حالت مومنان را در هنگام مرگ توضیح دهید

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
حالت مومنان را در هنگام مرگ | حالت مومنان را در هنگام مرگ توضیح دهید با جواب |


سوال :

حالت مومنان را در هنگام مرگ توضیح دهید


جواب :

آنها چون به خدا و پیامبرانش ایمان دارند و به فکر زندگی پس از مرگ هستند. هیچ ترسی ندارند و فرشتگان به آنها درود و سلام می گویند و آرامش و راحتی و نعمت های بهشتی را به آنها پاداش می دهند.

ترس افراد مومن از مرگ به خاطر بی پروا نبودن آنها نسبت به مرگ و حساب بردن از آن است.؛ نه به خاطر اینکه مرگ، ترسناک و رعب آور باشد. در مقابل افراد مومن که از مرگ، حساب می برند، بعضی افراد، علیرغم حساب نبردن از مرگ، چون اندوخته ای ندارند، از مرگ هراسانند و چه بسا بر ضد آن هم موضع بگیرند.

تردیدی نیست که انسان ها از لحاظ فطری، میل به بقاء و ماندن در این جهان دارند و به گفته صدر المتالهین، خداوند کراهت از فنا شدن را در سرشت آنها نهاده است.

این به خاطر آن است که انسان، موجودی محسوس است و این دنیا نیز با محسوسات گره خورده است؛ مثلا انسان دوست ندارد همنشینی با دوستان و سایر مواهب دنیا را ترک گوید و به دیار باقی قدم گذارد.
 
  • برچسب ها
    حال بدکاران و کافران برای سفر به آخرت چگونه است حالت مومنان را در هنگام مرگ حالت مومنان را در هنگام مرگ توضیح دهید با جواب حالت کافران در هنگام مرگ را توضیح دهید فرشتگان هنگامی که جان انسان های مومن را می گیرند به آنها چه می گویند پیام های آسمانی هفتم مرگ برای چه کسانی پایان خوشی ها و سرآغاز سختی هاست وضعیت هر انسان در هنگام مرگ با انسان های دیگر چگونه است چرا مرگ برای کافران بد و ناخوش است؟ چرا پیامبر رحمتی برای جهانیان است دینی هفتم چه کسانی از مرگ هراسی ندارند
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا