فعالیت صفحه 15 مطالعات اجتماعی هفتم

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
جواب فعالیت صفحه 15 مطالعات اجتماعی هفتم, فعالیت صفحه 15 مطالعات اجتماعی هفتم, پاسخ به کار ببندیم صفحه 15 مطالعات اجتماعی هفتم, صفحه 15 مطالعات اجتماعی هفتم, مطالعات اجتماعی هفتم صفحه 15 , گام به گام علوم هفتم,


فعالیت صفحه 15 مطالعات اجتماعی هفتم


١- به گروه‌های ۵ یا ۶ نفره تقسیم شوید. مجسّم کنید حالا گروه شما یک روز را در اردو سپری کرده و مسائل زیر پیش آمده است. گفت‌وگو کنید و دربارۀ هریک از موقعیت‌های زیر تصمیم بگیرید.
(موقعیت۱)
بعضی‌ها دوست دارند که داخل چادر همیشه مرتب و تمیز باشد، بعضی دیگر به این موضوع بی‌اعتنا هستند و بگومگو بین افراد پیش آمده است. همچنین بعضی بچه‌ها کوله پشتی‌شان را روی وسایل دیگران گذاشته‌اند و دوربین یک نفر شکسته است.
(موقعیت ۲)
دو نفر از بچه‌ها با خود رادیویی آورده‌اند و شب موقع خواب با صدای بلند رادیو گوش می‌کنند و این کار همه را عصبانی کرده است.
(موقعیت۳)
یکی از بچه‌ها پس از خوردن چای، کتری آب جوش را وسط چادر گذاشته و رفته است.
(موقعیت ۴)
صبح پس از خوردن صبحانه وقتی می‌خواهند به طور دسته جمعی به گردش بروند بعضی بچه‌ها خیلی دیر آماده می‌شوند.
(موقعیت ۵)
دو نفر که مسئول پختن بلال روی آتش بودند، آتشی را که برای این کار در نزدیکی چادر برافروخته بودند خاموش نکرده و به همراه بقیه برای بازی رفته‌اند. همفکری کنید و بگویید چه مشکلات و شرایط دیگری ممکن است در اردوی شما به وجود بیاید.
امکان دارد بعضی از اعضای گروه بدون اطلاع رهبر اردو را ترک کرده و به مکان‌های خطرناک بروند.
۲- اکنون نتیجۀ تصمیمات خودتان را به صورت مقررات اردو روی یک صفحه کاغذ بنویسید و در کلاس بخوانید. بگویید هریک از این مقررات چگونه موجب حفظ حقوق افراد می‌شود.
نسبت به وسایل یک دیگر احساس مسئولیت داشته باشیم و هر کس در حفظ وسایل شخصی خود نهایت دقت را داشته باشد، هنگام خواب از ایجاد صدای بلند و گوش خراش پرهیز کرده و آرامش را حفظ کنید، بعد از استفاده از وسایل و ظروف هر یک از آنها را در جای مخصوص خود قرار دهید، زمان حرکت و گردش گروهی در ساعت معین حضور داشته باشید.
۳- آیا همۀ اعضا حق اظهارنظر درباره موضوع را داشتند؟ بله، همه اعضای گروه با در نظر گرفتن ادب، احترام، می‌توانند نسبت به برنامه‌های گروه اظهار نظر کنند.
۴- اگر پس ازتصمیم گیری، یک نفر با تصمیم شما مخالفت می‌کرد، چه می‌کردید؟ اگر چه به نظر او احترام می‌گذاشتیم. اما چون اردوی ما گروهی بود، همه باید تابع قوانین باشیم.


🎈 شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید

منبع : همیار خاص
 
  • برچسب ها
    آیا همۀ اعضا حق اظهارنظر درباره موضوع را داشتند؟ اکنون نتیجۀ تصمیمات خودتان را به صورت مقررات اردو روی یک صفحه کاغذ بنویسید اگر پس ازتصمیم گیری، یک نفر با تصمیم شما مخالفت می‌کرد، چه می‌کردید به گروه‌های ۵ یا ۶ نفره تقسیم شوید. مجسّم کنید حالا گروه شما یک روز را در اردو سپری کرده جواب فعالیت صفحه 15 مطالعات اجتماعی هفتم صفحه 15 مطالعات اجتماعی هفتم فعالیت صفحه 15 مطالعات اجتماعی هفتم مطالعات اجتماعی هفتم صفحه 15 پاسخ به کار ببندیم صفحه 15 مطالعات اجتماعی هفتم گام به گام علوم هفتم
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا