فعالیت صفحه 86 مطالعات اجتماعی ششم

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
جواب فعالیت صفحه 86 مطالعات اجتماعی ششم, فعالیت صفحه 86 مطالعات اجتماعی ششم, پاسخ فعالیت صفحه 86 مطالعات اجتماعی ششم, صفحه 86 مطالعات اجتماعی ششم, مطالعات اجتماعی ششم صفحه 86 , گام به گام مطالعات اجتماعی ششم,


فعالیت صفحه 86 مطالعات اجتماعی ششم


در کلاس گفت‌و گوکنید. بعضی بچّه‌ها بدون در نظر گرفتن میزان درآمد خانواده، تقاضای لباس‌های جدید یا گران قیمت می‌کنند. آیا به نظر شما این کار درست است؟ چگونه باید تصمیم‌گیری کرد؟ درست نیست. بچه‌ها باید با خانواده همکاری کنند همه چیز را در نظر بگیرند. پدر و مادر با زحمت فراوان کار می‌کنند و درست نیست زحمات آنان را نادیده بگیریم. باید به تعالیم دینی و دوری از اسراف و نیز بودجه‌ٔ خانواده توجّه کرد.


اگر هر یک از کارهای زیر را تاکنون انجام داده‌اید در کلاس تعریف کنید.
* پس‌انداز برای خرید لباس
پاسخ پیشنهادی: بله از شلواری خیلی خوشم آمده بود. تمام سعی خود را کردم و پول توجیبی‌هایم را جمع کردم و بعد از ۴ ماه آن را خریدم - از فروردین سال گذشته تا امسال پول‌هایم را پس‌انداز کردم و لباس عیدم را خودم خریدم.
* همکاری در شست‌وشوی لباس‌هایتان
پاسخ پیشنهادی: بله اغلب لباس فرم مدرسه‌ام را خودم می‌شویم.
* استفاده از لباس‌های قدیمی و نخریدن لباس جدید
پاسخ پیشنهادی: بله به نظر من لباس‌ها تا وقتی که سالم هستند، باید از آنها استفاده کرد، حتی اگر قدیمی باشند. مثلاً من در مهمانی تولد دوستم همان لباسی را پوشیدم که یک سال پیش در مهمانی دیگری پوشیده بودم.

فرض کنید مبلغ 30 هزار تومان پس‌انداز کرده‌اید تا با آن پوشاک بخرید؛ با این پول چه می‌خرید و در موقع خرید به چه نکاتی توجّه می‌کنید؟ پاسخ را هفته‌ٔ آینده به کلاس بیاورید.
پوشاک مورد نیازم را می‌خرم که ترجیحاً تولید کشور عزیزمان و با کیفیت بالا و قیمت مناسب باشد؛ همچنین با آداب و رسوم ملّی و مذهبی ما هم‌خوانی داشته باشد.


🎈 شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید

منبع : همیار خاص
 

سید رضا موسویان

کاربر غیرعضو
صفحه ی 86 درس 13 است و کامل فرق میکند
 
  • برچسب ها
    بعضی بچّه‌ها بدون در نظر گرفتن میزان درآمد خانواده، تقاضای لباس‌های جدید یا گران قیمت می‌کنند جواب فعالیت صفحه 86 مطالعات اجتماعی ششم صفحه 86 مطالعات اجتماعی ششم فرض کنید مبلغ 30 هزار تومان پس‌انداز کرده‌اید تا با آن پوشاک بخرید فعالیت صفحه 86 مطالعات اجتماعی ششم مطالعات اجتماعی ششم صفحه 86 پاسخ فعالیت صفحه 86 مطالعات اجتماعی ششم گام به گام مطالعات اجتماعی ششم
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا