جواب فعالیت صفحه 149 مطالعات هشتم

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
جواب صفحه 149 مطالعات هشتم, صفحه 149 مطالعات هشتم, فعالیت صفحه 149 مطالعات هشتم, پاسخ صفحه 149 مطالعات هشتم, صفحه 149 مطالعات هشتم, جواب فعالیت مطالعات هشتم صفحه 149 , گام به گام مطالعات هشتم , جواب صفحه 149 فعالیت مطالعات هشتم,


جواب صفحه 149 مطالعات اجتماعی هشتم


شما در حال مشاهده جواب صفحه 149 از مطالعات پایه هشتم ، در سایت بزرگ همیارخاص هستید


۳- الف) حدس بزنید تصویر (۱) کدام یک از جاذبه‌های گردشگری افریقا را نشان می‌دهد؟ اهرام مصر و مجسمه ابول هول
ب) چرا زیتون از محصولات مهم کشور مراکش است؟ زیرا کشور مراکش دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است که برای کشت زیتون مناسب می‌باشد.

۴- پرس‌وجو کنید:
از کاکائو چه استفاده‌هایی می کنیم؟
کاکائو درختی است از تیره پنیرکیان که ارتفاعش بین ۴ تا١٠متر است و برگ‌هایش ساده و متقابل و گل‌هایش منظم و کوچک و قرمز رنگ در همه فصول وجود دارد. میوه شاسته و زرد رنگ است و به اندازه یک خیار محتوی ٢۵ تا ۴۵ دانه است. میوه‌های این گیاه را پس از چیدن انبار می‌کنند تا بپوسد و پس از آن دانه‌ها را جمع آوری می‌کنند و به مصرف می‌رسانند که از آن پودر کاکائو تهیه می‌شود. دانه این گیاه تقویت کننده قلب است و به علاوه محتوی مقدار زیادی ازنه و چربی است از کاکائو شکلات نیز تهیه می‌کنند.

۵- پرس‌وجو کنید:
کائوچو چیست و از آن چه استفاده‌هایی می‌شود؟
کائوچو یکی از مواد اصلی صنایع جدید است که خواص مکانیکی و خاصیت مخصوصی دارد، یعنی مانند کش کشیده‌ می‌شود و اگر رها کنیم به حالت اولیه بر می‌گردد، آن را از درخت (هوا) در اثر تیغ زدن، شیره از درخت تراوش می‌کنند که همان کائوچوی طبیعی است، اولین بار بومیان برزیل از آن مداد پاک‌کن و توپ درست کردند.«دینگر» فرمول خام آن را C5H8 مشخص کرد. «گودینر» با اضافه کردن پودر ذغال و گوگرد و مواد ضد اکسیدان از آن لاستیک اتومبیل تهیه کرد.

۶- جدولی رسم کنید و با همفکری یکدیگر پس از خواندن متن این درس، افریقا و اروپا را در موارد زیر مقایسه کنید. (وسعت، جمعیت، رشد جمعیت، محصولات کشاورزی، صنعت، منابع طبیعی و زیرزمینی)


-----------------------------
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.
-----------------------------
نکته

میتوانید پاسخ صفحات دیگر مطالعات اجتماعی پایه هشتم را از اینجا ببینید

-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-

یا مثلا در گوگل سرچ کنید : جواب صفحه 10 مطالعات هشتم همیار خاص

میتوانید پایه یا درس را به علوم، فارسی، عربی و.. تغییر دهید
 

النا

کاربر غیرعضو
سوال هفت لطفا بگین
مطالعات هشتم
 
  • برچسب ها
    از کاکائو چه استفاده‌هایی می کنیم از کاکائو چه استفاده‌هایی می کنیم مطالعات هشتم جواب صفحه 149 فعالیت مطالعات هشتم جواب صفحه 149 مطالعات هشتم جواب فعالیت مطالعات هشتم صفحه 149 صفحه 149 مطالعات هشتم فعالیت صفحه 149 مطالعات هشتم پاسخ صفحه 149 مطالعات هشتم کائوچو چیست و از آن چه استفاده‌هایی می‌شود مطالعات هشتم کائوچو چیست و از آن چه استفاده‌هایی می‌شود؟ گام به گام مطالعات هشتم
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا