فعالیت صفحه 74 علوم هفتم

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
جواب فعالیت صفحه 74 علوم هفتم, فعالیت صفحه 74 علوم هفتم, پاسخ فعالیت صفحه 74 علوم هفتم, صفحه 74 علوم هفتم, علوم هفتم صفحه 74 , گام به گام علوم هفتم,


فعالیت صفحه 74 علوم هفتم


شکل زیر مراحل تولید انرژی الکتریکی را از سوخت‌های فسیلی نشان می‌دهد. به کمک اعضای گروه خود گزارشی بنویسید که در آن چگونگی تبدیل انرژی ذخیره شده در سوخت‌های فسیلی به انرژی الکتریکی بیان شود. در این گزارش همچنین به برخی از مهم‌ترین معایب و مزایای سوخت‌های فسیلی برای تولید انرژی الکتریکی اشاره کنید.


همان‌طور که در شکل دیده می‌شود، آب درون مخزن با دریافت گرما از سوخت فسیلی به صورت بخار پر فشار در می‌آید و این بخار توربین‌ها را می‌چرخاند. توربین به یک مولد وصل است. مولد با تولید انرژی الکتریکی آن را در اختیار خطوط انتقال انرژی قرار می‌دهد. بخار پس از عبور از توربین، در دستگاهی به نام چگالنده به آب تبدیل می‌شود و چرخه ادامه می‌یابد.
مزایای سوخت‌های فسیلی: 1- در دسترس هستند و به سادگی تهیه می‌شوند. 2- فراوان و ارزان می‌باشند.
معایب سوخت‌های فسیلی: 1- منابع آنها محدود است و پس از مصرف، جایگزین نمی‌شوند. 2-سوخت‌های فسیلی با تولید گازهای آلاینده، مانند کربن دی‌اکسید، موجب آلوده شدن هوا می‌شوند. 3- بازده نیروگاه‌های سوخت فسیلی کم است و بیشتر انرژی حاصل به صورت گرما و گازهای زائد به محیط منتقل می‌شود.




🎈 شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید

منبع : همیار خاص
 
  • برچسب ها
    جواب فعالیت صفحه 74 علوم هفتم شکل زیر مراحل تولید انرژی الکتریکی را از سوخت‌های فسیلی نشان می‌دهد. به کمک اعضای گروه خود گزارشی صفحه 74 علوم هفتم علوم هفتم صفحه 74 فعالیت صفحه 74 علوم هفتم مهم‌ترین معایب و مزایای سوخت‌های فسیلی برای تولید انرژی الکتریکی پاسخ فعالیت صفحه 74 علوم هفتم چگونگی تبدیل انرژی ذخیره شده در سوخت‌های فسیلی به انرژی الکتریکی بیان شود گام به گام علوم هفتم
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا