علت جیغ زدن عروس هلندی چیست؟

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
علت جیغ زدن عروس هلندی چیست؟ را در همیار خاص ببینید

علت جیغ زدن عروس هلندی چیست؟.png

در خصوص موضوع جیغ زدن عروس هلندی می‌توان به موارد زیادی اشاره کرد. اگر پرنده رام شده و مدام جیغ می‌کشد باید متوقف شود. قبل از اینکه جیغ به حداقل برسد مالک باید درک کند که فریاد را نمی‌توان کاملاً ریشه‌کن کرد. بیشتر عروس هلندی‌ها در صبحگاه، ظهر و قبل از غروب آفتاب فریاد می‌زنند. اگر پرنده به‌طور مکرر و طولانی‌مدت در حال جیغ زدن است بهتر است علت را یافت و به بهبود شرایط فکر کرد.

درباره عروس هلندی

عروس هلندی یک طوطی کوچک است. آن‌ها به‌عنوان حیوانات اهلی خانگی و طوطی‌های همراه در سراسر دنیا انتخاب می‌شوند. پرورش آن‌ها نسبتاً آسان است. عروس هلندی‌ها به‌عنوان یک پرنده در قفس، در محبوبیت، بعد از یک گلدان گل رتبه دوم را دارند. طول عمر عروس هلندی در قفس به‌طورکلی 16 تا 25 سال است. اگرچه گاهی به 10 تا 15 سال هم می‌رسد و گزارش‌هایی از زندگی عروس هلندی تا 36 سال وجود دارد. عروس هلندی یکی از محبوب‌ترین پرندگان همراه است. این طوطی استرالیایی برای زندگی در آپارتمان ایده آل است.


جیغ زدن طوطی

جیغ زدن مشکلی است که صاحبان طوطی به آن اشاره می‌کنند. معمولاً دو نوع جیغ کشیدن در طوطی‌ها وجود دارد. نوع اول زمانی رخ می‌دهد که طوطی احساس می‌کند در معرض خطر یا پریشانی است. نوع دوم صداهایی است که برای شناسایی مکان سایر اعضا خانواده استفاده می‌شود.

هر دو نوع صدا طبیعی است. همچنین فریاد زدن برخی از گونه‌های طوطی برای 15 تا 20 دقیقه چند بار در روز به‌خصوص صبح طبیعی است؛ بنابراین در این موارد به دنبال علت جیغ زدن عروس هلندی نباشید. وقتی طوطی برای مدت طولانی به‌طور مکرر صدا می‌دهد، این موضوع غیرطبیعی تلقی می‌شود.

نقش افراد در خانه

واکنش افراد خانواده می‌تواند تا حد زیادی بر یک پرنده تأثیر بگذارد. اگر پرنده را بلند کنید، او را سرزنش کنید یا به او آرامش دهید درواقع ناخواسته به او پاداش داده‌اید و جیغ او را تقویت کرده‌اید. اگر می‌خواهید جیغ زدن را متوقف کنید همه افراد خانواده باید این موضوع را بدانند. همه باید فریادهای او را نادیده بگیرند و فقط زمانی که پرنده ساکن شد و ساکت شد، پاداش دهند. همه باید به یاد داشته باشند مانند هر آموزش، اصلاح رفتار طوطی برای کاهش فریاد به صبر زیادی نیاز دارد.

واکنش افراد خانواده دلایل جیغ زدن عروس هلندی

اگر پرنده در طول روز بدون استراحت فریاد می‌کشد، مهم است که صاحب او محیط عروس هلندی را تغییر دهد زیرا ممکن است مکان او علت جیغ زدن عروس هلندی باشد. این جیغ ممکن است به دلیل عدم تعامل کافی با صاحب آن رخ دهد. بسیاری از عروس هلندی‌ها برای جلب‌توجه صاحبان خود جیغ می‌کشند.

واکنش نادرست شما

در پاسخ به این جیغ‌های مداوم، مالک معمولاً برای رفع مشکل پرنده به قفس می‌شتابد. در مواردی ممکن است عروس هلندی همچنان جیغ بزند و صاحب آن به‌سرعت به‌سوی قفس نرود. اما در عوض تحریک‌شده و بر سر پرنده فریاد بزند و یک پرنده چون زبان ما را نمی‌فهمد، تفاوتی بین این دو واکنش قائل نمی‌شود و اعتقاد دارد که با فریاد زدن پاداشی دریافت کرده است. برای رفع این مشکل مالک نباید روی عروس هلندی فریاد بزند یا به‌سوی قفس برود و شروع به ستایش پرنده کند، حتی تماس چشمی برقرار کند.

بهترین راه‌حل

شنیدن مداوم فریاد عروس هلندی شما می‌تواند تحریک‌کننده باشد و شما به دنبال علت جیغ زدن عروس هلندی باشید. بااین‌حال بهترین کار این است که کاملاً از همه فریادهای عروس هلندی رام شده چشم‌پوشی کنید. فقط در مواقعی که پرنده ساکت است باید صاحب آن به‌سوی قفس رفته و پرنده را ستایش کند. عروس هلندی‌ها بسیار باهوش هستند و هنگامی‌که یاد بگیرند جیغ توجه مالک را جلب نخواهد کرد، عادت جیغ خود را ترک می‌کنند.

شنیدن مداوم فریاد عروس هلندی صدای محیط

روش دیگری که ممکن است به جلوگیری از جیغ زدن پرنده شما کمک کند اصلاح محیط مسکن عروس هلندی است. این پرندگان حیواناتی هستند که به‌طور مداوم با اعضای دیگر ارتباط برقرار می‌کنند. به‌احتمال‌زیاد به همین دلیل است که آن‌ها بیشتر از پرندگان دیگر سروصدا می‌کنند. اگر عروس هلندی در یک محیط پرسروصدا قرار گیرد، آن‌ها شروع به پیوستن به سروصدای اطراف خود می‌کنند زیرا انجام این کار امری طبیعی است. کاهش سطح صدای محیط زندگی عروس هلندی می‌تواند کمک زیادی به حداقل رساندن جیغ ناشی از پرنده شما کند.

مجازات نکنید

مهم است که علت جیغ زدن عروس هلندی هر چه باشد، هرگز پرنده خانگی را با پاشیدن آب، تکان دادن منقار یا فریاد کشیدن مجازات نکنید. همان‌طور که گفته شد عروس هلندی‌ها این نوع مجازات را درک نمی‌کنند. بلکه استفاده از این توبیخ‌ها فقط منجر به رفتار منفی‌تر می‌شوند و رفتار ناخواسته پرندگان را متوقف نمی‌کنند. این موضوع می‌تواند منجر به مشکلات بیشتری مانند پرنده‌هراسی، گاز گرفتن یا عصبانیت آن‌ها شود.

پرندگانی پرسروصدا

عروس هلندی‌ها می‌توانند پرندگانی پرسروصدا باشند. این برای کسانی که صاحب آن‌ها هستند و آن‌ها را دوست دارند تعجب‌آور نیست. عروس هلندی از صدای منحصربه‌فرد خود لذت می‌برند و دلایل مکرری برای شنیدن صدای خود پیدا می‌کنند. صبح زود و حوالی ساعت خواب شب زمان‌های موردعلاقه عروس هلندی برای بلند کردن صدا است که آغاز و پایان هرروز را بشارت می‌دهد.

پرندگانی پر صدابااین‌حال اگر پرنده شما برای مدت‌زمان طولانی روزانه بیش‌ازحد فریاد می‌کشد ممکن است بخواهید علت جیغ زدن عروس هلندی خود را پیدا کنید. در ادامه به چند علت به‌صورت اختصاصی می‌پردازیم.

کمبود تغذیه

عروس هلندی شما ممکن است جیغ بکشد زیرا احساس خوبی ندارد. او می‌تواند با مشکلات تغذیه‌ای دست‌وپنجه نرم کند یا ممکن است از بیماری رنج ببرد. بررسی کنید که رژیم غذایی او در درجه اول از دانه‌های باکیفیت تشکیل‌شده باشد. بذرها بیشتر شبیه خوراکی هستند و به‌طور عمده باید از آن‌ها برای افزودن تنوع و علاقه به فهرست غذای شما استفاده شود.

مراقبت غذایی

ظرف پرنده خود را روزانه کنترل کنید و در صورت لزوم مراقب باشید که همه پوسته‌های اضافی را از بین ببرید. عروس هلندی شما باید دارای سبزیجات و برگ و میوه‌هایی متنوع مانند سیب، موز و کیوی باشد تا در طول هفته غذای او را تأمین کند. ازآنجاکه سو تغذیه تهدیدی برای پرندگان است، ضروری است که با ارائه یک رژیم غذایی سالم و متعادل او را به‌خوبی حفظ کنید. اگر مشاهده کردید که پرنده شما جیغ خود را با علائم دیگری مانند کم‌تحرکی، خواب زیاد، آبریزش چشم یا تغییر مدفوع مرتبط می‌کند بلافاصله قرار ملاقات با دامپزشک بگذارید.

تغذیه عروس هلندی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای عروس هلندی خود می‌توانید انجام دهید اطمینان از داشتن یک رژیم غذایی متعادل، مغذی و متنوع است. فقط در این صورت است که تغذیه را از فهرست علت جیغ زدن عروس هلندی می‌توانید حذف کنید. بهترین خوراکی‌هایی که می‌توانید برای عروس هلندی خود تهیه کنید شامل میوه‌های ارگانیک بدون دانه و سبزیجات است. دانه‌ها قسمت عمده‌ای از رژیم عروس هلندی به تمام مواد مغذی و ویتامین‌های موردنیاز بدن احتیاج دارد.

داشتن یک رژیم غذایی خوب رژیم طبیعت

آن‌ها اگر در طبیعت زندگی کنند معمولاً از یک رژیم غذایی بسیار مغذی استفاده می‌کنند. بنابراین باید مطمئن شوید که این کار را به بهترین حالت ممکن در خانه خود می‌توانید اجرا کنید. مهم است که قبل از تصمیم‌گیری عمده در مورد نیازهای غذایی عروس هلندی با دامپزشک خود مشورت کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید غذایی که می‌خواهید به آن بدهید به‌واقع برای عروس هلندی سالم است.

تنهایی علت جیغ زدن عروس هلندی

اگر برنامه کاری شما ناگهان تغییر کرده باشد یا فرصت کمتری برای معاشرت با عروس هلندی خود پیدا کرده باشید. کاملاً محتمل است که دوست شما به‌راحتی بخواهد زمان باکیفیت‌تری را در تعامل با انسان موردعلاقه خود بگذراند. این موضوع می‌تواند علت جیغ زدن عروس هلندی شما باشد.

تنهایی را پر کنید

اطمینان حاصل کنید که حداقل چند نوبت بازی را در برنامه روزمره خود قرار داده‌اید. سعی کنید هرروز این نوبت‌ها در زمان‌های مشابه نزدیک باشند. به یاد داشته باشید عروس هلندی شما روزانه حداقل به یک ساعت تعامل نیاز دارد. حتی ممکن است از تماشای شنای یک ماهی در تنگ آب نزدیک خود لذت ببرد. حداقل وقتی می‌توانید رادیو یا تلویزیون را در زمانی که نمی‌توانید حضور داشته باشید با صدای کم روشن کنید. این موضوع به او کمک می‌کند کمتر منزوی شود.

ترس علت جیغ زدن عروس هلندی

بررسی کنید که آیا عروس هلندی درحالی‌که جیغ می‌کشد، از این‌طرف به آن‌طرف می‌رود یا خیر. در این صورت، ممکن است ترسیده باشد. او می‌تواند از چیزی که هرگز انتظار آن را ندارید ترسیده باشد، یک مورد کاملاً بی‌ضرر برای همه افراد خانواده. می‌تواند یک تصویر جدید و رنگارنگ که در نزدیکی قفس عروس هلندی شما آویزان است، یک بادکنک درخشان تولد که در نزدیکی سقف شناور است یا یک اسباب‌بازی عجیب و تازه خریداری‌شده که در داخل قفس وی قرار داده‌اید باشد.

ترسیدن عروس هلندی ترس یک احساس غریزی

پرنده شما همیشه به‌طور غریزی مراقب شکارچیان است و هر چیز جدید باعث نگرانی و زنگ خطر او می‌شود. بنابراین یک علت جیغ زدن عروس هلندی می‌تواند ترس او باشد. این ممکن است به‌سادگی دوست‌نداشتن عینک جدید شما یا کلاه خریداری‌شده اخیر شما باشد. حتی ممکن است از گربه خانگی شما بترسد و احساس ناامنی و یا تهدید کند. سعی کنید گربه‌ها و سگ‌های خود را برای چند روز از قفس او دور نگه‌دارید تا ببینید آیا نبود آن‌ها باعث تغییر رفتار او می‌شود یا خیر.

ترس شبانه

عروس هلندی‌ها به‌خصوص مستعد تجربه ترس‌های شبانه هستند بنابراین اگر جیغ او در ساعات پایانی زیاد شود ممکن است فقط به یک چراغ شب در نزدیکی قفس خود نیاز داشته باشد تا به او کمک کند اعتمادبه‌نفس خود را بازیابد. همچنین به عروس هلندی دوم فکر کنید. آن‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر راحت‌تر زندگی کنند و به‌هرحال اکثر پرندگان را نباید تنها نگه داشت.

دل‌زدگی

عروس هلندی شما از همه اسباب‌بازی‌های قدیمی خود خسته شده است؟ این پرنده بسیار هوشمند است و علت جیغ زدن عروس هلندی شما ممکن است دل‌زدگی باشد. در اینجا چند روش برای رفع خستگی وی آورده شده است.

برای او چند اسباب‌بازی جدید بخرید و سپس هر هفته اسباب‌بازی‌ها را جابه‌جا کنید تا هم به چالش کشیده شود و هم سرگرم شود.برخی از وسایل ورزشی معلق با تخته‌های چوبی و زنگوله‌هایی را به محیط او اضافه کنید.مواردی را که می‌تواند از بین ببرد به او بدهید مانند دفترچه یادداشت منسوخ‌شده یا رول‌های حوله کاغذی.در اوقات فراغت خود فضایی را برای استحمام فراهم کنید.ترفندهایی را به او بیاموزید که خودش می‌تواند آن‌ها را انجام دهد.خوراکی‌های موردعلاقه او را در پازل‌های غذایی قرار دهید و او را وادار کنید تا برای آن‌ها تلاش کند.هنگام حرکت در خانه یا نشستن و تماشای تلویزیون به او اجازه دهید روی شانه شما بنشیند.خریدن اسباب بازی برای پرنده کم‌خوابی علت جیغ زدن عروس هلندی

پرندگان مانند افراد هنگامی‌که شب‌ها خواب آن‌ها مختل می‌شود تغییرات رفتاری و مسائل بهداشتی قابل‌توجهی نشان می‌دهند. به همین علت کم‌خوابی در فهرست علت جیغ زدن عروس هلندی قرار می‌گیرد. اگر اوایل شب قفس پرنده خود را می‌پوشانید اما شما یا اعضای خانواده هنوز در اتاق حرکت می‌کنید احتمال اینکه او آرام نمی‌خوابد وجود دارد.

راه‌حل

برخی از صاحبان هر شب پرندگان خود را در یک قفس خواب مخصوص و کوچک‌تر قرار می‌دهند و در یک اتاق کاملاً آرام و با تهویه مناسب می‌برند. این به پرندگان اجازه می‌دهد بدون اضطراب و حواس‌پرتی بخوابند. سعی کنید برای جلوگیری از تحریک بیش‌ازحد، به پرنده خود اجازه ندهید بیش از دوازده ساعت در یک بازه زمانی 24 ساعته نور دریافت کند. بیشتر عروس هلندی‌ها برای جلوگیری از جیغ زدن در طول روز به 12 ساعت خواب بدون وقفه کامل در هر شب نیاز دارند.

آلودگی صوتی

آیا خانه شما محل سرگرم‌کننده و پاتوقی برای همه بچه‌های شما و دوستان آن‌ها است؟ آیا شما تلویزیون را در طول روز خاموش نمی‌کنید؟ آیا هنگام کار در خانه تلفن شما به‌طور مداوم زنگ می‌خورد؟ عروس هلندی‌ها در طبیعت به‌طور مداوم با اعضای گروه خود ارتباط برقرار کنند و آن‌ها می‌خواهند بیش از پرندگان دیگری که در اطراف هستند جلب‌توجه کنند.

حضور یک پرنده کنار عروس هلندی بجای وسایل صوتی کاهش آلودگی صوتی

اگر عروس هلندی‌ شما در بخشی از خانه شما که واقعاً پرسروصدا است قرارگرفته باشد ممکن است فکر کند که لازم است به‌عنوان بخشی از خانه جیغ بکشد تا صدای او در میان آن همه سروصدا شنیده شود. آرام صحبت کردن یا حتی نجوا دادن در اطراف پرنده خود و به حداقل رساندن صداهایی شدید در محیط او ممکن است به فریاد کشیدن عروس هلندی کمک کند. کاهش صدای خانه باید تأثیر آرام‌بخشی بر پرنده شما داشته باشد و باعث کاهش یک علت جیغ زدن عروس هلندی شود.

صدا زدن

پرنده محبوب شما ممکن است به‌سادگی سعی در جلب‌توجه شما داشته باشد. عروس هلندی‌هایی که در طبیعت تنها هستند مستعد حمله هستند. به همین دلیل آن‌ها جیغ کشیدن را یک روش هوشمندانه برای جلب‌توجه می‌دانند. صاحبان عروس هلندی باتجربه، آن را تماس می‌نامند. این صداها همچنین به‌عنوان جیغ‌های مفرط شناخته می‌شوند که توسط همسایگان در چندین خانه دورتر شنیده می‌شود.

دادن احساس اطمینان

علت جیغ زدن عروس هلندی خانگی بیشتر به این منظور است. وقتی‌که اعضای خانه به‌طور محسوسی غایب باشند، حتی ممکن است فقط برای تعیین مکان شما هنگامی‌که شما را نمی‌بیند فریاد بزنند. می‌توانید در مقابل این رفتار و قبل از جیغ کشیدن او، برای او اطمینان حاصل کنید که هنوز نزدیک هستید. این اطمینان می‌تواند به‌سادگی یک سوت، یک کلمه یا «من اینجا هستم» باشد.

علت جیغ زدن مدام عروس هلندی

به یاد داشته باشید هرگز سکوت کامل در خانه شما با پرنده‌ای به‌عنوان حیوان خانگی شما حاکم نخواهد شد. این به‌سادگی امکان‌پذیر نیست و هرگز نباید هدف شما باشد. بااین‌حال هنگامی‌که راه‌حل‌های فوق به شما کمک زیادی نمی‌کند راه‌های دیگری وجود دارد که می‌توانند کمک کنند تا صدای عروس هلندی شما را به میزان قابل‌قبول و قابل‌تحملی کاهش دهد.

تحمل جیغ عروس هلندی کنترل رفتار عروس هلندی

به مدت چند روز حیوان خانگی خود را زیر نظر بگیرید. آیا در ساعات خاصی از روز بیشتر جیغ می‌کشد؟ در روزهای خاصی از هفته؟ در طی یک فعالیت خاص؟ در طول یک هفته بسیار پراسترس؟ در این صورت ممکن است بتوانید به‌راحتی علت استرس عروس هلندی خود را تشخیص دهید و برای از بین بردن سریع آن تلاش کنید.

توجه ناخواسته

بسیاری از مردم ناخواسته فریاد بی‌وقفه یک پرنده را با فریاد زدن برای متوقف کردن صدای او پاداش می‌دهند. ازآنجاکه پرندگان هر نوع توجه را دوست دارند خستگی ناامیدکننده یک مالک می‌تواند تقریباً به‌اندازه یک ارزن برای آن‌ها سرگرم‌کننده و پاداش باشد. هنگامی‌که آن‌ها یاد بگیرند که فریاد آن‌ها باعث توجه کردن شما به آن‌ها می‌شود از قدرت جدید خود استفاده می‌کنند. بااین‌حال برای برخی از پرندگان حساس، سرزنش عصبانی شما می‌تواند باعث ایجاد یا افزایش عادت‌های بد مانند کندن پر یا گاز گرفتن شود.

زمان خاموشی

اگر امتناع از فریاد کشیدن عروس هلندی شما نتواند رفتار او را تغییر دهد برخی از صاحبان پیشنهاد می‌کنند که او را با پوشاندن قفس خود در یک‌زمان خاموشی قرار دهید تا زمانی که صدا را متوقف کند. اگر بلافاصله پس از پوشاندن قفس او دیگر فریاد نکشید پوشش را از روی قفس بردارید و فوراً او را ستایش کنید. برای مدت طولانی از پوشاندن قفس خودداری کنید. این موضوع به او کمک می‌کند تا درک کند این پوشش نتیجه مستقیم فریاد زدن او است. همچنین می‌توانید هر بار که جیغ می‌کشد از اتاق خارج شوید و مراقب باشید به‌محض سکوت دوباره ظاهر شوید.

آنچه باید بدانید

هر رویکردی را که انتخاب می‌کنید ثابت‌قدم باشید. در ابتدا باید هر بار که عروس هلندی خود کاری را که شما می‌خواهید انجام داد ستایش و پاداش دهید و کاملاً باید هر وقت که جیغ می‌کشد او را نادیده بگیرید. در این صورت علت جیغ زدن عروس هلندی را کاهش داده‌اید. اگر در حال تلاش برای زمان خاموشی هستید ضروری است که هر زمان که او فریاد می‌زند بدون استثنا آن را بپوشانید. عدم انسجام فقط پرندگان شما را گیج می‌کند و دستیابی به خانه‌ای آرام که درنهایت آرزو می‌کنید بسیار دشوارتر خواهد بود.

نادیده گرفتن پرنده در هنگام جیغ زدن

در پایان


علت جیغ زدن عروس هلندی هر چیزی که باشد شما می‌توانید آن را به‌خوبی تشخیص داده و برای آن راه‌حلی پیدا کنید و از دوستی این پرنده زیبا نهایت لذت را ببرید. امیدواریم در این مقاله به شما در تشخیص این علت کمک کرده باشیم.

منابع
parrotfeather.combeakcraze.com
 
آخرین ویرایش:
  • برچسب ها
    ترس شبانه عروس هلندی ترسیدن عروس هلندی حضور یک پرنده کنار عروس هلندی دلایل جیغ زدن عروس هلندی شنیدن مداوم فریاد عروس هلندی صدای محیط صدای جیغ عروس هلندی ماده صدای جیغ عروس هلندی نر عصبانیت عروس هلندی علت بی قراری عروس هلندی علت جیغ زدن مدام عروس هلندی علت ناله عروس هلندی علت نوک زدن عروس هلندی به قفس معنی صداهای عروس هلندی
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا