علت ترس عروس هلندی

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
علت ترس عروس هلندی را در همیار خاص ببینید

علت ترس عروس هلندی.png

عروس هلندی یکی از محبوب‌ترین پرندگان خانگی به‌حساب می‌آید که طرفداران زیادی دارد. باید مراقب این پرنده ی بسیار باهوش و حساس باشید تا نترسد .اگر ترسید باید حتما علت ترس عروس هلندی را بررسی کنید.ترس او میتواند حتی باعث مرگ او شود.پس با ما همراه باشید.

عروس هلندی پرنده‌ای از خانواده طوطی‌سانان است که دم بلندی دارد و زیستگاه اصلی آن استرالیا است. این پرنده زیبا یکی از محبوب‌ترین پرندگان خانگی است. نام علمی عروس هلندی (Nymphicus hollandicus) است و در زبان انگلیسی به آن کاکاتیل ( cockateil) می‌گویند. این پرنده را در زادگاهش استرالیا بانام‌های کوآریون، ویرو، طوطی کاکادو و یا طوطی کاکل‌دار نیز می‌شناسند. در ایران این پرنده با نام عروس هلندی شناخته‌شده است که ترجمه نام علمی پرنده است. اگر دوست دارید درباره این پرنده زیبا اطلاعات بیشتری کسب کنید مقاله عروس هلندی را مطالعه کنید.


ترس شبانه عروس هلندی

کم پیش می‌آید این پرنده زیبا در طول روز دچار ترس شود. نظر می‌رسد پرنده عروس هلندی بیش از هرگونه پرنده دیگری از ترس شبانه رنج می‌برد. منظور از ترس شبانه این است که آن‌ها در تاریکی و آرامش شب به‌راحتی دچار ترس می‌شوند. هر نوع اختلال، اعم از سایه، سروصدا، نور شدید یا هوای خنک ناگهانی، می‌تواند یک عروس هلندی را بترسند. این موضوع علاوه بر بد بودن برای یک پرنده خانگی خطرناک هم هست و برای صاحب آن نیز ناراحت‌کننده است.

علت ترس عروس هلندی

برای کمک به درک علت ترس عروس هلندی و اینکه چرا از این ترس باعث آسیب شدید به این پرنده می‌شود، باید در طبیعت به عروس هلندی نگاه کنیم. یک گله عروس هلندی وحشی زمان زیادی از روز را روی زمین برای جستجوی می‌گذراند. و این موضوع برای این پرندگان خطرناک است. به همین دلیل این پرنده‌ها می‌توانند با سرعت زیادی از زمین ارتفاع بگیرند.

سرعت وهوش عروس هلندی

عروس هلندی‌ها دارای واکنش‌های بسیار سریع هستند. همچنین این پرنده‌ها در پرواز عمودی بسیار قدرتمند هستند. این موضوع باعث می‌شود عروس هلندی‌ها بتوانند به‌خوبی از چنگال شکارچیان روی زمین که جان آن‌ها را تهدید می‌کنند فرار کنند. در طول شب در جنگل سروصدا زیادی توسط دیگر ساکنین جنگل تولید می‌شود. این سروصداها در زمان خواب عروس‌های هلندی ادامه دارد. همچنین در طول شب نور ستارگان و ماه به جنگل روشنایی می‌بخشد و عروس‌های هلندی در زیر این نور می‌خوابند.

سرعت بالای عروس هلندی در پریدنحالا کمی با طبیعت این پرنده آشنا شدیم وقت آن رسیده است که علت ترس عروس هلندی را بفهمیم.سه عامل اصلی در ترس عروس هلندی نقش زیادی دارند در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

سکوت

وقتی در جنگل سکوت حاکم می‌شود، در اغلب مواقع نشان‌دهنده خطر حاد است. در این مواقع گله عروس هلندی دچار ترس و اضطراب شدید می‌شوند و واکنش آن‌ها به‌شدت افزایش می‌یابد. بنابراین جای تعجب نیست که سکوت و به دنبال سروصداهای جنگل، می‌تواند به‌طورجدی یک عروس هلندی را بترساند. پس اولین علت ترس عروس هلندی سکوت است.پس ما با این واقعیت روبرو می‌شویم که نگه‌داشتن یک عروس هلندی به‌عنوان یک حیوان خانگی در قفس می‌تواند این حیوان را بترساند و باعث می‌شود این پرنده احساس وحشت و عذاب کند. زیرا آن‌ها نمی‌توانند از این وضعیت تهدیدآمیز فرار کنند، بنابراین آن‌ها را به دیوانگی می‌کشانند.

قرار گرفتن در قفس

یکی دیگر از دلایل ترس عروس هلندی ریشه در غریزه پرواز عمودی با سرعت‌بالای این حیوان دارد که با قرار دادن این پرنده در قفس از او گرفته می‌شود و باعث به هم ریختن این پرنده می‌شود؛ و نتیجه این موضوع این است که عروس هلندی از میله قفس خود را به پایین می‌اندازد و به طرز وحشیانه‌ای شرع به بال زدن می‌کند و به دیواره‌های قفس برخورد می‌کنند که باعث وحشت‌زده شدن این پرنده می‌شود. دومین علت ترس عروس هلندی قرار گرفتن در قفس است.

تاریکی

عروس‌های هلندی در تاریکی می‌تواند بسیار کم ببیند، این موضوع ممکن است باعث شود این پرندگان در تاریکی به خود آسیب زیادی بزنند. این اتفاق همچنین می‌تواند باعث ناراحتی پرندگان دیگر شود ، مانند فنچ یا شاخسار. اما، به‌طورکلی آن‌ها به‌اندازه عروس‌های هلندی از این مشکل رنج نمی‌برند. پس سومین علت اصلی ترس عروس هلندی تاریکی است .

اگر این پرنده در تاریکی به خود آسیب بزند حتی این آسیب‌ها گاهی اوقات می‌توانند کشنده باشند. اگر عروس هلندی دیگری در نزدیکی، داخل یا خارج از خانه نگهداری شوند ، این موضوع می‌توانند مانند دومینو بر روی بقیه عروس هلندی‌ها هم تأثیر بگذارد. همه آن‌ها به‌سرعت وحشت‌زده می‌شوند، و خود را به دیوار قفس یا خانه خود می‌کوبند، و حتی نمی‌دانند که منبع ترساندن چیست.

آرام کردن عروس هلندی بعد از ترس

سریع‌ترین راه برای آرام کردن استرس شدید عروس هلندی آسیب‌دیده، روشن کردن یک چراغ در نیمه‌شب است. پس از روشن کردن چراغ با آرامش به قفس نزدیک شوید و با لحنی آرام‌بخش با پرنده صحبت کنید. در کنارش بمانید و آرام صحبت کنید یا آواز بخوانید تا زمانی که عروس هلندی به‌آرامی به واقعیت برگردد . پس از انجام این کار ها شما به‌وضوح شاهد آرام شدن این پرنده خواهید بود. مطلب چگونه عروس هلندی را رام کنیم؟ بهترین راهنما برای شما است.

روشن کردن چراغ در شب برای عروس هلندیمشاهده عروس هلندی در شوک می‌تواند برای صاحب آن کاملاً نگران‌کننده باشد. نشانه‌های ترسیدن و اضطراب عروس هلندی شامل : ضربان قلب بالا، بالا و پایین شدن سینه پرنده ، پف کردن محسوس پر ها و چشمان پرنده است. اگر این علائم را در عروس هلندی خود مشاهده کردید نباید آن را از قفس بیرون بیاورید شما باید آن را در قفس رها کرده و فقط یک چراغ برای او روشن کنید و ازآنجا دور شود و به او اجازه دهید که به حالت قبل بازگردد .

استرس عروس هلندی

اگر عروس هلندی صبح‌ها هنوز به‌وضوح از استرس رنج می‌برد، باید بلافاصله قفس آن را در یک مکان آرام و گرم قرار دهید. ارزن ، غذا مثل تخم‌مرغ و آب فراوان به او بدهید و به او اجازه دهید از این غذاها تغذیه کند . این کار می‌تواند از استرس عروس هلندی بکاهد.پیشنهاد دهید تا او را به نوشیدن و تغذیه خود ترغیب کند.اگر می‌خواهید درباره غذای عروس هلندی اطلاعات دیگری به دست آورید مقاله غذای عروس هلندی چیست؟ می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

دستی کردن عروس هلندی نیز میتواند به شما کمک کند.

عوارض ترس عروس هلندی

اگر پس از یک دوره وحشتناک ترس شبانه ، کوکاتیل آسیب‌دیده است ، یک بررسی از سرتاپا انجام دهید. آسیب به سر یک اتفاق معمول است. اگر عروس هلندی شما دچار خون‌ریزی یا شکستگی در محل سوراخ‌های بینی شده است شما باید هر چه سریع‌تر جلوی خون‌ریزی را بگیرید . یک‌راه سریع برای جلوگیری از جریان خون آغشته کردن آن به یک پوشش خوب از آرد ذرت است .

اگر این عمل خونریزی را متوقف نکرد ، وقت آن است که از یک دامپزشک کمک بگیرید. اگر خونریزی در بخش آسیب‌دیده تمام‌شده است شما باید عروس هلندی را از قفس بیرون آورید چون ممکن است این پرنده با برخورد به دیوارهای قفس دوباره دچار خون‌ریزی شود . اگر یکی از پر های عروس هلندی دچار آسیب شده است باید آن پر را جدا کنید چون ممکن است با برخورد با اجسام مختلف دچار خون‌ریزی شود. پرندگان توانایی از دست دادن بیش‌ازحد خون را ندارند. یک‌چهارم قاشق چای‌خوری خون زیادی برای یک عروس هلندی است.

روش صحیح ترمیم عروس هلندی

اگر به‌اندازه کافی اعتمادبه‌نفس دارید که شاخه پر را خودتان جدا کنید با ما همراه شوید.

یک پنس کوچک را تا حد امکان به پر بمالید ، و محکم اطراف آن را نگه‌دارید. اگر شخص دیگری پرنده را در آغوش داشته باشد ، این کار به‌راحتی انجام می‌شود. سپس، شاخه پر را به‌طور ثابت و محکم به جهتی که در آن رشد کرده بیرون بکشید. آرد ذرت را بمالید و بلافاصله پس از برداشتن پر به منطقه فشار دهید تا جریان خون متوقف شود.

اگر از انجام چنین روشی راضی نیستید ، عروس هلندی خود را در اسرع وقت نزد دامپزشک پرندگان ببرید تا وی در صورت لزوم پرنده را بررسی کرده و با آن معالجه کند. عروس هلندی‌ها ممکن است در هنگام ترس شبانه به‌طور تصادفی به بال های خود آسیب بزنند. حال از کجا بفهمیم که آیا بال پرنده ما سالم است ؟ این مسئله را می‌توان با تماشای دقیق عروس هلندی بررسی کرد. اگر بالها کاملاً کشیده شوند، بدون اینکه ناراحتی آشکاری برای پرنده ایجاد شود ، بال پرنده آسیبی ندیده است.

عروس هلندی پیشگیری از ترس عروس هلندی

بهترین اقدام پیشگیرانه که می‌تواند برای جلوگیری از ترس در شب انجام شود، تأمین روشنایی سطح پایین در شب برای عروس هلندی است. برخی از دارندگان عروس هلندی دریافته‌اند که فقط پوشاندن قسمتی از قفس در شب ، درنتیجه اجازه ورود مقداری نور بصری، باعث کاهش دفعات ترس شبانه نیز می‌شود. این اقدامات تضمینی برای جلوگیری از تکرار آسیب‌های شب نیست، اما در صورت بروز یک وضعیت بالقوه مضر می‌تواند به آرامش پرنده کمک کند.

شاید عروس هلندی شما بعد از ترسیدن جیغ بزند .علت جیغ زدن عروس هلندی چیست؟ بهترین راهنما برای کمک به شما است.

مشکل در عدم درک پرنده از یک حرکت ناگهانی مثل سروصدا یا نور در بیشتر مواقع باعث ترس شبانه برای اکثر عروس هلندی‌ها می‌شود بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که هر چه بیشتر اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم و هرچه مالک برای چنین اتفاقی آمادگی بیشتری داشته باشد ، احتمال کم شدن درد و رنج پرنده و بهبود سریع آن بیشتر خواهد بود.

8 راز مهم در ترس عروس هلندی

حیوانات شب ، جوندگان و حشرات در تاریکی به پرواز درمی‌آیند.گربه‌ها و سگ‌ها در حال حرکت هستند و یا ناگهان از نزدیک میو یا پارس می‌کنند.سایه‌هایی که روی قفس حرکت می‌کنند.جریان ناگهانی هوای خنکرعدوبرقآتش‌بازیچراغ‌های چشمک‌زن، مانند چراغ‌های جلوی اتومبیلدیرتر خوابیدن یا دیر آمدن یکی از اعضای خانوادههمچنین گزارش‌شده است که عروس هلندی‌ها لحظاتی قبل از زلزله در مورد قفس‌های خود دچار ترس شدید می‌شوند.8 نکته برای پیشگیری از ترس عروس هلندی

شب‌ها عروس هلندی‌ها را در تاریکی کامل فرونبرید. نور کمی را برای آن فراهم کنید. سعی کنید وقتی می‌خواهید بخوابید یک چراغ را برای عروس هلندی روشن کنید تا این پرند کمتر بترسد . شاید علت ترس عروس هلندی شما تاریکی است.حدود 30 دقیقه قبل از کم شدن نور عروس هلندی مقداری غذا معمولی بدهید. با این کار به آن‌ها چیزی می‌دهد که به‌جای ترس از نزدیک شدن به شب، منتظر آن باشند.قفس را کاملاً با پارچه‌ای سیاه نپوشانید. یک پوشش در سه طرف و تا حدی در بالای آن می‌تواند امنیت را ایجاد کند اما همچنان آن‌ها را قادر می‌سازد محیط اطراف خود را مشاهده کنند.قفس عروس هلندی را نزدیک خود نگه‌دارید این کار باعث می‌شود که صدای عروس هلندی را بشنوید یا حتی آن را ببینید با این کار شما می‌توانید به‌راحتی از شرایط عروس هلندی خود باخبر شوید و در صورت مشاهده رفتار عجیب به کنار او بروید او را آرام کنید.نزدیک نگه داشتن عروس هلندی در کنار خوددوری از مکان نا آشنا

قفس عروس هلندی خود را در شب به مکانی ناآشنا منتقل نکنید . عروس هلندی‌ها موجودات حساسی هستند پیشنهاد می‌شود تا حد امکان مکان آن را جابجا نکنید و اگر می‌خواهید قفس را جابه‌جا کنید بهتراست این کار را در روز انجام دهید تا عروس هلندی در زمان خواب به آن مکان عادت کرده باشد. شاید علت ترس عروس هلندی شما این موضوع است البته این موضوع بعد از جند روز از بین می‌رود و عروس هلندی به مکان عادت می‌کند.

اگر می‌خواهید قفس عروس هلندی خود را عوض کنید یا یک اسباب‌بازی جدید به او معرفی کنید ، بهتر است این کار را در ابتدای روز انجام دهید ، بنابراین عروس هلندی زمان زیادی برای عادت کردن به آن‌ها دارد

اطمینان حاصل کنید که پرده‌های اتاق به‌درستی بسته‌شده‌اند ، از این موضوع اطمینان حاصل کنید اگر پرده‌ها به‌درستی نصب‌شده باشند نور ناشی از ماشین‌های عبوری در خیابان پرنده خانگی شمارا اذیت نمی‌کند و جلوی ترس آن را هم می‌گیرد. اگر در کنار خیابان پر رفت‌وآمد زندگی می‌کنید بهتر است بیشتر به این نکته توجه کنید . شاید علت ترس عروس هلندی شما این است.

اطمینان حاصل کنید که عروس هلندی شما خواب کافی دارد و آن را در یک محیط آرام و با نور کافی قرار دهید . توجه داشته باشید اگر باید برای این کار پرنده را جابه‌جا کنید این کار را در طول روز انجام دهید.

کلام آخر

عروس هلندی یک پرنده زیبا و پرطرفدار است. ما در این مقاله سعی کردیم علت‌های ترس عروس هلندی را به شما بگوییم و به شما یاد دهیم که اگر عروس هلندی در زمان ترس به خود آسیب زد چه‌کاری را برای بهبودی آن انجام دهید و بعد علت‌های ترسیدن این پرنده در خانه و راهکارهای جلوگیری از ترس این موجود را به شما گفتیم امیدوارم بامطالعه این مقاله علت ترس عروس هلندی خود را فهمیده باشید و بتوانید آن را رفع کنید . امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

be.chewy.com

.
 
  • برچسب ها
    از بین بردن ترس عروس هلندی ترس شبانه عروس هلندی ترسیدن عروس هلندی از گربه داروی ضد استرس برای عروس هلندی سکته عروس هلندی عروس هلندی که ترسیده علت بال بال زدن عروس هلندی نشانه های ترس عروس هلندی
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا