دانشگاه ام آی تی

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
دانشگاه ام آی تی ، را در همیارخاص بخوانید

Spo ligh : Ma 31, 2022​


New esea ch ca help a obo ma ipula e defo mable objec s like pizza dough o execu e asks ha equi e ma y ools a d ake a lo g ime o comple e. “Ou f amewo k p ovides a ovel way fo obo s o acqui e ew skills,” says Xi gyu Li .

دانشگاه MIT : معرفی موسسه فناوری ماساچوست و شرایط تحصیل در آن​


موسسه فناوری ماساچوست یا دانشگاه MIT‌ یکی از دانشگاه‌های برتر در کشور آمریکا است که امکان ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند و از کشورهای مختلف جهان دانشجو می‌پذیرد.‌ در صورتی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، انتخاب دانشگاه ام‌آی‌تی به عنوان مقصد تحصیلی می‌تواند یک گزینه بسیار عالی برای شما باشد.‌ با توجه به اینکه دانشگاه‌ ام آی تی‌ یکی از موسسات آموزشی عالی برتر به شمار می‌آید، تعداد داوطلبان ادامه تحصیل در این دانشگاه زیاد است و سالیانه داوطلبان بسیاری از کشورهای مختلف جهان درخواست اخذ پذیرش تحصیلی خود را به این دانشگاه ارسال می‌کنند.‌ به همین دلیل اگر‌ قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ام آی تی را دارید، باید بدانید که برای ورود به این دانشگاه باید دارای یک رزومه تحصیلی قوی باشید.‌ در این نوشته به معرفی دانشگاه MIT و شرایط تحصیل در آن خواهیم پرداخت.

دانشگاه MIT

معرفی دانشگاه MIT​


موسسه فناوری ماساچوست که با عبارت اختصاری‌ دانشگاه ام‌آی‌تی نیز شناخته می‌شود، یک دانشگاه خصوصی است.‌ دانشگاه ام آی تی در سال ۱۸۶۱ تاسیس شده است‌ و در ماساچوست ایالات متحده آمریکا قرار دارد.‌ دانشگاه ام آی تی به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های آمریکا و همچنین جهان شناخته می‌شود.‌ باید گفت که این دانشگاه در فهرست ۵ دانشگاه برتر‌ ملی قرار دارد. در سال ۲۰۲۰ دانشگاه ام‌آی‌تی توانست رتبه یک دانشگاه‌های جهان و رتبه اول آمریکا را از دید نظر سنجی بهترین دانشگاه‌های جهانی QS از آن خود بکند. این دانشگاه یک موسسه علمی ‌و تحقیقاتی است و‌ بیشتر بر ارائه برنامه‌های تحصیلی مربوط به رشته‌های فنی و مهندسی تمرکز دارد. در حال حاضر حدود ۱۱,۰۰۰ دانشجو در مقاطع تحصیلی گوناگون در این دانشگاه به تحصیل می‌پردازند‌. این دانشگاه دارای ۵ مدرسه است که رشته‌های مختلفی در آنها ارائه می‌شوند.

مهم‌ترین رشته‌های تدریس شده در دانشگاه MIT​


باید بدانید که دانشگاه MIT در زمینه ارائه برنامه‌های تحصیلی مربوط به رشته‌های اقتصاد‌، روانشناسی‌، زیست شناسی، شیمی،‌علوم زمین‌، فیزیک و ریاضیات دارای شهرت فراوانی است. این دانشگاه دارای دانشکده علوم، دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده طراحی و معماری، دانشکده مدیریت، دانشکده علوم انسانی و هنر و علوم اجتماعی است. دانشکده مهندسی و دانشکده مدیریت دانشگاه ام آی تی شهرت فراوانی دارند. باید اضافه کرد که دانشگاه ام آی تی دانشکده پزشکی و حقوق ندارد اما کالجی به نام شاخه علوم و فنون بهداشتی‌ هاروارد ام آی تی وجود دارد. هر کدام از این دانشکده‌ها دارای دپارتمان‌های مختلفی هستند و دانشجویان می‌توانند در مقاطع تحصیلی کارشناسیف کارشناسی ارشد و دکترا به ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خود را بپردازند. بیشتر دانشجویان تازه وارد به دانشگاه ام آی تی در محوطه دانشگاه و در خوابگاه‌های دانشجویی زندگی می‌کنند. می‌توان گفت که به طور میانگین حدود ۷۰ درصد از دانشجویان دوره کارشناسی در خوابگاه‌های دانشجویی واقع شده در محوطه دانشگاه زندگی می‌کنند. دانشگاه MIT شهرت فراوانی در پرورش استعدادهای دانشجویان و تربیت افراد نخبه و تاثیرگذار دارد. این دانشگاه توانسته است تاکنون ۹۷ جایزه نوبل را از آن خود بکند.

دانشگاه ام آی تی

شرایط تحصیل در آمریکا: معرفی شهرها و دانشگاه‌های برتر آمریکا​

تحصیل در دانشگاه ام آی تی​


اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ام آی تی متفاوت از سایر دانشگاه‌ها است.‌ دانشجویانی که قصد ورود به دانشگاه ام آی تی در مقطع کارشناسی را داشته باشند، ابتدا رشته‌های انتخابی خود را اعلام می‌کنند و در سال اول به تحصیل دروس مشترک می‌پردازند. در پایان سال اول تحصیلی دانشجویان باید رشته‌ تحصیلی خود را به طور قطع انتخاب کند.‌ برای تحصیل در دانشگاه ام‌آی‌تی داشتن مدرک زبان یکی از ضرورت‌ها است و حداقل نمره مورد قبول برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ام‌آی‌تی کسب‌ امتیاز ۷ در‌ آزمون آیلتس‌ معادل با نمره ۹۰ در آزمون تافل است. همچنین‌ دانشجویان باید در آزمون SAT شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کرده باشند.‌

دانشکده معماری دانشگاه ام آی تی

رشته‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی در دانشگاه MIT​


رشته‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی در دانشگاه ام ‌آی ‌تی عبارت هستند از: معماری‌، مهندسی فضا‌، مهندسی برق، مهندسی مکانیک‌، مطالعات جهانی و زبان‌های خارجی‌، موسیقی‌، علوم‌شناختی‌، ریاضیات، مهندسی زیستی، برنامه ریزی شهری، مهندسی شیمی، مطالعات شهری‌، مهندسی عمومی‌، علوم کامپیوتر، انسان شناسی‌، تاریخ، تئاتر،‌ فیزیک‌، تجزیه و تحلیل تجارت‌، مدیریت‌، علوم سیاسی‌، فلسفه‌، مطالعات رسانه‌، مهندسی‌ مواد‌، اقتصاد، مهندسی هسته‌ای‌، زبان شناسی و فلسفه، زیست شناسی، علوم زمین‌، و دانش مالی.‌

رشته‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه MIT​


دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ام ‌آی ‌تی تحصیل می‌کنند در پایان دوره تحصیلی خود مدارکی به عنوان مدرک‌ کارشناسی ارشد علوم SM و‌ کارشناسی ارشد مهندسی ME g‌ ‌دریافت می‌کنند. دوره کارشناسی ارشد مهندسی بیشتر روی مباحث عملی و تجربی تمرکز دارد. در حالی که دوره مهندسی علوم مبتنی بر درس‌های تئوری و برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی است.‌ دانشجویان می‌توانند در دوره‌های کارشناسی ارشد مهندسی به صورت تمام وقت یا پاره وقت به ادامه تحصیل بپردازند.

معمولاً تحصیل در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه ام آی تی ۲ سال به طول می‌انجامد.‌ این دانشگاه برنامه‌های تحصیلی مقطع دکترا را نیز ارائه می‌دهد.‌ دانشجویانی که موفق به اتمام دوره تحصیلی خود در مقطع دکترا باشند مدرک دکترای علوم‌ با عنوان ScD را‌ دریافت می‌کنند.‌ برنامه‌های ارائه شده در مقطع دکترا در دانشگاه ام آی تی دارای تنوع بسیاری است و دوره دکترا در این دانشگاه اهمیت‌ بسیار بالایی دارد.

دانشکده ریاضی دانشگاه ام آی تی

با توجه به اینکه دانشگاه MIT یکی از برترین دانشگاه‌های آمریکا و جهان به شمار می‌آید، ورود به این دانشگاه و ادامه تحصیل در آن داشتن رزومه تحصیلی قوی و پشتکار عالی را می‌طلبد.‌ شورای انتخاب و جذب دانشجویان با توجه به رزومه تحصیلی‌ داوطلبان به صورت رقابتی اقدام به جذب دانشجویان جدید می‌کند.‌

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه MIT​


-‌ معدل و مدرک مقاطع تحصیلی قبلی

-‌ رزومه تحصیلی

-‌ توصیه نامه ( در مقاطع تحصیلات تکمیلی )

-‌ نمره آیلتس یا تافل ( کسب‌ حداقل امتیاز ۷ در آزمون آیلتس و ۹۰ در آزمون الزامی‌ است )

-‌ نمره آزمون GRE

-‌ انگیزه نامه

-‌ ریز نمرات

باید به این نکته اشاره کرد که تمامی ‌مدارک باید به‌ زبان انگلیسی باشند و مدارک به صورت رسمی ‌به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند.‌ همچنین باید‌ توجه کرد که ارسال مدارک فوق‌ به صورت کامل به منزله قبولی داوطلبان نخواهد بود و‌ مدارک دانشجویان به صورت رقابتی مورد بررسی قرار خواهند گرفت و‌ سپس نتایج به آنها اعلام خواهد شد.

رتبه‌بندی داخلی و جهانی بهترین دانشگاه‌ های آمریکا​

کمک هزینه تحصیلی در دانشگاه ام‌آی‌تی​


تحصیل در آمریکا

دانشگاه ام آی تی به منظور حمایت و پشتیبانی از دانشجویان بین‌المللی کمک هزینه‌هایی را در اختیار آنها قرار می‌دهد. کمک هزینه تحصیلی اعطاء شده توسط دانشگاه ام آی تی براساس شرایط هر دانشجو به او تعلق می‌پذیرد.‌ در این دانشگاه کمک هزینه‌های تحصیلی اعطاء شده به دانشجویان با توجه به نیازهای شخصی و وضعیت مالی هر دانشجو به آنها اعطاء می‌گردد. همچنین دانشجویانی که‌ در طول دوره تحصیلی پیشرفت زیادی داشته باشند و شایستگی خود را برای دریافت کمک هزینه به اثبات برسانند، از پاداش‌های دانشجویی‌ بهره‌مند خواهند شد.‌ دانشگاه ام آی تی کمک هزینه‌های تحصیلی خود را در تمامی‌ مقاطع تحصیلی به دانشجویان ‌بین‌المللی اعطاء می‌کند.

بورسیه کمک تحصیلی در مقطع کارشناسی​


باید گفت که حدود ۶۰ درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی از بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی اعطاء شده توسط دانشگاه استفاده می‌کنند. کمک هزینه تحصیلی اعطاء شده به دانشجویان سال اول در مقطع کارشناسی مبلغی به ارزش ۲۰۰۰ دلار است. مبلغ و شرایط هر کمک هزینه تحصیلی با توجه به شرایط دانشجو می‌تواند متفاوت از یکدیگر باشد.‌ کمک هزینه‌های تحصیلی می‌توانند در بازه‌های زمانی مختلف‌ در اختیار دانشجو قرار بگیرند و بخشی از هزینه‌های شهریه دانشگاهی و همچنین زندگی دانشجویی او را تحت پوشش قرار دهند. داوطلبانی که قصد دریافت کمک هزینه‌های مالی را داشته باشند می‌توانند فرم‌های مربوط به اخذ کمک هزینه تحصیلی را پر کرده و به دانشگاه ارائه دهند. بسیاری از منابع کمک هزینه‌های تحصیلی دانشگاه ام آی تی را اهدا کنندگان شخصی تامین می‌کنند. با توجه به آمار دانشگاه ام‌آی‌تی ۸۹ درصد از دانشجویان از کمک هزینه‌های تحصیلی اعطاء شده توسط دانشگاه استفاده می‌کنند. به طور میانگین هر سال ۲۱,۰۰۰ دلار از هزینه‌های شهریه دانشجویان به واسطه کمک هزینه‌های تحصیلی پرداخت می‌شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه MIT​


یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام انتخاب مقصد تحصیلی باید به آن توجه کرد هزینه‌های تحصیل و زندگی در یک کشور خارجی است. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند باید به این نکته مهم توجه کنند که تحصیل و زندگی در یک کشور خارجی شامل پرداخت هزینه‌های مخصوص به خود است. بنابراین داوطلبان باید قبل از انتخاب کشور و دانشگاه مورد نظر خود برآورد دقیقی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در مقصد تحصیلی مورد نظر خود را محاسبه کنند تا در آینده و در طول تحصیل با مشکلی مواجه نشوند. دانشجویان علاوه بر شهریه دانشگاه باید مواردی مانند هزینه اجاره مسکن، هزینه تهیه خوراک و پوشاک، هزینه‌های زندگی، امکان اشتغال به کار و درآمد دانشجویی‌، امکان استفاده از کمک هزینه‌های تحصیلی، امکان اشتغال به کار پس ازفارغ التحصیلی در کشور مورد نظر، و شرایط بازار کار آن را مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار دهند. با توجه به اهمیت این موضوع در این قسمت به بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه ام آی تی و زندگی دانشجویی در آمریکا خواهیم پرداخت.

هزینه تحصیل در دانشگاه MIT​


باید به این نکته توجه کرد که هزینه‌های زندگی دانشجویی با توجه به سبک زندگی هر دانشجو و شرایط تحصیلی او متفاوت خواهد بود. با این حال به طور میانگین می‌توان برآوردی از هزینه تحصیل در دانشگاه ام آی تی و زندگی در ماساچوست را به این صورت شرح داد. هزینه شهریه دانشگاه MIT به صورت میانگین حدود ۵۳,۵۰۰ دلار در هر سال تحصیلی خواهد بود. هزینه اقامت و تهیه مسکن دانشجویی حدود ۱۰,۵۰۰ دلار در هر سال است. دانشجویان به طور میانگین هر سال حدود ۶,۰۰۰ دلار را بابت تهیه غذا و خوراک می‌پردازند. دیگر هزینه زندگی مانند استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، هزینه تهیه پوشاک و‌… به صورت میانگین حدود ۲,۸۵۰ دلار در هر سال برآورد می‌شود. روش‌های زیادی وجود دارند که دانشجویان با استفاده از آنها می‌توانند هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهند. به عنوان مثال اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی و استفاده از خدمات دانشگاه مانند تهیه غذا از سلف و کافه‌ها و غذاخوری‌های دانشجویی که وعده‌های غذایی را با قیمت پایینی به دانشجویان ارائه می‌کنند، می‌تواند نقش مهمی ‌در کاهش هزینه‌های زندگی داشته باشد. به خصوص اینکه هزینه تهیه مسکن یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های زندگی دانشجویان ‌بین‌المللی است، اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی می‌تواند برای آنها بسیار مقرون به صرفه باشد. چرا که در صورت اقامت در خوابگاه دانشگاهی علاوه بر پایین بودن مبلغ اجاره، دانشجویان موظف به پرداخت هزینه‌های مربوط به قبوض انرژی نیز نخواهند بود. همچنین دانشجویان می‌توانند از خدمات دیگری که دانشگاه در اختیار آنها قرار می‌دهد بهره‌مند شوند. به عنوان مثال دانشگاه امکان استفاده از باشگاه‌های ورزشی‌، کلوپ‌های تفریحی‌، استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی ‌با بلیط تخفیف دار‌، و شرکت در برنامه‌های فرهنگی و هنری با تخفیف دانشجویی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

هزینه تحصیل در آمریکا چقدر است؟ لیست کاملی از هزینه‌های دانشجویی در آمریکا​

مزیت‌های تحصیل در دانشگاه ام آی تی​


تحصیل در آمریکا

همانطور که گفته شد دانشگاه MIT برنامه‌های تحصیلی خود را با کیفیت آموزشی بسیار بالایی به دانشجویان ارائه می‌دهد و در این زمینه شهرت فراوانی در بین دانشگاه‌های ‌بین‌المللی دارد. با توجه به اینکه دانشگاه ام آی تی یکی از دانشگاه‌های برتر جهان شناخته می‌شود، مدرک ارائه شده از این دانشگاه دارای اعتبار بسیار بالایی است و دانشجویان می‌توانند پس از فارغ التحصیلی در هر کجای جهان مدرک معتبر و قابل قبولی را به عنوان مدرک تحصیلی خود ارائه دهند.

مدرک بسیار معتبر و جذب بسیار راحت به بازار کار​


یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تحصیل در دانشگاه ام‌آی‌تی این است که با داشتن مدرک فارغ التحصیلی از این دانشگاه به راحتی خواهید توانست وارد بازار کار شده و آموخته‌ها و تجربه‌های خود را به صورت عملی در زندگی شغلی و حرفه‌ای خود به کار بگیرید. باید به این نکته توجه کرد که این دانشگاه از برترین اساتید و محققان برای آموزش و پرورش دانشجویان استفاده می‌کند. بنابراین شما می‌توانید مطمئن باشید که در رشته‌ای که در آن به ادامه تحصیل می‌پردازید، دارای دانش و تخصص بالایی خواهید بود.

امکان پیدا کردن موقعیت شغلی بعد از فارغ‌التحصیلی​


با توجه به اینکه آمریکا یکی از پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین کشورهای دنیا است، تحصیل در دانشگاه‌های برتر این کشور می‌تواند آینده تحصیلی و شغلی فارغ‌التحصیلان را تضمین کند. از طرف دیگر دولت آمریکا با ارائه اجازه کار یک ساله پس از فارغ التحصیلی به عنوان ویزای دانشجویی F-1 یا ویزای کاری غیر مهاجرتی H-1B این امکان را برای فارغ ‌التحصیلان فراهم می‌کند که بتوانند پس از اتمام دوره تحصیلی خود به مدت ۱ سال در آمریکا بمانند و شغل مناسبی را برای خود پیدا کنند. باید بدانید که فارغ التحصیلان دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه ام ‌آی ‌تی یا‌ هاروارد بهترین موقعیت‌های شغلی را کسب می‌کنند و دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه‌ها نباید نگرانی در مورد ورود به بازار کار در آینده داشته باشند.

دانشگاه ام آی تی برترین دانشگاه دنیا و بهترین سرمایه‌گذاری برای آینده​


دانشگاه‌ MIT بهترین دانشگاه دنیا است که هر کسی توان ورود به این دانشگاه را ندارد، در صورتی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه MIT شوید، می‌توانید امیدوار باشید که آینده شغلی و تجاری خوبی در انتظار شما خواهد بود. در بعضی از مواقع ارزش دارد که زمانی را صرف قبولی در یک دانشگاه باکیفیت کنید و در نهایت از مزایای بی‌شمار آن بهره‌مند شوید.

در صورتی که سابقه و تجربه اپلای، پذیرش و تحصیل در دانشگاه ام آی تی یا سایر دانشگاه‌های آمریکا داشته‌اید، تجربه و نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید تا سایر متقاضیان نیز از آنها بهره‌مند شوند.

منبع: us ews


دانشگاه ام آی تی​


عنوان : دانشگاه ام آی تی


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا