خودارزیابی صفحه 78 فارسی هشتم

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
جواب خودارزیابی صفحه 78 فارسی هشتم, خودارزیابی صفحه 78 فارسی هشتم, پاسخ خودارزیابی صفحه 78 فارسی هشتم, صفحه 78 فارسی هشتم, خودارزیابی هشتم صفحه 78 , گام به گام فارسی هشتم,

خودارزیابی صفحه 78 فارسی هشتم



1- سیّدجمال الدّین اسدآبادی در چه زمینه‌هایی استعداد داشت؟

دشمن شناسی قوی بود، او مسائل سیاسی را نقد می‌کرد و مردم را به آگاهی و مبارزه با استعمار و بیدادگری دعوت می‌کرد. او استعداد یادگیری زبان را به طور فوق‌العاده داشت زبان انگلسی را در مدت کمی آموخت. زبان فرانسه را هم صحبت می‌کرد و هم می‌نوشت. در مصر هم به زبان عربی سخنرانی می‌کرد.

2- چه رابطه‌ای بین شعر حافظ و نقّاشی کمال‌الدّین بهزاد بود؟

کمال‌الدین بهزاد پرنده‌ای را در حال اوج گرفتن نشان می‌داد و شعر حافظ نیز همین صحنه را تداعی می‌کرد. این دو توجه سردار زخمی را جلب کردند و به او آرامش بخشیدند تا او درد را فراموش کند.

3- چرا روحانیّت و چهره‌های علمی - فرهنگی تأثیر بیشتری در جامعه دارند؟

چون بحث مرجع تقلید در جامعه اسلامی یکی از بحث‌های اصلی و اساسی است. مردم مسلمان هستند و برای مسائل شرعی خود به روحانیت مراجعه می‌کنند و در این باره رابطه‌ی صمیمی بین این دو گروه وجود دارد. همچنین مردم نسبت به چهره‌های علمی - فرهنگی احترام خاصی قائل هستند. این گروه پایگاه اجتماعی ویژه‌ای دارند و به خاطر همین پایگاه اجتماعی تأثیر مهمی نیز در جامعه دارند.


-----------------------------
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.

-----------------------------
نکته

میتوانید پاسخ صفحات دیگر فارسی پایه هشتم را از اینجا ببینید​

-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-​

یا مثلا در گوگل سرچ کنید : جواب صفحه 70 فارسی هشتم همیار خاص

|| میتوانید پایه یا درس را به مطالعات، فارسی، علوم و.. تغییر دهید ||
 
  • برچسب ها
    جواب خودارزیابی صفحه 78 فارسی هشتم خودارزیابی صفحه 78 فارسی هشتم خودارزیابی هشتم صفحه 78 سیّدجمال الدّین اسدآبادی در چه زمینه‌هایی استعداد داشت صفحه 78 فارسی هشتم پاسخ خودارزیابی صفحه 78 فارسی هشتم چرا روحانیّت و چهره‌های علمی - فرهنگی تأثیر بیشتری در جامعه دارند چه رابطه‌ای بین شعر حافظ و نقّاشی کمال‌الدّین بهزاد بود گام به گام فارسی هشتم
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا