فعالیت صفحه 128 مطالعات اجتماعی هفتم

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
جواب فعالیت صفحه 128 مطالعات اجتماعی هفتم, فعالیت صفحه 128 مطالعات اجتماعی هفتم, پاسخ فعالیت صفحه 128 مطالعات اجتماعی هفتم, صفحه 128 مطالعات اجتماعی هفتم, مطالعات اجتماعی هفتم صفحه 128 , گام به گام علوم هفتم,


فعالیت صفحه 128 مطالعات اجتماعی هفتم


۶- گفت‌وگو کنید: چرا در آن زمان جنگ‌های بزرگی بین حکومت‌ها در می‌گرفت؟ هدف از لشکرکشی‌ها چه بود؟ به نظر شما هدف از جنگ‌ها و لشکرکشی‌ها در جهان امروز چیست؟ بیشتر لشکرکشی‌ها و جنگ‌ها در دوره‌ی باستان به منظور دستیابی به منابع اقتصادی و راه‌های تجاری و توسعه‌ی قلمرو و در مواردی نیز اشاعه یا گسترش دین خاصی انجام می‌گرفته است در جهان امروز نیز همان انگیزه‌ها وجود دارد و اگر چه بهانه‌هایی چون اختلافات مرزی و نظایر آن مطرح می‌شود؛ اما علل اصلی جنگ‌ها همانا تسلط بر منابع و ذخایر کشورها و مناطق مهم استراتژیک و اقتصادی جهان است.

۷- به تصویر روبرو دقت کنید و بگویید لباس و تجهیزات سواره نظام و پیاده نظام چه فرقی داشت؟ لباس پیاده نظام سبک‌تر بوده تا بتواند چالاک‌تر حرکت کند. سپر و نیزه یا تیر وکمان سلاح او بوده است. سواره نظام علاوه بر نیزه و سلاح اسب داشته و لباس او شامل تجهیزاتی چون کلاه خود و زره آهنی و فولادی و نقاب و... بوده است.

۸- پرس‌وجو کنید جنگ یا عملیات پارتیزانی چه نوع جنگی است و چرا به این نام مشهور است. نتیجه را به کلاس بیاورید.
باید گفت که نبرد پارتیزانی شیوه‌ای از نبرد یا عملیات نظامی به شکل نامنظم بوده است که به آن جنگ پارتیزانی یا چریکی می‌گفتند. در این شیوه از جنگ دسته‌های غیر منظم رزمنده از طریق شبیخون‌های سریع و یا کمین‌های غافلگیر کننده به نیروهای دشمن آسیب می‌رساندند و به سرعت صحنه را ترک می‌کردند شیوه جنگ و گریز سواره نظام‌های سبک اسلحه‌ی پارتی (اشکانیان) که در برابر سپاه منظم و مجهز سلوکیان انجام گرفت، موجب شد، پارت‌ها پیروزی‌های چشمگیری به دست بیاورند. به همین دلیل این شیوه‌ٔ نبرد جنگ پارتیزانی نام گرفته و امروزه به عملیات مشابه جنگی عنوان پارتیزانی اطلاق می‌شود.


🎈 شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید

منبع : همیار خاص
 
  • برچسب ها
    به تصویر روبرو دقت کنید و بگویید لباس و تجهیزات سواره نظام و پیاده نظام چه فرقی داشت به نظر شما هدف از جنگ‌ها و لشکرکشی‌ها در جهان امروز چیست جواب فعالیت صفحه 128 مطالعات اجتماعی هفتم صفحه 128 مطالعات اجتماعی هفتم فعالیت صفحه 128 مطالعات اجتماعی هفتم مطالعات اجتماعی هفتم صفحه 128 هدف از لشکرکشی‌ها چه بود پاسخ فعالیت صفحه 128 مطالعات اجتماعی هفتم پرس‌وجو کنید جنگ یا عملیات پارتیزانی چه نوع جنگی است و چرا به این نام مشهور است. نتیجه را به کلاس چرا در آن زمان جنگ‌های بزرگی بین حکومت‌ها در می‌گرفت گام به گام علوم هفتم
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا