درک مطلب صفحه 14 فارسی چهارم

  • شروع کننده موضوع اخراج شده
  • تاریخ شروع

اخراج شده

کاربر غیرعضو
درک مطلب صفحه 14فارسی چهارم / درک مطلب صفحه 14فارسی / درک مطلب صفحه 14فارسی چهارم/ صفحه 14فارسی چهارم/ فارسی چهارم صفحه 14/ گام به گام فارسی چهارم/




درک مطلب (صفحهٔ 14 کتاب درسی)

۱- پاییز برای رنگ‌آمیزی درختان از چه رنگ‌هایی استفاده کرد؟ رنگ‌های آتشین، مثل: زرد لیمویی، ارغوانی و قرمز روشن.

۲- نقّاشی‌های تابستان و زمستان چه تفاوت‌هایی با هم داشتند؟ در نقاشی تابستان، درختان و مزارع پر از شاخ و برگ و میوه و گندم و جو بودند و آفتاب گرم و سوزان در حال تابیدن بود ولی در نقاشی زمستان همه‌ٔ برگ‌های درختان ریخته و زمین‌های کشاورزی نیز خالی بود و خورشید گرمایی نداشت.

۳- چرا پاییز به رنگ کاج‌ها و سروها دست نزد؟ چون کاج و سرو از درختانی هستند که همیشه سبز می‌مانند و شاخ و برگ آنها زرد نمی‌شود.

۴- نقّاشی بهار و پاییز چه شباهتی با هم داشت؟ در دو فصل پاییز و بهار بارش باران و ابرهای خاکستری در آسمان وجود دارند و بارش باران باعث می‌شود که درختان و شاخ و برگ آن‌ها شسته شود.

۵- شما کدام یک از نقّاشی‌ها را انتخاب می‌کنید؟ دو دلیل بیاورید. همه‌ٔ نقاشی‌ها زیبا بودند اما به نظر من پاییز زیباتر بود . زیرا 1- در آن رنگ‌های زیبای فراوانی وجود داشت ۲- بارش باران این رحمت الهی باعث خوشحالی می‌شود.

۶- چرا عنوان «آفریدگار زیبایی» برای این درس انتخاب شده است؟ شما چه عنوانی را برای این درس پیشنهاد می‌کنید؟ زیرا تنها خداوند است که می‌تواند تمام این زیبایی‌ها را خلق کند. عنوان دیگر این درس می‌تواند «زیبایی‌های آفرینش» باشد.





?شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید

منبع : همیار خاص

.
 
  • برچسب ها
    درک مطلب صفحه 14فارسی درک مطلب صفحه 14فارسی چهارم شما کدام یک از نقّاشی‌ها را انتخاب می‌کنید صفحه 14فارسی چهارم فارسی چهارم صفحه 14 نقّاشی بهار و پاییز چه شباهتی با هم داشت نقّاشی‌های تابستان و زمستان چه تفاوت‌هایی با هم داشتند پاییز برای رنگ‌آمیزی درختان از چه رنگ‌هایی استفاده کرد چرا عنوان «آفریدگار زیبایی» برای این درس انتخاب شده است چرا پاییز به رنگ کاج‌ها و سروها دست نزد گام به گام فارسی چهارم
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا