طرز درست كردن جوجه كباب زعفراني

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
طرز درست كردن جوجه كباب زعفراني ، را در همیارخاص بخوانید

طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی​

طرز تهیه جوجه کباب​


جوجه کباب

جوجه کباب یکی از انواع کباب های خوشمزه و بسیار محبوب ایرانی است که علاوه بر اینکه دستور پخت آن بسیار آسان است خیلی سریع نیز آماده می شود. جالب است بدانید این کباب خوشمزه در کنار کباب هایی مثل کباب کوبیده از مجلسی ترین کباب ها محسوب می شود.

جوجه کباب از جمله غذاهایی محسوب می شود که دستورهای بسیار متنوعی دارد و تقریبا هر کَس برای طعم دار کردن گوشت مرغ برای خود روشی متفاوت دارد و از مواد متفاوتی استفاده می کند. مواد متداول برای طعم دار کردن جوجه کباب پیاز ، زعفران و آبلیمو هستند.

جوجه کباب انواع پخت مختلفی نیز دارد که از مهم ترین روش های پخت جوجه کباب می توان به جوجه کباب ذغالی و جوجه کباب تابه ای اشاره کرد. جوجه کباب ذغالی بیشتر برای بیرون از منزل و جوجه کباب تابه ای بیشتر در منزل تهیه می شود.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر جوجه کباب تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی جوجه کباب با پارسی دی همراه باشید.

طرز تهیه جوجه کباب ماهیتابه ای​


مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم جوجه کباب​


دستور پخت

طرز تهیه جوجه کباب​


برای تهیه جوجه کباب رستورانی ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب کنید و پیازها را پس از گرفتن پوست به صورت خلالی در آن خرد کنید. در صورت تمایل می توانید فقط از آب پیاز برای طعم دار کردن گوشت مرغ استفاده کنید. مرغ را پس از شستشو به اندازه جوجه کبابی خرد کنید و به ظرف حاوی پیازها اضافه کنید.

در ادامه آبلیمو را به همراه روغن زیتون ، زعفران دم کرده ، ماست چکیده ، زنجبیل رنده شده و مقداری نمک و فلفل سیاه به ظرف حاوی پیاز و گوشت مرغ اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا به تمام نقاط گوشت مرغ برسند.

طرز تهیه جوجه کباب لاری خوشمزه​


پس از اینکه مواد را به خوبی مخلوط کردید درب ظرف را بگذارید و آنرا به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت مرغ علاوه بر اینکه کمی استراحت کند ، طعم دار نیز شود. پس از گذشت ۴ ساعت ظرف حاوی گوشت مرغ را از یخچال خارج کنید.

در مرحله بعدی گوشت مرغ را سیخ کنید. برای این منظور قطعات متناسب با هم را در یک سیخ قرار دهید. مثلا قطعات استخوان دار که دیرتر پخته می شوند را در یک سیخ و قطعاتی که لخم و یکدست هستند را در سیخ دیگری قرار دهید.

در این مرحله یک نکته دیگر را هم باید رعایت کنید و آن نکته این است که حتما خرده های پیاز را از روی تکه های گوشت مرغ جدا کنید سپس آنها را سیخ کنید. زیرا خرده های پیاز باقیمانده روی گوشت مرغ در هنگام کباب کردن خیلی سریع می سوزند و روی طعم کباب تاثیر می گذارند.

طرز تهیه جوجه کباب یونانی خوشمزه​


پس از اینکه سیخ کردن گوشت مرغ به اتمام رسید باید منقل را آماده کنید. توجه داشته باشید که حتما ذغال ها به صورت یکدست روشن شده باشند زیرا ذغال های خام علاوه بر زیانی که برای بدن دارند باعث می شوند کباب طعم دود بگیرد.

پس از اینکه منقل آماده شد سیخ ها را روی منقل بچینید و به صورت متداوم بچرخانید تا گوشت به صورت یکدست کباب شود. در همین حین کره را ذوب کنید و با مقدار کمی زعفران دم کرده مخلوط کنید. در ۲ دقیقه پایانی پخت کباب سس کره را روی کباب ها بمالید.

مالیدن مخلوط کره و زعفران باعث نرم شدن کباب ها و جلوگیری از خشک شدن آنها می شود. ضمن اینکه روی طعم و رنگ جوجه کباب نیز تاثیر مثبت می گذارد. در پایان پس از اینکه جوجه کباب آماده شد آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنید.

نکات پخت جوجه کباب

جلوگیری از سفت شدن جوجه کباب​


یکی از مشکلاتی که آشپزها در منزل با ان مواجه هستند سفت شدن جوجه ها پس از پخت است. اگر می خواهید جوجه کباب شما مانند جوجه کباب های رستورانی نرم و لذیذ باشد حتما آب لیمو ترش را اندازه کنید و به مواد اضافه کنید.

اضافه کردن آب لیمو ترش بیش از از اندازه علاوه بر اینکه باعث می شود طعم واقعی جوجه ها را حس نکنید باعث سفت شدن جوجه ها نیز می شود. یکی دیگر از دلایل سفت شدن جوجه کباب اضافه کردن نمک زیاد در مایه جوجه کباب است.

قبل از اضافه کردن نمک و آب لیمو ترش اگر قطعات گوشت مرغ را به خوبی با روغن مایع مخلوط کنید ، روغن مایع مانند یک کاور عمل می کند و از نفوذ نمک و آب لیمو ترش به گوشت مرغ جلوگیری می کند و باعث لذیذ تر شدن جوجه کباب نیز می شود.

همچنین ببینید

طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی مخصوص با طعم بی نظیر​

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی به روش بیرونی و با طعم عالی​


طرز تهیه سمبوسه پیتزایی سمبوسه پیتزایی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با مواد متنوعی مثل کالباس، سوسیس و …

طرز تهیه مندی گوشت به روش عربی و با طعمی بی نظیر​


طرز تهیه مندی گوشت مندی گوشت یکی از انواع غذاهای مجلسی و پرطرفدار عربی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای …

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی ساده و فوری با طعمی بی نظیر​


طرز تهیه سوپ کدو حلوایی ساده سوپ کدو حلوایی یکی از انواع سوپ های مفید و مقوی فصل های پاییز و زمستان است …

طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی​


جوجه کباب یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که امروزه از مراسم ها و مجالس مهم گرفته تا پیک نیک و گردش های آخر هفته، پای ثابت سفره های ایرانیان است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی​

مرحله اول​


برای تهیه جوجه کباب ابتدا باید قسمت های مناسب گوشت مرغ را انتخاب کنیم. اگر بخواهیم جوجه کباب را برای مجالس درست کنیم، سینه و فیله مرغ بهترین گزینه هستند، چون به راحتی خرد می شوند و می توان آنها را به صورت یکدست سیخ کرد.

مرحله دوم​


اما اگر می خواهید برای خودتان جوجه کباب درست کنید، توصیه می کنیم که خوشمزگی آنرا الویت قرار دهید. برای همین بهتر است از یک مرغ کامل استفاده شود، ابتدا پوست مرغ را به طور کامل جدا می کنیم و دور می ریزیم.

مرحله سوم​


در این مرحله مرغ را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم. اگر بخواهیم جوجه را بدون استخوان درست کنیم، باید تمام استخوان ها درون گوشت مرغ را خارج کنیم. برای این کار حتما از یک کارد تیز استفاده شود تا گوشت مرغ خراب نشود.

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ خونگی و لذیذ با طعمی بی نظیر​

مرحله چهارم​


توصیه ما این است که برای تجربه بهتر، جوجه کباب را به صورت مخلوط با استخوان و بدون استخوان درست کنید. یعنی قسمت هایی مثل سینه مرغ را بدون استخوان و قسمت هایی مثل ران، کتف و بال را با استخوان درست کنید.

مرحله پنجم​


در این مرحله گوشت مرغ را پس از خرد کردن درون یک کاسه بزرگ می ریزیم، سپس زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و به خوبی با گوشت مرغ ترکیب می کنیم تا تمام قسمت های گوشت مرغ به خوبی رنگ بگیرند.

مرحله ششم​


حالا روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا زعفران به خوبی به خورد تکه های گوشت مرغ برود. پس از گذشت یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس روغن مایع را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم​


در این مرحله تکه های گوشت مرغ را به خوبی زیرو ور می کنیم تا با یک لایه روغن مایع به خوبی کاور شوند، این کار باعث می شود که جوجه ها پس از پخت آبدار و نرم بمانند و آب لیمو ترش باعث خشک شدن جوجه ها نشود.

مرحله هشتم​


پس از اینکه تکه های گوشت مرغ با روغن مایع کاور شدند، سس خردل را به همراه سس مایونز، ماست چکیده، آب لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم و مجددا با هم مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله نهم​


در پایان پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. کمی مواد را زیر و رو می کنیم تا پیاز و فلفل دلمه ای هم با دیگر مواد ترکیب شوند. در ادامه روی درب کاسه را مجددا سلفون می کشیم.

مرحله دهم​


در این مرحله جوجه ها باید به مدت حداقل ۴ ساعت در یخچال بمانند تا طعم مواد به خوبی به خوردشان برود. البته توصیه می کنیم اگر جوجه کباب لذیذ و پفکی می خواهید از شب قبل مواد را آماده کنید و در یخچال قرار دهید.

مرحله یازدهم​


پس از اینکه جوجه ها طعم دار شدند، کاسه را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه قطعات گوشت مرغ را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس قطعات بدون استخوان را در کنار هم و استخوان دارها را هم در کنار هم به سیخ می کشیم.

مرحله دوازدهم​


پس از اینکه سیخ کردن جوجه ها به پایان رسید، منقل ذغال را به صورت یکدست روشن آماده می کنیم و سیخ ها روی منقل می چینیم. در صورت تمایل می توانیم قبل از کباب کردن جوجه ها، مجددا کمی نمک اضافه کنیم.

مرحله سیزدهم​


حالا سیخ ها را به صورت مرتب هر چند لحظه یک بار می چرخانیم تا جوجه ها به صورت یکنواخت بپزند. در صورت تمایل چند عدد گوجه فرنگی و فلفل سبز هم سیخ می کنیم و در کنار جوجه ها روی منقل کباب می کنیم.

مرحله چهاردهم​


پس از اینکه کباب کردن جوجه ها به پایان رسید، کره را ذوب می کنیم و با برس روی جوجه ها می مالیم. اگر طعم کره را دوست ندارید می توانید آنرا از مواد لازم حذف کنید. در نهایت جوجه کباب را به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

نکات طرز تهیه جوجه کباب​

از بین رفتن رنگ و طعم زعفران​


دلیل اینکه در بالا اشاره کردیم که ابتدا زعفران را اضافه می کنیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا زعفران به طور کامل وارد بافت گوشت مرغ شود این است که اگر زعفران را به همراه دیگر مواد اضافه کنیم، پیاز طعم و عطر زعفران را از بین خواهد برد.

سفت شدن جوجه کباب​


دلیل سفت شدن جوجه کباب نمک و آب لیمو ترش هستند. اگر قبل از کاور کردن تکه های گوشت مرغ با روغن مایع، نمک و آب لیمو ترش را اضافه کنیم، در پایان جوجه کباب ما سفت و خشک خواهد شد. البته اضافه کردن نمک و آب لیمو ترش بیش از اندازه هم می تواند جوجه کباب را سفت کند.


طرز درست كردن جوجه كباب زعفراني​


عنوان : طرز درست كردن جوجه كباب زعفراني


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا