سیو سود در بورس یعنی چی

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
محاسبه سیو سود در بورس,سیو سود در بورس چگونه انجام میشود,نحوه محاسبه سیو سود در بورس,سرریز سود در بورس چیست,سیو سود پله ای در بورس,سیو سود در طلا چیست,سیو سود به زبان ساده,فرمول محاسبه سیو سود در بورس,


سیو سود در بورس چگونه است؟
یکی از روش های فروش سهام سیو سود می باشد. سیو سود یعنی زمانی که سهامدار در سهمی تا مقدار مدنظر خود سود کرد، آن را میفروشد تا ریسک از دست دادن سودی که به دست آورده کم شود و این ساده ترین معنی اصطلاح سیو سود است.

به زبان ساده سیو سود کردن در واقع یعنی رسیدن به سود ذهنی و یا از نظر قوانین بنیادی و تکنیکال رسیدن به سطحی که رشد قیمت بعد از آن بعید به نظر میرسد. در این حالت معامله گر از طمع دوری کرده و با سود از سهم خارج می شود.

زمان سیو سود
چه زمانی برای سیو سود مناسب است و چگونه تشخیص دهیم که بهترین زمان برای سیو سود چه زمانی است؟ زمان سیو سود معمولا زمانیست که ما به آینده سهم خوش بین هستیم اما بنابردلایل بنیادی یا تکنیکال نگران کاهش ناگهانی قیمت هستیم یا به دلیل نیاز مالی تصمیم به فروش مقداری از آن گرفته ایم.

استراتژی های سیو سود بر اساس دیدگاه زمانی
در روش های سیو سود در ابتدا استراتژی و دیدگاه زمانی خود از خرید سهم را مشخص کنید:

کوتاه مدت
میان مدت
بلند مدت


۱) کوتاه مدت


به منظور سیو سود در کوتاه مدت باید دید زمانی شما حدودا بین ۳ هفته تا ۳ ماه باشد و برای انجام اینکار باید با استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال نقاط حمایت و مقاومت تشخیص داده و برای خرید سهم در روی حمایت سهم را خریداری نمایید و روی مقاومت هم سهم را بفروشید.

۲) میان مدت

به منظور سیو سود در میان مدت باید دید زمانی شما بین ۲ ماه تا ۶ ماه باشد و برای انجام اینکار میتوانید ۲کار انجام دهید

در روش اول میتوانید سود سهم خود را بفروشید و اصل سرمایه را نگهداری کنید. (مناسب برای افراد با ریسک پذیری متوسط)
در روش دوم میتوانید سود را نگه داشته و اصل سرمایه را بفروشید. (مناسب برای افراد با ریسک پذیری کم)
توجه فرمایید اگر در این روش از آینده سهم باخبر هستید و قصد دارید با سهم بمانید میتوانید روی نقطه حمایت بازهم سهم را خریداری نمایید.

۳) بلند مدت

به منظور سیو سود در بلند مدت باید دید زمانی شما بین ۶ماه تا ۱ سال باشد برای انجام اینار چون دید شما بلند مدت است میتوانید اصلا سهم را نفروشید و صبر داته باشید تا سهم مورد نظر ما به هدف قیمتی خود برسد و دیگر درگیر نوسانات کوتاه مدت و زودگذر آن نشوید.

استراتژی های مختلف سیو سود
? اگر تمایل ندارید به این ۳ استراتژی سیو سود عمل کنید میتوانید از استراتژی های دیگر اقدام نمایید:

? در صورتی که سهم مورد نظر شما قفل در صف خرید بود و روند آن صعودی بود سهم را نفروشید تا زمانی که صف خرید آن بریزد، بعد از ریزش صف خرید میتوانید اقدام به سیو سود سهم مورد نظر کنید.

? در صورتی که سهم به مقاومت رسید ولی از روند آن مطمئن نیستید یک پله سیو سود کنید به طور مثال نصف آن را بفروشید، و اگر در ادامه سهم نزولی شد و ریزش کرد باید سهم را در نقاط حد ضرری ک برای خود تعیین کرده بودید بفروشید.

? زمانی که در یک سهم سود خوبی به دست آوردید و به هدف قیمتی که تعیین کرده بودید رسیدید:

۱. میتوانید سودی که به دست آورده اید را نگهداری کرده و با سهم بمانید تا به اهداف بلندمدت خود برسد و یا اینکه کلا از سهم خارج شوید

۲. میتوانید سرمایه اصلی خود را سیو کرده و وارد سهم جدید شوید و آن را در نقاط حمایتی بخرید

نکات مهم سیو سود
? همیشه در سهامی سیو سود کنید که رشد و سود خوبی را حاصل کرده و سهامی را در اولویت سیو سود قرار بدید که بیش از حد رشد کرده باشد

? زمانی که حقوقی سهمی را عرضه میکند و به طور کلی تزلزل زیادی در سهم دیده می شود سیو سود کنید.

? میتوانید در طی چند روز سیو سود کنید به طور مثال یک روز ۳۰درصد، روز بعدی ۳۰درصد، روز بعدی ۴۰درصد. یا اینکه میتوانید در یک روز نصف و در روز دیگر نصف بعدی سهم را بفروشید

? زمانی که اخبار منفی از شرکت منتشر شد به فکر سیو سود باشد.

? زمانی که مشاهده میکنید نقدینگی در حال خروج از بازار است به فکر سیو سود باشید

? در بازارهایی که رشد سریعی دارند و طمع زیادی در آن دیده میشود به فکر سیو سود باشید

.
 
  • برچسب ها
    سرریز سود در بورس چیست سیو سود به زبان ساده سیو سود در بورس چگونه انجام میشود سیو سود در طلا چیست سیو سود پله ای در بورس فرمول محاسبه سیو سود در بورس محاسبه سیو سود در بورس نحوه محاسبه سیو سود در بورس
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا