عکس برنامه شاد

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
عکس برنامه شاد ، را در همیارخاص بخوانید

اپلیکیشن شاد​

اپلیکیشن شاد​

اپلیکیشن شاد​

تصاویر برنامه​

معرفی برنامه​

شاد، مدرسه‌ای به وسعت ایران​


اسفند ۹۸ کرونا همه را غافل‌گیر کرد، مخاطرات ادامه آموزش در مدارس به شیوه حضوری، دانش‌آموزان را خانه‌نشین کرد؛ اما اگر دانش در ثریا هم باشد، ایرانیان برای فراگیری آن از چیزی فروگذار نخواهند کرد.

و اینجا قصه «شاد» شروع شد؛ «شاد» با ابتکار عمل «همراه اول» توسعه یافت و با همراهی ویژه «وزارت آموزش و پرورش» اجازه نداد حتی یک روز وقفه در نظام تعلیم و تربیت مدرسه‌ها ایجاد شود. این اپلیکیشن در ابتدای کار، به عنوان یک پیام‌رسان واسطه دانش‌آموزان و نظام آموزشی کشور شد، تا نیاز به اطلاع‌رسانی و ارتباط در سیستم آموزشی کشور را به صورت رایگان و امن برطرف نماید.

پلتفرمی که بزرگترین زیست‌بوم آموزشی کشور شد​


هرچند در روزهای نخستین شروع به کار شاد، کندی سرعت، عدم امکان ارسال فایل و مدیا، و مشکلاتی از این دست، گاهی آموزش مجازی را دچار وقفه می‌کرد ولی با همراهی معلمان و دانش‌آموزان و تلاش شبانه‌روزی توسعه‌دهندگان شاد، این مشکلات در مدت‌زمان کوتاهی برطرف شد. و پیش شروع سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰، توسعه‌دهندگان شاد، مجموعه‌ای از امکانات مورد نیاز نظام آموزشی را برای اضافه کردن به اپلیکیشن هدف قرار دادند.

شاد بزرگترین اپلیکیشن تعاملی کشور و یکی از دستاوردهای ملی است که در مدت زمان کوتاهی از شیوع کرونا طراحی و توسعه یافت تا بتواند راهکاری هوشمندانه برای راهبری امر آموزش و پرورش در دوران قرنطینه‌ و خانه‌نشینی‌ باشد.

با توجه به امکان ارائه خدمات آموزشی ارزش افزوده‌ای که توسط مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای شاد درنظرگرفته شده، این پلتفرم عملا از یک پلتفرم دیجیتال، تبدیل به زیست‌بوم آموزش مجازی شده است.

با اعتماد نظام آموزشی کشور و همراهی دانش‌آموزان، معلمان و مدیران، امروز شاد به بیش از ۲۶ میلیون نصب رسیده است. براساس تحلیل کاربران احراز هویت شده در شاد، بیش از ۱۳٫۸ میلیون دانش‌آموز، ۷۷۶هزار معلم و ۱۲۷هزار نفر از مدیران مدارس، این اپلیکیشن را نصب کرده‌اند.

این زیست‌بوم ملی آموزش مجازی، ۱۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد و تاکنون در آن بیش از ۱۸ میلیارد فایل و ۴۸ میلیارد پیام جابجا شده است.

دانلود شاد برای همه​

خدمات رایگان​


خدمات شاد در راستای عدالت آموزشی و ایجاد فضای تحصیلی برای تمام فرزندان ایران، و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین اپراتورهای اینترنت کشور، بصورت رایگان عرضه می‌شود.

امکانات شاد​

پیام‌رسانی رایگان​


شاد با فراهم کردن خدمات پیام‌رسانی بزرگترین نیاز معلم و دانش‌آموزان در آموزش غیرحضوری را برطرف کرده است، نیاز به ارتباط؛ در شاد به صورت رایگان پیام‌های متنی،صوتی و تصویری ارسال و دریافت کنید.

پخش زنده تصویری و صوتی رایگان​


پخش زنده صوتی و تصویری، به معلم‌ها این امکان را می‌دهد تا به صورت برخط و رایگان با دانش آموزان خود ارتباط برقرار کرده و دانش آموزان نیز بتوانند همزمان سوالات خود را از معلم بپرسند و جواب او را بشنوند.

تماس صوتی و تصویری​


یکی از قابلیت‌های دیگر شاد امکان برقراری تماس صوتی و تصویری برای همه کابرانی است که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

نمونه تدریس‌ها​


مجموعه‌ای ارزشمند از محتوای آموزشی دروس کلیه مقاطع تحصیلی از پیش دبستان تا پیش‌دانشگاهی و حتی محتواهای مورد نیاز دانش آموزان استثنایی و هنرستان است که توسط برترین معلمان کشور، زیر نظر وزارت آموزش و پرورش جمع آوری شده است.

شادبین​


شاد براساس دغدغه خانواده‌ها، با راه‌اندازی موتور جستجوی شادبین سعی در خلق تجربه‌ای متفاوت در جستجو و وبگردی ویژه دانش‌آموزان، با نمایش نتایج موضوعی فیلتر شده کرده است؛‌ موتور جستجوی شادبین به صورت میانگین روزانه بیش از ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ بار توسط دانش‌اموزان استفاده می‌شود.

ترافیک این سرویس رایگان نیست و مطابق تعرفه عادی وب‌گردی محاسبه می‌شود.

رمزینه خوان​


دانش‌آموزان از طریق این سرویس می‌توانند با اسکن QRCodeهای موجود در کتاب‌های درسی به دنیای محتواهای کمک‌آموزشی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش در سامانه رشد دست پیدا کنند.

ترافیک این سرویس رایگان نیست و مطابق تعرفه عادی وب‌گردی محاسبه می‌شود.

فضای ابری شخصی​


شاد یک قسمت مخصوص برای پیام‌های ذخیره شده دارد. فایل‌هایی را که می‌خواهید دوباره مشاهده یا مطالعه و یا حتی ذخیره کنید را در این قسمت به اشتراک بگذارید تا به‌ راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

داشبورد اختصاصی برای مدیران، معلمان و دانش‌آموزان​


کاربران بعد از ورود به شاد و لمس گزینه «مدرسه من» می‌توانند ضمن احراز هویت به عنوان معلم، مدیر و یا دانش‌آموز از داشبورد اختصاصی خود در این اپلیکیشن استفاده کنند.

قابلیت استفاده برای نابینایان​


کاربران نابینا و کم بینا می‌توانند با استفاده از ابزار eSpeakNG منوها و پیام‌های موجود در شاد را بشنوند و به صورت شنیداری از محتوای کانال‌ها و گروه‌ها استفاده نمایند.

کاربران برای استفاده از این امکان باید پس از نصب ابزار eSpeakNG ، زبان گوشی خود را روی فارسی تنظیم کرده و سپس در تنظیمات گوشی گزینه alk back یا دستیار صوتی را از منوی دسترسی فعال کنند.

شاد همچنین به منظور آشنایی بیشتر کاربران با این قابلیت، توضیحات و نحوه اجرای پلتفرم برای دانش‌اموزان نابینا و کم‌بینا را در بخش شاد را بیشتر بشناسیم قرار داده است.

احراز هویت در شاد​


احراز هویت در شاد با تطبیق کد ملی و تاریخ تولد در سامانه یکپارچه دانش‌آموزی (سیدا) انجام می‌شود؛ لذا در صورتی که اطلاعات شما در سیدا به صورت کامل ثبت شده ولی امکان ورود و احراز هویت را ندارید کافیست با پشتیبانی شاد (با شماره تماس ۰۲۱۴۳۰۸۱) تماس بگیرید تا همکاران ما مشکل را رفع کنند.

امنیت​


شبکه دانش آموزی شاد با توجه به فرآیندهای احراز هویت و همچنین براساس تدابیر فنی اتخاذ شده توسط تیم فنی، به هیچ وجه هک نمی‌شود و آنچه تحت عنوان «هک شاد در رسانه‌ها» مطرح شده، کلاهبرداری با استفاده از اکانت‌های جعلی است.

تیم فنی شاد، با بکارگیری لایه‌های امنیتی و اتخاذ تدابیر امنیتی تاکنون توانسته است جلوی حملات هکرها را گرفته و مانع از انتشار اطلاعات و یا هرگونه دسترسی غیر مجاز به دیتای کاربران شود.

با این حال، از کاربران خواهش می‌کنیم به هیچ‌عنوان کد ورود به اپلیکیشن را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند و در صورتی که مورد سوءاستفاده قرار گرفتند سریعا موضوع را با همکاران ما در واحد پشتیبانی شاد (با شماره تماس ۰۲۱۴۳۰۸۱) در میان گذاشته تا امنیت حساب کاربریشان مجددا برقرار شود.

پشتیبانی شاد​


تنها حساب کاربری رسمی پشتیبانی شاد shadsuppo @ و shadsuppo 2@ تنها ربات پشتیبانی شاد shadAppSuppo Bo @ در این پلتفرم است. پس مراقب باشید تا کلاهبردارانی که از طرق دیگر به شما پیام می‌دهند و اقدام به اخاذی و اعمال مجرمانه می‌کنند شما را فریب ندهند.

درصورتی که هر مشکلی در استفاده از شاد داشتید و یا امنیت حساب شما با مشکل روبرو شد کافیست با تنها شماره پشتیبانی شاد «۰۲۱۴۳۰۸۱» تماس گرفته و مشکل را با همکاران ما در میان بگذارید.

برنامه شاد | آموزش جامع و تصویری برنامه شاد را اینجا بخوانید​

نحوه استفاده از برنامه شاد​


برنامه شاد یکی از برنامه های کاربردی برای برگزاری کلاس های آنلاین و غیرحضوری است که در این روزهای کرونایی برای دانش آموزان بیشترین میزان کاربرد را دارد چرا که معلمان کشور از این برنامه برای آموزش دروس مختلف استفاده می نمایند. با این حال برنامه «شاد» که توسط تیم همراه اول نوشته و طراحی شده است، برای مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری و از عقب افتادن دروس دانش آموزان، به بهترین شیوه تاثیرگذار بوده است و هم اکنون هم در حال استفاده توسط عموم دانش آموزان و معلمان می باشد.

اما اگر تاکنون تجربه کار با این برنامه را نداشته اید و به تازگی اقدام به نصب آن نموده اید، طبیعتا در حین استفاده از آن با مشکل روبرو خواهید شد و بدین گونه دانش آموز شما از کلاس آنلاین عقب خواهد ماند و باید فورا خودش را برای این عقب ماندگی آماده کند. با این حال اگر هیچ تجربه ای نسبت به برنامه شاد ندارید، در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک بصورت تصویری و جداگانه با آموزش کار با برنامه شاد آشنا خواهید شد. همراه ما باشید.

توجه مهم : اگر تاکنون این برنامه را نصب نکرده اید و با نحوه نصب آشنا نیستید، وارد این لــینک از نمناک شوید تا بصورت قدم به قدم با نحوه نصب برنامه شاد آشنا شوید.

فهرست عناوین بر روی گزینه مورد نظر کلیک کنید​

قابلیت های برنامه شاد​


برنامه شاد مدت زمان زیادی نیست که رونمایی شده است و با این حال با وجود محدودیت زمانی، برنامه ای مناسب و کاربردی برای عموم دانش آموزان و معلمان طراحی شده است که بدون شک می تواند مشکل تدریس را برطرف کند. با این حال قابلیت هایی در این برنامه درج شده اند که شما می توانید بدون پرداخت هزینه ای از آنها بصورت رایگان استفاه نمائید که عبارتند از؛

پیام رسان برنامه شاد​


دومین گزینه ای که هنگام وارد شدن به برنامه شاد با آن روبرو خواهید شد، گزینه «پیام رسان» می باشد که شما در این بخش می توانید مخاطبانی که در این برنامه نام نویسی کرده اند را مشاهده کنید. از این رو در این بخش شما می توانید مخاطبی که تصمیم دارید به او پیام بدهید را انتخاب کنید و سپس به صفحه چت منقل شوید.

بعد از اینکه مخاطب مدنظر را انتخاب کردید، وارد صفحه ای همانند تصویر بالا خواهید شد که دقیقا همانند سایر پیام رسان هایی که تاکنون دیده اید، دارای قابلیت های یکسان می باشد. برای مثال با انتخاب گزینه سنجاق شما می توانید به سادگی آهنگ، عکس، ویدیو، شماره مخاطب، فایل های مختلف، لوکیشن و… را برای دوستان خود ارسال کنید.

ایجاد گروه و کانال در شاد​


همچنین برای ایجاد گروه و کانال در شاد، شما باید گزینه قلم آبی رنگ را انتخاب نمائید که دقیقا در پائین بخش پیام رسان می باشد. از این رو با انتخاب این گزینه می توانید کانال و یا گروه را به راحتی تشکیل دهید و در حین ایجاد آنها، مخاطبانی که مدنظر دارید را عضو نمائید.

حذف مخاطبین برنامه شاد​


گاها ممکن است که شما بصورت اتفاقی یک شماره را بصورت اشتباهی ذخیره کرده باشید که وقتی وارد هر پیام رسانی می شوید، همیشه با دادن دسترسی به مخاطبان، این مخاطب در لیست مخاطبان دیده شود و یا حتی ممکن است که از داخل برنامه شاد زمانیکه تصمیم به اضافه کردن مخاطبی دارید، شماره را به اشتباه وارد کنید و به اشتباه شخص دیگری را به لیست مخاطبین خود اضافه نمائید.

با این حال بنابر هر دلیلی اشتباهی رخ داده است شما می توانید این مخاطب را به آسانی از لیست مخاطبین خود حذف کنید و دیگر اجازه ندهید تا در لیست قرار گیرد. برای این کار طبق مراحل ذیل پیش بروید؛

۱- ابتدا وارد برنامه شاد شوید. از منو پائین صفحه برنامه شاد، گزینه «پیام رسان» را انتخاب کنید. سپس قلم آبی رنگ پائین صفحه را انتخاب کنید.

۲- اینک شما می توانید لیست مخاطبین خود را مشاهده کنید و از این رو مخاطب مدنظر را انتخاب کنید.

۳- بعد از انتخاب به صفحه چت منتقل خواهید شد. در این مرحله نام مخاطب در بالای صفحه چت را انتخاب کنید.

۴- گزینه ۳ نقطه عمودی را از بالا سمت چپ انتخاب نمائید. منویی برای شما اجرا خواهد شد که باید گزینه «حذف مخاطب» را انتخاب کنید.

۵- هم اکنون مخاطب از لیست منو شما حذف شده است.

تغییر عکس پروفایل در برنامه شاد​


یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است برای هر یک از کاربران برنامه شاد رخ دهد، نحوه تغییر دادن عکس پروفایل می باشد که اکثرا گفته می شود عکس پرسنلی در پروفایل درج شود. با این حال اگر هنوز عکس پرسنلی را در پروفایل درج نکرده اید، در ادامه با نحوه آپلود یا تغییر عکس پروفایل برنامه شاد آشنا خواهید شد؛

۱- وارد برنامه شاد شوید و از گزینه های پائین صفحه، گزینه تنظیمات را انتخاب کنید. همانند تصویر ذیل دومین کاری که باید انجام دهید این است که آیکون دوربین که با فلش زرد رنگ مشخص شده است، انتخاب نمائید.

۲- با انتخاب این گزینه، دو گزینه بر روی صفحه نمایشگر گوشی ظاهر خواهند شد که شما با استفاده از آنها می توانید تصویر پروفایل برنامه شاد را تغییر دهید. از این رو اگر میخواهید عکس پروفایل را گالری انتخاب کنید، باید گزینه «از گالری» را انتخاب کنید. اما اگر می خواهید هم اکنون با دوربین عکس بگیرید و بر روی پروفایل شاد قرار دهید، گزینه «از دوربین» را انتخاب نمائید.

تغییر نام در برنامه شاد​


اگر در ابتدای نصب برنامه شاد، نام و نام خانوادگی خود را به اشتباه و نادرست وارد کرده اید و هم اکنون تصمیم به تغییر آن دارید، لازم به ذکر است که این فرایند سخت نیست و تنها در چند قدم امکان پذیر می باشد که در ادامه به صورت مرحله به مرحله توضیح داده ایم؛

۱- وارد برنامه شاد شوید و از پائین صفحه گزینه «تنظیمات» را انتخاب کرده و از بالا سمت چپ گزینه ۳ نقطه عمودی را انتخاب نمائید.

۲- اینک با انتخاب گزینه «ویرایش نام» می توانید نام حساب شاد خود را ویرایش کنید.

بیوگرافی برنامه شاد​


بخش بیوگرافی در هر برنامه پیام رسان وجود دارد که شما در این بخش می توانید خلاصه ای از خودتان را بنویسید. برای مثال اکثر معلمانی که با این برنامه کار می کنند، به دانش آموزان خود می گویند برخی اطلاعات شخصی و یا درسی را در این بخش بنویسند تا هر چه بهتر با دانش آموزان خود آشنا شوند. اما این الزامی نیست و ممکن است حتی چیزی در این مورد توسط معلمان به دانش آموزان گفته نشود. اما اگر شما تصمیم به نوشتن بیوگرافی در برنامه شاد دارید، باید طبق مراحل ذیل پیش بروید؛

۱- وارد برنامه شاد شوید و سپس از گزینه های پائین صفحه گزینه «تنظیمات» را انتخاب نمائید.

۲- اینک می توانید با انتخاب گزینه «تنظیم بیوگرافی» اقدام به پر کردن بخش بیوگرافی حساب کاربری شاد خود کنید.

تایید دو مرحله ای شاد​


بطور کلی وقتی یک کاربر تصمیم می گیرد تا از یک برنامه استفاده کند، در ابتدا اولین چیزی که به آن توجه می کند، امنیت برنامه می باشد که خوشبختانه تاکنون خبرهایی ناشی از هک شدن اطلاعات کاربران منتشر نشده است و این نشان دهنده امنیت بالای این پیام رسان می باشد که شما می توانید دسترسی های خواسته شده را به آن بدهید.

با این حال اگر امنیت بالا برای شما اهمیت دارد و خیلی به آن توجه می کنید، می توانید از قابلیت احراز هویت دو مرحله ای در برنامه شاد استفاده کنید که این قابلیت در سایر برنامه های پیام رسان وجود دارد که شما بعد از وارد کردن کد یکبار مصرف می بایست رمزی که از قبل تعیین کرده اید را وارد کنید تا بتوانید وارد حساب کاربری خود شوید. از این رو در ادامه با نحوه فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای شاد آشنا خواهید شد؛

۱- وارد برنامه شاد شوید و سپس از منو پائین صفحه، گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.

۲- گزینه «حریم خصوصی و امنیت» را از وسط صفحه انتخاب کنید.

۳- در این مرحله از قسمت «امنیت» در پائین صفحه، گزینه «تایید دو مرحله ای» را انتخاب کنید.

۴- گزینه «تنظیم گذرواژه اضافی» را انتخاب کنید.

۵- اینک رمز مورد نظر خود را وارد کنید و توجه داشته باشید که باید این رمز را بخاطر داشته باشید.

استیکرهای برنامه شاد​


این روزها با هر پیام رسانی که کار می کنیم می توانیم ده ها استیکر زیبا و کاربردی را مشاهده کنیم که دانلود آنها رایگان و با حجم پائین می باشد. با این حال برنامه شاد نیز از این موضوع استثنا نیست و دارای استیکرهای جذابی می باشد که هر یک از آنها را می توانید در چند ثانیه دانلود کنید. برای دانلود استیکرهای شاد باید طبق مراحل ذیل پیش بروید؛

۱- وارد برنامه شاد شوید و از گزینه های پائین صفحه، گزینه تنظیمات را انتخاب کنید. اینک گزینه «استیکر» را پائین صفحه انتخاب نمائید.

۲- استیکرهای دلخواه خود را انتخاب و دانلود نمائید.

پیام های ذخیره شده در شاد​


قابلیتی به نام «پیام های ذخیره شده» در برنامه شاد وجود دارد که یک قابلیت بسیار کاربردی می باشد و شما خیلی ساده از آن می توانید استفاده کنید. اما دقیقا کاربرد این قابلیت چیست؟ اجازه دهید تا این گونه به شما توضیح دهیم که بر فرض مثال شما در کلاس آنلاین هستید و معلم هر چند بار یکبار نکاتی را می گوید که دارای اهمیت بالایی هستند و طبیعتا باید این نکات را همیشه به یاد داشته باشید.

از این رو به دلیل افزایش تعداد پیام ها در هر دقیقه و هر ثانیه، بی شک این مفاهیم را فراموش خواهید کرد. با این وجود این قابلیت در این میان خودنمایی می کند چرا که شما می توانید خیلی ساده و بدون هر مشکلی، فورا بعد از گفته شدن هر نکته مهمی آنرا به این بخش انتقال دهید تا همیشه بخاطر داشته باشید. همچنین توجه داشته باشید که فقط شما می توانید این پیغام ها را مشاهده کنید.

۱- وارد برنامه شاد شوید و سپس از منو پائین گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.

۲- اینک از پائین صفحه گزینه «پیام های ذخیره شده» را انتخاب نمائید.


عکس برنامه شاد​


عنوان : عکس برنامه شاد


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا