ساعت کاری مترو در شهر تهران+ جزئیات

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
.

%D9%85%D8%AA%D8%B1%D9%88.jpg


وی با بیان اینکه این تصمیم موجب نگرانی شهروندان شده است، گفت: بسیاری از شهروندان مجبور به تردد در شهر هستند و با این تصمیم آنان را از حق استفاده از حمل و نقل عمومی محروم کرده و هزینه هایشان افزایش خواهد یافت.

اعطا گفت: این نوع تصمیم گیری های خلق الساعه، نه تنها باعث کاهش شیوع کرونا نمی شود بلکه ازدحام بیش از حد جمعیت را در ساعات پایانی فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی به دنبال خواهد داشت و موجب نارضایتی شهروندان می شود.

وی افزود: این تصمیم که بدون پشتوانه محکم کارشناسی و مشورت با شورای اسلامی شهر تهران و با نادیده گرفتن سبک زندگی بخش وسیعی از شهروندان اتخاذ شده است، اقشار کم درآمد و آسیب پذیر را با مشکل مواجه می‌کند.

اعطا با اشاره به لزوم‌ یکپارچگی و همسویی تصمیمات اتخاذ شده در زمینه مدیریت مبارزه با بیماری کرونا گفت: اگر تعطیلی دو هفته ای که مورد اجماع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور بود؛ اجرا می‌شد، شاید کاهش ساعات فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی مفید واقع می‌شد.

اعطا با تاکید مجدد بر لزوم تعطیلی دو هفته ای تهران گفت: در صورتی این مهم اجرا نشود؛ شاید بتوان با شناور کردن ساعات کار ادارات، مشاغل و اصناف؛ پیک جمعیتی در ناوگان حمل و نقل عمومی را توزیع و کنترل کرد و این در تضاد با کاهش ساعات فعالیت ناوگان مترو و اتوبوسرانی است‌.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تذکر به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: شهرداری باید در مواجهه با کرونا با تکیه بر نظرات و مطالعات کارشناسی و با در نظر گرفتن شیوه‌ی زندگی عموم شهروندان اقدامات خود را برنامه ریزی و اجرا کند تا موجبات نگرانی و دغدغه بیشتر شهروندان نشود.


منبع : ParsNews | همیارخاص

.
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا