رویانیان: اسناد پرسپولیس و استقلال برای حضور در فرابورس غیر واقعی است

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
رویانیان: اسناد پرسپولیس و استقلال برای حضور در فرابورس غیر واقعی است ، این خبر را در همیارخاص ببینید


محمد رویانیان مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: شفاف سازی در همه سطوح مدیریت جامعه از بسیاری از مفاسد جلوگیری می‌کند و باعث توسعه می‌شود. اسناد ارائه شده باشگاه‌ها شفاف نیست و بخشی از این اسناد هم غیرواقعی است. ما مخالف شفاف سازی نیستیم، اما معتقدیم که اسناد این ۲ باشگاه نیاز به تکمیل دارد و ناقص است.

ارائه صورت مالی حسابرسی یکی از شرط‌های حضور شرکت‌ها در بورس است، اما برای باشگاه های استقلال و پرسپولیس نه تنها این صورت مالی ارائه نشده است بلکه درباره سرمایه‌های ثبتی هم تردید‌هایی وجود دارد. علاوه بر این، بدهی مالیاتی غیرقابل بخشش پرسپولیس ۱۲۰ میلیارد تومان و برای استقلال ۷۰ میلیارد تومان برآورد شده است، اما کسی نمی‌داند این بدهی‌ها را چه کسی می‌پردازد. باشگاه‌ها بعد از تسویه حساب وارد بورس شدند یا مالکان جدید باید این بدهی‌ها را بپردازند.



بیشتر بخوانید



رویانیان گفت: ما از نظر فنی و مدیریتی بررسی می‌کنیم که واگذاری پرسپولیس و استقلال از طریق فرابورس درست است یا نه! همچنین باید ببینیم که خصوصی سازی چه تبعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای کشورمان دارد.

سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مدتی پیش به فرابورس واگذار شد و پذیره نویسی این ۲ باشگاه در آخرین روز‌های زمستان سال گذشته به پایان رسید و در نهایت ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به باشگاه پرسپولیس و ۳۵۹ میلیارد تومان نیز به باشگاه استقلال تعلق گرفت.

رویانیان گفت: بزرگترین مشکل این است که زیر ساخت‌های لازم برای خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس فراهم نشده و مالکیت، مدیریت و نوع ارتباطشان را تعریف نکردیم. در سند تحول دولت مشخص شده است که باشگاه‌ها به صورت پیمان مدیریت اداره شوند و اکنون خصوصی سازی این ۲ باشگاه از طریق فرابورس به صلاح نیست.

برخی از مدیران فوتبال انتقاداتی به خصوصی سازی سرخابی ها از طریق فرابورس مطرح کردند و معتقدند که این شیوه واگذاری ایراداتی دارد و به صلاح ۲ باشگاه نیست.

رویانیان گفت: تیم ملی فوتبال یک مسابقه بین المللی با تیم ملی انگلیس دارد. فوتبال ما نماد کشورمان است، به جای اینکه از تیم ملی حمایت شود، معلوم نیست مدیریت فدراسیون فوتبال به چه صورت است.

تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های آمریکا، انگلیس و برنده پلی‌آف (یکی از بین تیم‌های ولز یا استکالند یا اوکراین) همگروه شده است.



این خبر در دسته بین الملل سایت همیارخاص منتشر شده است
منبع خبر : Yjc.ir است / 1401-02-20
شما میتوانید از بخش های دیگر مانند : ورزشی ، سیاسی ، و فضای مجازی دیدن فرمایید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا