ساینتولوژی چیست

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79

ساینتولوژی چیست؟​


ساینتولوژی (به انگلیسی: Scientology) مجموعه‌ای از تعالیم است که رون هابارد (یا ال رون هابارد) نویسنده داستان‌های علمی-تخیلی آن را توسعه بخشید.(ویکی پدیا)

ساینتولوژی چیست.jpg

درمورد ساینتولوژی بیشتر بخوانید :​

ساینتولوژی مجموعه ای از عقاید و اعمال است که توسط نویسنده آمریکایی ال.رون هوبارد و یک جنبش مرتبط ابداع شده است.
به طور متفاوتی به عنوان یک فرقه ، تجارت یا یک جنبش جدید مذهبی تعریف شده است.
آخرین اطلاعات سرشماری منتشر شده نشان می دهد که در ایالات متحده حدود 25000 پیرو (در سال 2008) ، حدود 2300 پیرو در انگلیس (2011) ، و حدود 1700 نفر هر دو در کانادا (2011) و استرالیا (2016) وجود داشته است.
هوبارد در ابتدا مجموعه ای از ایده ها را ایجاد کرد که وی آنها را دیانتیک (Dianetics) خواند ، که آنها را به عنوان نوعی درمان نشان می داد.
وی این کار را از طریق انتشارات مختلف و همچنین از طریق بنیاد تحقیقات دیوانتیک هوبارد که در سال 1950 تأسیس کرد تبلیغ کرد.
بنیاد به زودی وارد ورشکستگی شد و هوبارد حقوق کتاب خود را با عنوان "دیانتیک: علم مدرن بهداشت روان" در سال 1952 از دست داد. "
در عرض یک سال ، او حقوق دیانتیک را به دست آورد و هر دو موضوع را زیر چتر کلیسای علم شناسی حفظ کرد.

پیروان ساینتولوژی معتقدند که یک انسان موجودی معنوی و جاودانه است (تیتان) که در یک بدن جسمی ساکن است.
تتان زندگی های گذشته بی شماری داشته است و در متن های پیشرفته (و - درون جنبشی - مخفی) ساینتولوژی مشاهده می شود که زندگی قبل از ورود تتان به زمین در فرهنگ های فرازمینی زندگی می شده است.
دکترین ساینتولوژی می گوید که هر ساینتولوژیستی که تحت "ممیزی" قرار می گیرد ، سرانجام با یک سری رویدادها روبرو می شود و آن را بازگو می کند. بخشی از این وقایع شامل ارجاع به یک شکل زندگی فرازمینی به نام Xenu است.
متون محرمانه ساینتولوژی می گوید این 70 میلیون سال پیش حاکم اتحادیه سیارات بود که میلیاردها موجود بیگانه را به زمین آورد و سپس آنها را با سلاح های هسته ای کشت. علیرغم اینکه از نظر اکثر پیروان مخفی نگه داشته می شود ، این چارچوب اسطوره ای مرکزی جریان شناسی ظاهری ساینتولوژی - دستیابی به دولتی است که به عنوان "روشن" شناخته می شود.
این جنبه ها مورد تمسخر مردم قرار گرفته اند.

این مطلب بصورت اختصاصی توسط همیار خاص نوشته شده است ، هرگونه کپی برداری بدون درج لینک مستقیم به مطلب، غیر قانونی و گزارش کپی برداری بدون کسب اجازه یا لینک، به گوگل ارسال خواهد شد.
 
  • برچسب ها
    تحقیق درمورد ساینتولوژی تعالیم ساینتولوژی چیست ساینتولوژی کلیسای ساینتولوژی چیست
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا