زنده شدن نوزاد در غسالخانه آبدانان

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
زنده شدن نوزاد در غسالخانه آبدانان ، را از سایت همیار خاص ببینید

زنده شدن نوزاد در غسالخانه آبدانان.png

ماجرا از آنجا شروع شد که از روز گذشته ویدیویی در شبکه‌های مجازی ایلام در حال انتشار است که نشان می‌دهد نوزاد ۵۱ روزه آبدانانی پس از اعلام فوت و صدور گواهی و انتقال به غسالخانه، دوباره جان می‌گیرد.

هنگامی که والدین فرزند خود را برای تدفین به آبدانان با فاصله حدود ۱۷۵ کیلومتر از ایلام، انتقال می‌دهند مسئول غسالخانه آبدانان متوجه تپش قلب نوزاد می‌شود و عملیات احیاء نوزاد را شروع می‌کند. پس از حضور اورژانس بیمارستان رسول اکرم (ص) آبدانان، زنده بودن نوزاد تایید و برای مراقبت بیشتر به بیمارستان انتقال داده می‌شود.

زنده شدن نوزاد در غسالخانه آبدانان1.jpg

نوزاد هیچ گونه بیماری مادرزادی و ژنتیکی ندارد
مراد ایمانی پدر نوزاد ۵۱ روزه در ایلام گفت: بچه‌ی من هیچ گونه بیماری مادر زادی ندارد و تنها زمان به دنیا آمدن به علت کمبود اکسیژن در بیمارستان احیا شده است و تمامی آزمایشات دال بر سالم بودن بچه است.

وی افزود: چند روز پیش بچه را به علت تشنج به بیمارستانی در آبدانان بردیم که به علت کمبود امکانات از آن جا نوزادمان را به بیمارستان امام استان ایلام انتقال دادند؛ آنجا به دلیل عدم رسیدگی و نگه داشتن نوزادمان با حال وخیم در بخش عمومی، متاسفانه با کمبود اکسیژن مواجه می‌شود و نوزاد به کما می‌رود.

پدر نوزاد در گفتگو با فارس ادامه داد: نوزاد بعد از سه روز در کما اطلاع دادند که فوت شده است و ما برای تحویل جنازه به بیمارستان رفتیم که از ما خواستند کتبا بنویسیم از تیم پرستاری هیچ شکایتی نداریم؛ بعد از اینکه نوزادمان 2 ساعت و نیم در سردخانه بود از ایلام تا آبدانان (175 کیلومتر) با ماشین خودم نوزاد را به غسالخانه انتقال دادم.

وی گفت: در غسالخانه، غسال متوجه علائم حیاتی نوزاد می‌شود که به اوژانس رسول اکرم(ص) اطلاع و بعد از تایید برای مراقبت بیشتر به بیمارستانی در آبدانان انتقال داده می‌شود و از آنجا نوزادمان را به اهواز انتقال دادند.

ایمانی افزود: نوزادمان در بخش آی سی یو بستری است؛ از مسوولین مربوطه میخواهم که توجه و دقت خود را برای اینجور موارد بالا ببرند و از اخبار و اطلاعات نادرست به مردم خودداری کنند.

زنده شدن نوزاد در غسالخانه آبدانان.jpg

جزئیات ماجرا
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گفت: ماجرای زنده شدن نوزاد آبدانانی در غسالخانه در دست بررسی است.

محبوب رستم زاد شامگاه پنجشنبه در گفتگو با رسانه‌های استان در مورد پخش فیلم زنده شدن نوزاد آبدانانی در فضای مجازی اظهار کرد: این موضوع در دست بررسی است و به زودی جزئیات تکمیلی در رابطه با این ماجرا و همچنین ادامه درمان نوزاد اطلاع رسانی می‌شود.



جزئیات ماجرای زنده شدن کودک آبدانانی در غسالخانه
بر اساس گزارش‌های واصله، این نوزاد دوماهه اهل شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام که با نارسایی مادرزادی تولد یافته، دو ماه تحت مراقبت بوده که شب گذشته حال نوزاد وخیم گزارش می‌شود.

متأسفانه با وخیم شدن اوضاع نوزاد به والدین خبر فوت فرزند را می‌دهند، و مسئولان بیمارستان گواهی فوت کودک را صادر کرده و تحویل والدین می‌دهند.

------------------------------------------

?نوزاد دو ماهه آبدانانی درگذشت

?آدین ایمانی، نوزاد دوماهه ای که با هوشیاری غسال آبدانانی زنده شده بود در بیمارستان ابوذر اهواز فوت کرد.

?این نوزاد که گواهی فوت او دیروز در بیمارستان مرکز ایلام صادر شده بود، دیشب و در غسالخانه آبدانان با هوشیاری مسئول غسالخانه به زندگی بازگشت اما تلاش های تیم پزشکی برای زنده نگه داشتن او بی نتیجه ماند و لحظاتی پیش درگذشت.


منبع : همیارخاص
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا