عالم ذر چیست

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
جواب عالم ذر چیست را در مجله آموزش همیارخاص ببینید | 💗 جواب 100 % درست اینجاست

عالم ذر چیست.jpg

سوال :

عالم ذر چیست

همیارخاص جواب این سوال را برای شما گردآوری کرده است

جواب :

عالَم ذَرّ یا عالم اَلَسْت یا عالم قالوا بَلیٰ یکی از جهان‌های آفرینش که در قرآن و روایات به آن اشاره شده است. بنا بر عقیده اندیشمندان اسلامی، این عالم مربوط به دوران پیش از خلقت آدم و یا همزمان با خلقت اوست. در عالم ذر تمام انسان‌هایی که قرار بوده تا روز قیامت به دنیا بیایند، به صورت «ذرّه» و به تعبیر بعضی از روایات به شکل مورچه ظاهر شدند.

در عالم ذر، از همه «ذرات» پیمانی بر توحید و ربوبیت خدا و نبوت پیامبران از جمله پیامبر اسلام(ص) و ولایت اوصیا، از جمله ولایت امام علی(ع) گرفته شد و سپس آن افراد که به صورت ذره بوده از بین رفتند و یا به جایگاه اولی خود بازگشتند. دیدگاه‌های دیگری نیز در مورد این عالم از جمله توحید فطری، عالم ملکوت، تمثیل و مجاز ارائه شده است.

عالم ذر از ویکی پدیا : به عقیده اسلام عالم ذر یا روز اَلَست، زمانی است که خدا پیمانی از انسان برای گواهی دادن بر یگانگی خود گرفته‌است. در آیه ۱۷۲ سوره اعراف به پیمان خداوند از انسان در عالم ذر اشاره شده‌است:

وَإِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِن بَنِی آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَیٰ أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قَالُوا بَلَیٰ شَهِدْنَا أَن تَقُولُوا یَوْمَ الْقِیَامَةِ إِنَّا کُنَّا عَنْ هٰذَا غَافِلِینَ

و (به یاد آر) هنگامی را که پروردگارت از صلب بنی‌آدم نسلشان را پدیدآورد، و آنان را (در ارتباط با پروردگاری خود) بر خودشان گواه گرفت و فرمود : آیا من پروردگار شما نیستم؟ انسان‌ها با توجه به وابستگی وجودشان و وجود همه موجودات به پروردگاری و ربوبیّت حق گفتند: آری، گواهی دادیم. پس اقرار به پروردگاری خود را در این دنیا از شما گرفتیم تا روز قیامت نگویید: "ما از این (حقیقت آشکار و روشن) بی‌خبر بودیم)


🤩جواب های بیشتر را در مجله آموزش ببینید، همچنین میتوانید سوالات خود را پس از عضویت در سایت ، در بخش آموزش ارسال کنید
⭐همچنین میتوانید از سایر بخش های سایت مانند اخبار و مجله ها ، دانلود آهنگ و... سایت دیدن فرمایید
 
  • برچسب ها
    حقیقت عالم ذر چیست داستان عالم ذر چیست عالم ذر و تناسخ چیست عالم ذر چیست اپارات عالم ذر چیست تبیان عالم ذر چیست رائفی پور عالم ذر چیست نی نی سایت عالم ذر چیست و کجاست عالم ذر چیست ویکی پدیا
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا