جواب فعالیت صفحه 118 مطالعات هشتم

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
جواب صفحه 118 مطالعات هشتم, صفحه 118 مطالعات هشتم, فعالیت صفحه 118 مطالعات هشتم, پاسخ صفحه 118 مطالعات هشتم, صفحه 118 مطالعات هشتم, جواب فعالیت مطالعات هشتم صفحه 118 , گام به گام مطالعات هشتم , جواب صفحه 118 فعالیت مطالعات هشتم,


جواب صفحه 118 مطالعات اجتماعی هشتم


شما در حال مشاهده جواب صفحه 118 از مطالعات پایه هشتم ، در سایت بزرگ همیارخاص هستید

٢- حدس بزنید، تصاویر (۲) و (۴) کدام جاذبه‌های گردشگری آسیا هستند. درباره این بناها اطلاعاتی به دست بیاورید.
تصویر2 : تاج محل در آگره هند از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و معماری آسیاست. تاج ‌محل از پرآوازه ‌ترین بناهای جهان و آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر آگره و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده ‌است و یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا به‌ شمار می‌رود. همانطور که مشخص است، نام این بنا، ایرانی است. این ساختمان بر پایه مخلوطی از معماری ایرانی، هندی و اسلامی بنا شده‌ است. تاج محل، مجموعه آرامگاهی در هند، در قرن یازدهم به فرمان شاه جهان، پنجمین پادشاه گورکانی هند، آرامگاهی برای همسرش ارجمند بانو (ممتاز محل) در شهر آگره / اگرا ساخته شد.

تصویر4: از جاذبه‌های تاریخی آسیا در کشور چین است. دیوار چین که یکی از هفت اعجاز جهان شمرده می‌شود، در جهان به لحاظ زمان ساخت طولانی‌ترین و بزرگترین مهندسی تدافعی نظامی در قدیم است. این دیوار در نقشه جغرافیایی چین 7000 کیلومتر امتداد یافته است. تاریخ ساخت دیوار چین به قرن 9 قبل از میلاد باز می‌گردد، دیوار چین معمولا با آجرهای بزرگ و سنگ مستطیل ساخته شده و در وسط آن خاک و خرده سنگ ریخته شده و ارتفاع ان 10 متر است، پهنای دیوار برای عبور چهار اسب کافی است و در یک ردیف عرض آن 4 - 5 متر است تا در زمان انتقال غلات و سلاح‌ها مشکلی ایجاد نشود.


۳- با راهنمایی خانواده حداقل ۱۰ الی ۱۵ مورد از اجناس و کالاهایی را که از آنها استفاده می‌کنید، انتخاب کنید و ببینید تولید کدام کشور است. آیا در نمونهٔ خود به کالاهای ساخت کشور چین نیز برخورد کردید؟

۴- یکی از جلوه‌های دوستی و روابط بین کشورها در آسیا، بازی‌های آسیایی است که هر چهار سال یک بار در یک کشور برگزار می‌شود. درباره این بازی‌ها چه می‌دانید؟ آخرین بازی آسیایی در چه سالی و در کجا برگزار شد؟ بازی بعدی در کجا برگزار خواهد شد؟
بازی‌های آسیایی که آسیاد هم خوانده می‌شود، رویدادی چند ورزشی است که هر ۴ سال یکبار با حضور ورزشکاران کشورهای مختلف سراسر قاره آسیا برگزار می‌شود. در هر رشته نشان‌های طلا برای مقام اول، نقره برای مقام دوم و برنز برای مقام سوم توزیع می‌شود. نخستین دوره این بازی‌ها در سال ۱۹۵۰ میلادی در دهلی, هند برگزار شد. دومین دوره بازی‌های آسیایی به فاصله ۳ سال از دور اول اجرا شد؛ اما بعد از آن دوره، بازه زمانی 4 ساله تا به امروز رعایت شده است. آخرین بازی در سال ۲۰۱۴ در اینچئون, کره جنوبی برگزار شد، بازی‌های آسیایی آینده در سال ۲۰۱۸ در جاکارتا, اندونزی برگزار خواهد شد.



-----------------------------
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.
-----------------------------
نکته

میتوانید پاسخ صفحات دیگر مطالعات اجتماعی پایه هشتم را از اینجا ببینید

-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-

یا مثلا در گوگل سرچ کنید : جواب صفحه 10 مطالعات هشتم همیار خاص

میتوانید پایه یا درس را به علوم، فارسی، عربی و.. تغییر دهید
 
  • برچسب ها
    جواب صفحه 118 فعالیت مطالعات هشتم جواب صفحه 118 مطالعات هشتم جواب فعالیت مطالعات هشتم صفحه 118 صفحه 118 مطالعات هشتم فعالیت صفحه 118 مطالعات هشتم پاسخ صفحه 118 مطالعات هشتم گام به گام مطالعات هشتم یکی از جلوه‌های دوستی و روابط بین کشورها در آسیا
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا