- 5/10/19
- 95,287
- 79
جواب درس یازدهم 11 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی, جواب صفحه 94 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی, قلمرو زبانی صفحه 94 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی , جواب قلمرو زبانی صفحه 94 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی, صفحه 94 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی, فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی صفحه 94 , گام به گام فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی,فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی صفحه 94 با جواب ,
برای دیدن جواب همه ی درس هات کافیه فقط در گوگل بنویسی : جواب صفحه 94 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی همیارخاص ، با نوشتن همیارخاص در انتهای جمله ت زودتر به جواب میرسی و میتونی همه ی درس هاتو همینطوری جستجو کنی، مثل نگارش ، عربی ، ریاضی و...
۱- با توجّه به متن درس، معنای واژههای زیر را بنویسید.
- مَعبَر (گذرگاه، محل عبور)
- ذلّه شدن (خسته شدن، اذیت شدن)
۲- شش واژهٔ مهمّ املایی از متن درس انتخاب کنید و به کمک آنها ترکیبهای وصفی با اضافی بسازید.
۱- محوّطه: محوّطهٔ باغ ==> ترکیب اضافی
۲- موضع: موضع دشمن ==> ترکیب اضافی
۳- تعقیب: تعقیب سپاه ==> ترکیب اضافی
۴- تل: تلّ خاکی ==> ترکیب وصفی
۵- اصرار: اصرار زیاد ==> ترکیب زیاد
۶- جثّه: جثّه کوچک ==> ترکیب وصفی
۳- در بند پنجم، زمان فعلها را مشخّص کنید.
شد: ماضی ساده / فرونشست: ماضی ساده / آمدید: ماضی ساده / شناخته باشید: ماضی التزامی / کرد: ماضی ساده / از یاد نبردهاید: ماضی نقلی/ فشردیم: ماضی ساده / بوسیدیم: ماضی ساده
۴- برای کاربرد هر یک از ضمایر زیر، جملهای مناسب از متن درس بیابید؛ سپس مرجع ضمیرها را مشخص کنید.
- ضمیر پیوسته (متّصل): من هم میتوانستم و میخواستم که چون دیگر بچّهها در گوشهای خودم را گم کنم. ==> مرجع ضمیر: خود نویسنده
- ضمیر گسسته (جدا): آخرین رمقهایشان را در آخرین فشنگهایشان میریختند و شلیک میکردند. ==> مرجع ضمیر: رزمندگان
۱- با توجّه به متن درس:
الف) دو «کنایه» بیابید و مفهوم هر یک را بنویسید.
دلم را گرم میکرد ==> امیدوارم میکرد، ۲- بال درمیآورم ==> خوشحال میشدم
ب) یک نمونه «حس آمیزی» مشخّص کنید.
۱- زمزمه لطیف و سبک، ۲- گرم حرف میزدید.
۲- فضا سازی، در کدام قسمت از متن درس، نقش مؤثری در پیشبرد داستان داشته است؟
در همان بند اول درس، نویسنده با فضا سازی رابطه عاطفی خود را با معلّم گذشتهٔ خویش نشان داده است و مشخص کرده که درداستان یک اتفاق تلخ خواهد افتاد؛ عبارتی همچون «پاهایم سست شده بود، قلبم میارزید، عرق کرده بودم و ...» بیانگر این فضاست و نویسنده با این فضاسازی خواننده را با خود همراه میکند تا منتظر یک اتفاق ناگوار و در عین حال یک رابطهٔ عاشقانه باشد.
برای دیدن جواب همه ی درس هات کافیه فقط در گوگل بنویسی : جواب صفحه 94 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی همیارخاص ، با نوشتن همیارخاص در انتهای جمله ت زودتر به جواب میرسی و میتونی همه ی درس هاتو همینطوری جستجو کنی، مثل نگارش ، عربی ، ریاضی و...
جواب درست صفحه 94 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی
سلام دوست خوبم، شما در حال مشاهده پاسخ صفحه 94 از فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی (مشترک) ، در سایت بزرگ همیار خاص هستید. اسم همیار خاص تو ذهنت بمونه || فارسی دوازدهم بین رشته های علوم تجربی و ریاضی ، مشترک است ||
قلمرو زبانی (صفحهٔ ۹۴ کتاب درسی)
۱- با توجّه به متن درس، معنای واژههای زیر را بنویسید.
- مَعبَر (گذرگاه، محل عبور)
- ذلّه شدن (خسته شدن، اذیت شدن)
۲- شش واژهٔ مهمّ املایی از متن درس انتخاب کنید و به کمک آنها ترکیبهای وصفی با اضافی بسازید.
۱- محوّطه: محوّطهٔ باغ ==> ترکیب اضافی
۲- موضع: موضع دشمن ==> ترکیب اضافی
۳- تعقیب: تعقیب سپاه ==> ترکیب اضافی
۴- تل: تلّ خاکی ==> ترکیب وصفی
۵- اصرار: اصرار زیاد ==> ترکیب زیاد
۶- جثّه: جثّه کوچک ==> ترکیب وصفی
۳- در بند پنجم، زمان فعلها را مشخّص کنید.
شد: ماضی ساده / فرونشست: ماضی ساده / آمدید: ماضی ساده / شناخته باشید: ماضی التزامی / کرد: ماضی ساده / از یاد نبردهاید: ماضی نقلی/ فشردیم: ماضی ساده / بوسیدیم: ماضی ساده
۴- برای کاربرد هر یک از ضمایر زیر، جملهای مناسب از متن درس بیابید؛ سپس مرجع ضمیرها را مشخص کنید.
- ضمیر پیوسته (متّصل): من هم میتوانستم و میخواستم که چون دیگر بچّهها در گوشهای خودم را گم کنم. ==> مرجع ضمیر: خود نویسنده
- ضمیر گسسته (جدا): آخرین رمقهایشان را در آخرین فشنگهایشان میریختند و شلیک میکردند. ==> مرجع ضمیر: رزمندگان
قلمرو ادبی (صفحهٔ ۹۴ کتاب درسی)
۱- با توجّه به متن درس:
الف) دو «کنایه» بیابید و مفهوم هر یک را بنویسید.
دلم را گرم میکرد ==> امیدوارم میکرد، ۲- بال درمیآورم ==> خوشحال میشدم
ب) یک نمونه «حس آمیزی» مشخّص کنید.
۱- زمزمه لطیف و سبک، ۲- گرم حرف میزدید.
۲- فضا سازی، در کدام قسمت از متن درس، نقش مؤثری در پیشبرد داستان داشته است؟
در همان بند اول درس، نویسنده با فضا سازی رابطه عاطفی خود را با معلّم گذشتهٔ خویش نشان داده است و مشخص کرده که درداستان یک اتفاق تلخ خواهد افتاد؛ عبارتی همچون «پاهایم سست شده بود، قلبم میارزید، عرق کرده بودم و ...» بیانگر این فضاست و نویسنده با این فضاسازی خواننده را با خود همراه میکند تا منتظر یک اتفاق ناگوار و در عین حال یک رابطهٔ عاشقانه باشد.
-----------------------------
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.
-----------------------------
نکته
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.
-----------------------------
نکته
میتوانید پاسخ صفحات دیگر فارسی پایه دوازدهم مشترک تجربی و ریاضی را از اینجا ببینید
-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-