عکس ۱۳بدر

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
عکس ۱۳بدر ، را در همیارخاص بخوانید

عکس پروفایل سیزده بدر​


سرگرمی, عکس پروفایل ۱۴۹ بازدید

عکس پروفایل سیزده بدر​


سیزدَه‌به‌دَر سیزدهمین روزِ فروردین‌ماه و از جشن‌های نوروزیِ ایران است. در تقویم‌های رسمیِ ایران، بعد از انقلاب، این روز روز طبیعت نامگذاری شده‌است و از تعطیلات رسمی است. برخی بر این باورند که در این روز باید برای راندن نحسی، از خانه بیرون روند و نحسی را در طبیعت به‌درکنند. اما برای اثبات اینکه ایرانیان قدیم هم این دیدگاه را داشتند هیچ روایت تاریخی و قابل استنادی وجود ندارد. بعد از سیزده‌به‌در، جشن‌های نوروزی پایان می‌پذیرد.

به‌طورکلی در میان جشن‌های ایرانی جشن «سیزده‌به‌در» کمی مبهم است، زیرا مبنا و اساس دیگر جشن‌ها را ندارد. در کتاب‌های تاریخی اشارهٔ مستقیمی به وجود چنین مراسمی نشده‌است، اما در منابع کهن اشاره‌هایی به «روز سیزدهم فروردین» هست.

گفته می‌شود ایرانیان باستان در آغاز سال نو پس از دوازده روز جشن‌گرفتن و شادی‌کردن که به یاد دوازده ماه سال است، روز سیزدهم نوروز را که روز فرخنده‌ای‌ست به باغ و صحرا می‌رفتند و شادی می‌کردند و درحقیقت با این ترتیب رسمی بودن دورهً نوروز را به پایان می‌رسانیدند. تیر روز

در گاهشماری ایرانی، هر روز ماه، نام ویژه‌ای دارد. به‌عنوان مثال، روز نخست هر ماه، اورمزد روز و روز سیزدهم هر ماه تیر روز نامیده می‌شود و متعلق به ایزد تیر است. تیر در زبان اوستایی «تیشتَریَه» خوانده می‌شود، و هم نام تیشتر، ایزد باران می‌باشد. با توجه به اطلاق گرفتن نام ایزد باران، می‌توان گفت که تیر در نزد ایرانیان باستان نمادی از رحمت الهی بوده‌است.

عکس پروفایل روز طبیعت

پروفایل سیزده بدرتا کنون هیچ تاریخ‌نگار و پژوهشگری دلیلی برای نحس بودن سیزده نوروز نیاورده‌است، بلکه وارون بر آن، بیشتر آنها روز سیزده نوروز را بسیار نیکو و فرخنده (سعد) دانسته‌اند.برای نمونه در آثارالباقیهٔ ابوریحان بیرونی، جدولی برای سعد و نحس بودن روزها وجود دارد که در آن برای سیزدهم نوروز که تیر روز نام دارد، واژهٔ سعد به‌معنی نیک و فرخنده آمده‌است.

عکس پروفایل سبزه گره زنی

متن تبریک سیزده بدر

امیدوارم با جمع کردن هفت سین نوروزی، قرآنش نگهدارتان، آینه اش روشنایی زندگیتان، سکه اش برکت عمرتان، سبزیش طراوت و شادابی دلتان، ماهی اش شوق ادامه زندگیتان را به شما هدیه دهد سیزده بدر مبارک.

عکس پروفایل مسخره

عکس نوشته سیزده بدر

کاریکاتور سیزده بدر

متن عاشقانه ی سیزده بدر

می دانی بی بهار نگاهت سبز نمی‌شود جوانه‌ی احساسم می شود بیایی ؟!! موسم دلگیری است میترسم سیزده مان … جای بدر شدن در به در شود…!!!

متن ادبی سیزده بدر

سیزده را می ستایم چون که او روز خداست نیست فرقش با دگر ایام،روز سبزه هاست

از ازل تدبیر حق شد،روزها را پی نهاد روز سبزه،جز مگر آیات سبز کبریاست؟

ماه و خورشید و فلک چون جملگی بر پا شدند این طبیعت،سبزه و گل ،رحمت رحمان بپاست

گر شنیدی نحس باشد ،روزِ شیرینِ خدای بر حذر می باش جانا،چونکه فکرت بر خطاست

سالها بگذشت وآن را ،چونکه توفیری نبود نام او روز طبیعت گشت و در شور و نواست

چون بدر شد سیزده افکار کوتاه و پلیــــــد جمله بیرون شد ز … سیزده بدر

آرزوهایت را به دلم گره بزن نکند دیر بیایی و سیزده بدر شود

شعر تبریک سیزده بدر عاشقانه

عکس پروفایل بهار دخترونه

اس ام اس طنز در باره ی سبزه گره زنی

عکس پروفایل بهار ۹۷


عکس ۱۳بدر​


عنوان : عکس ۱۳بدر


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا