سازمان شانگهای چیست ⭐️ جواب 100 درصد درست

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
سازمان شانگهای چیست | پرسش و پاسخ سایت همیار خاص

سازمان شانگهای چیست.jpg

در سرویس پرسش و پاسخ سایت همیار خاص هستید
ما سعی میکنیم جواب صحیح پرسش های شما را پیدا کنیم ، اگر سوالی دارید ابتدا در سایت عضو شوید سپس به بخش پرسش و پاسخ سایت مراجعه کنید و سوال خود را از همیار خاص بپرسید .

>> سوال :

سازمان شانگهای چیست


>> جواب :

سازمان همکاری‌های شانگهای (انگلیسی: Shanghai Cooperation Organization) (در ابتدا شانگهای ۵) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبهٔ امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است. این سازمان در سال ۱۹۹۶ توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه، پایه‌گذاری شد. اندکی بعد، ازبکستان هم به این سازمان پیوست و این سازمان رسماً به «سازمان همکاری شانگهای» تغییر نام داد.

علاوه بر اعضای اصلی، ابتدا مغولستان در سال ۲۰۰۴ و یک سال بعد ایران، پاکستان، هند و افغانستان در سال ۲۰۰۵ و پس از آن بلاروس به عنوان عضو ناظر به سازمان ملحق شدند.

در تاریخ ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۵ این سازمان با عضویت هندوستان و پاکستان موافقت نمود و این دو کشور در کمتر از دو سال همه شرایط برای عضویت کامل این سازمان را اجرا کردند و عضویت این دو کشور در سازمان همکاری شانگهای در اجلاس رهبران کشورهای عضو این سازمان که طی در ژوئیه ۲۰۱۷ در آستانه، پایتخت قزاقستان، برگزار شد، به تصویب رسید. و در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ با سفر سید ابراهیم رئیسی به دوشنبه پایتخت تاجیکستان این سازمان با عضویت ایران موافقت نمود که عضویت رسمی ایران در این سازمان منوط به تصویب مجلس شورای اسلامی ایران است.

------
منبع این پرسش و پاسخ همیار خاص است.
 
  • برچسب ها
    اهداف سازمان شانگهای سازمان همکاری شانگهای pdf سازمان همکاری شانگهای و افغانستان شرایط عضویت در سازمان همکاری شانگهای عضویت ایران در سازمان شانگهای مزایای عضویت ایران در سازمان شانگهای مقاله در مورد سازمان همکاری شانگهای وظایف سازمان شانگهای چیست
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا