- 5/10/19
- 95,285
- 79
جواب صفحه 66 فلسفه دوازدهم انسانی, تمرین صفحه 66 فلسفه دوازدهم انسانی , جواب تمرین صفحه 66 فلسفه دوازدهم انسانی, صفحه 66 فلسفه دوازدهم انسانی, فلسفه دوازدهم انسانی صفحه 66 , گام به گام فلسفه دوازدهم انسانی,فلسفه دوازدهم انسانی صفحه 66 با جواب , جواب تفکر صفحه 66 فلسفه دوازدهم انسانی ,
برای دیدن جواب همه ی درس هات کافیه فقط در گوگل بنویسی : جواب صفحه 66 فلسفه دوازدهم انسانی همیارخاص ، با نوشتن همیارخاص در انتهای جمله ت زودتر به جواب میرسی و میتونی همه ی درس هاتو همینطوری جستجو کنی، مثل عربی ، فارسی، ریاضی و...
ابنسینا رسالهای به نام «معراجیه» دارد. وی در مقدمۀ این رساله میگوید: «شریفترین انسان و عزیزترین انبیا و خاتم رسولان (ص) چنین گفت با مرکز حکمت و فلک حقیقت و خزینۀ عقل، امیرالمؤمنین (ع) که ای علی، چون میبینی که مردم با انواع نیکیها به سوی خالق خود تقرّب میجویند، تو به انواع تعقّل و تفکّر به او تقرّب جوی تا از آنان سبقتگیری» و این خطاب جز با چنین بزرگی ممکن نبود؛ زیرا او (علی) در میان خلق مانند «معقول» در میان «محسوس» بود، لاجرم چون با دیدۀ بصیرت به ادراک اسرار شتافت، همۀ حقایق را دریافت و دیدن یک حکم دارد که گفت، «اگر پرده کنار رود، بر یقین من افزوده نمیشود.»
دربارۀ گفتۀ ابنسینا فکر کنید و بگویید:
1) به نظر شما عبادت با بهرهمندی از انواع تعقل چه معنایی میتواند داشته باشد؟
هر عملی که مطابق و بر مبنای عقل و همراه با تفکّر و تعقّل باشد یک نوع عبادت محسوب میشود، عبادت خدا بدون شناخت و تفکّر هیچ ارزشی نخواهد داشت.
2) توصیفات ابنسینا از پیامبر (ص) و امام علی (ع) نشان دهندۀ چیست؟
نشان دهندهٔ این است که آنها را در قلهٔ معرفت دینی میبیند. معرفتی که حاصل حسّ و عقل و شهود قلبی است.
3) با توجه به شخصیت فلسفی ابنسینا، این بیان وی چه پیامی در بردارد؟
منظور ابن سینا این است که حضرت علی (ع) اگر به مقامی در عبادت میرسد که از کُنه و باطن عالم با خبر است و به یقین عقلی و قلبی رسیده است، دلیل این سبقت در تقرّب به خدا، عبادت عاقلانه همراه با معرفت و شناخت عقلی است که این عبادتها را ارزشمند نموده است.
برای دیدن جواب همه ی درس هات کافیه فقط در گوگل بنویسی : جواب صفحه 66 فلسفه دوازدهم انسانی همیارخاص ، با نوشتن همیارخاص در انتهای جمله ت زودتر به جواب میرسی و میتونی همه ی درس هاتو همینطوری جستجو کنی، مثل عربی ، فارسی، ریاضی و...
جواب درست صفحه 66 فلسفه دوازدهم انسانی
سلام دوست خوبم، شما در حال مشاهده پاسخ صفحه 66 از فلسفه دوازدهم انسانی ، در سایت بزرگ همیار خاص هستید. اسم همیار خاص تو ذهنت بمونهابنسینا رسالهای به نام «معراجیه» دارد. وی در مقدمۀ این رساله میگوید: «شریفترین انسان و عزیزترین انبیا و خاتم رسولان (ص) چنین گفت با مرکز حکمت و فلک حقیقت و خزینۀ عقل، امیرالمؤمنین (ع) که ای علی، چون میبینی که مردم با انواع نیکیها به سوی خالق خود تقرّب میجویند، تو به انواع تعقّل و تفکّر به او تقرّب جوی تا از آنان سبقتگیری» و این خطاب جز با چنین بزرگی ممکن نبود؛ زیرا او (علی) در میان خلق مانند «معقول» در میان «محسوس» بود، لاجرم چون با دیدۀ بصیرت به ادراک اسرار شتافت، همۀ حقایق را دریافت و دیدن یک حکم دارد که گفت، «اگر پرده کنار رود، بر یقین من افزوده نمیشود.»
دربارۀ گفتۀ ابنسینا فکر کنید و بگویید:
1) به نظر شما عبادت با بهرهمندی از انواع تعقل چه معنایی میتواند داشته باشد؟
هر عملی که مطابق و بر مبنای عقل و همراه با تفکّر و تعقّل باشد یک نوع عبادت محسوب میشود، عبادت خدا بدون شناخت و تفکّر هیچ ارزشی نخواهد داشت.
2) توصیفات ابنسینا از پیامبر (ص) و امام علی (ع) نشان دهندۀ چیست؟
نشان دهندهٔ این است که آنها را در قلهٔ معرفت دینی میبیند. معرفتی که حاصل حسّ و عقل و شهود قلبی است.
3) با توجه به شخصیت فلسفی ابنسینا، این بیان وی چه پیامی در بردارد؟
منظور ابن سینا این است که حضرت علی (ع) اگر به مقامی در عبادت میرسد که از کُنه و باطن عالم با خبر است و به یقین عقلی و قلبی رسیده است، دلیل این سبقت در تقرّب به خدا، عبادت عاقلانه همراه با معرفت و شناخت عقلی است که این عبادتها را ارزشمند نموده است.
-----------------------------
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.
-----------------------------
نکته
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.
-----------------------------
نکته
میتوانید پاسخ صفحات دیگر عربی پایه دوازدهم انسانی را از اینجا ببینید
-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-