دیابت نوع دو

  • شروع کننده موضوع اخراج شده
  • تاریخ شروع

اخراج شده

کاربر غیرعضو
طبقه بندی که مورد قبول انجمن های دیابت امریکا، انگلیس، استرالیا و اروپا قرار گرفت به قرار ذیل می باشد:

۱- دیابت نوع یک (IDDM – Insulin Dependent Diabetes Mellitus) (دیابت شیرین وابسته به انسولین):
در دیابت نوع ۱ كه ۱۵- ۱۰درصد كل موارد دیابت را تشكیل می دهد، تولید انسولین از پانكراس به علت از بین رفتن سلول‌های سازنده ی انسولین، متوقف می شود. به همین دلیل افراد مبتلا به این نوع دیابت باید از بدو تشخیص، انسولین مورد نیاز بدن را به صورت تزریقات روزانه تأمین كنند. به همین دلیل به آن "دیابت وابسته به انسولین" نیز می گویند. دیابت نوع ۱ اغلب در سنین زیر ۳۰ سال به وجود می‌ آید، لذا به آن "دیابت جوانی" نیز می گویند.

۲- دیابت نوع دو (NIDDM – Non Insulin Dependent Diabetes Mellitus) (دیابت شیرین غیر وابسته به انسولین):
دیابت نوع ۲ بیشتر در بالغین بالای ۳۰ سال و چاق دیده می شود که ۹۰- ۸۵ درصد كل موارد دیابت را شامل می گردد و انسولین تولید شده از پانكراس در این افراد به خوبی عمل نمی كند. در واقع یا پانكراس به اندازه ی كافی انسولین ترشح نمی‌ كند و یا این كه انسولین ترشح شده، به علت وجود مقاومت سلول ها به انسولین مخصوصاً در افراد چاق، فاقد كارآیی لازم است. به این نوع دیابت، "دیابت غیر وابسته به انسولین" یا "دیابت بزرگسالان" نیز می گویند.

۳- دیابت پنهانی یا واسطه ای:
این حالت مربوط به وضعیتی است که در اثر میزان گلوکز پلاسمای خون در حالت ناشتا تا اندازه ای از میزان طبیعی بیشتر می گردد، در این افراد میزان قند خون در حد وسط بین افراد دیابتی و افراد سالم می باشد، این وضعیت غیرعادی را دیابت پنهانی می نامند.

۴- دیابت بارداری:
دیابت حاملگی به دیابتی گفته می شود كه برای اولین بار در طول حاملگی تشخیص داده شود. این نوع دیابت معمولاً گذراست و بعد از اتمام حاملگی بهبود می یابد. خانم‌های مبتلا به دیابت حاملگی بعداً در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.

۵- دیابت ناشی از بیماری ها و بعضی شرایط:
در برخي افراد مبتلا به بعضي از بيماري‌ها (به عنوان مثال،: تالاسمي، بيماري‌هاي لوزالمعده، بيماري‌هاي غدد درون‌ريز و ...) ديابت نيز بروز مي‌كند.

۶- دیابت نامتعادل یا شکننده
خصوصیات این نوع بیماری دیابت کاملا متفاوت است. این بیماری اگرچه بیشتر در اوایل زندگی ایجاد می شود ولی هرگز نباید آن را هم ردیف و مشابه دیابت جوانان تصور نمود. همچنین آن گروه از بیماران مبتلا به دیابت که نسبت به مصرف انسولین حساسیت دارند و یا آنهایی که مساعد شدت یافتن بیماری قند هستند الزاما ممکن است، دیابت نامتعادل یا شکننده نداشته باشند. این گروه از بیماران ممکن است، از نداشتن قانون و قاعده مناسبی که مشابه به سایر بیماران دیابتی باشد در رنج باشند، در حقیقت میزان قند در خود افرادی که مبتلا به دیابت نامتعادل هستند بی نهایت تغییر نشان می دهد، بدین معنی که مقدار قند خون این افراد با سرعت بدون امکان پیش بینی و بدون قاعده و نظم، بالا و پایین می رود. در این نوع دیابت متابولیسم مواد کربوهیدراته بی نهایت ناپایدار و نامتعادل است.
 
  • برچسب ها
    ایاسنجدبرای دیابت مضراست جنسینگ و دیابت دارچین و دیابت نوع 1 درمان دیابت درمان سریع دیابت زردچوبه و دیابت زیره و دیابت گلپر و دیابت
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا