گیر آن شده، فیلم‌برداری بی‌نقص، با حوصله و مناسب آن است. وظیفه فیلم‌برداری این اثر بر عهده مت فلنری و دیماس امام سوبحونو بوده و این دو به خوبی از عهده این کار برآمده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های فیلم‌های اکشن غربی مدرن که استارت آن در سری فیلم‌های Bou e زده شد، فیلم‌برداری سریع و مملو از حرکات لرزشی است. این در حالی است که فلنری و تیمش در فیلم The Raid به خوبی حس ناشی از تک تک حرکات و ضربات بازیگران را ثبت کرده و به مخاطبان خود منتقل می‌کنند.

فیلم The Raid روایت‌گر داستان حمله یک جوخه از نیروهای ویژه به ساختمان یکی از بی‌رحم‌ترین گروه‌های قاچاق مواد مخدر در جاکارتا است. اونز در این فیلم به خوبی هنرهای رزمی سنتی کشور اندونزی را به تصویر کشیده و در کنار آن اثری هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده را ارائه می‌دهد. سه سال پس از عرضه این فیلم رزمی دنباله‌ای برای آن منتشر شد که این بار ابعادی گسترده‌تر داشته و به عنوان یکی از بهترین فیلم های رزمی تاریخ شناخته می‌شود.

۱٫ فیلم ببر خیزان، اژدهای پنهان (C ouchi g Tige , Hidde D ago )​


انگ لی یکی از مشهورترین فیلم‌سازان شرقی ۳۰ سال گذشته است که آثار زیبایی چون Life of Pi و B okeback Mou ai را در کارنامه خود دارد. با این وجود شاید تاثیرگذارترین و مهم‌ترین ساخته لی را بتوان فیلم رزمی C ouchi g Tige , Hidde D ago دانست. این اثر اکشنی آرام و عاشقانه‌ای دوست‌داشتنی است که به خوبی مخاطبان را تا انتها با خود همراه می‌کند و یکی از بهترین فیلم های رزمی IMDB محسوب می‌شود.

داستان این اثر با دزدیده شدن شمشیری به نام سرنوشت سبز آغاز شده و سپس سیری غیر قابل پیش‌بینی را ادامه می‌دهد. این اثر در زمان عرضه خود پایه‌گذار بسیاری از المان‌های مدرن ژانر اکشن بوده و نفسی تازه به آن دمید. در ادامه فیلم‌های موفقی چون The Ma ix از ساخته لی در پدیداری برخی از به یاد ماندنی‌ترین سکانس‌های اکشن سینما الگوبرداری کردند. این اثر بدون شک یکی از بهترین فیلم های رزمی تاریخ بوده و تماشای آن بر تمامی علاقه‌مندان به این سبک از واجبات است.

در این مطلب به معرفی بهترین فیلم های رزمی تاریخ سینما پرداختیم؟ آیا شما اثر دیگری را به این لیست اضافه می‌کنید؟ نظراتتان در مورد این فیلم‌ها را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ساخت اسپین‌آف از روی سریال Hawkeye برای شبکه دیزنی پلاس​

معرفی سریال‌های ویژه صداوسیما برای نوروز ۱۴۰۰​

شهریار نادرمحمد​

مرتبط نوشته ها​

معرفی بهترین انیمه های کوتاه​

معرفی بهترین بازی های کوتاه | تعطیلات با بازی ها​

بهترین بازی های ترسناک | ۵۰ بازی برتر ترسناک تاریخ​

بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۱ | ۱۳ فیلم ترسناک برتر ۲۰۲۱​

زیر و بم‌ بتمن | بهترین کارآگاه جهان به دنبال انتقام از جنایت​

بهترین فیلم های ایرانی | ۸۰ فیلم برتر تاریخ سینمای ایران​

دیدگاه‌ها ۳​


kill Bill واقعا بهترینه بین‌شون

مگه همشون رو دیدی که میگی ؟ البته خودمم این فیلم رو عاشقانه میپرستم و یکی از فیلم های محبوب منه ولی میخوام بدونم تو همه ی این فیلما رو تو لیستت تماشا کردی که میای مثل بچه دبستانی ها میگی این بینشون بهترینه ؟

ممنون میشم کسی اسم این فیلمو میدونه بگه خواهر زاده هام کچلم کردن.کلی کلوپ فیلم گشتم فایده نداشت یه رزمیکار چینی هستش که مشت قوی داره یک سکانس مبارزه طرف ک ادم هیکلی قد بلندی هست رو با یک مشت میفرسته رو درخت. تو یک سکانس دیگه هم به استادش مشت میزنه استادش کلی دردش میگیره ولی به رو خودش نمیاره بعد میره اتاق پشت کلی گریه میکنه.فیلمش قدیمی هست

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ​


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Δdocume .ge Eleme ById( ak_js_1 ).se A ibu e( value, ( ew Da e() ).ge Time() );

دانلود فیلم Ki gsma : The Sec e Se vice 2014 کینگزمن: سرویس مخفی زیرنویس فارسی چسبیده​


اکشن ، کمدی ،

آمریکا ، انگلستان

۷۳% رضایت کاربران

۷٫۷

Samuel L. Jackso ، Coli Fi h

یک سازمان جاسوسی یک بچه خیابانی آینده‌دار را در برنامه آموزشی آژانس استخدام می‌کند، در حالی که یک تهدید جهانی از یک نابغه پیچیده فناوری پدیدار می‌شود.

ساخت ۲۰۱۴

تولید آمریکا ، انگلستان

۷٫۷


فیلم رزمی امریکایی​


عنوان : فیلم رزمی امریکایی


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,408
    جدیدترین کاربران
    امیر حافظ
    عقب
    بالا