فعالیت صفحه 86 علوم هفتم

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
جواب فعالیت صفحه 86 علوم هفتم, فعالیت صفحه 86 علوم هفتم, پاسخ فعالیت صفحه 86 علوم هفتم, صفحه 86 علوم هفتم, علوم هفتم صفحه 86 , گام به گام علوم هفتم,


فعالیت صفحه 86 علوم هفتم


دو محفظۀ A و B که در آن‌ها مولکول‌های یکسانی قرار دارند را در نظر بگیرید، محفظۀ A داغ و محفظۀ B سرد است.

الف) جنبش مولکولی A و B را با هم مقایسه کند.
چون گرما شکلی از انرژی است پس جسمی Aکه داغ است ذرات آن دارای انرژی زیادی است. بنابراین جنبش مولکولی ماده زیاد، در نتیجه هر مولکول به مولکول مجاور ضربه می‌زند. ذرات ماده جامد در جای خودشان در حال جنبش و نوسان و لرزش‌اند. هر چه دما بیشتر باشد مولکول‌ها با سرعت بیشتری می‌لرزند ولی در جسم B که سرد است جنبش مولکولی کم و لرزش مولکول‌ها در سر جایش بسیار کمتر است.

ب ) اگر دو محفظه را در تماس با یکدیگر قرار دهیم، جنبش مولکولی کدام محفظه کم و کدام محفظه زیاد می‌شود؟ چون جسم گرم انرژی گرمایی را به جسم سرد منتقل می‌کند تا به دمای تعادل برسند. بنابراین جنبش مولکولی جسم B که سرد است در حال زیاد شدن و جسم A که گرم است بر اثر از دست دادن گرما جنبش آن کم می‌شود تا به دمای تعادل برسند.

پ) پس از رسیدن به حالت تعادل، جنبش مولکولی دو محفظه را با هم مقایسه کنید. دمای تعادل دیگر مقدار انرژی که جسم از دست می‌دهد و مقدار انرژی که جسم به دست می‌آورد یکسان است. بنابراین جنبش مولکولی جسم A B یکسان می‌شود.



🎈 شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید

منبع : همیار خاص
 
  • برچسب ها
    اگر دو محفظه را در تماس با یکدیگر قرار دهیم، جنبش مولکولی کدام محفظه کم و کدام محفظه زیاد می‌شود جنبش مولکولی a و b را با هم مقایسه کند. جواب فعالیت صفحه 86 علوم هفتم دو محفظۀ a و b که در آن‌ها مولکول‌های یکسانی قرار دارند را در نظر بگیرید صفحه 86 علوم هفتم علوم هفتم صفحه 86 فعالیت صفحه 86 علوم هفتم پاسخ فعالیت صفحه 86 علوم هفتم پس از رسیدن به حالت تعادل، جنبش مولکولی دو محفظه را با هم مقایسه کنید گام به گام علوم هفتم
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,134
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا