درک و دریافت صفحه 45 فارسی پنجم

  • شروع کننده موضوع اخراج شده
  • تاریخ شروع

اخراج شده

کاربر غیرعضو
جواب خوانش و فهم صفحه 45 فارسی پنجم/ خوانش و فهم صفحه 45 فارسی پنجم / پاسخ خوانش و فهم صفحه 45 فارسی پنجم/ صفحه 45 فارسی پنجم/ فارسی پنجم صفحه 45/ گام به گام فارسی پنجم/



درک و دریافت صفحه 45 فارسی پنجم

1- امپراتور در چه فصلی دانه‌ٔ گل‌ها را به بچّه‌ها داد؟ از کجا فهمیدید؟ در فصل بهار. زیرا پس از یکسال، دوباره در فصل بهار، بچه‌ها با گلدان‌هایش نزد امپراتور رفتند.

2- اگر شما جای پینگ بودید، چه می‌کردید؟ پاسخ به عهده دانش آموز

3- چرا با وجود اینکه گلدان‌ها، پر از گل‌های خوش‌بو و زیبا بودند، امپراتور خوشحال نبود؟ زیرا می‌دانست که بچه‌ها در حال دروغ گفتن هستند و این همان دانه‌هایی نیست که امپراتور به آن‌ها داده بود. دانه‌هایی که امپراتور به آن‌ها داده بود پخته بود و امکان نداشت که جوانه بزند و رشد کند.

4- دلیل نگرانی پینگ چه بود؟ زیرا دانه‌ای که از امپراتور گرفته بود، جوانه نزده بود و رشد نکرده بود و تبدیل به گل نشده بود.

5- پینگ چه کارهایی انجام داد تا دانه‌ها به خوبی رشد کنند؟ به ترتیب بیان کنید. گلدانش را با خاک خوب و مناسب پر کرد و دانه‌اش را با دقت زیاد در آن کاشت و در آفتاب گذاشت. هر روز به گلدانش آب داد. دانه را در گلدان بزرگ‌تر کاشت و خاک آن را در آفتاب گذاشت. هر روز به گلدانش آب داد. دانه را در گلدان بزرگ‌تر کاشت و خاک آن را عوض کرد.

6- با توجّه به متن، جمله‌ها را به ترتیب رویدادها شماره گذاری کنید.
- امپراتور، دانه‌های مخصوصی را برای کاشتن و پرورش دادن زیباترین گل به بچّه‌ها داد. ۳
- امپراتور، شجاعت و راست گویی پینگ را تحسین کرد. ۵
- امپراتور می‌خواست جانشینی برای خود انتخاب کند. ۲
- همه‌‌ٔ بچّه‌ها به جز پینگ، با گلدان‌های زیبا در قصر جمع شدند. ۴
- همه‌ٔ مردم چین به گل‌ها و گیاهان علاقه‌ی زیادی داشتند. ۱






?شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید

منبع : همیار خاص
 
  • برچسب ها
    امپراتور در چه فصلی دانه‌ٔ گل‌ها را به بچّه‌ها داد؟ از کجا فهمیدید؟ اگر شما جای پینگ بودید، چه می‌کردید جواب خوانش و فهم صفحه 45 فارسی پنجم خوانش و فهم صفحه 45 فارسی پنجم صفحه 45 فارسی پنجم فارسی پنجم صفحه 45 پاسخ خوانش و فهم صفحه 45 فارسی پنجم چرا با وجود اینکه گلدان‌ها، پر از گل‌های خوش‌بو و زیبا بودند، امپراتور خوشحال نبود گام به گام فارسی پنجم
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا