غذای عروس هلندی چیست؟

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
غذای عروس هلندی چیست؟ را در همیار خاص ببینید

غذای عروس هلندی چیست؟.png

عروس‌های هلندی برای سلامتی خود نیازمند ویتامین هستند. به علاوه غذای آنها باید مغذی باشد. غذا باید تنوع هم داشته باشد تا نیازهای غذایی عروس هلندی را برطرف کند. نباید به عروس هلندی فقط غذای صنعتی و آماده بدهید. باید حتی از غذایی که خودتان می‌خورید هم به پرنده بدهید. البته باید مراقب باشید که چه خوراکی‌هایی برای آن‌ها ضرر دارد. بعضی از خوراکی‌ها را به هیچ وجه نباید به پرنده بدهید. باید بدانید که چه خوراکی‌هایی برای سلامتی عروس هلندی مفید است. آن غذاها را برای او فراهم کنید. در این مقاله سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی از خوراک و غذای عروس هلندی را در اختیار شما قرار دهیم.

چطور به عروس هلندی غذا بدهیم؟

غذا باید تازه باشد. غذا را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید. اندازه‌ی غذا نباید بیشتر از ۵/۲ سانتیمتر باشد. غذاها باید به خوبی شسته شوند. میوه‌ها و سبزیجات قبل از اینکه به دست شما برسند، آفت کشی شده‌اند. ممکن است مقداری آفت کش بر روی آن‌ها باقی مانده باشد. آفت کش‌ها برای حیوانات خانگی سمی هستند، پس به خوبی آن‌ها را بشویید.

چگونگی نگهداری غذاها

دانه‌ها، غذاهای فشرده شده (پِلِت، در واقع همان غذاهای فشرده شده‌ای که به صورت بسته بندی می‌توان آن‌ها را تهیه کرد.) مستعد برای رشد قارچ هستند. قارچ‌ها می‌توانند باعث مرگ پرنده شوند. برای اطمینان از رشد نکردن قارچ، غذای عروس هلندی را در ظرف کاملاً دربسته نگه داری کنید. مکان نگه داری غذا باید خشک و خنک باشد.

تمیز بودن ظرف غذا

کاسه‌‌ی غذای عروس هلندی باید تمیز باشد. هر روز ظرف غذا را با آب داغ و صابون بشویید. ۲ ظرف غذا تهیه کنید. وقتی یکی از ظرف‌های غذا کثیف شده از ظرف دیگر استفاده کنید.

عروس‌های هلندی از جست و جو و پیدا کردن غذا از روی زمین لذت می‌برند. گاهی غذا را در کف قفس پخش کنید تا آن‌ها غذا را با جست و جو پیدا کنند. البته باید مراقبِ بهداشتِ مواد غذایی نیز باشید. بعضی از غذاها هنگامی که کف قفس بمانند احتمال پوسیدگی کمتری دارند. احتمال پوسیدگی در غذاهای فشرده شده (پِلِت) و غذاهای آماده‌ی صنعتی کم است. می‌توانید این غذاها را در کف قفس بگذارید. مطمئن شوید که پرنده غذاها را راحت پیدا می‌کند تا غذاها در قفس باقی نمانند. غذایی که در قفس باقی می‌ماند کم کم پوسیده می‌شود.

تمیزی غذای عروس هلندی
حضور یک کاسه تمیز با آب تمیز


ظرف آب هم همانند ظرف غذا باید با آب و صابون شسته شود. ممکن است مقداری غذا، فضله یا ذرات دیگری داخل ظرف آب بریزد. در این صورت فوراً کاسه‌ی آب را از قفس بیرون بیاورید و آب را بیرون بریزید.• اگر به آب آشامیدنی خودتان اطمینان کافی ندارید، نباید به پرنده هم از این آب بدهید. اگر لازم شد می‌توانید از آب قوطی‌های آب معدنی به پرنده بدهید.

وقت ناهار رسیده!

عروس‌های هلندی حیوانات اجتماعی هستند. آن‌ها در حیات وحش به همراه همدیگر غذا می‌خورند. هر زمان که خودتان غذا می‌خورید به پرنده هم غذا بدهید. این کار باعث بهتر شدن رابطه‌ی شما و پرنده می‌شود. برای بهتر شدن رابطه‌ی خود و پرنده می‌توانید با دست به آن‌ها غذا بدهید. مقداری از غذای عروس هلندی را در دست خود بریزید. دستتان را جلوی پرنده نگه دارید تا غذا بخورد.

انتخاب مواد غذایی متنوع

عروس‌های هلندی باید انواع مواد مغذی و ویتامین‌ها را دریافت کنند. باید به وعده‌ها غذایی تنوع بدهید. برای مثال اگر پرنده‌ی شما فقط دانه می‌خورد برای او غذای فشرده (پِلِت) تهیه کنید. اگر پرنده فقط غذای فشرده (پِلِت) می‌خورد برایش مقداری دانه بریزید. به غذاهای مورد علاقه‌ی پرنده‌تان نیز دقت کنید. چه غذاهایی را می‌خورد؟ چه غذاهایی را نمی‌خورد؟ وقتی می‌خواهید یک برنامه‌ی غذایی برای پرنده بچینید به علایق پرنده توجه کنید.• بیشترین مقدار غذای عروس هلندی را غذاهای فشرده (پِلِت) و دانه تشکیل می‌دهد. علاوه بر این موارد پرنده نیاز به سبزی‌های تازه دارد. دو بار در هفته به پرنده سبزی بدهید.

مواد غذایی متنوع دانه‌ها، اساس وعده‌های غذایی

در اینکه دانه‌های فشرده (پِلِت) و غذاهای تجاری بهترین منبع غذایی برای عروس هلندی هستند، اختلاف نظر بسیاری وجود دارد. با این حال مخلوطی از دانه‌های فشرده‌شده را انتخاب کنید که مخصوص عروس‌های هلندی باشد. عروس‌های هلندی نیازهای غذایی خاصی دارند. این نیازهای غذایی با نیاز سایر پرندگان تفاوت دارد.

عروس‌های هلندی به پرخوری تمایلی ندارند. به مقداری که پرنده اشتها دارد برایش غذا بریزید. به طور کلی عروس‌های هلندی روزانه تقریباً ۱۵ گرم غذا می‌خورند.نکته: به غذاهایی که پرنده برای خوردن انتخاب می‌کند دقت کنید.اگر پرنده دانه‌های خاصی را برای خوردن انتخاب می‌کند ممکن است دچار کمبود مواد مغذی شود. چون پرنده ممکن است فقط غذاهای دلخواه خودش را بخورد که در این صورت غذاهای مورد نیازش را نمی‌خورد.

کلسیم، نیاز اساسی عروس هلندی

پرنده‌ی شما برای حفظ ساختار استخوانی خود به کلسیم احتیاج دارد. سبزی‌هایی که برگ تیره‌رنگ دارند مثل گشنیز، برگ چغندر، برگ شلغم و برگ خردل حاوی کلسیم هستند.• می‌توانید یک بلوک معدنی برای پرنده تهیه کنید. بلوک معدنی می‌تواند به عنوان یک میان وعده برای پرنده باشد.• عروس هلندی نمی‌تواند لاکتوز را هضم کند. می‌توانید به آن‌ها ماست بدون لاکتوز بدهید.بنابراین ماست بدون لاکتوز، می‌تواند یکی از غذاهای عروس هلندی باشد.

پروتئین را فراموش نکنید!

برای این کار به آن‌ها گوشت و تخم‌مرغ بدهید. به علاوه مرغ، بوقلمون، تخم‌مرغ آب‌پز، ماهی، گوشت گاو هم دارای پروتئین هستند. دقت کنید که این مواد غذایی مانده نباشند و پس از پخت به پرنده بدهید. هم‌چنین مواد غذای پخته‌شده را دوباره گرم نکنید که به آن‌ها بدهید. مقدار این ماده‌ی پروتئینی باید خیلی خیلی کم باشد. در هر وعده فقط چند قطعه‌ی ریز از یکی از این مواد غذایی را به پرنده بدهید.

غذای عروس هلندی چیست
میوه و سبزی سرشار از ویتامین


میوه‌ها و سبزی‌ها ویتامین‌های مورد نیاز پرنده را تأمین می‌کنند. میوه و سبزی اگر بیش از حد به پرنده داده شوند مشکل‌ساز می‌شوند. سعی کنید بیشتر از ۲ بار در هفته به آن‌ها میوه و سبزی ندهید. میوه و سبزی‌ها را خوب بشویید. آن‌ها را به قطعات زیر تقسیم کنید. قطعات بزرگ ممکن است باعث خفگی شوند. ‌• سبزی‌های مناسب برای پرنده: سیب، موز، گرمک، آناناس، انبه، شلیل، هندوانه، زغال‌اخته‌ی آبی، توت‌فرنگی، طالبی، گلابی و آلو.• عروس‌های هلندی به هسته‌ی میوه‌ها حساسیت دارند. حتماً قبل از دادن میوه به پرنده، هسته‌اش را جدا کنید و دور بریزید.

آیا می‌توان از مکمل‌های ویتامینی برای عروس هلندی استفاده کرد؟

ممکن است شما نتوانید به عروس هلندی وعده‌های غذایی کامل و متنوع بدهید. در این صورت به آن‌ها مکمل ویتامینی بدهید. بهترین مکمل‌های ویتامینی به شکل پودر یا سفت و سخت هستند. مکمل‌های ویتامینی که در آب حل می‌شوند اثر کمتری دارند.به پرنده غذای تشویقی بدهید.غذای تشویقی بخشی از وعده غذای عروس هلندی نیستند. آن‌ها جنبه‌ی سرگرمی دارند. در واقع پرنده با این غذاها سرگرم می‌شود. می‌توانید آن‌ها را از مغازه‌ها حیوانات خانگی تهیه کنید

چه غذاهایی را نباید به عروس هلندی بدهیم؟

به پرنده آجیل ندهید: آجیل‌هایی که پوست دارند اغلب حاوی قارچ هستند و برای پرنده سمی هستند. از مغزهای فرآورده شده مثل کره‌ی بادام زمینی نیز اجتناب کنید.سخت‌پوستان دریایی را به عروس هلندی ندهید: این جانوران باکتری‌هایی دارند. بدن ما تحمل این غذاها را دارد اما پرندگان در هضم این غذاها دچار مشکل می‌شوند. در نتیجه به هیچ عنوان به آن‌ها میگو یا خرچنگ ندهید.غذای کنسرو شده به آن‌ها ندهید: کنسروها در اثر گرما دیدن بسیاری از مواد مغذی خود را از دست می‌دهند. کنسروها حاوی مقادیر زیادی از سدیم هستند. بهتر است به جای غذای کنسروی میوه و سبزی به پرنده بدهید. با این کار غذای عروس هلندی سالم‌تر خواهد بود.مراقب سبزی و میوه‌های سمی باشید: از تغذیه‌ی آن‌ها با آووکادو، قارچ، ریواس، گوجه‌فرنگی و بادمجان جدا خودداری کنید. عروس‌های هلندی به بعضی از میوه‌ها و سبزی‌ها حساسیت دارند. آن‌ها به هسته‌ی سیب، زردآلو، گیلاس، هلو، گلابی و آلو حساسیت دارند. پس هسته‌ی میوه را حتماً از آن جدا کنید. به یاد داشته باشید چیزی که برای سلامتی شما ضرر دارد، احتمالاً برای سلامتی پرنده نیز مضر خواهد بود.غذاهای ممنوعه برای عروس هلندینکته‌ی آخر اینکه به آن‌ها الکل، تنباکو، شکر، شکلات، عسل، نمک و غذاهای چرب ندهید.

کلام آخر

عروس هلندی معمولاً به‌عنوان حیوانات خانگی نگهداری می‌شوند و می‌توانند همراهان خوبی باشند. با خواندن مقاله نگهداری عروس هلندی اطلاعات بیشتری را در مورد این پرنده جذاب بیاموزید.

منبع:
Wikihow.com

.
 
  • برچسب ها
    برنامه غذایی عروس هلندی برنج برای عروس هلندی بهترین جایزه برای عروس هلندی جوجه عروس هلندی سرلاکی غذاهای ممنوع برای عروس هلندی غذای جوجه عروس هلندی غذای مست کننده عروس هلندی مکمل‌های ویتامینی برای عروس هلندی گندم برای عروس هلندی
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا