فیلم خون اشام

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
فیلم خون اشام ، را در همیارخاص بخوانید


از نخستین فیلم خون آشامی تاریخ سینما یعنی نوسفراتو تا فیلم‌های جدیدی همچون فیلم Rabid؛ در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های خون آشامی تاریخ سینما خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

از زمان سینمای صامت تا همین امروز، فیلم های خون آشامی همیشه یک پای ثابت فیلم‌های ترسناک بوده‌اند. بسیاری از کشورها کم‌وبیش به موضوعاتی مانند وجود خون‌آشام‌ها باور دارند و همین موضوع باعث شده تا اقتباس‌های متفاوتی در فرهنگ‌های گوناگون درباره این موجودات ترسناک شکل بگیرد. به‌راحتی می‌توانیم مهم‌ترین محل اقتباس فیلم های خون آشامی را رمان دراکولا محصول سال ۱۸۹۷ به نویسندگی برام استوکر بدانیم که تابه‌امروز بیش از ۱۶۰ اقتباس متفاوت از این کتاب در مدیوم‌های مختلف تهیه شده است و در این مقاله هم به چند فیلم از میان آن‌ها اشاره خواهیم کرد. از فیلم B am S oke ‘s D acula محصول سال ۱۹۹۲ با حضور بازیگرانی مانند گری اولدمن، کیانو ریوز و آنتونی هاپکینز گرفته تا فیلم نوسفراتو محصول سال ۱۹۲۲ که لقب نخستین فیلم ترسناک خون آشامی صنعت سینما را یدک می‌کشد.

فیلم های خون آشامی درمیان فیلم‌های ترسناک همیشه از محبوبیت چشمگیری برخوردار بودند و همیشه طرفدران مخصوص خودشان را داشته‌اند؛ این فیلم‌ها نه‌تنها در سراسر جهان که در کشور خودمان نیز بسیار محبوب هستند. فیلم های خون آشامی زیادی در طول قرن گذشته روی پرده سینماها اکران شدند که برخی از آن‌ها تاثیر زیادی در ژانر ترسناک داشته‌اند. به‌همین‌دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا باهم نگاهی کنیم به محبوب‌ترین و بهترین فیلم های خون آشامی تاریخ سینما تا اگر به این دسته فیلم‌ها علاقه دارید بتوانید با فیلم های خون آشامی مربوط‌ به دهه‌های مختلف سینما بیشتر آشنا شوید و آن‌ها را تماشا کنید. پس این شما و این ۴۰ فیلم از بهترین فیلم های خون آشامی جهان.

« فیلم‌ها براساس نظر اعضای تیم تحریریه زومجی انتخاب و بر اساس نمره IMDB مرتب شده‌اند»

بهترین فیلم های خون آشامی تاریخ​

۴۰- فیلم Rabid​

فیلم هار​


مقاله بهترین فیلم های خون آشامی را با فیلم Rabid آغاز می‌کنیم؛ ساخته جدید خواهران ساسکا یعنی جن ساسکا و سیلویا ساسکا. اگر به فیلم‌های این ژانر علاقه داشته باشید به احتمال زیاد فیلم Rabid محصول سال ۱۹۷۷ به کارگردانی دیوید کرانبرگ را تماشا کرده‌اید که ساخته خواهران ساسکا نسخه بازسازی‌شده و مدرن این فیلم به‌شمار می‌رود. هم نسخه قدیمی و هم نسخه جدید فیلم Rabid درمیان فیلم‌های خون‌آشامی به‌دلیل داستان جذاب و مهیج خود علاقه‌مندان زیادی دارند. این فیلم در سال ۲۰۱۹ به تهیه‌کنندگی مایکل واکر توسط استودیو Back 40 Pic u es در کشور کانادا تولید و اکران شد.

داستان فیلم درباره خانم جوانی به نام رز جریان دارد. رز پس از یک تصادف دچار آسیب‌دیدگی‌های شدیدی می‌شود و پزشکان برای درمان او از جراحی پلاستیک بهره می‌برند. بدن او پس از این عمل جراحی تغییرات زیادی می‌کند و سلول‌های بنیادی بدنش دچار مشکلاتی می‌شوند که این مشکلات روی رفتار و شخصیت او آثار خطرناکی به‌جای می‌گذراند. رز به‌دلیل این اتفاقات میل بسیار زیادی به خوردن خون مردم عادی پیدا می‌کند و به‌همین‌خاطر تعداد قربانیان او روز‌به‌روز بیشتر می‌شوند تا جایی که شهر یک آشوب جدی را پیش روی خود می‌بیند.

۳۹- فیلم Twiligh​

فیلم گرگ‌ومیش​


مجموعه گرگ‌ومیش نه‌تنها در جهان از مجموعه‌های خون‌آشامی محبوب به‌شمار می‌رود که در کشور خودمان نیز طرفداران زیادی دارد. مجموعه‌ای که نه‌تنها در سراسر جهان که در کشور ما هم محبوبیت بسیاری زیادی دارد و طرفداران آن برای اکران فیلم‌های بعدی این مجموعه لحظه‌شماری می‌کردند. نخستین قسمت مجموعه گرگ و میش در سال ۲۰۰۸ اکران شد و پس از پخش ۵ قسمت در سال ۲۰۱۲ به پایان خود رسید. این مجموعه با هزینه‌ای نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار تولید و درمجموع توانست فروش بسیار خوب ۱.۸ میلیارد دلاری را تجربه کند. سری فیلم‌های Twiligh با اقتباس از رمانی با نام B eaki g Daw اثر استفانی میر ساخته شده و با داستان بسیار جذاب خود طرفداران بسیار زیادی را در سراسر جهان پیدا کرده است.

داستان فیلم درباره شخصیتی به نام ایزابلا یا همان بلا با بازی کریستین استوارت جریان دارد که تصمیم می‌گیرد از خانه مادرش در آریزونا به شهر کوچکی به نام فروکس نقل مکان کند. او در این شهر درکنار پدر خود زندگی می‌کند و در مدرسه خود با شخصیتی به نام ادوارد آشنا می‌شود. ادوارد در حقیقت خون‌آشامی ۱۰۹ ساله است که با ظاهر یک پسر ۱۷ ساله در این جامعه حضور دارد. خانواده ادوارد تنها از خون حیوانات تغذیه می‌کنند و کاری با انسان‌ها ندارند. ادوارد درابتدا تلاش می‌کند از این عشق پرهیز کند ولی بااین‌حال او و بلا عاشق یکدیگر می‌شوند و بلا نیز با فهیدن هویت ادوارد به او می‌گوید که مشکلی با این موضوع ندارد. داستان این مجموعه از مشکلاتی که سر راه آن‌ها قرار می‌گیرد، شروع می‌شود.

۳۸- فیلم Yakuza Apocalypse​

فیلم آخرالزمان یاکوزا​


یکی از فیلم‌های فهرست بهترین فیلم های خون آشامی که مربوط‌به شرق آسیا می‌شود، فیلم آخرالزمان یاکوزا به‌شمار می‌رود. تاکاشی میکه، کارگردان فیلم‌هایی مانند Audi io و Ichi he Kille و همچنین فیلم موفق ۱۳Assassi s با کارگردانی فیلم Yakuza Apocalypse در ژانر خون بار دیگر تجربه‌ای موفقیت‌آمیز را تجربه کرد. بااینکه خیلی‌ها عقیده دارند این کارگردان ژاپنی از دوران اوج خود دور شده ولی بااین‌حال فیلم آخرالزمان یاکوزا برای طرفداران فیلم‌های خون‌آشامی بدون شک یک اثر سرگرم‌کننده خواهد بود. این فیلم به تهیه‌کنندگی یوشینوری چیبا و میساکو ساکا توسط استودیو Dja go Film تولید و در سال ۲۰۱۵ در جشنواره فیلم کن اکران شد.

داستان فیلم درباره شخصیت ژنیو کامورا، یکی از افراد مهم جهان زیرزمینی یاکوزا جریان دارد. شخصیتی که شایعه شکست‌ناپذیر بودنش در مبارزات در سراسر کشور پیچیده شده و همه او را شخصی بسیار قدرتمند می‌بینند. بااین‌حال واقعیت اما چیز دیگری است، کامورا در اصل یک خون‌آشام به‌شمار می‌رود و هیچکس از این موضوع اطلاعی ندارد و به‌همین‌دلیل می‌تواند از هر آسیبی جان سالم به‌در ببرد. زمانی‌که دو نفر از دشمنانش به کاگِیاما، نزدیک‌ترین شخص به او شلیک می‌کنند، کامورا تصمیم می‌گیرد قبل از مرگ وی او را گاز بگیرد تا او هم به یک خون‌آشام تبدیل شود و هم زنده بماند. به‌این‌ترتیب کاگمایا علاوه‌بر اینکه به‌دنبال گرفتن انتقام است باید با قدرت‌های جدیدی که کسب کرده هم کنار بیاید و خودش را با آن‌ها سازگار کند.

۳۷- فیلم Buffy he Vampi e Slaye​

فیلم بافی قاتل خون‌آشام​


اگر به فیلم و سریال‌های خون آشامی علاقه داشته باشید به احتمال زیاد سریال Buffy he Vampi e Slaye را تماشا کرده‌اید، سریالی که توسط نویسنده این فیلم یعنی جاس ویدون خلق شده و طی سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ به محبوبیت زیادی رسیده بود. ساخت آن سریال دقیقا به‌خاطر موفقیت و داستان جذاب فیلم Buffy he Vampi e Slaye در دستور کار قرار گرفت؛ چراکه طرفداران این فیلم خواستار ساخت قسمت‌های بعدی آن بودند ولی جاس ویدون تصمیم گرفت تا یک سریال تلویزیونی براساس داستان آن تولید کند. فیلم Buffy he Vampi e Slaye در سال ۱۹۹۲ به تهیه‌کنندگی هاوارد روزنمن توسط استودیو Sa dolla P oduc io s با بودجه‌ای ۷ میلیون دلاری تولید و توانست فروش نسبتا خوب ۱۷ میلیون دلاری را در گیشه‌ها تجربه کند.

داستان فیلم درباره همان شخصیت محبوب سریال یعنی بافی سامرز جریان دارد با این تفاوت که در این فیلم داستان تبدیل شدن بافی به آن‌چه در سریال تماشا کرده‌ایم را خواهیم دید. بافی یک دانش‌آموز دبیرستانی به‌شمار می‌رود که بیشتر وقت خود را با دوستانش سپری می‌کند. یک روز در مدرسه با مردی مواجه می‌شود به نام مریک. این مرد مرموز در ملاقانش به بافی می‌گوید که بافی یک قاتل خون‌آشام به‌شمار می‌رود و سرنوشت او را برای کشتن آن‌ها انتخاب کرده است و به‌همین‌دلیل مریک باید او را آموزش دهد. بافی درابتدا با مریک مخالفت می‌کند ولی درنهایت آموزش‌های خودش را شروع می‌کند و درنتیجه شخصیت بافی همان شخصیتی می‌شود که در سریال Buffy he Vampi e Slaye تماشا کرده‌ بودیم.

۳۶- فیلم Vampi e’s Kiss​

فیلم بوسه خون‌آشام​


داستان فیلم Vampi e’s Kiss شاید در نگاه اول کمی کلیشه‌ای به‌نظر برسد ولی اگر به آن زمان دهید با اثری سرگرم‌کننده و خوب طرف خواهید بود. داستان فیلم درباره شخصیت پیتر لو جریان دارد. وکیلی موفق که نماد مردهای موفق و خوش‌گذران دهه ۸۰ میلادی به‌شمار می‌رود. او روزها سخت کار می‌کند، پول خوبی درمی‌آورد و بیشتر اوقات فراغت خود را به‌دنبال خوش گذراندن است. دراین‌میان در یکی از شب‌ها یک زن که مانند خون‌آشام‌ها رفتار می‌کرد، گردن او را گاز می‌گیرد و صبح روز بعد پیتر با زخمی روی گردنش از خواب بیدار می‌شود. به‌همین‌دلیل علاوه‌بر کارهای خودش دغدغه جدیدی در ذهن او ایجاد شده که فکر می‌کند به یک خون‌آشام تبدیل شده است.

نیکولاس کیج که در آن زمان دوران جوانی خودش را سپری می‌کرد در این فیلم نقش‌آفرینی زیبایی انجام داده و بازی او در این فیلم را خیلی راحت می‌توانیم از نکات مثبت آن بدانیم. فیلم بوسه خون‌آشام در سال ۱۹۸۸ به تهیه‌کنندگی جان دالی و باربارا زیتور توسط Hemdale Film Co po a io با بودجه‌ای ۲ میلیون دلاری تولید و اکران شد. بااینکه فروش این فیلم از مرز یک میلیون دلار عبور نکرد ولی برای علاقه‌مندان فیلم‌های خون‌آشامی گزینه‌ای مناسب تلقی خواهد شد.

۳۵- فیلم Vampi es​

فیلم خون‌آشام‌ها​


فیلم Vampi es از آن دسته فیلم‌های خون‌آشامی به‌شمار می‌رود که خیلی راحت و بی‌حاشیه به‌دنبال داستان خودش می‌رود و مخاطبش را الکی درگیر حاشیه و داستان‌های فرعی و بعضا بی‌اهمیت نمی‌کند؛ دقیقا همان‌طور که از عنوانش مشخص است. ساخته جان کارپنتر از روی رمانی با همین نام اثر جان استاکلی اقتباس شده و داستان آن کتاب را به خوبی به تصویر می‌کشد. این فیلم به تهیه‌کنندگی سندی کینگ توسط استودیو Columbia Pic u es با بودجه‌ای ۲۰ میلیون دلاری تولید و توانست در سینماهای آمریکا فروشی ۲۱ میلیون دلاری را تجربه کند. از فروش کلی این فیلم اطلاعات دقیقی دردسترس نیست ولی احتمالا فروش کلی آن رقم بدی تلقی نخواهد شد.

داستان فیلم درباره یک گروه بسیار حرفه‌ای و سرسخت جریان دارد که در کشتن خون‌آشام‌ها تبهر دارند و به‌همین‌دلیل از طرف کلیسای محلی حمایت می‌شوند. آن‌ها تنها و تنها به کشتن خون‌آشام‌ها فکر می‌کنند و در این راه چیزی جلودار آن‌ها نیست. پس از کشته شدن ۹ خون‌آشام به‌دست اعضای این گروه، شخصیت والک با نقش‌آفرینی توماس ایان گریفیت که رهبر خون‌آشام‌ها به‌شمار می‌رود و فردی بسیار خطرناک است، به این گروه حمله می‌کند و همسر جک، رهبر آن گروه را گاز می‌گیرد تا به یک خون‌آشام تبدیل شود و دیگر اعضای گروه را به قتل می‌رساند. همین موضوع داستان اصلی این فیلم را شکل می‌دهد که اگر از فیلم‌های خون‌آشامی خوشتان بیاید از تماشایش پشیمان نخواهید شد.

۳۴- فیلم Lifefo ce​

فیلم نیروی حیات​


فیلم Lifefo ce دقیقا مانند فیلم قبلی این فهرست یک فیلم اقتباسی به‌شمار می‌رود که نوشتن فیلم‌نامه آن مانند فیلم Vampi es برعهده دان یاکوبی قرار داشته است. این فیلم نه‌تنها درمیان بهترین فیلم های خوب خون آشامی قرار می‌گیرد که می‌تواند در ژانرهای دیگری مانند معمایی و علمی‌تخیلی نیز حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. این فیلم خیلی خوب چند ژانر را در طول زمان خود عوض می‌کند تا روندی هیجان‌انگیز داشته باشد. فیلم Lifefo ce در سال ۱۹۸۵ میلادی با اقتباس از رمانی به نام The Space Vampi es اثر کالین ویلسون به تهیه‌کنندگی مانهم گولان توسط استودیو Ca o Films با بودجه سنگین ۲۵ میلیون دلاری تولید ولی اصلا نتوانست انتظارات را در گیشه‌ها برآورده کند و فروش آن از ۱۲ میلیون دلار فراتر نرفت.

داستان فیلم درابتدا با محوریت خون‌آشام‌ها آغاز نمی‌شود. یک شاتل فضایی برای تحقیق روی یک ستاره دنباله‌دار به فضا فرستاده می‌شود تا اطلاعات مهمی را جمع‌آوری کند و پس از آن با نژادی از خون‌آشام‌های فضایی به زمین برمی‌گردد تا دانشمندان روی آن‌ها تحقیق کنند. این موضوع باعث می‌شود تا به سرعت مردم زیادی از لندن به خون‌آشام تبدیل شوند؛ این خون‌آشام‌ها نه خون‌آشام معمولی که خون‌آشام فضایی تلقی می‌شوند و ازبین‌بردن آن‌ها سخت‌تر است. حالا با وجود این موجودات بازماندگان این اتفاق سخت تلاش می‌کنند تا این فاجعه خطرناک را پشت‌سر بگذارند.

۳۳- فیلم Goke, Body S a che f om Hell​

فیلم گوک، خون‌آشامی از جهنم​


فیلم Goke, Body S a che f om Hell یکی دیگر از فیلم‌های اقتباسی این فهرست به‌شمار می‌رود که در شرق آسیا تولید شده است. در سال‌های دورتر فیلم‌های خون‌آشامی و ترسناک در شرق آسیا طرفداران زیادی داشتند و به‌همین‌دلیل فیلم‌های این ژانر در آن زمان که در کره‌جنوبی و ژاپن تولید شده‌اند قطعا دیدنی هستند. این فیلم در سال ۱۹۶۸ به تهیه‌کنندگی تاکاشی اینوماتا با اقتباس از کتابی به نام Gokemido o اثر تومیو ساگیسو توسط استودیو Shochiku تولید و اکران شد.

داستان فیلم درباره یک پرواز جریان دارد که در آن خلبان پرواز پیامی دریافت می‌کند با عنوان خطر بمب‌گذاری در آن هواپیما. پس از گشتن و بررسی وسایل مسافران، سوجیساکا، کمک خلبان آن هواپیما متوجه می‌شود که یکی از مسافرین یک سلاح اتوماتیک همراه خود دارد و همین موضوع باعث ایجاد درگیری و شلیک اسلحه می‌شود. شلیک‌های پیاپی اسلحه موتور هواپیما را از کار می‌اندازند و به‌همین‌دلیل هواپیما در یک جزیره متروکه سقوط می‌کند و داستان‌های ترسناک و هیجان‌انگیز این سریال از این نقطه آغاز می‌شوند. اگر به سریال‌هایی مانند سریال Los علاقه دارید این فیلم می‌تواند برای شما سرگرم‌کننده باشد؛ چراکه المان‌های فیلم‌های خون‌آشامی را می‌توانید در سریالی مشابه با لاست تماشا کنید.

۳۲- فیلم F igh Nigh​

فیلم شب وحشت​


فیلم شب وحشت یک نسخه بازسازی شده از فیلم F igh Nigh محصول سال ۱۹۸۵ به‌شمار می‌رود که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت. پس از محبوبیت بسیار زیاد آن فیلم درمیان فیلم‌های خون‌آشامی و موفقیت‌های آن کریگ گیلسپی تصمیم گرفت تا یک نسخه بازسازی شده از آن را در سینمای مدرن کارگردانی کند، تصمیمی که نتیجه رضایت‌بخشی به‌همراه داشت و با استقبال دوست‌داران ژانر وحشت روبه‌رو شد. این فیلم در سال ۲۰۱۱ به تهیه‌کنندگی مایکل دلوکا با اقتباس از کتابی با همین نام اثر تام هلند توسط استودیو D eamWo ks Pic u es با بودجه‌ای ۳۰ میلیون دلاری تولید و توانست فروش راضی‌کننده ۴۲ میلیون دلاری را در گیشه‌ها ثبت کند.

داستان فیلم درباره یک پسر نوجوان به نام چارلی بروستر جریان دارد که در حومه شهر لاس‌وگاس در ایالت نوادا زندگی می‌کند. پس از گذشت مدتی یک همسایه جدید به محله آن‌ها می‌آید و چارلی متوجه می‌شود که همسایه جدید آن‌ها یک خون‌آشام است. بعد از مدتی دوست قدیمی چارلی یعنی ادوارد درمی‌یابد که بسیاری از دوست‌های آن‌ها از جمله بهترین دوستشان آدام ناپدید شده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود تا چارلی همسایه جدیدشان یعنی جری را دشمن خود بداند. از جمله نکات مثبت این فیلم می‌توانیم به موسیقی متن زیبای آن که توسط رامین جوادی ساخته شده، اشاره کنیم.

۳۱- فیلم Le ‘s Sca e Jessica o Dea h​

فیلم جسیکا را تا حد مرگ بترسانیم​


فیلم Le ‘s Sca e Jessica o Dea h یکی از معدود فیلم‌های مستقل این فهرست به‌شمار می‌رود که نه‌تنها در زمان اکران که پس از گذشت نیم قرن از آن زمان همچنان یکی از فیلم‌های محبوب خون‌آشامی سینما لقب می‌گیرد. ساخته جان هانوک در سال ۱۹۷۱ به تهیه‌کنندگی چارلز ماس جونیور توسط استودیو The Jessica Compa y با بودجه‌ای ۲۰۰ هزار دلاری تولید و در هفته نخست اکران خود توانست فروش خوب ۵۰ هزار دلاری را به نام خود ثبت کند. اگر به فیلم‌های مستقل ترسناک و باکیفیت علاقه دارید تماشای این فیلم را اصلا از دست ندهید.

داستان فیلم Le ‘s Sca e Jessica o Dea h درباره شخصیتی به نام جسیکا جریان دارد. او پس از خارج شدن از یک مرکز رانپزشکی به‌همراه همسرش به یک مزرعه و باغ دورافتاده نقل مکان می‌کنند تا در آن‌جا زندگی خود را ادامه دهند ولی از این موضوع خبر ندارند که این مکان یک مکان آرام و معمولی نیست. یک شب زمانی‌که جسیکا برای شنا به دریاچه می‌رود جسم مشکوکی را زیر آب می‌بیند و چند روز بعد در شهر متوجه می‌شود که زنی به نام ابیگیل در همان دریاچه غرق شده و جسد او هیچوقت پیدا نشده است. مردم آن شهر باور دارند که ابیگیل اکنون به یک خون آشام تبدیل شده که در شهر و مزرعه‌های اطراف آن پرسه می‌زند.

۳۰- فیلم Vampi e Ci cus​

فیلم سیرک خون‌آشامی​


داستان فیلم سیرک خون‌آشامی در دهه ۹۰ میلادی در یک روستای کوچک جریان دارد که طبق شایعه‌ها مردی در آن روستا زندگی می‌کند که یک خون‌آشام خطرناک به‌شمار می‌رود. پس از گذشت مدتی مشخص می‌شود که این شایعه‌ها واقعیت داشته‌اند و روند اصلی داستان فیلم از همین موضوع سرچشمه می‌گیرد. در این روستا که طاعون نیز در آن شیوع پیدا کرده یک سیرک موفق می‌شود که ذهن مردم را از این مصیبت کمی دور کند ولی مشکلات به همین سادگی از بین نمی‌روند.

فیلم Vampi e Ci cus از روی داستانی نوشته جورج بکست و ویلبور استارک اقتباس شده است. داستانی که اگر به زیرژانر خون‌آشامی علاقه داشته باشید قطعا برای شما جذاب خواهد بود. این فیلم در سال ۱۹۷۲ به تهیه‌کنندگی مایکل کارراس و خود ویلبور استارک توسط استودیو Hamme Film P oduc io s در کشور انگلستان تولید و توسط شرکت فاکس قرن بیستم در سراسر جهان اکران شد. اطلاعات دقیقی از میزان فروش این فیلم در دسترس نیست ولی بااین‌حال افرادی که آن را تماشا کرده‌اند از آن رضایت کافی را داشته‌اند.

۲۹- فیلم Byza ium​

فیلم بزانتیوم​


به یکی از فیلم‌های نسبتا جدید فهرست بهترین فیلم های خون آشامی رسیدیم. ساخته نیل جوردن در سال ۲۰۱۲ روی پرده سینماها رفت ولی با استقبال خوبی روبه‌رو نشد. این فیلم با اقتباس از کتابی به نام A Vampi e S o y به نویسندگی موریا بافینی توسط استودیو Dema es Films با بودجه‌ای تقریبا هشت میلیون دلاری تولید شد ولی فروش یک میلیون دلاری آن برایش یک شکست بسیار ناامید‌کننده به‌شمار می‌رود. بااین‌حال به‌خاطر داستان جذاب و شخصیت‌پردازی خوب موجود در این فیلم نمی‌توانیم به‌سادگی از آن عبور کنیم.

داستان فیلم در سال ۲۰۱۰ و در یک شهر ساحلی جریان دارد که حضور ناگهانی دو زن مرموز این شهر را تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد. این دو زن در این شهر به‌دنبال یک خانه یا سرپناه می‌گردند و از طرفی اهالی شهر روحشان هم خبر ندارد که با چه خطر بزرگی روبه‌رو خواهند شد. دو زن مرموز قصه ما خون‌آشام‌هایی به‌شمار می‌روند که از سایر خون‌آشام‌ها پنهان شده‌اند و درحال فرار از دست آن‌ها هستند. حضور این دو زن خون‌آشام در این شهر برای اهالی آن عواقبی بسیار خطرناک و مرگبار به‌دنبال دارد که داستان این فیلم را شکل می‌دهند.

۲۸- فیلم The Addic io​

فیلم اعتیاد​


فیلم‌های زیادی با دغدغه‌مندی درست سعی داشته‌اند تاثیرات بد و مرگبار مواد مخدر را به مخاطب خود نشان دهند و بسیاری از آن‌ها موفق هم بوده‌اند. بااین‌حال فیلم The Addic io قصد دارد این موضوع بسیار مهم در جوامع مختلف را از دید تازه‌ای بازگو کند. حضور کریستوفر واکن و نقش‌آفرینی بسیار زیبای او در این فیلم بدون شک از نکات مثبت آن تلقی می‌شود. فیلم اعتیاد در سال ۱۹۹۵ به تهیه‌کنندگی پرستون هولمز، راسل سیمونز و آنتونی بلینکن توسط استودیو Oc obe Films تولید و اکران شد و توانست فروش نه‌چندان خوب ۳۱۰ هزار دلاری را در گیشه‌ها تجربه کند.

داستان فیلم درباره یک دانشجوی فارغ‌التحصیل شده از رشته فلسفه به نام کاتلین جریان دارد که پس از ملاقاتی تصادفی با یک خانم خون‌آشام توسط او گزیده و به یک خون‌آشام تبدیل می‌شود. کاتلین که قصد داشت برای درجه دکتری اقدام کند کم‌کم اخلاقش به کلی عوض می‌شود و اعتیاد شدیدی به خون پیدا می‌کند. اطرافیان کاتلین در دانشگاه از این تغییرات تعجب کرده‌اند و همین موضوع مشکلات زیادی را برای او به‌وجود می‌آورد. کاتلین دقیقا به یک شخص معتاد به مواد مخدر تبدیل می‌شود ولی با این تفاوت که اعتیاد او به خون انسان است.

۲۷- فیلم Blade II​

فیلم تیغه ۲​


پس از موفقیت‌های فیلم تیغه که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت، قسمت دوم آن به کارگردانی گیرمو دل‌تورو، یکی از کارگردان‌های صاحب سبک هالیوود تولید و اکران شد. سری فیلم‌های تیغه با ترکیب ژانر ابرقهرمانی با خون‌آشامی محبوبیت زیادی به‌دست آوردند،؛ فیلم‌هایی که براساس شخصیتی با همین نام از کمیک‌های شرکت مارول ساخته شده‌اند. فیلم تیغه ۲ در سال ۲۰۰۲ به تهیه‌کنندگی پیتر فرانکفورت، پاتریک پالمر و وسلی اسنایپس توسط استودیو Ma vel E e p ises با بودجه‌ای ۵۰ میلیون دلاری تولید و توانست فروش خوب ۱۶۰ میلیون دلاری را در گیشه‌ها تجربه کند.

به‌دلیل اینکه اشاره کردن به داستان این فیلم ممکن است روند داستانی قسمت نخست آن را اسپویل کند از اشاره کردن به آن خودداری می‌کنیم تا اگر از قسمت اول آن خوشتان آمد این فیلم را نیز تماشا کنید. قسمت سوم این مجموعه نیز با عنوان Blade: T i i y در سال ۲۰۰۴ اکران شد که متاسفانه نتوانست کیفیت دو قسمت نخست خود را حفظ کند و با انتقاد زیادی از سوی طرفداران فیلم‌های تیغه روبه‌رو شد.

۲۶- فیلم C o os​

فیلم کرونوس​


به یکی دیگر از فیلم‌های گیرمو دل‌تورو رسیدیم ولی با این تفاوت که فیلم کرونوس نخستین فیلم بلند کارگردانی شده توسط این کارگردان برجسته به‌شمار می‌رود که او را به اهالی سینما معرفی کرد و یک دهه قبل‌تر از فیلم Blade II توسط او کارگردانی شده است. این فیلم به‌عنوان یک اثر مستقل مکزیکی در سال ۱۹۹۳ به تهیه‌کنندگی آرتور گورسون و برتا ناوارو توسط استودیو Fo do de Fome o Ci ema og áfico با بودجه‌ای ۲ میلیون دلاری تولید و فروش ۸۰۰ هزار دلاری را به نام خود ثبت کرد. بااین‌حال به‌هیچ‌وجه نمی‌توانیم اثر این فیلم را به‌عنوان شروع کننده مسیر کاری گیرمو دل‌تورو نادیده بگیریم.

داستان فیلم روایت‌گر زندگی کیمیاگری است که در سال ۱۵۳۶ دستگاهی می‌سازد که به کمک آن بتواند عمری جاودان داشته باشد. پس از گذشت حدود ۴ قرن و در سال ۱۹۳۶ به‌خاطر تخریب یک ساختمان قدیمی، کیمیاگر داستان ما کشته و در زیر آوار آن دفن می‌شود. دهه‌ها بعد یک دلال عتیقه به نام جسوس گریس متوجه یک شی مجسمه‌مانند می‌شود و زمانی‌که آن را باز می‌کند درمی‌یابد که یک ماشین ۴۵۰ ساله درون آن قرار دارد. پس از باز کردن آن به‌طور ناگهانی سوزنی حاوی موادی مرموز زیر پوست او تزریق می‌شود و همین موضوع او را تشنه نوشیدن خون دیگران می‌کند. داستان جسوس گریس و دستگاهی که پیدا کرده است روند اصلی داستان نخستین فیلم گیرمو دل‌تورو را شکل می‌دهد.

۲۵- انیمه Blood: The Las Vampi e​

انیمه خون: آخرین خون‌آشام​


انیمه Blood: The Las Vampi e تنها انیمه فهرست بهترین فیلم های خون آشامی به‌شمار می‌رود که به‌دلیل محبوبیت و جذابیت آن نمی‌توانستیم از کنارش ساده عبور کنیم. داستان این انیمه در دهه ۶۰ میلادی و درباره شخصیت سایا جریان دارد و روایت‌گر یک بعدازظهر پر از حادثه است. سایا در یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکایی در ژاپن وظیفه دارد تا خون‌آشام‌هایی که با لباس‌هایی غیرنظامی به آن پایگاه نفوذ کرده‌اند را شکار کند. سایا معمولا شخصی آرام است ولی بااین‌حال در کشتن خون‌آشام‌ها مهارت زیادی دارد. انیمه Blood: The Las Vampi e برای طرفداران انیمه‌های اکشن می‌تواند به گزینه‌ای بسیار سرگرم‌کننده تبدیل شود.

از نکات مثبت این انیمه می‌توانیم به موسیقی متن آن اشاره کنیم که واقعا لذت‌بخش طراحی شده است ولی از آن طرف این انیمه چند نکته منفی خیلی واضح دارد. یکی اینکه زمان ۴۵ دقیقه‌ای این انیمه باعث می‌شود تا خیلی خوب به شخصیت‌های آن پرداخته نشود و به‌همین‌دلیل داستان شخصیت‌های آن عمق زیادی ندارد و شاید بسیاری از آن‌ها کاملا به هم شبیه باشند. بااین‌حال انیمه خون: آخرین خون‌آشام یکی از انیمه‌های خون‌آشامی جذاب است که می‌توانید روی لذت بردن از تماشای آن حساب باز کنید.

۲۴- سریال کوتاه Salem’s Lo​

سریال کوتاه سالمز لات​


احتمالا با دیدن عبارت «سریال کوتاه» در مقاله‌ای که برای معرفی فیلم‌های خون‌آشامی نوشته شده، تعجب کرده‌اید. سریال کوتاه سالمز لات تنها ۲ قسمت دارد و بسیاری از کسانی که آن را تماشا کرده‌اند این اثر را به‌عنوان یک فیلم سه ساعته می‌شناسند و در بسیاری از رسانه‌ها نیز از آن به‌عنوان یک فیلم سینمایی بلند یاد می‌کنند. کتاب‌های استیون کینگ را می‌توانیم بهترین کتاب‌های ژانر ترسناک بدانیم، کتاب‌هایی که بسیاری از آن‌ها مانند I و The Shi i g و البته همین Salem’s Lo اقتباس‌هایی سینمایی و تلویزیونی داشته‌اند و درمیان طرفداران این ژانر محبوبیت بسیار زیادی دارند.

فیلم سالمز لات کابوسی به‌شمار می‌رود برای افرادی که واقعا از فیلم‌های ترسناک هراس دارند. فیلمی که همچنان پس از گذشت دهه‌ها از انتشارش می‌تواند طرفداران پروپاقرص ژانر وحشت را پای نمایشگر میخکوب کند. داستان این فیلم نیز مانند کتابش درباره شخصیت‌های بن مارس و مارک پتری جریان دارد که در کلیسایی در گواتمالا زمانی‌که مشغول پر کردن چند بطری با آب مقدس بودند، متوجه حضور نیروهایی شیاطینی می‌شوند و همین موضوع آغازگر داستان بسیار جذاب و ترسناک این فیلم تلقی می‌شود. به این نکته نیز باید اشاره کنیم که اقتباس سینمایی دیگری از این کتاب به کارگردانی گری دابرمن در دست ساخت است که در سال ۲۰۲۲ با همین نام اکران خواهد شد.

۲۳- فیلم Shadow of he Vampi e​

فیلم سایه خون‌آشام​


فیلم سایه خون‌آشام ارتباط بسیار زیادی با یکی از بهترین فیلم های خون آشامی و ترسناک یعنی فیلم نوسفراتو دارد. داستان فیلم روایت‌گر زندگی کارگردان آن فیلم یعنی فردریش مورنا است که قصد دارد نسخه‌ای سینمایی از رمان دراکولا اثر برام استوکر بسازد. درواقع فیلم فیلم Shadow of he Vampi e قصد دارد روایتی فیلم‌گونه از ساخت فیلم نوسفراتو را به‌تصویر بکشد، فیلمی که در ادامه مقاله به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. در این فیلم جان مالکوویچ نقش فردریش مورنا، کارگردان فیلم نوسفراتو و ویلم دفو نقش مکس شرک، بازیگر نقش کونت دراکولا در آن فیلم را ایفا می‌کنند که بازی این ۲ نفر قطعا از نکات مثبت این فیلم به‌شمار می‌روند.

فیلم فیلم Shadow of he Vampi e در سال ۲۰۰۰ میلادی به تهیه‌کنندگی نیکولاس کیج توسط استودیو BBC Films با بودجه‌ای ۸ میلیون دلاری تولید و توانست فروش نسبتا خوب ۱۲ میلیون دلاری را در گیشه‌ها پشت‌سر بگذارد. اگر فیلم نوسفراتو را تماشا کرده باشید و از فیلم‌های خون‌آشامی مخصوصا نوسفراتو خوشتان می‌آید، فیلم سایه خون‌آشام یک گزینه بسیار خوب و سرگرم‌کننده برای شما خواهد بود.

۲۲- فیلم Nea Da k​

فیلم تاریکی نزدیک​


فیلم تاریکی نزدیک یکی از آن فیلم‌هایی به‌شمار می‌رود که تعداد شخصیت‌های مهم آن نسبتا زیاد است و بیش از ۱۰ شخصیت نسبتا مهم در آن حضور دارد و همین موضوع نشان می‌دهد کاترین بیگلو توانسته است که این تعداد شخصیت را به‌خوبی به مخاطب خود معرفی کند و برای هرکدام از آن‌ها وقت کافی درنظر بگیرد. فیلم Nea Da k در سال ۱۹۸۷ میلادی به تهیه‌کنندگی استیون چارلز جف و خود کاترین بیگلو توسط استودیو FM E e ai me با بودجه‌ای ۵ میلیون دلاری تولید و فروش نه‌چندان خوب ۴ میلیون دلاری را در گیشه‌ها تجربه کرد.

داستان فیلم درباره شخصیت کیلب کالتن جریان دارد، کشاور جوانی که یک شب به دختری به نام می پیشنهاد می‌کند که با وانتش او را به خانه برساند. می پیشنهاد کیلب را می‌پذیرد و از او می‌خواهد تا او را به خانه ببرد و زمانی‌که کیلب به او نزدیک می‌شود، می گردن کیلب را گاز می‌گیرد تا کیلب به یک خون‌آشام تبدیل شود. می خیلی سریع از آن محل فرار می‌کند و کیلب تازه متوجه می‌شود که خطر بزرگی انتظارش را می‌کشد؛ دار و دسته خون‌آشام‌ها در پی او هستند و همین موضوع مشکلات زیادی را برای کیلب به وجود می‌آورد.

۲۱- فیلم U de wo ld​

فیلم جهان زیرین​


مجموعه سینمایی U de wo ld درمیان دوست‌داران فیلم‌های اکشن و فانتزی محبوبیت بسیار زیادی دارد و روایت‌گر تقابل ۶۰۰ ساله گرگینه‌ها با خون‌آشام‌ها است. در این مجموعه گرگینه‌ها با عنوان «لایکن‌ها» شناخته می‌شوند، موجوداتی که توسط شخصیت اصلی این فیلم یعنی سیلین با نقش‌آفرینی کیت بکینسیل شکار می‌شوند. سیلین که یک خون‌آشام است با ملاقات با یک انسان معمولی به نام مایکل به او علاقه‌مند می‌شود ولی دراین‌میان مایکل مورد هدف لایکن‌ها قرار می‌گیرد. مایکل پس از گاز گرفته شدن توسط یک لایکن یا همان گرگینه به مرور زمان به یکی از آن‌ها تبدیل خواهد شد و به‌همین‌دلیل سیلین باید به وظیفه خودش عمل کند و او را بکشد یا به‌خاطر علاقه خود مقابل سایر خون‌آشام‌ها قرار بگیرد.

فیلم U de wo ld در سال ۲۰۰۳ میلادی به تهیه‌کنندگی رابرت برناچی توسط استودیو Lakesho e E e ai me با بودجه‌ای ۲۲ میلیون دلاری تولید و توانست فروش خوبی معادل با ۹۶ میلیون دلار را تجربه کند. همین فروش خوب و محبوبیت قسمت نخست آن باعث شد تا راه برای ساخت قسمت‌های بعدی آن هموارتر شود و پس از قسمت نخست آن چهار قسمت دیگر نیز از آن ساخته شد که البته هیچکدام از آن‌ها مانند قسمت نخست به محبوبیت زیادی دست پیدا نکردند. آخرین قسمت این مجموعه در سال ۲۰۱۶ با عنوان U de wo ld: Blood Wa s روی پرده سینماها رفت.

۲۰- فیلم A Gi l Walks Home Alo e a Nigh​

فیلم دختری که تنها در شب به سمت خانه می‌رود​


فیلم A Gi l Walks Home Alo e a Nigh را می‌توانیم موفق‌ترین فیلم ترسناک ایرانی در خارج‌های مرزهای کشورمان بدانیم. فیلمی که به‌گفته کارگردان آن یعنی خانم امیرپور در خواب به او الهام شده و تصاویر مربوط‌به شهر داستان یعنی «شهر بد» را در خواب دیده است. محل فیلم‌برداری این فیلم به صحرای کالیفرنیا مربوط می‌شود ولی داستان یک شهر خیالی در ایران را به تصویر می‌کشد. فیلمی با تصاویر سیاه‌وسفید که می‌تواند برای بسیاری از مخاطبانش باورپذیر باشد. این فیلم به تهیه‌کنندگی سینا سیاح و الیجاه وود توسط استودیو Loga Pic u es اکران شد و توانست در گیشه‌ها فروش ۷۰۰ هزار دلاری را ثبت کند.

داستان فیلم درباره شخصیت‌ آرش جریان دارد. رابطه بین او و پدر معتادش زیاد خوب نیست و دراین‌میان آرش با دختری آشنا می‌شود و رابطه عاشقانه‌ای میان آن‌ها شکل می‌گیرد. دختر قصه ما که نامش مشخص نیست یک خون‌آشام به‌شمار می‌رود و همین موضوع روند اصلی داستان فیلم را شکل می‌دهد. زبان فیلم A Gi l Walks Home Alo e a Nigh فارسی است و به‌همین‌دلیل به‌خوبی می‌توانیم با آن ارتباط برقرار کنیم و حقیقتا تماشای یک فیلم ترسناک فارسی و باکیفیت می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. این فیلم با تحسین عده‌ای از منتقدین خارجی روبه‌رو شد ولی منتقدان داخلی اعتقاد داشتند که اتمسفر فیلم شباهت زیادی به شهرهای ایران ندارد.

۱۹- فیلم The Mo s e Squad​

فیلم جوخه هیولاها​


فیلم The Mo s e Squad یکی دیگر از آن دسته فیلم‌هایی است که با محوریت شخصیت دراکولا جریان دارد. شخصیتی که در این فیلم به‌دنبال رهبری بر تمام جهان می‌گردد و در این راه از هیچ کاری دست نمی‌کشد. دراکولا قصد دارد با کمک سایر هیولاهای افسانه‌ای به هدف خودش برسد و درمقابل عده‌ای باید به مقابله با آن‌ها بپردازند. عده‌ای که بیشتر آن‌ها را اعضای یک گروه دانش‌آموزی شکل می‌دهند که قدرت زیادی ندارند ولی با متوجه شدن برخی از راز و رمز‌های مربوط‌به دراکولا به نبرد آن‌ها می‌روند.

فیلم The Mo s e Squad در سال ۱۹۸۷ میلادی به تهیه‌کنندگی جاناتان زیمبرت با بودجه‌ای ۱۲ میلیون دلاری توسط استودیو Taf E e ai me Pic u es تولید ولی با فروش ۴ میلیون دلاری شکست بدی در گیشه‌ها خورد. بااین‌حال افرادی که آن‌ها را تماشا کرده‌اند فیلم The Mo s e Squad را یک فیلم خوب در سبک کمدی ترسناک می‌دانند و به‌همین‌دلیل اگر به این سبک فیلم‌ها علاقه دارید این فیلم می‌تواند گزینه‌ای مناسب و سرگرم‌کننده برای شما تلقی شود.

۱۸- انیمیشن Ho el T a sylva ia​

انیمیشن هتل ترانسیلوانیا​


مگر می‌شود درباره فیلم‌های خون‌آشامی صحبت کنیم و از کنار انیمیشن بسیار محبوب و زیبای هتل ترانسیلوانیا رد شویم؟ قطعا نمی‌شود. انیمیشنی که در سال ۲۰۱۲ به تهیه‌کنندگی میشل موردوکا با حضور بازیگران محبوبی مانند آدام سندلر، سلنا گومز، اندی سمبرگ و استیو بوشمی توسط استودیو سونی پیکچرز با بودجه‌ای نسبتا سنگین و معادل‌با ۸۵ میلیون دلار تولید و روی پرده سینماها رفت. فروش شگفت‌انگیز ۳۶۰ میلیون دلاری این انیمیشن باعث شد تا قسمت‌های بعدی آن هم خیلی سریع ساخته شود و در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ قسمت‌های دوم و سوم آن نیز اکران شدند. البته که قسمت‌های بعدی این مجموعه باز هم فروش خوبی را تجربه کردند ولی به عقیده بسیاری از اهالی سینما آن تازگی و کیفیت قسمت نخست را نداشتند.

داستان انیمیشن Ho el T a sylva ia درباره شخصیت دراکولا یا همان لولوخان جریان دارد؛ خون‌آشامی که پس از مرگ همسرش یک هتل پنج‌ستاره تنها مخصوص هیولاها می‌سازد تا میزبان هیولاهای کوچک و بزرگ باشد و آن‌ها دور از انسان‌ها بتوانند اوقات خوشی را در آن هتل سپری کنند. دراین‌میان شخصیت جاناتان که یک انسان عادی به‌شمار می‌رود بدون اطلاع از این موضوع وارد این هتل شده و داستان‌های بسیار جالب و بامزه این انیمیشن از همین نقطه آغاز می‌شوند. جدیدترین قسمت مجموعه Ho el T a sylva ia با عنوان Ho el T a sylva ia: T a sfo ma ia قرار است در ژانویه ۲۰۲۲ اکران شود.

۱۷- فیلم Thi s​

فیلم عطش​


یکی دیگر از فیلم‌های خون‌آشامی این فهرست باز هم به سینمای شرق آسیا و کشور جنوبی مربوط می‌شود که در دهه‌های گذشته فیلم‌های ترسناک بسیار خوبی را به سینمادوستان هدیه کرده است. فیلم عطش به کارگردانی کارگردان برجسته کره‌ای یعنی پارک چان ووک با اقتباس از یک رمان فرانسوی به نام ترز راکن به نویسندگی امیل زولا اثر سال ۱۸۶۷ اقتباس شده و داستان کشیشی را به تصویر می‌کشد که خودش را یک فرد باایمان می‌داند و قصد دارد برای درمان یک بیماری خطرناک به‌طور داوطلبانه در یک پژوهش علمی شرکت کند.

بااین‌حال این پژوهش درنهایت با شکست مواجه شده و به‌همین‌دلیل خون او به یک بیماری کشنده به نام EV آلوده می‌شود و پزشکان برای رفع این خطر خون بدن او را به‌طور کامل تصفیه می‌کنند ولی داستان به همین خوبی و خوشی باقی نمی‌ماند و به‌زودی متوجه می‌شود که مشکلی دارد و این مشکل او را برای خوردن خون ترغیب می‌کند. این فیلم در سال ۲۰۰۹ به تهیه‌کنندگی پارک چان ووک توسط استودیو Moho Film تولید و فروش نسبتا خوب ۱۴ میلیون دلاری را به نام خود ثبت می‌کند. فیلم عطش موفق شد در جشنواره کن سال ۲۰۰۹ جایزه هیئت داوران این جشنواره را به خودش اختصاص دهد.

۱۶- فیلم F igh Nigh​

فیلم شب وحشت​


همان‌طور که در اوایل مقاله به معرفی و بررسی فیلم شب وحشت محصول سال ۲۰۱۱ پرداختیم، در توضحیات آن فیلم اشاره کردیم که به‌دلیل محبوبیت فیلم شب وحشت محصول سال ۱۹۸۵ نسخه بازسازی‌شده آن در سال ۲۰۱۱ تولید و اکران شد. این ۲ فیلم به‌اندازه کافی محبوب و باکیفیت هستند که در مقاله بهترین فیلم های خون آشامی تاریخ به هردوی آن‌ها اشاره کنیم ولی بااین‌حال داستان این دو فیلم یکسان است و فیلم F igh Nigh سال ۱۹۸۵ نیز داستان یک پسر نوجوان به نام چارلی بروستر را بازگو می‌کند.

فیلم شب وحشت در سال ۱۹۸۵ میلادی به تهیه‌کنندگی هرب جف توسط استودیو Vis a Films با بودجه‌ای ۸ میلیون دلاری تولید و توانست فروش خوب ۲۵ میلیون دلاری را در گیشه‌های به نام خودش ثبت کند. پس از فروش خوب و محبوبیت زیاد این فیلم بسیاری از اهالی سینما منتظر ساخت قسمت‌های بعدی آن بودند که این اتفاق هیچ‌وقت رخ نداد تا اینکه در سال ۲۰۱۱ این فیلم مورد بازسازی قرار گرفت و بازهم توانست انتظارات طرفداران قسمت قدیمی خود و علاقه‌مندان ژانر ترسناک را برآورده کند.

۱۵- فیلم Blade​

فیلم تیغه​


به نخستین قسمت مجموعه سینمایی محبوب تیغه رسیدیم؛ مجموعه‌ای که پیش از این قسمت دوم آن را با یکدیگر مرور کردیم ولی به داستان آن اشاره‌ای نداشتیم تا اگر قسمت اول آن را ندیده‌اید، قسمت مهمی از داستان قسمت نخست آن برای شما اسپویل نشود. داستان فیلم درباره شخصیت بلید جریان دارد. مادر او در سال ۱۹۶۷ زمانی‌که باردار بود، توسط یک خون‌آشام گزیده می‌شود و به‌همین‌‌دلیل خصوصیات یک خون‌آشام را دریافت و در زمان به‌دنیا آمدن بلید بهترین خصوصیات یک خون‌آشام و بهترین خصوصیات شخصیتی یک انسان را به او منتقل می‌کند.

بلید پس از بزرگ شدن به یک شکارچی خون‌آشام ماهر تبدیل می‌شود تا علاوه‌بر گرفتن انتقام مادرش بتواند خون‌آشام‌هایی که به تمام مراکز مهم نفوذ کرده‌اند را از بین ببرد. فیلم ‌‌تیغه در سال ۱۹۹۸ به تهیه‌کنندگی پیتر فرانکفورت با اقتباس از کمیک‌بوک‌های مارول و شخصیت بلید توسط استودیو Ma vel E e p ises با بودجه‌ای ۴۵ میلیون دلاری تولید و توانست فروش نسبتا خوب ۱۳۲ میلیون دلاری را تجربه کند. قسمت نخست مجموعه سینمایی ‌Blade به‌نظر بسیاری از اهالی سینما و طرفداران این مجموعه بهترین فیلم در میان سری فیلم‌های بلید به‌شمار می‌رود.

۱۴- فیلم Le Me I​

فیلم بگذار وارد شوم​


فیلم Le Me I نه‌تنها یک فیلم خون‌آشامی با داستانی جذاب است که می‌تواند برای علاقه‌مندان فیلم‌های رومانتیک هم فیلمی سرگرم‌کننده به‌شمار رود. این فیلم در حقیقت یک نسخه بازسازی شده از یک فیلم سوئدی Le he Righ O e I به کارگردانی توماس آلفردسون تلقی می‌شود که از روی رمانی با همین نام نوشته جان آجواید لیندکویست اقتباس شده است. این فیلم در سال ۲۰۱۰ به تهیه‌کنندگی سیمون اوکس و کارل مالیندر توسط استودیو EFTI با بودجه‌ای ۲۰ میلیون دلاری تولید و فروش نه‌چندان خوب ۲۵ میلیون دلاری را در گیشه‌ها پشت سر گذاشت. بسیاری از منتقدان و اهالی سینما باور دارند که فیلم Le Me I یک بازسازی خوب از نسخه سوئدی خوب به‌حساب می‌آید و به داستان اصلی کتاب نیز بسیار وفادار است.

داستان فیلم درباره یک پسر نوجوان ۱۲ ساله به نام اوون جریان دارد که‌ نه‌تنها بسیار تنها و غمگین است که دوستی هم در زندگی خود نمی‌بیند و درکنار این مشکلات پدر و مادرش درحال جداشدن هستند. او در مدرسه وضعیت خوبی ندارد و بسیاری در دانش‌آموزان او را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند. پس از گذشت مدتی یک پدر و دختر به همسایگی آن‌ها نقل مکان می‌کنند. ابی، همسایه جدید آن‌ها رفته‌رفته به اوون نزدیک می‌شود ولی اوون نمی‌داند که ابی تنها ظاهر یک دختر ۱۲ ساله را دارد و درواقع خون‌آشامی به‌شمار می‌رود که سن بسیار بالاتری نسبت‌به ظاهرش دارد. ابی به اوون کمک زیادی می‌کند و رفته‌رفته به او نشان می‌دهد که قدرت‌های خاصی در او نهفته هستند.

۱۳- فیلم Ma i​

فیلم مارتین​


فیلم مارتین یکی از آن فیلم‌های کلاسیک خون‌آشامی به‌شمار می‌رود که هم‌چنان پس از گذشت حدود نیم‌قرن از اکرانش طرفداران خاص خودش را دارد و قطعا یکی از بهترین فیلم های خون آشامی تاریخ سینما تلقی می‌شود. فیلم روایت‌گر زندگی شخصیت مارتین است؛ شخصیتی که فکر می‌کند یک خون‌آشام است و تصمیم می‌گیرد با پسرعموی خودش در یک شهر کوچک در پنسیلوانیا زندگی کند و از این طریق عطش خودش برای خون را به سرانجام برساند. او در این راه با مشکلات ریز و درشتی روبه‌رو می‌شود و همین موضوع داستان اصلی فیلم مارتین را شکل می‌دهد.

فیلم مارتین با اینکه کمی قدیمی است ولی برای دوست‌داران فیلم‌های ترسناک و مخصوصا ترسناک روان‌شناختی می‌تواند یک گزینه بسیار ایده‌آل و سرگرم‌کننده تلقی شود. این فیلم در سال ۱۹۷۶ به تهیه‌کنندگی ریچارد رابینستین توسط استودیو Lau el Tape a d Film با بودجه‌ای ۲۵۰ هزار دلاری تولید و در قالب یک فیلم ۹۵ دقیقه‌ای اکران شد. البته نسخه کامل‌تر این فیلم ۱۶۵ دقیقه زمان دارد که به‌دلیل خشونت بسیار زیاد و صحنه‌هایی که برای بسیاری از مردم مناسب نبودند، دقایق زیادی از آن حذف شد تا نسخه ۹۵ دقیقه‌ای آن به‌صورت عمومی اکران شود.

۱۲- فیلم F om Dusk Till Daw​

فیلم از گرگ و میش تا سحر​


نه‌تنها در این فیلم می‌توانید جورج کلونی را در یک فیلم ترسناک و خون‌آشامی تماشا کنید که می‌توانید کوئنتین تارانتینو، یکی از کارگردان‌های صاحب سبک سینما را در نقش یکی از بازیگران اصلی آن ببینید. تارانتینو در این فیلم نه‌تنها در نقش یکی از شخصیت‌های اصلی داستان به ایفای نقش می‌پردازد که نویسنده این فیلم نیز به‌شمار می‌رود. فیلمی که با داستان جذاب خود می‌تواند یک گزینه بسیار خوب برای تماشا کردن حساب شود. فیلم F om Dusk Till Daw در سال ۱۹۹۶ به تهیه‌کنندگی جانی نوناری توسط استودیو Dime sio Films با بودجه‌ای ۱۹ میلیون دلاری تولید و توانست فروش خوب ۶۰ میلیون دلاری را در گیشه‌های تجربه کند.

این فیلم برخلاف بیشتر فیلم‌های خون‌آشامی خیلی زود از خون‌آشام‌های حاضر در فیلم رونمایی نمی‌کند و تقریبا در یک ساعت نخست فیلم خبری از وجود خون‌آشام در داستان آن نیست. داستانی که درباره دو برادر جریان دارد که دزدانی حرفه‌ای هستند و در یکی از مأموریت‌های خود مرتکب قتل می‌شوند. آن‌ها در پناه یک خانواده سه نفره قصد دارند تا از تکزاس به مکزیک بروند تا پس از ملاقات با دوست خودشان پول‌های دزدیده شده را با او تقسیم کنند. پس از گذشت تقریبا یک ساعت از فیلم شخصیت سانتانیکو با بازی سلما هایک که یک خون‌آشام بوده با دیدن خون شخصیت ریچی با بازی تارانتینو او را گاز می‌گیرد و سایر متوجه می‌شوند که آن مکان محل زندگی تعداد زیادی از خون‌آشام‌ها به‌شمار می‌رود.

۱۱- فیلم I Am Lege d​

فیلم من افسانه هستم​


در سال‌ها و دهه‌های گذشته فیلم‌های زیادی در ژانر پساآخرالزمانی ساخته شدند که سعی دارند یک فاجعه جهانی را به‌تصویر بکشند. در اغلب آن‌ها معمولا عده بسیار زیادی از مردم جهان یا از بین رفته‌اند یا به موجوداتی مثل زامبی تبدیل شده‌اند. فیلم‌های این ژانر معمولا از یک خط داستانی مشخص استفاده می‌کنند و می‌توانیم المان‌های کلیشه‌ای زیادی را در آن‌ها پیدا کنیم ولی فیلم I Am Lege d در میان آن‌ها بسیار درخشان‌تر ظاهر می‌شود. فیلمی که داستانش درباره یک فاجعه جهانی جریان دارد و نشان می‌دهد که چگونه مردم دنیا به‌خاطر یک ویروس کشنده به خون‌آشام‌هایی خاص و ترسناک تبدیل شده‌اند.

ساخته فرانسیس لاورنس که در سال ۲۰۰۷ اکران شد به‌قدری شما را در این جهان ترسناک غرق می‌کند که خیلی خوب می‌توانید با شخصیت اصلی آن یعنی دکتر رابرت نویل با هنرنمایی بسیار زیبای ویل اسمیت ارتباط برقرار کنید. به‌تصویر کشیدن احساسات یک مرد تنها در نیویورک، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان اینقدر خوب انجام شده که از ابتدای فیلم تا انتهای آن خیلی راحت می‌توانید خودتان را جای او قرار دهید و احساسات او را لمس کنید. فیلم من افسانه هستم در سال ۲۰۰۷ میلادی به تهیه‌کنندگی آکیوا گلدسمن توسط استودیو Village Roadshow Pic u es با اقتباس از رمانی با همین نام اثر ریچارد متسون با بودجه‌ای ۱۵۰ میلیون دلاری تولید و فروش بسیار خوب ۵۹۰ میلیون دلاری را در گیشه‌ها پشت‌سر گذاشت.

۱۰- فیلم Black Su day​

فیلم یک‌شنبه سیاه​


فیلم Black Su day که با نام La masche a del demo io یا همان نقاب شیطان نیز شناخته می‌شود یک فیلم قدیمی ایتالیایی به‌شمار می‌رود که به‌عقیده بسیاری از منتقدین سینمایی تاثیر بسیار زیادی روی ژانر ترسناک از خود به‌جای گذاشته است. داستان فیلم درباره یک ساحره قدیمی جریان دارد که به‌همراه خدمتکار شیطانی خود پس از کشته شدن و بعد از ۲۰۰ سال از گور برمی‌خیزد و شروع به تسخیر کردن بدن نوادگان خود می‌کند. این ساحره که یک خون‌آشام ترسناک نیز به‌شمار می‌رود در این مسیر قصد دارد انتقام کشته شدن خودش را از قاتلانش بگیرد.

فیلم یک‌شنبه سیاه با اقتباس از روی یک رمان بسیار محبوب به نام Viy اثر سال ۱۸۳۵ و به نویسندگی یک نویسنده اوکراینی به نام نیکولای گوگول، اقتباس شده است و داستان این رمان ترسناک محبوب را به خوبی به تصویر می‌کشد. این فیلم در سال ۱۹۶۰ به تهیه‌کنندگی ماریا باوا توسط استودیو Gala ea-Jolly Film با بودجه‌ای کمتر از یک میلیون یورو تولید و توانست فروش خارق‌العاده ۱۶۰ میلیون یورویی را در سینماها به نام خودش ثبت کند. این فیلم که تحسین بسیاری از منتقدین آمریکایی را به‌همراه داشت در کشور خودش یعنی ایتالیا با بی‌مهری زیادی روبه‌رو شد ولی بدون شک نمی‌توان محبوبیت و تاثیرگذاری آن را نادیده گرفت.

۹- فیلم The Los Boys​

فیلم پسران گمشده​


فیلم پسران گمشده را می‌توان یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلم‌های قدیمی خون‌آشامی در کشور خودمان بدانیم که نه‌تنها در جهان که در ایران هم طرفداران زیادی دارد. فیلمی به کارگردانی جوئل شوماخر و ریچارد دانر که در سال ۱۹۸۷ در ژانر ترسناک و کمدی اکران شد و خیلی سریع به محبوبیت زیادی درمیان طرفداران فیلم فیلم‌های ترسناک دست پیدا کرد. این فیلم به تهیه‌کنندگی هاروی برنهارد، ریچارد دانر و مارک دیمون توسط استودیو برادران وارنر با بودجه‌ای ۸ میلیون دلاری تولید و فروش خوب ۳۳ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت. اگر به فیلم‌های ترسناک و کمدی علاقه دارید تماشای این فیلم را از دست ندهید.

داستان فیلم درباره دو برادر به نام‌های مایکل و سام جریان دارد که به‌همراه مادرشان نزد پدر خود در شهر کوچکی در کالیفرنیا می‌روند. چند نفر از جوانان شرور شهر که با این دو برادر آشنا شده‌اند، مایکل را به یک مخفیگاه می‌برند و در آن مکان به او مایعی می‌دهند که او آن را بنوشد و آن مایع چیزی نیست به جز خون. پس از گذشت مدتی مایکل احساس می‌کند که کم‌کم درحال تبدیل شدن به یک خون‌آشام است و همین موضوع شروعی به‌شمار می‌رود برای داستان‌های جذاب این فیلم. قسمت‌های دوم و سوم این مجموعه نیز در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ با عنوان‌های Los Boys: The T ibe و Los Boys: The Thi s اکران شدند که نتوانستند کیفیت و محبوبیت قسمت نخست خود را تکرار کنند.

۸- فیلم O ly Love s Lef Alive​

فیلم تنها عاشقان زنده می‌مانند​


تنها عاشقان زنده می‌مانند فیلمی درام و کمدی به کارگردانی جیم جارموش است که درباره یک موزیسینِ خون‌آشام به نام آدام جریان دارد که قرن‌ها زندگی کرده و روی زندگی و حرفه هنری تعداد بسیاری از موزیسین‌های تاریخ اثری مثبت از خود به‌جای گذاشته است. او ازطریق شخصیت دکتر واتسون به یک بانک خون دسترسی دارد و از این طریق غذای موردنیازش را به‌دست می‌آورد. همسر آدام یعنی ایو که او هم یک خون‌آشام است به‌دلیل نگران بودن برای وضع روحی آدام به پیش او می‌رود چراکه چندی پیش آدام را از خودکشی منصرف کرده بود.

شخصیت‌های آدام و ایو اشاره‌ای به آدم و حوا دارند؛ نخستین انسان‌های روی کره زمین. فیلم قصد دارد ازطریق شخصیت آدام به مخاطب خودش نشان دهد که انسانیت دیگر وجود ندارد و در بخش‌هایی از فیلم شاهد این موضوع هستیم که انسان‌ها را با عبارت «زامبی» موردخطاب قرار می‌دهد. فیلم O ly Love s Lef Alive موفق شد در جشنواده فیلم کن در سال ۲۰۱۳ جایزه نخل طلا را کسب کند. این فیلم به تهیه‌کنندگی جرمی توماس توسط استودیو Reco ded Pic u e Compa y با بودجه‌ای ۷ میلیون دلاری تولید و اکران شد. بااینکه فروش این فیلم در گیشه‌ها از مرز ۸ میلیون دلار فراتر نرفت ولی بااین‌حال افرادی که این فیلم را تماشا کرده‌اند آن را اثری سرگم‌کننده و جذاب می‌دانند. این فیلم، در زمره فیلم های خون آشامی عاشقانه محسوب می‌شود.

۷- فیلم B am S oke ‘s D acula​

فیلم دراکولای برام استوکر​


ساخته فرانسیس فورد کاپولا، کارگردان سه‌گانه ماندگار پدرخوانده به سراغ جالب‌ترین و شاید ماندگارترین خون‌آشام تاریخ می‌رود. وارد شدن کاپولا به ژانر فیلم‌های خون‌آشامی به این معنی است که به‌هیچ‌وجه قرار نیست با یک فیلم سطحی و معمولی دیگر در این سبک طرف باشیم. برای بهتر متوجه شدن این موضوع کافی است تا یک نگاه گذرا به فهرست بازیگران این فیلم کنیم؛ گری اولدمن و کیانو ریوز درکنار آنتونی هاپکینز و مونیکا بلوچی به‌خوبی به ما نشان می‌دهند که دراکولای برام استوکر فیلم خوبی خواهد بود. فرانسیس فورد کاپولا با اقتباس از یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رمان‌های خون‌آشامی یعنی رمان دراکولا به نویسندگی برام استوکر که در سال ۱۸۹۷ منتشر شد، این فیلم را تهیه کرده است.

داستان فیلم در کشور رومانی در سال ۱۴۶۲ آغاز می‌شود. سلحشوری معروف به دراکولا با بازی گری اولدمن پس از بازگشت از نبردی سنگین متوجه می‌شود که همسرش خودکشی کرده و همین موضوع باعث می‌شود تا او ایمانش را رها کرده و به یک خون‌آشام تبدیل شود. پس از گذشت سال‌ها و در سال ۱۸۹۷ شخصیتی به نام جاناتان هارکر با ایفای نقش کیانو ریوز قصد دارد تا معامله ملکی را با شخصیت کنت دراکولا به انجام برساند و داستان اصلی فیلم از همین‌جا آغاز می‌شود. فیلم B am S oke ‘s D acula در سال ۱۹۹۲ به تهیه‌کنندگی فرانسیس فورد کاپولا و به‌همراهی فرد فوچس و چارلز مولویل با بودجه‌ای ۴۰ میلیون دلاری توسط Ame ica Zoe ope تولید و توسط کلمبیا پیکچرز اکران شد. این فیلم توانست در گیشه‌های سینما به فروش بسیار عالی ۲۱۵ میلیون دلاری دست پیدا کند که یک پیروزی برای تیم سازنده آن به‌شمار می‌رود.

۶- فیلم Nosfe a u he Vampy e​

فیلم نوسفراتو، خون آشام​


نوسفراتو بدون شک یکی از به‌یادماندنی‌ترین اسامی سینمای ترس به‌شمار می‌رود؛ شخصیتی که در ادامه مقاله نیز باز هم آن را خواهیم دید. فیلم نوسفراتو خون‌آشام به کارگردانی ورنر هرتسوک، کارگردان صاحب سبک آلمانی یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های خون‌آشامی سینما به‌شمار می‌رود و در کشور خودمان نیز طرفداران زیادی دارد. این فیلم در سال ۱۹۷۹ به تهیه‌کنندگی مایکل گراسکاف و از روی رمان دراکولا اثر برام استاکر توسط استودیو We e He zog Filmp oduk io با بودجه‌ای ۱.۵ میلیون دلاری تولید شد و اطلاعات دقیقی از فروش کلی آن در دسترس نیست.

این فیلم درباره شخصیتی به نام جاناتان جریان دارد. جاناتان یک مشاور املاک است و کارفرمایش به او می‌گوید که نجیب‌زاده‌ای به نام کنت دراکولا قصد دارد خانه‌ای در ویسمار خریداری کند و به او مأموریت می‌دهد که این معامله پرسود را به سرانجام برسد. در این مأموریت جاناتان در روستایی توقف می‌کند و مردم محلی به او می‌گویند که از قلعه نفرین شده دوری کند. همین موضوع آغازی به‌شمار می‌رود برای داستان‌های جذاب و هیجان‌انگیز این فیلم. اگر به فیلم‌های قدیمی خون‌آشامی علاقه دارید تماشای این فیلم را از دست ندهید.

۵- فیلم I e view wi h he Vampi e​

فیلم مصاحبه‌ای با خون‌آشام​


به پنج فیلم برتر فهرست بهترین فیلم های خون آشامی رسیدیم. فیلم مصاحبه‌ای با خون‌آشام یکی از بهترین تیم‌های بازیگری درمیان فیلم‌های این فهرست را به خودش اختصاص داده؛ حضور بازیگرانی برجسته و بسیار محبوب مانند تام کروز، برد پیت، آنتونیو باندراس و کیرستن دانست به‌خوبی نشان می‌دهد که با فیلمی جذاب و با کیفیت طرف هستیم. فیلمی که به یک سکوی پرتاب بسیار بزرگ برای کیرستن دانست تبدیل شد و محبوبیت زیادی برای او به‌همراه داشت. این فیلم در سال ۱۹۹۴ به تهیه‌کنندگی دیوید گفن توسط استودیو The Geffe Film Compa y با بودجه‌ای ۶۰ میلیون دلاری تولید و توانست فروش بسیار خوب ۲۲۵ میلیون دلاری را در گیشه‌های پشت‌سر بگذارد.

البته فروش خوب این فیلم نه‌تنها به‌خاطر حضور بازیگرانی محبوب در آن که به‌خاطر داستان جذاب و درگیرکننده آن بوده است. داستانی که درباره شخصیت دنیل مالوی یک خبرنگار ماهر جریان دارد که با لویی دو پونت دو لاک مصاحبه‌ای انجام می‌دهد. لویی ادعا می‌کند که یک خون‌آشام است و به‌همین‌دلیل این مصاحبه به یک گفت‌وگوی جذاب تبدیل می‌شود که داستان پستی‌وبلندی‌های هیجان‌انگیز زندگی او را به‌تصویر می‌کشد. فیلم I e view wi h he Vampi e علاوه‌بر تحسین منتقدین و محبوبیت میان اهالی سینما توانست در جشنواره‌های فیلم گلدن‌گلوب، بفتا، اسکار و MTV نامزد کسب جوایز زیادی شود و در چند بخش نیز این جوایز را به خودش اختصاص داد.

۴- فیلم D acula​

فیلم دراکولا​


به فیلمی دیگری رسیدیم که از روی کتاب دراکولای برام استاکر اقتباس شده است. فیلم‌های زیادی با عنوان دراکولا در تاریخ سینما روی پرده رفته‌اند که فیلم محصول سال ۱۹۳۱ را می‌توانیم تاثیرگذارترینِ آن‌ها قلمداد کنیم و صدالبته محبوب‌ترینِ آن‌ها. این فیلم ۷۵ دقیقه‌ای در سال ۱۹۳۱ به تهیه‌کنندگی تاد براونینگ توسط استودیو U ive sal Pic u es با بودجه‌ای ۳۴۲ هزار دلاری تولید و در اکران شد. بسیاری از منتقدین سینمایی عقیده دارند که اگر فیلم دراکولا در سال ۱۹۳۱ ساخته نمی‌شد بسیاری از فیلم‌های خون‌آشامی کیفیتی پایین‌تر از چیزی که تماشا کردیم، پیدا می‌کردند و همین موضوع دلیل تاثیرگذاری این فیلم بر سینمای ترسناک را به‌خوبی نشان می‌دهد.

داستان فیلم دراکولا تقریبا مانند داستان فیلم Nosfe a u he Vampy e جریان دارد که در آن شخصیتی با نام رنفیلد که یک مشاور املاک است به ترانسیلوانیا می‌رود تا در معامله‌ای یک خانه بزرگ و درعین‌حال قدیمی و متروک را به شخصی به نام کنت دراکولا به فروش برساند. اما داستان به همین راحتی پیش نمی‌رود و کنت که یک خون‌آشام ۵۰۰ ساله است او را می‌گزد تا رنفیلد به یک خون‌آشام تبدیل شود و به‌همین‌ترتیب او را به خدمتکار خود تبدیل می‌کند. این فیلم برای علاقه‌مندان فیلم‌های ترسناک کلاسیک می‌تواند یک گزینه بسیار ارزشمند و سرگرم‌کننده به‌شمار رود.

۳- فیلم Wha We Do i he Shadows​

فیلم آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم​


فیلم Wha We Do i he Shadows فیلمی کمدی ترسناک تلقی می‌شود که وظیفه کارگردانی، نویسندگی، تهیه‌کنندگی و ایفای نقش شخصیت اصلی آن برعهده تایکا وایتیتی قرار دارد. در این یک گروه مستندساز قصد دارد تا مستندی از زندگی ۴ خون‌آشام که با یکدیگر زندگی می‌کنند را به تصویر بکشد. خون‌آشام‌های حاضر در این فیلم با نام‌های ویاگو، دیکان و ویلادیسلاو در یک خانه زندگی می‌کنند و به‌خاطر خوی خون‌آشامی خود نوع زندگی و طرز تفکر متفاوتی نسبت‌به سایر مردم دارند. به‌همین‌دلیل آن‌ها سعی می‌کنند با مشکلات این موضوع کنار بیایند و فیلم هم سعی می‌کند داستان سرگرم‌کننده زندگی آن‌ها را به مخاطب خود نشان دهد.

این فیلم در سال ۲۰۱۴ به تهیه‌کنندگی تایکا وایتیتی، چلسی وینستنلی و امانوئل مایکل توسط استودیو Res ick I e ac ive Developme با بودجه‌ای ۱.۵ میلیون دلاری تولید و توانست در گیشه‌های سینما فروش ۷.۵ میلیون دلاری را به نام خود ثبت کند. در داستان این فیلم هرکدام از خون‌آشام‌ها خصوصیات رفتاری منحصربه‌فردی دارند که باعث به‌وجود آمدن داستان‌هایی جالب در طول فیلم می‌شود. همچنین یک سریال با همین نام در سال ۲۰۱۹ از شبکه FX روی آنتن رفت که براساس همین فیلم تهیه شده و دارای ۳۰ قسمت در قالب سه فصل است.

۲- فیلم Le he Righ O e I​

فیلم آدم درست را راه بده​


در مورد شماره ۱۴ این فهرست به معرفی فیلم Le Me I پرداختیم؛ همان‌طور که اشاره کردیم این فیلم نسخه بازسازی شده یک فیلم سوئدی به‌شمار می‌رود که اکنون به آن فیلم رسیدیم. فیلم Le he Righ O e I براساس کتابی با همین نام اثر یون آلویده لینکویست که نویسنده فیلم هم است، ساخته شده و به‌قدری داستان آن جذاب و گیرا دنبال می‌شود که یک فیلم بازسازی شده از آن در سال ۲۰۱۰ ساخته شد.

داستان این فیلم دقیقا همان داستان فیلم Le Me I حساب می‌شود و تفاوتی در داستان با یکدیگر ندارند، بااین‌حال اگر از فیلم Le Me I خوشتان آمد به‌هیچ‌وجه تماشا کردن فیلم Le he Righ O e I را از دست ندهید. این فیلم در سال ۲۰۰۷ به تهیه‌کنندگی کارل مالیندر توسط استودیو EFTI با بودجه‌ای ۴.۵ میلیون دلاری تولید و توانست به فروش ۱۱.۵ میلیون دلاری دست پیدا کند. فروشی که باتوجه‌به زبان سوئدی آن یک برگ برنده برای سازندگانش به حساب می‌آید.

۱- فیلم Nosfe a u​

فیلم نوسفراتو​


رمان دراکولای برام استاکر به‌قدری تأثیرگذار بوده که بهترین فیلم خون‌آشامی این فهرست بازهم اقتباس دیگری از آن به‌شمار می‌رود. فیلم نوسفراتو نه‌تنها یکی از دیدنی‌ترین و فراموش‌نشدنی‌ترین فیلم‌های سینما است که لقب قدیمی‌ترین فیلم ترسناک سینما را هم یدک می‌کشد. پس از ساخت این فیلم همسر برام استاکر از مورنائو، کارگردان این فیلم به‌دلیل نقض حق کپی‌رایت شکایت کرد و در دادگاه نیز برنده شد و به‌همین‌دلیل تمام نسخه‌های فیلم به جز آن‌هایی که کپی شده بودند، نیست و نابود شدند. نمایش فیلم نوسفراتو تا سال ۱۹۷۲ در برخی از کشورهای اروپایی به‌دلیل مولفه‌های ترسناک آن ممنوع بود. فیلمی که پس از گذشت یک قرن از اکرانش همچنان تماشا کردن آن برای دوست‌داران فیلم‌های ترسناک لذت‌بخش است.

فیلم سایه خون‌آشام که در این مقاله آن را معرفی کردیم به مراحل ساخت این فیلم می‌پردازد که در آن می‌توانیم نکته‌های جالبی درباره این فیلم مشاهده کنیم. داستان فیلم نوسفراتو مانند تقریبا همه اقتباس‌های کتاب برام استوکر درباره یک مشاور املاک جریان دارد که در این فیلم نام آن شخصیت ناک است. کارفرمای ناک او به ماموریتی به ترانسیلوانیا می‌فرستد تا مقدمات فروش خانه‌ای به شخصیت کنت دراکولا را فراهم کند؛ همان داستانی که چند بار در این مقاله به آن اشاره کردیم. بااین‌حال بااینکه داستان این فیلم شباهت زیادی به داستان سایر این فیلم‌ها دارد ولی بدون شک تماشای اولین فیلم ترسناک تاریخ و شاید بهترین فیلم خون‌آشامی تاریخ کاری است که هر سینمادوستی باید آن را انجام دهد.

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره فهرست بهترین فیلم های خون آشامی تاریخ چیست؟ به‌نظر شما جای کدام فیلم‌های در این فهرست خالی بوده و کدام فیلم‌ خون‌آشامی می‌توانست در این فهرست حضور داشته باشد؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید و ما را در هرچه کامل‌تر کردن این فهرست کمک کنید.

گرگ و میش​

درباره فیلم گرگ و میش​


گرگ‌ومیش (Twiligh ) را باید یک فیلم خون آشام عاشقانه دانست که جزو بهترین فیلم های خون آشامی تاریخ سینما محسوب می‌شود. این فیلم درواقع‌ آغازگر مسیر موفقیت مجموعه فیلم‌های گرگ‌ومیش بود. فیلم گرگ‌ومیش براساس یک رمان تخیلی و رمانتیک به نام سپیده‌دم ساخته شد.

وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده کاترین هاردویک قرار داشت؛ داستان فیلم گرگ‌ومیش توسط استفانی میر و ملیسا رزنبرگ نوشته شد. مارک مورگان نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.

این فیلم بعد از اکران در سال ۲۰۰۸ با نقدهای منفی منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار پایینی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فضای فیلم گرگ‌ومیش را گنگ دانسته و اعتقاد داشتند فیلم‌نامه این اثر سراسر ایراد است. آن‌ها همچنین شخصیت‌پردازی این فیلم را ضعیف توصیف کردند.

با وجود دریافت نقدهای منفی، این فیلم خون آشامی موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و به فروش بسیار خوبی در گیشه دست یابد. فیلم گرگ‌ومیش که با بودجه ۳۷ میلیون دلاری تولید شده بود، حدود ۴۰۷ میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریستن استوارت، رابرت پتینسون، بیلی بروک، پیتر فاسینلی، تیلور لاتنر، الیزابت ریسر، اشلی گرین، جکسون رادبون، نیکی رید، کلان لاتز و کریستین سراتوس اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم گرگ‌ومیش بدین شرح است: یک دخترنوجوان به نام ایزابلا سوان تصمیم می‌گیرد از خانه مادرش در فینیکس در آریزونا به شهر کوچک فورکس در ایالت واشینگتن نقل مکان کرده و در کنار پدرش چارلی زندگی کند. او در مدرسه بلا با همکلاسی خود ادوارد کالن آشنا می‌شود. ادوارد درواقع خون‌آشامی ۱۰۹ ساله‌ است که ظاهری نوجوانانه دارد. البته ادوارد و خانواده‌اش فقط از خون حیوانات تغذیه می‌کنند. در ابتدا ادوارد تلاش داشت از این عشق فرار کند؛ ولی با این حال آن دو در ادامه دلبسته یکدیگر می‌شوند.


فیلم خون اشام​


عنوان : فیلم خون اشام


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا