جواب صفحه 82 فلسفه دوازدهم انسانی | جواب تامل صفحه 82 فلسفه دوازدهم انسانی

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
جواب صفحه 82 فلسفه دوازدهم انسانی, تمرین صفحه 82 فلسفه دوازدهم انسانی , جواب تمرین صفحه 82 فلسفه دوازدهم انسانی, صفحه 82 فلسفه دوازدهم انسانی, فلسفه دوازدهم انسانی صفحه 82 , گام به گام فلسفه دوازدهم انسانی,فلسفه دوازدهم انسانی صفحه 82 با جواب , جواب تامل صفحه 82 فلسفه دوازدهم انسانی ,

جواب صفحه 82 فلسفه دوازدهم انسانی.png

🌈برای دیدن جواب همه ی درس هات کافیه فقط در گوگل بنویسی : جواب صفحه 82 فلسفه دوازدهم انسانی همیارخاص ، با نوشتن همیارخاص در انتهای جمله ت زودتر به جواب میرسی و میتونی همه ی درس هاتو همینطوری جستجو کنی، مثل عربی ، فارسی، ریاضی و...

🚀جواب درست صفحه 82 فلسفه دوازدهم انسانی​

🤩سلام دوست خوبم، شما در حال مشاهده پاسخ صفحه 82 از فلسفه دوازدهم انسانی ، در سایت بزرگ همیار خاص هستید. اسم همیار خاص تو ذهنت بمونه :cool:

دیدگاه ابن‌سینا دربارۀ عالم طبیعت را مطالعه کنید و به سؤال‌های زیر پاسخ دهید.

1) چرا ابن‌سینا عالم طبیعت را هدفمند می‌داند و برای آن هدف و مقصد قائل است؟
چون معتقد است که عالم طبیعت با لطف و عنایت الهی ایجاد شده است و همه اجزای آن به گونه‌ای تألیف شده‌اند که بهترین نظام ممکن را تحقّق بخشیده‌اند. از طرفی هم طبیعت هر شیء آن را به سوی خیر و کمال مطلوبش سوق می‌دهد به شرطی که مانعی در راه طبیعت قرار نگیرد.

2) چگونه ابن‌سینا طبیعت را یک مجموعۀ دارای اعتدال و روبه کمال می‌داند، در عین حال که از اموری مانند مرگ، سیل، زلزله و نظایر آن هم آگاهی دارد؟
از نظر ابن‌سینا اموری از قبیل سیل و زلزله در نظام کلّی عالم، شرّ محسوب نمی‌شوند و همگی در این نظام کلّی لازمهٔ اعتدال و دارای تأثیر مثبت هستند و به کمال نهایی طبیعت کمک می‌کنند.

3) شهرت ابن‌سینا در طب و طبیعت‌شناسی کمتر از فلسفه نیست. پس، چرا نگاه او به طبیعت با نگاه کسی که فقط در زیست‌شناسی یا طبیعت‌شناسی تخصص دارد، متفاوت است؟ آیا قبیل تفاپت‌ها را امروزه هم می‌توان مشاهده کرد؟
نگاه ابن‌سینا به طیبعت، یک نگاه الهی است و نگاه طبیعی تنها نیست. از این جهت او عالم طبیعت را معلول یک ذات بی نیاز می‌داند.
بله. به عنوان مثال نگاه فردی مانند پاسکال که یک نگاه الهی و توحیدی به جهان دارد با نگاه یک زیست شناس که معتقد به خدا نیست، تفاوت دارد. انسان‌هایی که هم به امور مادّی توجّه دارند و هم به امور معنوی، طبیعت را به عنوان یک موجود زنده و دارای هدف و غایت می‌بینند.


-----------------------------
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.
-----------------------------
✨نکته

میتوانید پاسخ صفحات دیگر عربی پایه دوازدهم انسانی را از اینجا ببینید

-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-
 
  • برچسب ها
    تمرین صفحه 82 فلسفه دوازدهم انسانی جواب تامل صفحه 82 فلسفه دوازدهم انسانی جواب تمرین صفحه 82 فلسفه دوازدهم انسانی جواب صفحه 82 فلسفه دوازدهم انسانی شهرت ابن‌سینا در طب و طبیعت‌شناسی کمتر از فلسفه نیست صفحه 82 فلسفه دوازدهم انسانی فلسفه دوازدهم انسانی صفحه 82 فلسفه دوازدهم انسانی صفحه 82 با جواب چرا ابن‌سینا عالم طبیعت را هدفمند می‌داند و برای آن هدف و مقصد قائل است چگونه ابن‌سینا طبیعت را یک مجموعۀ دارای اعتدال و روبه کمال می‌داند، در عین حال که از اموری مانند گام به گام فلسفه دوازدهم انسانی
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا