فروش فوق العاده ایران خودرو ۱۴۰۱

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
فروش فوق العاده ایران خودرو ۱۴۰۱ ، را در همیارخاص بخوانید

نحوه ثبت نام فروش فوق العاده و قرعه کشی ایران خودرو و سایپا در ۱۴۰۱​


در راستای اجرای طرح‌های فروش هفتگی خودروسازان، پس از آنکه در هفته پایانی اسفندماه آخرین طرح فروش خودروسازان در سال ۱۴۰۰ اجرا شد، ادامه روند برگزاری طرح‌های فروش به پس از تعطیلات نوروز موکول شده است و طی دو هفته نوروز طرحی اجرا نخواهد شد.

اولین گام طرح‌های فروش خودروسازان و تعیین مشتریان نهایی به شیوه قرعه‌کشی، از هفته ابتدایی خردادماه سال ۱۳۹۹ برداشته شد.

این شیوه فروش محصولات خودروسازان با تصمیم اتخاذشده در جلسه کمیته خودرو با عرضه ۲۵ هزار دستگاه خودرو آغاز شد و تا هفته پایانی اسفندماه ۱۴۰۰ ادامه داشت.

اواخر آذر ماه سال گذشته، پس از حدود یک ماه بحث و بررسی بر سر افزایش قیمت خودرو‌های داخلی آری یا نه؟ مجوز افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ توسط ستاد تنظیم بازار به عنوان متولی امر قیمت‌گذاری خودروها، تصویب و به خودروسازان ابلاغ شد. براین اساس ۱۸ درصد افزایش قیمت خودرو‌ها اعمال شد.

پیش از اعمال قطعی افزایش قیمت خودروها، در مقطعی که قیمت محصولات خودروسازان بنابر تصمیمات دولت، به قیمت‌های قبلی بازگشت و مسئولیت تصمیم‌گیری برای قیمت خودرو‌های داخلی به ستاد تنظیم بازار واگذار شد، خودروسازان هم اجرای هفتگی فروش‌های فوق‌العاده را در گرو اصلاح قیمت‌ها دیدند و برای مدتی (از زمان لغو افزایش قیمت تا صدور مجدد افزایش قیمت) طرح فروش فوق‌العاده‌ای برگزار نکردند.

اما مدیران خودروساز قول دادند که به شرط اصلاح قیمت محصولات، در راستای راهبرد اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت و عمل به تعهد خود به وزیر صمت، برنامه افزایش تولید و عرضه را محقق کرده و به صورت هفتگی برنامه‌های فروش فوق‌العاده محصولات خود را اجرا کنند. براین اساس پس از آنکه قیمت محصولات خودروسازان مشمول افزایش قیمت ۱۸ درصدی و قیمت‌های جدید اعلام شد، هر یک از این دو خودروساز به صورت جداگانه یک روز را برای عرضه و فروش محصولات خود به صورت هفتگی در نظر گرفتند.

این روند فروش هفتگی تا آخرین هفته از اسفندماه ۱۴۰۰ و به مناسب اعیاد شعبانیه ادامه داشت، اما با توجه به اینکه در اولین هفته از سال جدید، طرحی برگزار نشد و با توجه به اینکه در اولین هفته از سال ۱۴۰۰ (هشتم فروردین ۱۴۰۰) نخستین فروش فوق‌العاده خودرو در سال ۱۴۰۰ اجرایی شد، ایسنا موضوع را از دو خودروساز پیگیری کرد که آیا در ایام تعطیلات نوروز امسال هم طرح فروشی اجرا خواهد شد یا خیر؟

ایران‌خودرو و سایپا هریک به‌صورت جداگانه اعلام کردند که ادامه روند طرح‌های فروش پس از پایان تعطیلات نوروز خواهد بود و آن‌ها طی دو هفته ابتدایی سال جاری طرح فروشی نخواهند داشت.


فروش فوق العاده ایران خودرو ۱۴۰۱​


عنوان : فروش فوق العاده ایران خودرو ۱۴۰۱


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا