سیکل باتری اندروید

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
سیکل باتری اندروید ، را در همیارخاص بخوانید

سلامت باتری گوشی اندروید یا آیفون را به سادگی، بررسی کنید​


باتری از مهم‌ترین بخش‌های گوشی هوشمند بوده که سلامت آن، اهمیت زیادی دارد. در این مقاله با روش‌های بررسی سلامت باتری گوشی اندروید یا آیفون همراه شما هستیم.

باتری تمام گوشی‌های هوشمند با گذشت زمان دچار مشکل می‌شود و این مسئله برای کاربران، واقعا ناراحت‌کننده است. هرچه زمان می‌گذرد، باتری‌ها نمی‌توانند عملکرد خوبی همانند روزهای اول داشته باشند. هنگامی که یک گوشی جدید خریداری کنید، قطعا با مدت زمان ماندگاری شارژ باتری بیشتری در مقایسه با گوشی‌های کارکرده مواجه خواهید شد. در صورتی که بخواهید از وضعیت سلامت باتری گوشی اندروید یا آیفون خود، اطمینان حاصل کنید، ما بهترین روش‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

آیا امکان بررسی کامل سلامت باتری گوشی اندروید وجود دارد؟​


متاسفانه امکان بررسی وضعیت سلامت باتری گوشی در سیستم‌عامل اندروید، وجود ندارد. البته برخی از اطلاعات اصلی باتری در تنظیمات اندروید قابل مشاهده است. شما می‌توانید وارد تنظیمات شوید و از بخش باتری (Ba e y)، روی تنظیمات Ba e y Usage موجود در منوی سه نقطه سمت راست قسمت بالا، ضربه بزنید. یک لیست را در صفحه نتایج استفاده از باتری مشاهده خواهید کرد که به خوبی برنامه‌هایی که بیشترین استفاده از باتری را داشته‌اند، نمایش می‌دهد.

با اینکه ورود به این بخش نمی‌تواند باعث مدیریت و بهینه‌سازی باتری شود، اما حداقل می‌توانید برنامه‌هایی که مصرف باتری زیادی دارند را شناسایی کرده و استفاده از آن‌ها را محدود کنید؛ این کار می‌تواند تأثیر زیادی در ماندگاری طولانی مدت شارژ باتری گوشی شما داشته باشد.

بررسی سلامت باتری از طریق کد شماره‌گیر​


سیستم‌عامل اندروید دارای تعداد زیادی کدهای پنهان بوده که می‌توانید از آن‌ها برای دسترسی به منوهای تست، استفاده کنید. یکی از این کدها می‌تواند اطلاعات متنوعی درباره دستگاه شما همانند باتری را در اختیارتان قرار دهد.

با این کار می‌توانید اطلاعات خوبی از وضعیت باتری را مشاهده کنید، اما برای بررسی‌های دقیق‌تر، نیازمند استفاده از برنامه‌های شخص ثالث خواهید بود.

بررسی سلامت باتری گوشی اندروید با AccuBa e y​


برنامه AccuBa e y را می‌توان یکی از بهترین برنامه‌های مدیریت و بررسی سلامت باتری گوشی اندروید دانست. با اینکه نمی‌توان انتظار دسترسی به اطلاعات زیادی را داشت، اما عملکرد عالی AccuBa e y سبب شده تا بتوان از آن به‌عنوان بهترین برنامه بررسی سلامت باتری گوشی اندروید، یاد کرد.

دانلود AccuBa e y: اندروید

روش بررسی سلامت باتری توسط AccuBa e y​


هنگامی که برنامه را دانلود و نصب کنید، صفحه‌ای جدید مشاهده خواهید کرد که اطلاعاتی کامل درباره عملکرد AccuBa e y را نمایش می‌دهد. ایده اصلی این برنامه را می‌توان چرخه شارژ محدود باتری گوشی دانست، اما قبل از آن که با کاهش عملکرد باتری مواجه شوید. در حقیقت هر بار که باتری از ۱۰۰ درصد به صفر برسد، می‌توان گفت یک چرخه کامل اتفاق افتاده است.

فرض کنید میزان شارژ گوشی شما از ۱۰۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده و مجددا آن را شارژ کرده و به ۱۰۰ رسانده‌اید. اگر مجددا شارژ گوشی به ۵۰ درصد برسد، معادل یک چرخه کامل است. براساس اطلاعات منتشرشده توسط توسعه‌دهندگان AccuBa e y، مشخص شده است با شارژ کردن گوشی تا ۸۰ درصد به‌جای ۱۰۰ درصد، می‌توان عمر باتری و سلامت آن را افزایش داد. این برنامه چند ابزار مختلف را برای دستیابی به این هدف مهم در اختیارتان قرار خواهد داد.

استفاده از AccuBa e y​


شما به‌راحتی می‌توانید پس از تنظیمات اولیه، وارد زبانه‌های AccuBa e y شوید، اما اطلاعات زیادی در اختیارتان قرار نخواهد داشت. در ابتدا و برای شروع، باید قانون ۸۰ درصد شارژ را رعایت کنید؛ این برنامه دارای یک زنگ هشدار بوده که هنگام رسیدن شارژ گوشی به ۸۰ درصد، اطلاع‌رسانی خواهد کرد. در صورتی که می‌خواهید زنگ هشدار را فعال کنید، کافی‌ست از برگه Cha gi g، وضعیت اسلایدر آبی رنگ را تغییر دهید.

هنگامی که گوشی خود را به شارژر متصل کنید و وارد بخش موردنظر شوید، اطلاعات مربوط به مدت زمان شارژ شدن را هم مشاهده خواهید کرد. این قابلیت با گذشت زمان به شما کمک می‌کند تا بتوانید مدت زمان شارژ شدن گوشی را حدس بزنید.

کدام برنامه‌ها در حال استفاده از باتری هستند؟​


شما به اطلاعاتی درباره استفاده گوشی از منبع انرژی در برگه Discha gi g، دسترسی پیدا خواهید کرد. این برگه نشان می‌دهد چه مقدار از باتری در هنگام خاموش بودن نمایشگر، استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که باید مجوز دسترسی کامل AccuBa e y به برنامه‌ها و داده‌های مختلف را مورد تأیید قرار دهید؛ این کار باعث می‌شود تا به اطلاعات بیشتری درباره استفاده برنامه‌های مختلف از باتری، دسترسی پیدا کنید.

این برنامه عملکرد هوشمندی دارد و روش استفاده از اطلاعات گوشی را به‌صورت خودکار و با گذشت زمان، متوجه خواهد شد. توجه داشته باشید استفاده از این برنامه و پیروی از عملکردهای آن، متفاوت‌تر از کالیبره کردن باتری بوده که غیرضروری به‌نظر می‌رسد.

اطلاعات مربوط به سلامت باتری AccuBa e y​


یکی از برگه‌های موجود در برنامه AccuBa ey را می‌توان Heal h دانست که مخصوص بررسی سلامت باتری گوشی اندروید است. این برنامه می‌تواند براساس ظرفیت مبتنی بر طراحی کارخانه، وضعیت سلامت باتری را مورد بررسی قرار دهد. AccuBa e y این اجازه را به شما می‌دهد تا ببینید باتری شما در چه بازه زمانی شارژ می‌شود و بدین ترتیب، می‌توانید مدت زمان شارژ دستگاه را با وضعیت جدید آن، مقایسه کنید.

نمودارهای زیر را مدنظر قرار دهید تا با روش نمایش وضعیت سلامت باتری، آشنا شوید؛ این نمودارها به خوبی بیانگر فشار روزانه‌ای بوده که روی باتری گوشی اندروید وجود دارد و در صورت نیاز، می‌توانید تغییرات موردنظرتان را انجام دهید.

در صورتی که می‌خواهید یک گزارش از وضعیت سلامت باتری در روزهای گذشته را مشاهده کنید، کافی‌ست وارد برگه تاریخچه (His o y) شوید.

تنظیمات AccuBa e y​


قبل از شروع کار با برنامه AccuBa e y، لازم است برخی از تنظیمات مهم را بررسی کنید تا بتوانید از بهترین عملکرد اپلیکیشن، بهره‌مند شوید. شما می‌توانید روی سه نقطه موجود در سمت راست قسمت بالا ضربه بزنید و وارد تنظیمات برنامه شوید. بد نیست پس از ورود به بخش تنظیمات، یک نگاه کلی به آن داشته باشید.

شما می‌توانید از تنظیمات، واحد دما، زنگ هشدار برای شارژ شدن گوشی و نوتیفیکیشن‌های برنامه را تغییر دهید. برنامه AccuBa e y به‌صورت پیش‌فرض، برخی از اطلاعات مربوط به باتری را به‌صورت مداوم نمایش می‌دهد؛ در صورتی که این ویژگی برای شما آزاردهنده است، امکان غیرفعال کردن آن وجود دارد.

آموزش گام به گام تصویری استفاده از AccuBa ey​


هم‌اکنون که با قابلیت‌های کلی برنامه AccuBa e y به منظور بررسی وضعیت سلامت باتری گوشی اندروید، آشنا شدید، قصد داریم آموزش تصویری گام به گام استفاده از آن را هم برای شما قرار دهیم.

۱. ابتدا باید برنامه AccuBa e y را در گوشی اندروید خود، دانلود و نصب کنید.

۲. در ادامه برنامه را باز کرده و از قسمت آموزش، عبور کنید؛ شما می‌توانید برای این کار از گزینه Skip استفاده کنید.

۳. در این بخش با رابط کاربری اصلی برنامه مواجه خواهید شد. در این قسمت با اطلاعاتی درباره چرخه شارژ آشنا خواهید شد.

۴. با ورود به برگه Discha gi g، می‌توانید اطلاعات مربوط به تخلیه باتری را مشاهده کنید.

۵. در بخش سلامت باتری (Heal h) هم می‌توانید پارامترهای خاص همانند درصد سلامت، تخمین ظرفیت، طراحی ظرفیت و سایر موارد را مشاهده کنید.

۶. شما می‌توانید از بخش تاریخچه (His o y) هم وضعیت شارژ و جزئیات آن را مشاهده کنید.

شما به همین سادگی می‌توانید از برنامه AccuBa e y برای بررسی وضعیت سلامت باتری گوشی اندروید خود استفاده کنید.

بررسی وضعیت سلامت باتری گوشی آیفون​


خوشبختانه بررسی سلامت باتری گوشی‌های آیفون به دلیل وجود ابزار جدید اپل، بسیار ساده بوده و دیگر نیازی به ابزارهای شخص ثالث نیست. کاربران آیفون می‌توانند با ورود به تنظیمات گوشی و سپس بخش باتری، وضعیت شارژ دستگاه را مشاهده کنند یا در صورت تمایل و با انتخاب گزینه Low Powe Mode، بهینه‌سازی عمر باتری را انجام دهند.

در بخش سلامت باتری (Ba e y Heal h) گوشی‌های آیفون در سیستم‌عامل جدید آن، شاهد قابلیت‌های جذابی هستیم. اگر در این بخش با پیام ۱۰۰ درصد مواجه شوید، می‌توان گفت باتری شما در وضعیت خوبی قرار دارد و در صورتی که ۹۵ درصد را مشاهده کردید، باید بدانید گوشی شما یک بار و به‌صورت کاملا اتفاقی خاموش شده است. البته این خاموشی به دلیل ناتوانی باتری در تأمین انرژی به وجود آمده است. این پایان ماجرا نیست و در صورتی که با پیام ۷۹ درصد یا کمتر مواجه شدید هم باید بدانید سلامت باتری گوشی آیفون شما در وضعیت خوبی قرار ندارد.

استفاده از برنامه Ba e y Life در آیفون​


کاربران آیفون که گوشی آن‌ها فاقد Ba e y Heal h است، می‌توانند از برنامه شخص ثالث Ba e y Life استفاده کنند. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند تعداد زیادی از عملکردهای مشابه و حتی بیشتر از Ba e y Heal h را مورد استفاده قرار دهند.

در کنار اینکه کاربران می‌توانند ظرفیت و وضعیت سلامت باتری را بررسی کنند، امکان مشاهده اجرای خدمات مختلف هم وجود دارد تا بدین ترتیب، بتوان نتیجه‌گیری کرد که کدام سرویس‌ها از باتری بیشتری استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی​


باتری گوشی و سلامت آن، اهمیت بسیار زیادی دارد. کاربران گوشی‌های اندرویدی و گوشی آیفون باید به‌صورت مداوم، وضعیت باتری گوشی خود را مورد بررسی قرار دهند تا در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل، امکان و فرصت رفع آن وجود داشته باشد. برنامه AccuBa e y و Ba e y Life که به ترتیب مخصوص گوشی‌های اندروید و iOS هستند، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند و می‌توان آن‌ها را برای بررسی وضعیت سلامت گوشی اندروید، بسیار ارزشمند توصیف کرد.


سیکل باتری اندروید​


عنوان : سیکل باتری اندروید


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,408
    جدیدترین کاربران
    امیر حافظ
    عقب
    بالا