فعالیت صفحه 54 علوم پنجم

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
جواب فعالیت صفحه 54 علوم پنجم/ فعالیت صفحه 54 علوم پنجم / پاسخ فعالیت صفحه 54 علوم پنجم/ صفحه 54 علوم پنجم/ علوم پنجم صفحه 54 / گام به گام علوم پنجم/



فعالیت صفحه 54 علوم پنجم

وسایل و مواد لازم: آینه ـ نان ـ آب ـ شیر
1- یک تکّه‌ٔ کوچک نان را روی زبان خود بگذارید. آیا مزه‌ای را احساس می‌کنید؟ خیر
2- نان را به آرامی بجوید؛ حالا چه مزه‌ای را احساس می‌کنید؟ وقتی نان با آب دهان مخلوط می‌شود مزّه‌ٔ آن را حس می‌کنیم.
3- پس از خوردن نان، دهان خود را با آب بشویید و کمی شیر را به آرامی بنوشید؛ چه مزه‌ای را احساس می‌کنید؟ مزّه‌ٔ شیر را احساس می‌کنیم.
* کدام مزه را زودتر احساس کردید؟ مزّه‌ٔ شیررا زودتر احساس می‌کنیم.
4- اکنون دهانتان را دوباره بشویید. زبانتان را بیرون بیاورید و در آینه ببینید. مشاهده‌های خود را بیان کنید. زبان ما به رنگ صورتی است. روی زبان پرزها و برجستگی‌هایی دیده می‌شود. زبان به راحتی در دهان حرکت می‌کند و به اطراف دهان می‌چرخد.
* از این فعّالیت چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟ چرخیدن زبان در دهان به جویدن غذا کمک می‌کند و پرزها و برجستگی‌ها روی سطح زبان باعث می‌شوند مزهٔ غذاها را احساس کنیم.



🎈 شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید

منبع : همیار خاص
 
  • برچسب ها
    از این فعّالیت چه نتیجه‌ای می‌گیرید اکنون دهانتان را دوباره بشویید. زبانتان را بیرون بیاورید و در آینه ببینید جواب فعالیت صفحه 54 علوم پنجم صفحه 54 علوم پنجم علوم پنجم صفحه 54 فعالیت صفحه 54 علوم پنجم نان را به آرامی بجوید؛ حالا چه مزه‌ای را احساس می‌کنید پاسخ فعالیت صفحه 54 علوم پنجم پس از خوردن نان، دهان خود را با آب بشویید و کمی شیر را به آرامی بنوشید کدام مزه را زودتر احساس کردید گام به گام علوم پنجم یک تکّه‌ٔ کوچک نان را روی زبان خود بگذارید
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا