راهکارهایی ساده برای حفظ رطوبت بدن در ماه رمضان

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
راهکارهایی ساده برای حفظ رطوبت بدن در ماه رمضان | در همیارخاص بخوانید
با مصرف غذا‌های مناسب می‌توانید در ساعات طولانی روزه داری، رطوبت بدن را حفظ کنید.
متخصصان سلامت و تغذیه اهمیت یک رژیم غذایی متعادل را برای داشتن بدن و ذهن سالم بررسی کردند. از آنجایی که بدن انسان ۶۰ درصد از آب تشکیل شده است، واضح است که مایعات باید بخشی جدایی ناپذیر از عادات غذایی ما باشد.
در روزهای طولانی روزه داری ماه مبارک رمضان، نوشیدن آب ممکن نیست و شکی نیست که تشنگی در روزهای گرم، همراه همیشگی شما خواهد بود اما چند راه وجود دارد که می تواند رفع عطش شما کمک کند.
۱- آب آشامیدنی: با نوشیدن آب کافی در طول شب برای زمان روزه خود آماده شوید. در طول شب یک بطری آب در نزدیکی خود نگه دارید و سعی کنید، حداقل یک یا دو فنجان در هر ساعت بنوشید. به یاد داشته باشید که هنگام مصرف نوشیدنی‌های شیرین (مانند بسیاری از نوشیدنی‌های معمولی ماه رمضان) و کافئین، باید آب بیشتری بنوشید.
۲- نوع لباس مهم است: در انتخاب لباس‌های روزانه خود در ماه مبارک رمضان دقت کنید. رنگ پیراهن، پارچه شلوار و لایه‌های لباس نقش مهمی در پایین نگه داشتن دمای بدن شما دارد، اگر در خانه کار می‌کنید لباس روشن انتخاب کنید. اگر بیشتر روز خود را در بیرون می‌گذرانید، رنگ تیره از شما در برابر اثرات نور خورشید محافظت می‌کند اما رنگ مشکی توصیه نمی‌شود، زیرا گرما را جذب می‌کند و آن را به بدن شما نزدیک می‌کند.

منبع : yjc | [ خواندن کامل این مطلب ]
 

بالا