دوخت کیف پارچه ای

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
دوخت کیف پارچه ای ، را در همیارخاص بخوانید

آموزش کیف پارچه ای با الگو با طرح جدید و مجلسی​


یکی از انواع وسایل کاربردی و مهم که جزئی از استایل زنانه به حساب می آید کیف می باشد که در انواع و اقسام مختلفی وجود دارد. بسیاری از بانوان هنرمند تمایل دارند با توجه به هنری که دارند در منزل اقدام به دوختن مدل دلخواهی از آن با استفاده از هنر دست خود کنند که در همین زمینه قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با آموزش کیف پارچه ای به روشی ساده آشنا کنیم تا از آن ایده گرفته و اقدام به دوختن آن نمایید.

آموزش کیف پارچه ای زنانه زیبا و جذاب​


کیف ها در مدل ها و طرح های مختلفی در بازار موجود می باشند که هر یک کارایی مخصوص به خود را دارند و در سبک ها و جنس های متنوعی ساخته شده اند. دوخت کیف پول، کیف های دوشی، کیف دستی، کیف کمری، کوله و… بخشی از آموزش های مرتبط با این هنر است که طرفداران زیادی دارند. جنس کیف نیز اهمیت زیادی دارد، به طور مثال چرم دوزی و کیف هایی که با چرم دوخته می شوند از جمله محبوب ترین کیف ها می باشند و یا انواع کیف های پارچه ایی که با جنس های مختلف دوخته می شوند. در این بخش آموزشی سعی داریم به آموزش کیف پارچه ای زیبایی بپردازیم تا شما عزیزان از آن الگوبرداری نموده و با یادگیری مراحل ساخت آن در صورت تمایل اقدام به دوختن آن در منزل نمایید.

دوختن این نوع کیف نیاز به مهارت زیادی ندارد و شما می توانید با در دسترس داشتن ساده ترین وسایل یک کیف زیبا و منحصر به فرد با هر رنگی که می خواهید در منزل بدوزید و از هنر دست خود لذت ببرید و از این طریق با تکمیل سبک پوشش خود استایلی بی نظیر و جذاب داشته باشید.

شما می توانید با استفاده از هر پارچه ای که در دسترس دارید مطابق با سلیقه خود کیف زیبایی با طرح دلخواه خود بدوزید و به وسیله آن سبک استایلی خاص و متفاوت داشته باشید. اگر تمایل دارید با نحوه دوخت این کیف جذاب و زیبا آشنا شوید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

وسایل لازم :​

مراحل دوخت :​


در مرحله اول ابتدا پارچه ها را برش بزنید. به منظور این کار لازم است که در ابتدا دو مستطیل با اندازه ۳۵*۴۵ سانتیمتر از دو پارچه داخلی و بیرونی اندازه گیری کرده و بعد برش بزنید. پس از آن دو مستطیل ۳۵*۴۵ سانتیمتری از لایه چسب را نیز قیچی بزنید. همچنین نوار کتان را به دو بخش ۵۰ سانتی متری تقسیم بندی نمایید.

در گام بعدی باید گوشه های کار را قیچی نمایید. در یک طرف طول مستطیل های آماده شده یک مربع ۵*۵ از هر دو گوشه آن جداسازی نموده و همین عمل را برای لایه چسب نیز مجددا تکرار نمایید. این بخش ها در واقع قسمت پایه های کیف را تشکیل می دهند.

سپس لایه چسب را اضافه نموده و قسمت کناره ها را دوخت بزنید. برای این کار لایه چسب ها را در سمت درست به طرف پشت دو تکه پارچه بیرونی که در واقع پارچه راه راه می باشد، دوخت بزنید. بعد از آن دو تکه پارچه بیرونی آستر دار را در طرف اصلی آن ها بر روی یکدیگر بگذارید و به میزان یک سانتی متر از هر سمت کوک بزنید و شروع به دوختن آن نمایید. توجه داشته باشید که تنها کناره ها و قسمت پایین را دوخت بزنید و قسمت بالای پارچه و دو گوشه پایینی را دوخت نزنید و آن را باز نگه دارید.

در مرحله بعدی باید گوشه ها را ایجاد نمایید. برای این کار درزهای دوخته نشده را همانند شکل به گونه ای که درزهای کنار و زیر را بر روی هم کاملا منطبق نمایید و با میزان فاصله یک سانتی متر دوخت بزنید. این مرحله در واقع عمق و سطح پایینی کیف را ایجاد می نماید.

سپس کناره ها و گوشه های پارچه داخلی را دوخت بزنید. بخش های اصلی پارچه داخلی یعنی طرف رویه پارچه گلدار را در مقابل هم بگذارید و با استفاده از سوزن محکم نموده و بعد تمامی مراحل گفته شده را برای آن مجددا تکرار نمایید.

بخش های مختلف را در کنار یکدیگر بگذارید و با استفاده از سوزن خوب محکم نمایید. قسمت پارچه داخلی گلدار را که دوخت زدید به حالت پشت و رو کرده و درون پارچه بیرونی بگذارید. به گونه ای که بخش های اصلی پارچه ها یعنی طرف رویه آن ها به طرف هم قرار بگیرد.

نوار کتان موردنظر را یکی در بخش جلویی و دیگری را در سمت پشت آن میان دو پارچه داخلی و بیرونی بگذارید. میزان فاصله نوارها از لبه ها را باید حدودا ۱۰ سانتی متر در نظر بگیرید و بعد آن ها را با کمک سوزن به خوبی محکم نمایید.

در گام بعدی قسمت باز کار را دوخت بزنید. به میزان یک سانتی متر دور تا دور بخش بالایی کیف را کوک بزنید. این نکته را در نظر داشته باشید که میان دو نوار کتان را برای بیرون آوردن قسمت دسته های کیف و پشت و رو کردن کیف را دوخت نزنید.

در این مرحله اتو را روشن کرده و کمی فشار دهید. برای این کار کیف را از بخش دوخته نشده میان دسته ها برگردانده، اتو را روشن کرده و با یک اتوی گرم قسمت های خطوط دوخت را به طور کامل محو کنید.

در مرحله پایانی دور تا دور لبه بالایی کیف و فاصله دوخته نشده میان دسته ها را نیز دوخت بزنید. این عمل به محکم شدن دسته های کیف کمک خواهد کرد. در اینجا دوخت کیف شما به پایان رسیده است.

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با آموزش کیف پارچه ای به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید مطابق با توضیحات گفته شده این کیف زیبا را در منزل ساخته و مورد استفاده قرار دهید.


دوخت کیف پارچه ای​


عنوان : دوخت کیف پارچه ای


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا