فطریه 1401 چقدر است وحید خراسانی

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
فطریه 1401 از نظر وحید خراسانی چقدر است ؟ در همیارخاص بخوانید

فطریه 1401 چقدر است وحید خراسانی.jpg

زکات فطره یا فطریه یکی از فروع دین اسلام است؛ که در عید فطر پرداخت می‌شود. میزان فطریه معادل مبلغ سه کیلوگرم قوت غالب (غذای روزمره) مورد استفاده افراد است که می‌تواند گندم (برای کسانی که بیشتر نان می‌خورند) یا برنج یا ذرت یا کشمش یا خرما و مانند این‌ها باشد.

سال 1400 مقدار فطریه از نظر وحید خراسانی :

پیرو سوالات مکرر مؤمنین از دفتر حضرت آیت الله العظمی وحیدخراسانی (مد ظله العالی) مبنی بر میزان زکات فطره ماه مبارک رمضان ١۴۴٢، به اطلاع می‌رساند میزان زکات فطره برای هر نفر، یک صاع که تقریبا سه کیلوگرم گندم یا برنج و مانند اینها - از طعام های متعارف در محل - است که مکلّف می‌تواند پول یکی از اینها را طبق قیمتی که در محل خودش دارد محاسبه نموده و به فقیر بپردازد.

از آنجا که قیمت هر کیلو گندم در بعضی مناطق نزدیک به هفت هزار تومان و قیمت هر کیلو برنج متعارف تقریبا بیست و پنج هزار تومان می باشد، فطریه هر نفر به حساب گندم تقریبا، بیست هزار تومان و به حساب برنج، هفتاد و پنج هزار تومان می باشد و دفتر معظم له به این مبلغ زکات فطره را قبول می‌کند.

در مسأله۲۰۳۱ توضیح المسائل در مورد مصرف زکات فطره چنین بیان شده است: مشهور فرموده اند: مصرف زکات فطره، مصرف زکات مال(مسأله ۱۹۴۲)است، ولی احتیاط واجب آن است که به فقرا داده شود، و باید این فقیر شیعه دوازده امامی باشد، مگر این که مؤمنی پیدا نشود، در این صورت به غیر ناصبی هم می شود داد.


فطریه 1401 وحید خراسانی
🔹فطریه براساس قوت غالب گندم: ۴۰ هزار تومان
 
آخرین ویرایش:
  • برچسب ها
    فطریه 1401 وحید خراسانی فطریه 1401 چقدر است فطریه 1401 چقدر است خراسانی فطریه 1401 چقدر است وحید خراسانی
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا