فعالیت صفحه 94 علوم هشتم

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
جواب صفحه 94 علوم هشتم, صفحه 94 علوم هشتم, فعالیت صفحه 94 علوم هشتم, پاسخ صفحه 94 علوم هشتم, صفحه 94 علوم هشتم, جواب فعالیت علوم هشتم صفحه 94 , گام به گام علوم هشتم , جواب فعالیت صفحه 94 علوم هشتم ,


جواب صفحه 94 علوم هشتم


شما در حال مشاهده پاسخ صفحه 94 از علوم پایه هشتم، در سایت بزرگ همیارخاص هستید

الف) به کمک قطب‌نما یا یک آهن‌ربا که قطب S و N آن معلوم است، قطب‌های آهن‌ربای الکتریکی ساخته شده در آزمایش صفحهٔ قبل را تعیین کنید. قطب‌های آهن‌ربای الکتریکی را به وسیله‌ی آهن‌ربای معمولی می‌توان تشخیص داد، قطب‌های همنام نیروی دافعه بر هم وارد می‌کنند.

ب) در شکل روبه‌رو، جای پایانه‌های باتری را در مدار عوض می‌کنیم. در نتیجه جای قطب‌های S و N آهن‌ربای الکتریکی عوض می‌شود. از این آزمایش چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟ قطب N و S به جهت جریان الکتریکی بستگی دارد. جهت جریان الکتریکی در باتری از قطب مثبت به منفی است اگر چهار انگشت را در جهت پیچیدن سیم پیچ قرار دهیم نوک انگشت شصت قطب N است.

پ) اگر به جای یک باتری از چند باتری پشت سر هم استفاده کنیم و آهن‌ربای الکتریکی را در گیره‌های کاغذی یا براده‌های آهن قرار دهیم، تعداد بیشتری گیره را جذب می‌کند. از این آزمایش چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟ هرچه تعداد باتری‌ها (مقدار جریان عبوری از سیم پیچ‌ها) بیشتر شود، آهن‌ربای الکتریکی قوی‌تر و خاصیت مغناطیسی آن بیشتر می‌شود.

ت) هر چه تعداد دورهای سیم پیچ بیشتر شود، آهن‌ربای الکتریکی براده‌های بیشتری را جذب می‌کند. از این آزمایش چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟ خاصیت مغناطیسی آهن‌ربای الکتریکی به تعداد دور سیم پیچ‌ها بستگی دارد.

------------​
یکی از کاربردهای آهن‌رباهای الکتریکی، در جرثقیل‌هایی است که ماشین‌های قراضه یا زباله‌های آهنی بزرگ را بلند می‌کنند. در شکل روبه‌رو توضیح دهید:

الف) چگونه این جرثقیل‌ها اجسام را بلند می‌کنند؟ انتهای میله اهرم این جرتقیل‌ها یک آهنربای الکتریکی بزرگ قرار دارد که با وصل جریان خاصیت آهنربایی پیدا کرده و اجسام آهنی را بلند می‌کند.

ب) وقتی بخواهند ماشین یا زباله را رها کنند، چه عملی را انجام می‌دهند؟ آهنربای الکتریکی به طور موقت از کار می‌افتد و ماشین‌ها رها می‌شوند و با وصل مجدد جریان آهن‌ربا به کار می‌افتد.

-----------------------------
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.
-----------------------------
نکته

میتوانید پاسخ صفحات دیگر علوم پایه هشتم را از اینجا ببینید

-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-

یا مثلا در گوگل سرچ کنید : جواب صفحه 56 علوم هشتم همیار خاص

میتوانید پایه یا درس را به ریاضی، فارسی، مطالعات و.. تغییر دهید
 

Maydi86Q

کاربر غیرعضو
با وصل جریان الکتریکی آهن ربا می‌شود و با قطع آن خاصیت خود را از دست می دهد
 
  • برچسب ها
    آهن‌ربای الکتریکی براده‌های بیشتری را جذب می‌کند. از این آزمایش چه نتیجه‌ای می‌گیرید به کمک قطب‌نما یا یک آهن‌ربا که قطب s و n آن معلوم است جواب صفحه 94 علوم هشتم جواب فعالیت صفحه 94 علوم هشتم جواب فعالیت علوم هشتم صفحه 94 در شکل روبه‌رو، جای پایانه‌های باتری را در مدار عوض می‌کنیم صفحه 94 علوم هشتم فعالیت صفحه 94 علوم هشتم وقتی بخواهند ماشین یا زباله را رها کنند، چه عملی را انجام می‌دهند پاسخ صفحه 94 علوم هشتم چگونه این جرثقیل‌ها اجسام را بلند می‌کنند گام به گام علوم هشتم
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا